دنیایی تاریک در انتظار است|The Witcher II Review

s.e.p.e.h.r

کاربر سایت
Aug 18, 2011
486
نام
sepehr
نام بازی:The Witcher II
سبک بازی : Action Role-Playing
ناشر : Warner Bros. IE

سازنده:CD Project Red
درجه ی سنی:+17

پلتفرم ها:PC-Xbox 360

188469-Witcher-2-battle.jpg


در سال های اخیر شاهد افت کیفیت و البته کمیت بازی های RPG بودیم اما سال 2011 را میتوان سال بازی های نقش آفرینی دانست و بازی های بزرگی مانند Skyrim و Mas Effect III در این سال منتشر شده اند.
نسخه ی اول بازی به طور انحصاری برای PC عرضه شد و با استقبال عالی رو به رو شد.متاسفانه موتور گرافیکی نسخه ی پیشین با کنسول ها سازگاری نداشت به همین دلیل بازی برای کنسول های خانگی منتشر نشد.
نسخه ی دوم بازی Witcher اکنون برای کنسول Xbox360 عرضه شده و ما در زیر به بررسی این عنوان میپردازیم.

The_Witcher_2_Assassins_of_Kings_-_360-PS3-PC_-_6.jpg


داستان بازی از آنجا شروع میشود که گرالت قهرمان بازی به گروه King Foltest میپیوندد تا فرزندان پادشاه را از شورشیان بگیرد اما قاتلی حرفه ای ملقب به KingSlayer با تمام استحکامات پادشاه را میکشد و با توجه به پاپوشی که از قبل برنامه ریزی شده بود Geralt به عنوان قاتل شناسایی میشود.
در ابتدای بازی شما باید در بازجویی اتهامات را از خود رفع کنید و به گذشته میروید تا ماجراها را برای بازجو بیان کنید.
یکی از نقاط قوت بازی که سازندگان مانور زیادی روی آن داده اند چندپایانه بودن بازی است.این گونه که از همان اول بازی هر مکالمه ای که انتخاب میکنید در پایان بازی تاثیر میگذارد.بازی در بسیاری از موارد شما را در یک زمان کوتاه در یک سرایط سخت قرار میدهد برای مثال در یکی از ماموریت های فرعی بازی وقتی شما تصمیم به نجات انسان های بی گناهی میگیرید که در حال آویخته شدن به دار هستند 5 ثانیه وقت دارید تا لحن صحبت خود را با فرمانده مشخص کنید در غیر اینصورت مجبور به مبارزه خواهید بود.

witcher2_216403.jpg


همچنین در بعضی مکالمات باید جناح خود را انتخاب کنید مثلا در یک جنگ میتوانید به انسان ها بپیوندید و در کنار آنان در مقابل الف ها بجنگید یا به علت ظلم و ستم انسان ها به الف ها بپیوندید و در هر انتخاب جناح دیگر تا پایان بازی با شما دشمن است.
شخصیت پردازی به طرز باور نکردنی عالی انجام شده و یکی از نقاط قوت بازی به حساب میاید.
متاسفانه دوربین بازی در اغلب اوقات مشکل ساز میشود و طوری میشود که شکست دادن چندین دشمن در یک راهروی تنگ به علت دوربین غیر ممکن است.
مبارزات نیز بسیار عالی کار شده است و برای هر نژادی باید استراتژی خاصی را به کار ببرید و برای مثال سلاح گرالت در مبارزه با انسان ها باید در حین مبارزه با اژدها ها تعویض شود.سیستم کلی مبارزه فوق العاده عالی است و شما میتوانید با ترکیب جاخالی و شمشیر و بمب و جادو دشمن خود را به شیوه های مختلف به قتل رسانید و این امر یکی از مواردی است که این بازی را از هم سبک های خود مثل The Elder Scrolls V:Skyrim متمایز می کند و نکته ی قابل توجه هم این است که با توجه به سرعت بالای مبارزات کنترل یازی بسیار عالی میباشد.
مبارزه ی تن به تن بازی بسیار جذاب است و در این قسمت باید در هر زمانی دکمه ی خواسته شده را فشار دهید طوری که فقط نیم ثانیه وقت دارید و در کنار آن مبارزه با هیولا ها هم بسیار زیبا کار شده است اما در بازی کمبود باس فایت برای هر قسمت به شدت احساس می شود.

geralt-witcher-2.jpg


متاسفانه جادو ها تنوع چندانی ندارند و به چندین نوع جادوی محدود خلاصه میشوند اما برتری این قسمت بازی در استفاده از جادوست یعنی شما نمیتوانید همه ی دشمنانتان را با جادوی آتش بکشید بلکه برای هر موجودی جادوی خاصی نیاز میباشد.


گرافیک بازی توسط موتور گرافیکی CD Project Red Engine پایه ریزی شده است.در کمال تعجب گرافیک در نسخه ی X360 بسیار واقعی تر از نسخه ی PC آن می باشد.منظره ها به زیبایی به تصویر کشیده شده اند و جنگ ها نمایش فوق العاده ای دارند و موتور بازی میتواند در حین یک جنگ تعداد زیادی سرباز را بدون افت فریم نمایش دهد.

متاسفانه باگ هایی در گرافیک بازی وجود دارد و ما در بازی به وفور شاهد در هم رفتن اشیا ی فرو رفتن انسان ها در موانع هستیم.
گرافیک هنری بازی نیز مشکل خاصی ندارد و محیط های بازی مثل جنگل ها به خوبی به تصویر کشده شده اند.
هوش مصنوعی در سطح نسبتا خوبی قرار دارد و دشمنان درست در وقت مناسب به حملات شما جای خالی می دهند و سپس به شما حمله می کنند.
سیستم Level Up بازی بسیار کارامد است و شما میتوانید با گذر زمان و کشتن دشمن ها با روش های مختلف و بسیاری کار های دیگر Level خود را بالا ببرید و مهارت های زیادی را کسب کنید.
دنیای بازی گستردگی زیادی دارد ولی در مقایسه با عنوانی مانند Skyrim هیچ حرفی برای گفتن ندارد و دیگر دنیا خود به خود پیش نمی رود بلکه شما باید آن را پیش ببرید.
صداگذاری بازی در سطح مطلوبی نمی باشد البته نمی توان این ایراد را به شخصیت های اصلی نسبت داد ولی شخصیت های فرعی صدای غیر حرفه ای و ساده ای دارند که برای عنوان ارزشمندی همچون Witcher II غیر قابل تحمل است.

209192-the-witcher-2-1_original.jpg


موسیقی در بازی بسیار عالی طراحی شده است و متناسب با جو بازی میباشد برای مثال در هنگام مبارزات موسیقی حالت هیجان انگیز دارد ولی در هنگامی که در کنار دریا قرار دارید موسیقی آرامش بخش و ملایم است.
موسیقی بازی توانسته تا حد زیادی با بالا بردن اتمسفر بازی شخصیت خاصی به این عنوان دهد.برای مثال در ماموریتی که شما از زندان فرار میکنید موسیقی بازی کاملا شما را در خود غرق میکند و احساس میکنید که خودتان در بازی حضور دارید.
در کل اگر میخواهید از یک بازی RPG همراه با سیستم مبارزه ی عالی و اتمسفر گیرا لذت ببرید به شدت این عنون را به شما توصیه میکنم.شاید اگر این بازی در سالی دیگر عرضه می شد که رقیبان سرسختی مثل Mass Effect 3 و The Elder Scrolls V:Skyrim جلوی راهش قرار نداشتند میتوانست عنوان بهترین بازی نقش آفرینی سال را به خود اختصاص دهد.
و البته بهترین جمله ای که درباره ی بازی میتوان گفت:دنباله ای بی نظیر

نکات مثبت بازی:گرافیک_اتمسفر گیرا_سیستم تصمیم گیری_موسیقی عالی_سیستم مبارزه_گیم پلی لذت بخش_شخصیت پردازی_سیستم Level Up
نکات منفی:دوربین دردسر ساز_صداگذاری_کمبود باس فایت_باگ هایی در گرافیک بازی_
نمرات بازی:
جذابیت:9
گرافیک: 9
صداگذاری:7
داستان : 9.5
کنترل:10
نمره ی کلی:9.5
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر