درس‌ها و جذابیت‌های تاریخی Assassin's Creed Unity

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
assassins-creed-tour-2014-10-05-01.jpg


سال 1789 است و شما در حال دویدن در خیابان‌های پاریس هستید. اینکه تصاویر و نوشته های روی دیوار ساختمان‌ها از واقعیت تاریخی برخوردار باشد برای شما اهمیت دارد؟ برای Ubisoft دارد. آخرین نسخه‌ی بزرگترین franchise یوبی‌سافت، Assassin's Creed Unity، در زمان انقلاب فرانسه و در پاریس رخ می‌دهد. سازنده‌ها همه تلاش خود را کرده‌اند تا مطمئن شوند که نه تنها بخش چند نفره بازی در سطح خوبی قرار دارد و داستان Arno، شخصیت اصلی بازی، جذاب است بلکه مناظر، صداها و اتفاقات در کل شهر تا جای ممکن به واقعیت نزدیک است.

عنوان شغلی Maxime Durand در یوبی‌سافت هماهنگ کننده‌ی تولید است اما در عمل او به عنوان تاریخ‌دان داخلی استودیو روی تمامی Assassin's Creed های منتشر شده از سال 2010 فعالیت کرده است. او می‌گوید: تاریخ در بازی‌های ما فقط یک مکان یا ساختمان‌های خالی با پس‌زمینه‌ای هالیوودی نیست. تاریخ روی طرز فکر ما درباره‌ی بازی، نحوه رفتار دشمنان در بازی و اینکه هوش مصنوعی در بازی چگونه عمل می‌کند تاثیرگزار است. این‌ها به ما کمک می‌کنند مطمئن شویم همه چیز با ایده‌ی کلی دوره زمانی بازی مربوط و مسنجم است. این نیروی محرکه باعث می‌شود همه افراد و همه‌چیز آگاهی داشته باشند از نوع تاریخی که ما قصد خلق کردن دوباره آن را داریم.

کار روی Unity حدود چهار سال پیش شروع شد. یک سال و نیم اول تیم روی جنبه‌های تکنیکی بازی متمرکز شد. آن‌ها میدانستند که Unity قرار است در زمان انقلاب فرانسه و در پاریس اتفاق بیافتد، اما تمرکز در این دوره بر روی سازگار شدن با کنسول های نسل بعد قرار داده شد و همینطور آزمایش تکنولوژی های یوبی‌سافت برای بخش چندنفره. زمانی که در مورد بخش‌های فنی بازی تصمیم گیری شد، از حدود دو سال پیش تحقیقات تاریخی شروع شد. Durand کمک کرد 12 تا 15 نوع کارگردان، کارگردان هنری و کارگردان طراحی و ... به صورت کامل در مورد انقلاب فرانسه اطلاعات کسب کنند.

3037212-inline-s-4-creed-unity-history.jpg
3037212-inline-s-3-creed-unity-history.jpg

طرحی از قلعه Bastille در اسناد تاریخی (راست) قلعه Bastille در بازی (چپ)

bastille-acu-2014-10-06-01.jpg

بنای یادبود Place de la Bastille در مکانی که قلعه Bastille قرارداشت (راست) این قلعه در سال 1789 تخریب شد. این قلعه در Unity (چپ)

به عقیده Durand دوران انقلاب فرانسه دورانی پیچیده از نظر تاریخی و سیاسی است و به همین خاطر نیازمند مطالعه وسیع برای آشنایی با دیدگاه‌ها، زوایا و طرز فکر های مختلف است. او می‌گوید: اگر به یک سند تاریخی نگاه کنید، باید بتوانید آن را تحلیل کنید قبل از اینکه از محتویات آن استفاده کنید. نمیتوانید بدون بررسی آن را مناسب بدانید. یک نمونه قلعه Bastille است. هیچ دو روایت تاریخی از این دوره وجود ندارد که اتفاقات آن را به یک شکل توصیف کرده باشد. شما باید بدانید چه کسی آن را نوشته و هدفش چه بوده. خیلی از اطلاعات راجب Bastille در آن زمان برای این بود که مردم متقاعد شوند انقلاب خوب است و همه مردم علیه سلطنت هستند.

3037212-inline-s-2-creed-unity-history.jpg


در بازی پاریس به هفت محله تقسیم شده است. هر کدام با طعم، سبک معماری و مردم منحصر به فرد خود. Durand می‌گوید: همه این‌ها مطابق با تحقیقات هستند. به همین خاطر هر چقدر زمان بیشتری داشته باشیم برای تحقیق و مطالعه، آمادگی بیشتری هم داریم برای تصمیم گیری در مورد مسائل طراجی. یکی از جزئیات قرار داده شده در بازی، تصاویر و نوشته‌های روی دیوار ساختمان‌ها (graffiti) است. اکثر مردم متوجه همه این جزئیات ریز نمی‌شوند اما هدف ما ساخت چیزی باورپذیر است، جایی که شما احساس می‌کنید درون پاریس در زمان انقلاب فرانسه هستید.
همچنین این اولین بار در سری AC است که یک شهر تاریخی با اندازه واقعی زمان خودساخته می‌شود و یک چهارم ساختمان‌ها در بازی قابل ورود و گردش است. شکل خانه‌ها و طراحی داخلی آن‌ها هم از نظر تاریخی واقعی است.

علاوه بر Durand یوبی‌سافت از مورخان دانشگاهی هم کمک گرفته است. دکتر Jean Clement Martin از دانشگاه Sorbonne در پاریس مشاور داستان بازی بود و Laurent Turcot استاد تاریخ دانشگاه University of Quebec at Trois-Rivieres به سازندگان درباره‌‌ی ظاهر و شکل و شمایل شهر و زندگی روزانه مردم در پاریس قرن هجدهمی کمک کرد. دکتر Martin خود باعث تغییرات مهمی در داستان بازی شد که به متعادل شدن آن کمک کرد. Durand در این باره می‌گوید: در بازی آرنو طرفدار انقلاب نیست، انقلاب بیشتر به عنوان پس‌زمینه‌ای روی مسائل و مشکلات شخصی او جریان دارد. اما دکتر Martin احساس می‌کرد ما نگاهی بیش از حد سلطنت‌طلبانه به انقلاب داریم. ما سعی کرده بودیم که خیلی طرفدار انقلاب فرانسه به نظر نیاییم اما از جهتی دیگر زیاده روی کرده بودیم. اما می‌توانستیم آن را بازبینی کنیم و یک دیدی که بیشتر بی‌طرفانه بود به آن بدهیم. ما در مسائل تاریخی زمان و رخدادها را انتخاب می‌کنیم اما قصد نداریم که جانبداری کنیم. به جای آن قصد داریم که به بازیکن‌ها اجازه بدهیم تا با این موضوعات بازی کنند و از تعامل با آن لذت ببرند ولی نمی‌خواهیم دیدگاهی را به کسی تحمیل کنیم.

55haohv5gjvwfwjbsa5s.jpg


برای شکل و شمایل شهر، Turcot باید فراتر از اسناد تاریخی میرفت. او می‌گوید: آن‌ها حاوی اطلاعات زیادی هستند اما در مورد اینکه مردم چگونه زندگی میکردند اطلاعاتی ندارند. شما باید به نقاشی‌ها و حکاکی‌ها نگاه کنید تا به تیم سازنده نشان دهید مردم چگونه زندگی می‌کردند. یکی از هنرمندانی که چنین آثاری دارد Nicolas-Jean-Baptiste Raguenet است. او خیلی شناخته شده نیست اما با بررسی کارهای او ما می‌فهمیم که شهر چه شکلی بود، مردم در کناره‌های رود Seine چه می‌کردند، چگونه لباس های خود را می‌شستند، از آب چگونه استفاده می‌کردند و اینکه آب چه رنگی بود. در این دوره آب تمیز وجود ندارد. آب با خون و هرچیزی که از درون شهر می‌گذرد مخلوط شده است.

Turcot همچنین تحت تاثیر قرار دادن مسائل تاریخی، مانند افسانه‌ی مرد سرخ‌پوش کوچک تویلری، در بازی قرار گرفته است. او می‌گوید: برای ساخت باغ Tuileries خانه های زیادی نابود شد و یکی از صاحب‌خانه هایی که در این فرایند کشته شد قسم خورد که تا ابد در تویلری سرگردان خواهد بود. این یک افسانه پاریسی است که خیلی از مردم درباره‌ی آن چیزی نمی‌دانند. عمق قرارگیری اساطیر پاریس در بازی عالی است.

Turcot به پتانسیل بازی های ویدئویی در آشنا کردن دانشجویان و دیگران با طرز زندگی مردم در گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: بازی‌هایی مانند Assassin's Creed باعث به وجود آمدن علاقه به دوران مختلف تاریخ شده‌اند. من فکر می‌کنم این مسئله مفید است و ما باید این بازی‌ها را با سیستم آموزشی خود در دانشگاه‌ها ادغام کنیم. ما همکاری زیادی داشتیم با Ubisoft برای خلق پاریس. امیدوارم محیط هایی خلق کنیم که در تحقیقات و سخنرانی‌ها قابل استفاده باشد و دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان به وسیله آن درک بهتری از این که پاریس چه شکلی بود داشته باشند. چیزی مثل یک Google Streetview تاریخی.

هرچند Unity فقط یک بازی ویدئویی است که هدف آن فراهم کردن اوقاتی خوش و فرار از زندگی روزمره است اما Durand می‌گوید فشار زیادی وجود دارد برای انطباق با واقعیت‌های تاریخی. اخیرا دانشجویی که موضوع پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد خود را " چگونگی تفسیر تاریخ توسط Assassin's Creed" انتخاب کرده بود به Durand پیغام داد.

منبع:
The (Fun, Violent) History Lesson Inside "Assassin's Creed Unity" | Co.Create | creativity + culture + commerce

با چند عکس از اینجا
Exploring modern Paris to find the roots of Assassin's Creed Unity
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر