ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
خاطره سازان جاودانه : 10 گیم دیزاینر برتر تاریخ
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="ARTHUR WESKER" data-source="post: 4699661" data-attributes="member: 134390"><p style="text-align: center">[ATTACH=full]129806[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">لیست طراحان بازی که آثار فوق العاده ای در تاریخ بازی های رایانه ای ساخته اند و سزاوار ستایش هستند بسیار طولانی است.بنابراین تهیه لیستی از 10 بازیساز برتر تاریخ کار مشکلی است.اما ما سعی کردیم با توجه به مواردی چون ساخت آثاری فراموش نشدنی ، تاثیرگذار و نمادین که تاریخچه این صنعت را نوشتند و زنده نگه داشتند ، 10 طراح را انتخاب کنیم.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px">[ATTACH=full]214770[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>John Carmack & John Romero</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">ژانر FPS به لطف سازندگان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اثار تاریخ بازی های رایانه ای یعنی DOOM ، در اوایل دهه 90 متحول می شود. ابتدا با اثر ولفشنتاین سه بعدی و پس از ان DOOM و QUAKE ، جان کارمک و جان رومرو نوآوری های بی سابقه ای در ژانر FPS ایجاد کردند که هنوز بعد از سالها این ژانر تحت تاثیر آن است.رومرو بعد از این موفقیت ها و البته ساخت برخی از بازی های ناموفق ، اکنون سعی در بازگشت دارد. در عوض کارمک قبل از پیوستن به OCULUS که اکنون زیرمجموعه فیسبوک است ، توانست بر روی عنوان دیگری با پتانسیل های بالایی مانند RAGE کار کند.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]214768[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>Ron Gilbert & Tim Schafer</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">ران گیلبرت نامی است که نیاز به معرفی ندارد. او پس از کار بر روی عنوان Maniac Mansion و دو قسمت Monkey Island توانست تاثیر چشمگیری در داستانگویی تعاملی بگذارد.او پس از ترک استودیو LucasArts در سال 2013 با تیم شفر رییس استودیو Double Fine دیدار کرد.شفر سازنده ی آثار ارزشمندی نظیر Grim Fandango، Full Throttle ،Day of the Tentacl است.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]129810[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>Hideo Kojima</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">هیدئو کوجیما با ذهن درخشان ، خلاق و ایین کاریش، سری نمادین متال گیر سالید با داستان گویی غنی را (که بخش بزرگی از دوران فعالیت خود را به ان اختصاص داده است) در کارنامه دارد.کوجیما در پروژه هایی چون Snatcher ، Policenauts و Zone of the Enders نیز کار کرده است. پس از آنکه کونامی پروژه ی سایلنت هیلز او را که پتانسیل بالایی داشت کنسل و همه را متعجب کرد ، او اکنون در استدیوی کوجیما پروداکشنز که ریاست ان را نیز بر عهده دارد خود را برای چالش های جدید آماده می کند.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]129811[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>Gabe Newell</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">Gabe Newel پس از 13 سال کار در شرکت مایکروسافت آنجا را ترک کرد تا با همکار سابقش مسیر دیگری را در پیش بگیرد.شرکت والو از سال 1996 تحولات فراوانی پیدا کرده است و دنیای بازی های پلتفرم pc راتغییر داده است.قبل از اینکه والو به لطف استیم به شرکت پول ساز امروزی تبدیل شود ، این شرکت با موتور "سورس " نقطه عطفی را در صنعت گیم رقم زد.موتوری که علاوه بر اینکه یکی از پرکابردترین موتورهای صنعت بازی شد ، بر اهمیت مودها و پتانسیل عالی آن ها تاکید داشت.اگر عناوین هاف لایف ، پورتال یا لفت فوردد بخشی از خاطرات گیمری شما بوده است باید آن را مدیون Gabe Newel باشید.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]129814[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>Sid Meier</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">سید میر خالق سری بازی Civilization ، پر است از عناوین موفقی که نام او بر آن ها حک شده است و یکی از پدران ژانر استراتژی نوبتی است.او در عناوین بسیاری با این سبک و سیاق نقش داشته است و موفق شد بیش از 30 سال استانداردها و کیفیت اثار خود را حفظ کند.علاوه بر سری مشهور Civilization آثاری چون Sid Meier’s Pirates!، SimGolf، Railroad Tycoon ، Alpha Centauri در کارنامه ی سید میر به چشم می خورد.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]129815[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>Shinji Mikami</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px"> یک شخصیت تاثیرگذار در محبوبیت ژانر ترسناک بقا و یک مبتکر فوق العاده در مکانیزم های عناوین ماجراجویی سوم شخص .شینجی میکامی یکی از محبوب ترین و جریان سازترین طراحان دنیای بازی است.پدر سری رزیدنت ایول قبل از ترک کپکام و ساخت عناوین Vanquish و سری The Evil Within ، در شکل گیری دوران طلایی کپکام با کار بر روی فرانچایزهای بسیار موفقی همچون Dino Crisis و Devil May Cry کمک به سزایی کرد.علاوه بر این او با ساخت بازی Resident Evil 4 بیش از یک دهه است در عناوین شوتر سوم شخص تاثیر گذاشته است.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]129816[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>Shigeru Miyamoto</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">شیگرو میاماتو اواخر دهه 1970 به نینتندو پیوست.او به خلق فرنچایزهایی چون سوپر ماریو ، زلدا و عناوین دیگری چون استارفاکس کمک کرد و در سایر محصولات شرکت نینتندو نیز همکاری داشته است.او همچنین مسئول برخی از طراحی های مربوط به سخت افزارهای شرکت نینتندو مانند دکمه های Back و انالوگ نیز بود که اکنون به یک استاندارد تبدیل شده اند و هیچ کس قادر به کنار گذاشتن آن نیست.موفقیت جهانی نینتندو عمدتا به خاطر ذهن درخشان او است و همه ی کسانی که در نینتندو موفق شده اند از وی تاثیر پذیرفته اند.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]129817[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>Hironobu Sakaguchi</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">نام هیرونوبو ساکاگوچی با ژانر نقش افرینی ژاپنی پیوند خورده است.او فعالیت خود را از سال 1984 اغاز کرد و با خلق سری افسانه ای فاینل فنتزی شرکت اسکوئر انیکس را از ورشکستگی نجات داد و آن را محبوب و ثروتمند کرد.علاوه بر این نام او را می توان در اثاری چون Chrono Trigger ، Xenogears ، Parasite Eve ، Legend of Mana ، Vagrant Story دید.اثار نمادین او در ژانر نقش افرینی ژاپنی در قلب میلیون ها بازیباز حک شده است.آخرین نقش افرینی ژاپنی کلاسیک او، لاست آدیسی است.پس از آن او بیشتر بر روی پروژه های موبایل تمرکز دارد.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]129818[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>Warren Spector</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">شهرت وارن اسپکتور به انتخاب های داستانی تاثیرگذار است که به بازیبازان این امکان را میدهد با توجه به انتخابشان ،عواقب آن انتخاب را ببینند.او حامل چنین رویکردی است و عناصر ژانرهای مختلف را با موفقیت در اثارش نظیر Deus Ex ترکیب کرده است.نام وارن اسپکتور در مجموعه های بزرگ دیگری چون System Shock ، Thief ، Ultima به چشم میخورد.البته سری بازی Ultima با یک نام بزرگ دیگر نیز پیوند خورده است : ریچارد گریوت.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]129819[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">Yu Suzuki</span></p><p></p><p><span style="font-size: 18px">عصر طلایی شرکت سگا با عناوین یوسوزوکی پیوند خورده است.کنسول های شرکت سگا میزبان عناوین سوزوکی برای نسل های مختلف بوده است.سوزوکی همراه با تیم خود بر روی فرانچایزهایی چون Space Harrier ، OutRun ، After Burner ، Virtua Racer ، Virtua Fighter Virtua Striker و Shenmue کار کرده است. او رییس بخش Amusement Machine Research و همین طور Development Departmant 2 در سگا بود و علاوه بر ساخت بازیهای نام برده، در ساخت و شکل گیری کابینهای آرکید منحصر به فرد هم نقش داشت. قسمت سوم شنمو از مورد انتظارترین عناوین این نسل بود که چندی پیش منتشر شد.این طراح ژاپنی یکی از پیشگامان صنعت بازی محسوب می شود.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px">منبع</span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px"><a href="https://www.spaziogames.it/Spaziogames-Top-10-Game-Designer-243994/">Spaziogames Top 10 - Game Designer - SpazioGames</a></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARTHUR WESKER, post: 4699661, member: 134390"] [CENTER][ATTACH type="full" alt="top10-1.jpg"]129806[/ATTACH] [/CENTER] [SIZE=5]لیست طراحان بازی که آثار فوق العاده ای در تاریخ بازی های رایانه ای ساخته اند و سزاوار ستایش هستند بسیار طولانی است.بنابراین تهیه لیستی از 10 بازیساز برتر تاریخ کار مشکلی است.اما ما سعی کردیم با توجه به مواردی چون ساخت آثاری فراموش نشدنی ، تاثیرگذار و نمادین که تاریخچه این صنعت را نوشتند و زنده نگه داشتند ، 10 طراح را انتخاب کنیم.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=5][ATTACH type="full" alt="1624887184622.png"]214770[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6][B]John Carmack & John Romero[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=5]ژانر FPS به لطف سازندگان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اثار تاریخ بازی های رایانه ای یعنی DOOM ، در اوایل دهه 90 متحول می شود. ابتدا با اثر ولفشنتاین سه بعدی و پس از ان DOOM و QUAKE ، جان کارمک و جان رومرو نوآوری های بی سابقه ای در ژانر FPS ایجاد کردند که هنوز بعد از سالها این ژانر تحت تاثیر آن است.رومرو بعد از این موفقیت ها و البته ساخت برخی از بازی های ناموفق ، اکنون سعی در بازگشت دارد. در عوض کارمک قبل از پیوستن به OCULUS که اکنون زیرمجموعه فیسبوک است ، توانست بر روی عنوان دیگری با پتانسیل های بالایی مانند RAGE کار کند.[/SIZE] [CENTER][ATTACH type="full" alt="1624887236386.png"]214768[/ATTACH] [SIZE=6][B]Ron Gilbert & Tim Schafer[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=5]ران گیلبرت نامی است که نیاز به معرفی ندارد. او پس از کار بر روی عنوان Maniac Mansion و دو قسمت Monkey Island توانست تاثیر چشمگیری در داستانگویی تعاملی بگذارد.او پس از ترک استودیو LucasArts در سال 2013 با تیم شفر رییس استودیو Double Fine دیدار کرد.شفر سازنده ی آثار ارزشمندی نظیر Grim Fandango، Full Throttle ،Day of the Tentacl است.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full" alt="hknp.jpg"]129810[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6][B]Hideo Kojima[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=5]هیدئو کوجیما با ذهن درخشان ، خلاق و ایین کاریش، سری نمادین متال گیر سالید با داستان گویی غنی را (که بخش بزرگی از دوران فعالیت خود را به ان اختصاص داده است) در کارنامه دارد.کوجیما در پروژه هایی چون Snatcher ، Policenauts و Zone of the Enders نیز کار کرده است. پس از آنکه کونامی پروژه ی سایلنت هیلز او را که پتانسیل بالایی داشت کنسل و همه را متعجب کرد ، او اکنون در استدیوی کوجیما پروداکشنز که ریاست ان را نیز بر عهده دارد خود را برای چالش های جدید آماده می کند.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full" alt="gabenewell.jpg"]129811[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6][B]Gabe Newell[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=5]Gabe Newel پس از 13 سال کار در شرکت مایکروسافت آنجا را ترک کرد تا با همکار سابقش مسیر دیگری را در پیش بگیرد.شرکت والو از سال 1996 تحولات فراوانی پیدا کرده است و دنیای بازی های پلتفرم pc راتغییر داده است.قبل از اینکه والو به لطف استیم به شرکت پول ساز امروزی تبدیل شود ، این شرکت با موتور "سورس " نقطه عطفی را در صنعت گیم رقم زد.موتوری که علاوه بر اینکه یکی از پرکابردترین موتورهای صنعت بازی شد ، بر اهمیت مودها و پتانسیل عالی آن ها تاکید داشت.اگر عناوین هاف لایف ، پورتال یا لفت فوردد بخشی از خاطرات گیمری شما بوده است باید آن را مدیون Gabe Newel باشید.[/SIZE] [CENTER] [ATTACH type="full" alt="sid-meier-640x360.jpg"]129814[/ATTACH] [SIZE=6][B]Sid Meier[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=5]سید میر خالق سری بازی Civilization ، پر است از عناوین موفقی که نام او بر آن ها حک شده است و یکی از پدران ژانر استراتژی نوبتی است.او در عناوین بسیاری با این سبک و سیاق نقش داشته است و موفق شد بیش از 30 سال استانداردها و کیفیت اثار خود را حفظ کند.علاوه بر سری مشهور Civilization آثاری چون Sid Meier’s Pirates!، SimGolf، Railroad Tycoon ، Alpha Centauri در کارنامه ی سید میر به چشم می خورد.[/SIZE] [CENTER][SIZE=4][ATTACH type="full" alt="1581651645359.png"]129815[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6][B]Shinji Mikami[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=5] یک شخصیت تاثیرگذار در محبوبیت ژانر ترسناک بقا و یک مبتکر فوق العاده در مکانیزم های عناوین ماجراجویی سوم شخص .شینجی میکامی یکی از محبوب ترین و جریان سازترین طراحان دنیای بازی است.پدر سری رزیدنت ایول قبل از ترک کپکام و ساخت عناوین Vanquish و سری The Evil Within ، در شکل گیری دوران طلایی کپکام با کار بر روی فرانچایزهای بسیار موفقی همچون Dino Crisis و Devil May Cry کمک به سزایی کرد.علاوه بر این او با ساخت بازی Resident Evil 4 بیش از یک دهه است در عناوین شوتر سوم شخص تاثیر گذاشته است.[/SIZE] [CENTER][SIZE=4][ATTACH type="full" alt="https___blogs-images.forbes.com_olliebarder_files_2016_09_mario64_miyamoto-1200x675.jpg"]129816[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6][B]Shigeru Miyamoto[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=5]شیگرو میاماتو اواخر دهه 1970 به نینتندو پیوست.او به خلق فرنچایزهایی چون سوپر ماریو ، زلدا و عناوین دیگری چون استارفاکس کمک کرد و در سایر محصولات شرکت نینتندو نیز همکاری داشته است.او همچنین مسئول برخی از طراحی های مربوط به سخت افزارهای شرکت نینتندو مانند دکمه های Back و انالوگ نیز بود که اکنون به یک استاندارد تبدیل شده اند و هیچ کس قادر به کنار گذاشتن آن نیست.موفقیت جهانی نینتندو عمدتا به خاطر ذهن درخشان او است و همه ی کسانی که در نینتندو موفق شده اند از وی تاثیر پذیرفته اند.[/SIZE] [CENTER] [ATTACH type="full" alt="hironobusakaguchigdc2015.png"]129817[/ATTACH] [SIZE=6][B]Hironobu Sakaguchi[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=5]نام هیرونوبو ساکاگوچی با ژانر نقش افرینی ژاپنی پیوند خورده است.او فعالیت خود را از سال 1984 اغاز کرد و با خلق سری افسانه ای فاینل فنتزی شرکت اسکوئر انیکس را از ورشکستگی نجات داد و آن را محبوب و ثروتمند کرد.علاوه بر این نام او را می توان در اثاری چون Chrono Trigger ، Xenogears ، Parasite Eve ، Legend of Mana ، Vagrant Story دید.اثار نمادین او در ژانر نقش افرینی ژاپنی در قلب میلیون ها بازیباز حک شده است.آخرین نقش افرینی ژاپنی کلاسیک او، لاست آدیسی است.پس از آن او بیشتر بر روی پروژه های موبایل تمرکز دارد.[/SIZE] [CENTER][SIZE=4][ATTACH type="full" alt="warren_spector.jpg"]129818[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6][B]Warren Spector[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=5]شهرت وارن اسپکتور به انتخاب های داستانی تاثیرگذار است که به بازیبازان این امکان را میدهد با توجه به انتخابشان ،عواقب آن انتخاب را ببینند.او حامل چنین رویکردی است و عناصر ژانرهای مختلف را با موفقیت در اثارش نظیر Deus Ex ترکیب کرده است.نام وارن اسپکتور در مجموعه های بزرگ دیگری چون System Shock ، Thief ، Ultima به چشم میخورد.البته سری بازی Ultima با یک نام بزرگ دیگر نیز پیوند خورده است : ریچارد گریوت.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full" alt="suzuki_yu2-660x330.jpg"]129819[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6]Yu Suzuki[/SIZE][/CENTER] [SIZE=5]عصر طلایی شرکت سگا با عناوین یوسوزوکی پیوند خورده است.کنسول های شرکت سگا میزبان عناوین سوزوکی برای نسل های مختلف بوده است.سوزوکی همراه با تیم خود بر روی فرانچایزهایی چون Space Harrier ، OutRun ، After Burner ، Virtua Racer ، Virtua Fighter Virtua Striker و Shenmue کار کرده است. او رییس بخش Amusement Machine Research و همین طور Development Departmant 2 در سگا بود و علاوه بر ساخت بازیهای نام برده، در ساخت و شکل گیری کابینهای آرکید منحصر به فرد هم نقش داشت. قسمت سوم شنمو از مورد انتظارترین عناوین این نسل بود که چندی پیش منتشر شد.این طراح ژاپنی یکی از پیشگامان صنعت بازی محسوب می شود.[/SIZE] [CENTER][SIZE=5]منبع [URL='https://www.spaziogames.it/Spaziogames-Top-10-Game-Designer-243994/']Spaziogames Top 10 - Game Designer - SpazioGames[/URL][/SIZE][/CENTER] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
خاطره سازان جاودانه : 10 گیم دیزاینر برتر تاریخ
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft