دنیای Horizon، بزرگ‌تر از تمام تصورات ما!

Cloud Strife

Loyal Member
اگه تو کنفرانس سونی، با دیدن کارهایی که Aloy توی اون دنیای منحصر به فرد و جذاب Horizon: Zero Dawn می‌کرد مو به تنتون سیخ شد و کف کردید، باید بگم که شما تنها نیستید! دنیای Horizon یک سرزمین بیگانه و ناآشنای بی‌نهایت زیباست. جایی که پر از ربات‌های زرافه شکل با سر عجیب و شبیه به دایناسوره و به من حسی مشابه پارک ژوراسیک رباتی می‌ده. و این دنیایی هست که Guerrilla نه تنها براش یک داستان و افسانه خلق کرده، بلکه یه اکولوژی کاملا پویا، زنده و باورکردنی بوجود آورده.

xVH7Ga8UBQSy7xFxcXibYN-970-80.png

به گفته گریلا، این دنیای ما بعدِ ما بعدِ آخرالزمانی، یه اکوسیستم کاملا زنده از موجودات وحشی رباتیه که در تعامل با هم زندگی می‌کنن. تو نمایش E3، شخصیت بازی Aloy یه ربات شبیه به گاو‌های وحشی رو گیر میندازه و رام می‌کنه، و ازش برای سواری و بالا رفتن از تپه‌ها استفاده می‌کنه. طراح ارشد ماموریت‌های بازی این مدل از موجودات رو در رده "قابل استفاده" طبقه بندی می‌کنه و توضیح می‌ده: این دسته از ماشین‌ها رو می‌شه رام کرد و به استفاده گرفت، اما اگه بجای اینکار بهشون شلیک کنی، گله رم می‌کنه و فرار می‌کنن!

اما رفتار گونه‌های دیگه ماشین‌ها از این دسته کاملا متفاوته. "بیشتر ماشین‌ها، مثلا Watcher ها و باقی ماشین‌ها جنگنده که بعدا خواهید دید، دشمن Aloy خواهند بود. اون‌ها دشمن‌های خیلی سرسختی هستن. هر گونه، کاملا اکولوژی و شرایط زندگی منحصر به فرد خودش رو داره، و رفتاری که با باقی گونه‌ها دارن بر اساس یک سلسله مراتب و هرم غذایی هست. "

وقتی که وارد دنیای بازی میشیم، در وحله اول اینطور به نظر میاد که چیزی جز همین طبیعت ماشینی فعلی وجود نداره، اما گریلا گفته شهرهای باستانی و باقی مونده تمدن انسان‌ها گذشته هنوز وجود دارن و می‌شه پیداشون کرد و داخلشون به جست و جو پرداخت. ما تا الان فقط بخش کوچیکی از تمدن انسانی در این سرزمین رو دیدیم، اما Aloy در راه یافتن پاسخ سوالاتش در مورد گذشته انسان‌ها، با چیزهای بیشتری روبرو می‌شه که به اجدادش و انسان‌هایی که ماشین‌هارو شکار نمی‌کردن، تعلق دارن. سازنده‌ها در این مورد حرف زیادی نمی‌زنن و چیزی لو نمی‌دن، فقط گفته شده برخی از این مناطق در طول داستان کشف می‌شن و باقی، از طریق جست و جو تو محیط.

Pfxs8NczgXPCU4HeJQse2i-650-80.png

برای اینکه عمق دنیای بازی بیشتر مشخص بشه، باید بگم بازی فقط خلاصه شده در یک خط داستان نیست. بلکه ماموریت‌های جانبی خیلی زیادی هم وجود دارن انجام دادنشون حسابی زمانتون رو تلف می‌کنه! گریلا می‌گه: تا الان تو نمایش‌ها یه سری نورهای آبی رنگی دیدید که توی برخی از نقاط محیط بودن، اون‌ها ماموریت‌های جانبی هستن. به گفته طراح این ماموریت‌ها شما می‌تونید با مردم صحبت کرده و ببینید مشکلشون چیه، و اگه دلتون خواست کمک کنید. و در کل ساختار ماموریت‌ها، یک سلسله مراتب درختی هست.

در راس این درخت خط داستانی اصلی بازی قراره داره. یک مرحله پایین‌تر ماموریت‌های قبیله‌ای تعریف می‌شن. هر قبیله یک سری مشکلات خیلی بزرگ و اساسی داره که زندگی باقی مردم و قبیله‌هارو هم تحت تاثیر خودش قرار داده. باز یک مرحله پایین‌تر داستان‌ها شخصی‌تر می‌شن. مثلا اگه یه ماموریت رو انجام بدید اون کار برای اون شخص مهم خواهد بود اما تاثیری روی باقی قبیله‌ها و داستان نداره.

6GyDUpFkqcSBWHVQueke2N-650-80.png

صحبت از تاثیر گذاشتن رو دنیای بازی شد. توی بازی درخت دیالوگ وجود داره و انتخاب‌ها باعث فهم بهتر داستان و کشف چیزهای بیشتر می‌شه اما در کل تاثیری روی روند روایی بازی نخواهند داشت. این کار بهترین راه برای کشف نقاط مبهم داستان و چیزهای کشف نشده هست. وقتی با مردم یک قبیله وارد صحبت می‌شی، اطلاعات بیشتری در مورد قبیله و داستانشون می‌گن و به این ترتیب Aloy یک قدم به یافتن پاسخ سوالاتش نزدیک‌تر می‌شه.

به همه این موارد باید یک سیستم Crafting خیلی کارآمد رو هم اضافه کرد که کمک می‌کنه از آیتم‌هایی که در طول بازی بدست میارید به بهترین شکل ممکن استفاده بشه. جمع کردن بعضی از آیتم‌ها پاداش‌های خیلی کارآمدی دارن، بعضی‌هارو میشه توی فروشگاه‌ با چیزهای دیگه تعویض کرد، و به این ترتیب سلاح‌های جدید و مخرب‌تر بدست آورد. مثل تیرهای منفجر شونده. و به گفته سازندگان در این خصوص چیزهای خیلی زیادی وجود داره که فعلا صحبتی ازشون نشده.

Horizon تعادل خیلی خوبی بین منابع و سیستم Crafting داره، شکار برای بدست آوردن اسلحه‌های جدید و قوی‌تر. و هر اسلحه قابلیت شخصی سازی داشته و میشه با کمک آیتم‌های دیگه‌ای که بدست میاد، قابلیت‌هاش رو ارتقا داد. از طرف دیگه این دشمن‌های قوی‌تر هستن که آیتم‌های بیشتری برای آزاد کردن دارن. خوب شما چیکار می‌کنید، ریسک مبارزه با دشمن‌های سخت‌تر برای سلاح‌های قوی‌تر رو می‌پذرید یا نه به همون سلاح‌های متوسط فعلی بسنده می‌کنید؟

اگه Far Cry 4 شمارو به شکار حیوانات می‌فرستاد تا از پوستشون کیف درست کنید، یه لحظه تصور کنید این بازی می‌تونه چی‌ها ازتون بخواد! برای دونستن جواب باید تا سال 2017 و عرضه بازی صبر کنیم.
 
احساس میکنم تو این نمایش اخری قیافه aloy خیلی مسخره شده :|
راجع به فضاسازی بازی هم که برعکس اکثریت باهاش خوب ارتباط برقرار کردم و منو ی جورایی یاد سری کتاب sharanna مینداره
از الهام بخشی از enslaved کار اساتید ninja theory هم توی جهت گیری به دنیای بازی نمشه گذشت:-bd طراحی محیط مخصوصا رنگبندی خیلی خوبه
فعلا تنها مشکلی که حدس میزنم بوجود بیاد شخصیت پردازی ضعیفه
اگ اشتباه نکنم توی گیمپلی IGN یه جا طرف میره بالای ی کوهه بلند و اونجاست که زیبایی طراحی محیط نمایان میشه.throw distance واقعا عالیه 8->
 
بنظر من این بازی تو با نمایشش زیباش قشنگ هم ردیف بازی کوجیما و GOW ایستاد که این چیز کمی نیست
من تریلر اولی از بازی دیدم خوشم اومد ولی یخورده به خوب بودنش 2 دل بودم
ولی تریلر E3 به خوش ساخت بودن و گیم پلی و گرافیک اطمینان کامل دارم:ar!
 
  • Like
Reactions: gamer1998y
روز به روز علاقه ـم به این بازی بیشتر میشه و اگه خبری از بازی های جدید توی E3 نبود، Horizon بهترین بازی نمایشگاه برای من میشد.
این قضیه شباهت روبات ها به حیوانات هم بدون شک یکی از مهم ترین موارد داستانی Horizon هست که هنوز اطلاعی ازش نداریم. یعنی امکان نداره همین طوری الکی این همه روبات متنوع به شکل حیوون های مختلف طراحی شده باشن. البته حیات وحش طبیعی هم توی بازی وجود داره که تا الآن چیزهای مختلفی مثل پرنده ها و ماهی ها، خرگوش، گراز و روباه رو دیدیم.
تا الآن این روبات ها رو دیدیم و احتمالاً یه تعداد دیگه هم در راه باشن:
روبات T-Rex مانند


روباتی که شبیه براکیوساروس هست یا شاید هم زرافه!


روبات رپتور مانند


تمساح


ببر


پرنده عظیم الجثه


خرچنگ


اسب گاونما!


این یکی هم کم و بیش میتونه نقش گاو رو داشته باشه یا مثلاً کرگدن!


جک جونورهایی تو مایه های گوسفند و آهو و اینا!


عقرب. این یکی با بقیه تفاوت هایی داره و رنگ آمیزی ـش یه مدل دیگه هست. خود Aloy هم بعد از روبرو شدن باهاش از لفظ باستانی استفاده میکنه.
 
به نظر منم بازی شاهکاره و هیچ نکته منفی نداره از همه چیشم خوشم میاد. و فکر میکنم کسای که بازی رو دوست ندارن یا می خوان بازی کنن ولی براشون شاهکار نیست فقط به دلیل ثلیقه هست پس لطفا اگه میاین نظر بدین فقط بگین این بازی با ثلیقه ما جور نیست نه اینکه تمام نکات مثبت بازی رو بکوبید و نکته منفی قلمداد کنین چون با این کار فقط اماتور و نوب بودن خودتونو نشون میدین.منم اگه دارم اینارو میگم به این خواط هست که با صحبتهاتون جو وفضای تایپک این بازی رو خراب و منفی میکنین
 
روباتی که شبیه براکیوساروس هست یا شاید هم زرافه!

آریا جناب سینی زرافه هست! تو این مقاله ای که ترجمه کردم هم نوشته بود زرافه. و نویسنده خودش بعد مصاحبه با استدیو نوشته. شاید پرسیده ازشون!:دی بعد به آناتومی زرافه نگاه کنی دقیقا مثل همونه نه این دایناسور گردن درازا. البته من فکر میکردم از این گنده تر باشن و دایناسور باشه، بعد بشه ازشون رفت بالا رو سینیشون نشست!:دی که نمیشه اینجوری دیگه.

جالب اینه این همه جیوون/ربات طراحی کردن که بر اساس یه الگوی طبیعی و زنجیره غذایی عمل میکنن. یحتمل با این تفاسیر با هم جنگ هم کنن. چیزی رسمی گفتن؟ ولی اگه با هم مبارزه کنن عالی تر هم میشه. مثلا بری ببینی عین مستندهای راز بقا ربات/تمساح داره موقع آب خوردن ربات/زرافه رو میکشه!:دی بعد بری جفتشون رو هم بکشی. خیلی فانه خدایی. یا تو شب یه ببر و دایناسور بیفتن به جون هم. اون نور قرمزها هم مشخص باشه!:دی
 
خیلی خوبه که دوستانی داریم که از رو چند تا تریلر دنیای بازی + شخصیت و داستان و ... همه چی رو نسخشو میپیچن!

از الانم دنبال ارتباط نباشد چون مورد در دسترس نیست اومد میریم دنبال ارتباط :D
 
به نظر منم بازی شاهکاره و هیچ نکته منفی نداره از همه چیشم خوشم میاد. و فکر میکنم کسای که بازی رو دوست ندارن یا می خوان بازی کنن ولی براشون شاهکار نیست فقط به دلیل ثلیقه هست پس لطفا اگه میاین نظر بدین فقط بگین این بازی با ثلیقه ما جور نیست نه اینکه تمام نکات مثبت بازی رو بکوبید و نکته منفی قلمداد کنین چون با این کار فقط اماتور و نوب بودن خودتونو نشون میدین.منم اگه دارم اینارو میگم به این خواط هست که با صحبتهاتون جو وفضای تایپک این بازی رو خراب و منفی میکنین
به مراحل جدیدی از Echo-Chamber رسیدیم.
 
  • Like
Reactions: Justiciar
آقا من از وقتی اولین تریلر بازی رو که دیدم واسم سوال بوده که این حیوانات آهنی متابولیسمشون چطوریه؟چطوری زاد و ولد میکنن؟اصلا روش حیاتشون چطوریه!!
اگه کسی اطلاع داره منو روشن کنه:D
 
آقا من از وقتی اولین تریلر بازی رو که دیدم واسم سوال بوده که این حیوانات آهنی متابولیسمشون چطوریه؟چطوری زاد و ولد میکنن؟اصلا روش حیاتشون چطوریه!!
اگه کسی اطلاع داره منو روشن کنه:D
همونطور که تو اسکایریم از دستاش آتیش میاد بیرون یا توی مایکنرافت با مشت درخت قطع می شه یا توی ویچر مرد/زن 100-200 ساله انگار 30 سالشه و ... چیز بدی هم نیست، اینایی که گفتم بازی هایی هستن که خودم ساعت ها حال کردم باشون.
کلا انتظار دنیای کاملا ریلیستیک رو از بازی که دنبال ریلیستیک بودن نیست نباید داشت.
 
  • Like
Reactions: Sobhan_23
نمیدونم چرا احساس می کنم فقط من از بازی RPG با یه محیط بزرگ و یکنواخت و خسته کننده بدم میاد! کل جهان یه الگوی تکراری داره. بزرگ بودن جهان خدایی چه مزیت مسخره ای حساب میشه من نفهمیدم هنوز!
بعد هم حجم بازیاشون نسبت به جهانش خیلی کمه که خب طبیعیه با توجه به تکرار یه الگو و جزئیات کم ولی میان تبلیغ می کنن که ما به سیستم فشرده سازی نسل آینده رسیدیم که میتونه بازی رو تا 99% کاهش حجم بده!
این مورد فقط در مورد بازی های RPG نیست، یه بازی مثل نسخه آخر متال گیر هم همین مشکل رو داشت.
 
همونطور که تو اسکایریم از دستاش آتیش میاد بیرون یا توی مایکنرافت با مشت درخت قطع می شه یا توی ویچر مرد/زن 100-200 ساله انگار 30 سالشه و ... چیز بدی هم نیست، اینایی که گفتم بازی هایی هستن که خودم ساعت ها حال کردم باشون.
کلا انتظار دنیای کاملا ریلیستیک رو از بازی که دنبال ریلیستیک بودن نیست نباید داشت.
اینو که میدونم که تخیل توی گیم وجود داره ولی دوس دارم موشکافی کنن و حداقل علت رو به گیمرا بفهمونن.مثلا توی Last of us یه سری چیزا روشن شد.این که این قارچ روی بافت مغز انسان رشد میکنه و کسی که به مدت طولانی در معرض قارچ باشه به کلیکر تبدیل میشه و ......
امیدوارم بازی توی این مورد گنگ نباشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or