Dinosaur
Loyal Member
The Neverhood یه جایگاه خاصی توی قلب خیلی از ما ایرانیها داره و برای اون نسل از گیمرها یکی از بُتهای صنعت بازی محسوب میشه و فکر نکنم این قضیه در این حد توی بقیه کشورها وجود داشته باشه.دلم لک زده برای neverhood
بهترین پوینت اند کلیک عمرم
واقعاً بازی عجیب و جالبی بود، از حالت خمیری باحالش تا اتمسفر بینظیری که داشت و اتفاقات فراموشنشدنی و آهنگهای محشر و...
روزی که بازی رو خریدم هم از ذهنم پاک نمیشه، چون برعکس بیشتر بازیها که یا از مجتمع پایتخت میخریدم یا به هر حال مغازههایی که کارشون این بود، Neverhood رو از جایی خریدم که کلاً ارتباطی با کامپیوتر و بازیهای ویدیویی نداشت!
یه فروشگاهی بود توی مجتمع آ اس پ که توی کار دکوراسیون و مبل و این جور چیزها بود! با مادرم داشتیم توی آ اس پ میچرخیدیم و سیدی Neverhood رو روی یه میزی توی این فروشگاه دیدم که خیلی برام جلب توجه کرد، هم به خاطر جذابیت طراحی روی جلدش و هم اینکه اسمش رو از یکی دو تا از بچهها شنیده بودم. رفتیم داخل و گفتم این بازی چنده و طرف یه لحظه هنگ کرد و فکر کرد دوربین مخفیه، چون کلاً به عنوان دکور چپونده بودنش اونجا و قرار نبود کسی بیاد بخرتش! گفت صبر کنین زنگ بزنم از پسرم بپرسم و یه قیمتی گرفت (که یادم نیست چند بود، ولی ارزونتر از مغازههای پایتخت بود) و دیگه خریدمش و عاشق این بازی شدم.
چقدر خوش و خرم بودیم اون روزها که کاری با امتیاز و این جور چیزها نداشتیم و مثلاً نمیدونستیم گیماسپات به بازی ۴.۹ از ۱۰ داده یا پیسیگیمر به ترتیب توی نسخههای انگلیس و آمریکا بهش ۲.۹ و ۴ داده بوده! والا همون حالت خمیری بازی به تنهایی ۸ امتیاز میارزید!
---------
چند سال پیش یه دنباله معنوی از بازی اومد به نام Armikrog که متأسفانه خیلی مشکلات داشت. از نظر طراحی هنری چیز باحالی بود و فضای خاص و اتفاقات عجیب غریب مثل Neverhood هم داشت، ولی به شدت حالت خام و ناقصی داشت و یه جوری بود که انگار وقت نکردن زیاد روش کار کنن و همینطوری یه چیزی منتشر کردن و انقدر هم کوتاه بود که تا میاومدی توی دنیای بازی غرق بشی تموم میشد. واقعاً حیف شد، چون اگه با حالت تر و تمیزتری میاومد و موفق میشد، میتونستیم بازیهای این مدلی بیشتری ببینیم.