در ستایش پدرهنرمند سبک ترس و بقا : به مناسبت تولد شینجی میکامی

سلام و ممنون بابت محبتی که به من داری:x:x:x
گرچه خودم رو لایق این تعاریف نمی دونم.
من و بقیه بچه های بازیرایانه خیلی متاسف و ناراحت شدیم که مجله تعطیل شد البته با توجه به تغییر شرایط و حرکت رسانه ها به سمت دیجیتالی شدن چاره دیگه ای برامون نمونده بود گرچه از نظر مالی هم فقط ضرر و زیان می دادیم
حیف نیست شما منحل بشید بعد یه آشغالی مثل بازینما هنوزم که هنوزه منتشر شه؟ من اون یارو مدیرمسیولشو میشناسم هدفش از اون دفتر، انتشار مجله و کار فرهنگی نیست! میخواد یه مکان واسه مواد کشیدناش و تزریقاتش داشته باشه. =)):D
 
حیف نیست شما منحل بشید بعد یه آشغالی مثل بازینما هنوزم که هنوزه منتشر شه؟ من اون یارو مدیرمسیولشو میشناسم هدفش از اون دفتر، انتشار مجله و کار فرهنگی نیست! میخواد یه مکان واسه مواد کشیدناش و تزریقاتش داشته باشه. =)):D
:)):)):)):))
والله تا جائیکه من می دونم اونا از رانت بنیاد بازی های رایانه ای استفاده می کنن و مورد حمایت هستن به همین دلیل موندن و ما که حتی بابت نوشتن پولی هم نمی گرفتیم و تمام هزینه ها رو از جیب می دادیم مجبور شدیم بریم کنار
 
بعضی بازی ها اینقدر از لحاظ طراحی فوق العاده هستن که محصور در زمان خاصی نیستن و متعلق به تمام زمان ها هستن و بنجمارک محسوب میشن مثل half life 1&2 و resident evil 4 و the elder scrolls و witcher 3 و....
واقعا resident evil 4 رو همین الان که آدم بازی میکنه از 90 درصد بازی های الان بیشتر ازش لذت میبره. درسته که بازی یه مقدار وحشتش نسبت به نسخه های کلاسیک کمتر شد ولی به همون اندازه فضاسازی و اتمسفرش پیشرفت کرد. واقعا فضای سنگین شماره 4 رو نسخه های کلاسیک نداشتن. بعد یه موردی که هست اینه که کمتر بازی ای پیدا میشه که همه عناصرش با هم در بالاترین لول قرار بگیره. resident 4 گرافیک و صداگزاری و گیم پلی و تمامی جزییات محوری و حاشیه ایه بازیش در بالاترین سطح زمان خودش بود. داستانش هم نقص هایی داشت ولی روایت سینماییه بازی بی نظیر بود در زمان خودش.
میکامی واقعا یکی از نوابغ صنعت بازیسازیه.
 
@Sera.
ممنون از سرا جان عزیز که قبول زحمت فرمودن و تاپیک را زدن.من 8 ماه هست که اکانت ساختم اما حال و حوصله فعالیت نداشتم و ندارم.:p

@FUTURE
علیرضا جان!فدایت بشوم!این یکی از بهترین و شاید حتی بهترین نظری بود که راجع به میکامی خوندم!:x

@mondas
سعید جان!عالی بود اقا!تمام ویژیگیهای اثار ان ابر مرد را گفتی!:))

@rezvideo
درود بر عشقم رضا جان.کسی که در طول دوران زندگیم در زمینه بازی باسوادتر و بهتر و با معرفت تر ندیدم!نظرت عالی بود:x

@uriel
به عمو علی!اقا بی خیال رزیدنت 4 میشدی و از ایول ویتین میگفتی!تو تلگرام حسابت را میرسم!:D

@The End Of Ps
علی جان.با نظرت کاملا موافقم.غول تر از رزیدنت 4 نداریم^:)^

و در نهایت تشکر از سایر دوستان;)

جرقه این مقاله هم چپتر 16 بازی اویل ویتین دو و ان اهنگ خفن بازی بود!وقتی گوش دادم یادم اومد که به میکامی بدهکارم!لذا دست به کار شدم:)):)):)):))
 
@Sera.
ممنون از سرا جان عزیز که قبول زحمت فرمودن و تاپیک را زدن.من 8 ماه هست که اکانت ساختم اما حال و حوصله فعالیت نداشتم و ندارم.:p

@FUTURE
علیرضا جان!فدایت بشوم!این یکی از بهترین و شاید حتی بهترین نظری بود که راجع به میکامی خوندم!:x

@mondas
سعید جان!عالی بود اقا!تمام ویژیگیهای اثار ان ابر مرد را گفتی!:))

@rezvideo
درود بر عشقم رضا جان.کسی که در طول دوران زندگیم در زمینه بازی باسوادتر و بهتر و با معرفت تر ندیدم!نظرت عالی بود:x

@uriel
به عمو علی!اقا بی خیال رزیدنت 4 میشدی و از ایول ویتین میگفتی!تو تلگرام حسابت را میرسم!:D

@The End Of Ps
علی جان.با نظرت کاملا موافقم.غول تر از رزیدنت 4 نداریم^:)^

و در نهایت تشکر از سایر دوستان;)

جرقه این مقاله هم چپتر 16 بازی اویل ویتین دو و ان اهنگ خفن بازی بود!وقتی گوش دادم یادم اومد که به میکامی بدهکارم!لذا دست به کار شدم:)):)):)):))
اویل ویتین که بهترین وحشت و بقای این 10 سال اخیر بوده برای من، ولی بهزاد RE4 در واقع یک انقلاب در چندین بعد ساختاری و طراحیه بازی به حساب میاد. درسته ترسش نسبت به اویل ویتین در مرتبه پایین تری قرار میگیره، ولی همونطور که گفتم میکامی با طراحی بازی بیشتر سعی داشت که خلق اتمسفر و فضاسازی رو در عنوانش پیاده کنه بر خلاف روندی که مثلا نسخه های کلاسیک در پیش گرفته بودن. تو حتی به طراحی هاش هم دقت کنی بیشتر خفقان آور و تو در تو بودن، که تو مجبور باشی حس سنگینی دنیای اون دهکده یا اون قلعه رو حس کنی، نه اینکه مثلا از زامبی و هیولا بترسی فقط. در حقیقت رزیدنت 4 یه بازیه ژانر وحشت بود که نمیخواست فقط وحشت رو به همراه خودش داشته باشه، میخواست ابعاد جدید بازیسازی رو هم با خودش یدک بکشه و فضاسازی و طراحی نوین ساختار خودش رو توی ژانر در حال رکود وحشت و بقا دیکته کنه. اگر بازی رو تنها به لحاظ مولفه ترس کنار بازی های ژانر وحشت اون سال ها مثل DOOM 3 یا F.E.A.R بزاری قطعا کم میاره، ولی چیزی که RE4 رو در پله بالاتری نسبت به اون عناوین قرار میده نگرش نوینش به این ژانر و تزریق عناصر جدید و خلق اتمسفر سنگین و ترسناک به کمک المان های ظاهری طراحی بازی دونست. من طاهر اون قلعه رو که میدیدم یا وقتی توی کوره راه های اون دهکده که قدم میزدم مرموز بودن وقایع و ابهت اون معماری های گاتیک قلعه منو مرعوب خودش میکرد بیشتر تا مثلا هیولاها و ترس های ناشی از خطر درندگان و هیولاها. این هدفی بود که میکامی دنبالش بود به عقیده و نگاه جدیدش به ژانر وحشت، که اگرچه کامل پیاده نشد و نتونست تمام اون ذهنیاتشو وارد کنه و طرفدارهای نسخه های کلاسیک که ترس عریان رو همیشه در این عناوین جستجو میکردن بهش معترض بودن ،ولی قدم بسیار بسیار ارزشمندی بود به عقیده من برای هدایت این ژانر و قدم های آیندش.
 
خیلی توپ بود خداییش
حس غریبی به ادم میداد
خلقه هنر دست اونیه که بودجه بهش نمیدن و با هیچی اویل ویتین میسازه
رزیدنت اویل4 میسازه که تا یک دهه بعدش و تا صد سال دیگه هم منبع الهامه
خیلی ها با سرمایه های زیاد خواستن از بازی هاش و هوش مصنوعی همراه توی اویل4 و کلی چیز دیگه اش اسکی برن ولی این کجا و ان کجا
هنرمند تویی بقیه اداتو هم نمیتونن دربیارن خیلی ها سعی میکنن دربیارن ولی اخرش خودتی که دوباره با اویل 4 سلطنت میکنی و با اویل ویتین1 زدی هرچی بازی ترس و بقا یا شبیهش بود رو با خاک یکی کردی
استاد تویی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or