دفاع شرکت Maxis از قفل DRM بازی SimCity
عوامل بازی نیز در مقابل این واکنش کاربران اعلام کردند که قرار دادن DRM و این گونه موضوعات همگی مستقیما از جانب شرکت ناشر((EA صورت گرفته و آنها در این مورد فاقد هرگونه اختیاری هستند.
Lucy Bradshaw از شرکت Maxis متذکر شد که برای اجرای بازی SimCity متصل بودن به سرور های ابری این بازی ضروری می باشد.
آنها گفتند:
" رایانه های شخصی شما به تنهایی از عهده این بازی بر نخواهند آمد چرا که سرور های ابری ما در هر شهر این بازی وظیفه پردازش بیش از 100,000 عدد از Sims ها را بر عهده دارند. "
در این مورد صحبت ازقرار دادن DRM در بازی واقعا به دور از منطق است چراکه این سوال پیش میاید که واقعا چه ارتباطی می تواند بین قفل DRM و سرویس های گیمینگ ابری آنلاین وجود داشته باشد؟
این طور که به نظر می رسد عوامل از پاسخ دادن به این سوال عاجزند و تنها می خواهند با این صحبت ها قرار دادن قفل DRM در بازی را توجیه کنند.
منبع