داستان بازی S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl

arash gh

کاربر سایت
Aug 14, 2011
373
نام
ارش
s.t.a.l.k.e.r shadow of chernobyl بازی منتشر شده توسط شرکت اوکراينی gsc game world است
این بازی تم واقعيت دارد و زمانی اتفاق ميافتد که يک فاجعه ديگر در نيروگاه اتمی چرنوبيل اتفاق می افتد و تغيرات عجيبی در محيط اطراف آن به وجود می آورد.
بازی گيم پلی غير خطی دارد و عنصر هايی مانند ارتباط دو طرفه با NPC ها و توانايی business.
داستان:
بعد از فاجعه چرنوبيل رژيم شوروی the zone را منطقه ممنوعه اعلام کرده و اقدام به تحقيقاتی بر روی مغز انسان ميکند.نتيجه این تحقيق ها سلاح های روانی و پروژه C-Consciousness عظيم ميشود که در ادامه به آن ميپردازيم.
عد از سقوط شوروی سابق پروژه C-Consciousness به صورت اتوماتيک کنترل ميشود و به تحقيقات خود ادامه ميدهد.
هدف این پروژه این بود که صلح را به زمين برگرداند با استفاده از کنترل مغز تمام افراد جهان و حذف صفت های بد از انسان.با این حال این تحقيقات باعث از بين رفتن قانون های فيزيک و جهش افراد درمناطق اطراف چرنوبيل ميشود.
این پروژه برای اینکه خود را از دنيای بيرون مخفی کند يک وسيله به نام monolith در مرکز خود قرار ميدهد تا هر stalker خوش شانسی که به آن دسترسی پيدا کند را شستشو مغزی بدهد و مجبور خدمت به C-Consciousness کند.
C-Consciousness در تلاش بيشتر برای مخفی کردن خود يک وسيله به نام "Brain Scorcher" ميسازد که شامل چند آنتن بسيار بزرگ است و مغز هر فردی که بخواهد نزديک آن شود را از بين ميبرد.
عد از مدتی شايعاتی درباره وجود چيزی به نام wish granter يا براورنده کننده آرزو در مرکز پخش ميشود.
يک گروه 4 نفره از stalker ها به نام Strelok, Ghost, Fang,Doc تصميم به رفتن به مرکز ميکنند تا شايدwish granter را بيابند.
بعد از برخورد با گروه monolith (که همان stalker های شستشو مغزی شده به وسيله Brain Scorcher اند تا به C-Consciousness خدمت کنند و از مرکز محافظت کنند) ناچار به عقب نشينی ميشوند.

strelok به وسيله "blowout" که تخليه انرژی در zone هست بيهوش ميشود و حافظه خود را از دست ميدهد.

Fang از شدت جراحات ميميرد.Ghost به وسيله امواج روانی ساطع شده از Yantar ميميرد و Doc قادر به فرار ميشود.
strelokبيهوش به وسيله C-Consciousness شناسايی ميشود و ماموريتی اشتباه که کشتن خودش و گروه خودش بود دريافت ميکند.
در راه خارج شدن از zone ,کاميونی که را strelok حمل ميکرد منهدم شد. (فيلم اول بازی) و يک stalker او را پيدا ميکند.
strelok بعدا در طول بازی با Doc ملاقات ميکند و Doc به او کمک ميکند تا تکه های گذشته خود را کنار هم بگذارد که باعث ميشود تصميم به رفتن به مرکز بگيرد.
وقتی strelok با C-Consciousness روبرو ميشود ميتواند تصميم بگيرد با پروژه ادغام شود تا zone را تعمير کند يا جلوی C-Consciousness را برای ادامه آزمايشات بگيرد.
اگر بازيکن تصميم بگيرد که به C-Consciousness نپيوندد بايد با monolith ها بجنگد.
وقتی آنها شکست خوردند strelok تمام تجهيزاتی را که C-Consciousness را حفظ ميکنند از بين ميبرد.
بعد هم را در يک زمين سبز و خرم مشاهده ميکنيم, the zone از بين رفته است.
پايان های ديگر:
اگر بازيکن نخواهد گذشته خود را کامل کند با 5 پايان منفی ديگر روبرو ميشود.
کلا پايان هايی که به wish granter مربوط باشند منفی هستند.

*اگر بازيکن رهبران duty و freedom را بکشد آرزو به حکمرانی بر جهان ميکند.سپس monolith او را جذب ميکند و فقط لباس هايش را باقی ميگذارد.
*اگر بازيکن پول به اندازه کافی جمع کند آرزو به پولدار شدن ميکند. monolith تعداد بسياری سکه ميسازد که strelok در زير آنها دفن ميشود.
*اگر بازيکن اعتبار بدی داشته باشد ميگويد که بشريت فاسد است و بايد نابود شود.سپس او در يک فضای خالی تاريک بيدار ميشود.بشريت از بين رفته است.
*اگر بازيکن شهرت خوبی داشته باشد ميگويد من ميخواهم the zone نابود شود. سپس بازيکن متوجه ميشود که نابينا شده است يعنی the zone نابود شده ولی فقط برای او.
*اگر بازيکن هيچ يک از کار های بالا را انجام نداده باشد برای جاودانگی آرزو ميکند. سپس monolith اورا تبديل به يک مجسمه آهنی ميکند.
منبع:منو برو بچ
خوب بود پس امتیاز بده!:d
 

پژمان

کاربر سایت
May 21, 2007
1,277
نام
پژمان
اقا شرمنده ها ولی شب بخیر این بازی باسه کمه کم 2 سال پیشه که من به شخصه 5 با تا تهش رفتم و پنج تا دموشو دیدم و الانم روحش شاد.
تازه تاپیک این بازی رو زدید؟ عجب!!!1
 

S.N.C

کاربر سایت
Oct 10, 2011
30
این برای من فقط یه بازی نبود ....
وقتی فهمیدم Sterlok خودمم (قهرمان بازی) مو به تنم سیخ شد و اونجا بود که به وجد اومدم ، عجب دموهایی داشت ، عجب جوی داشت ... واااای !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر