بعد از جریان رو به رشد micro-transactions در بازیها، خیلی از گیمرها بسیار عصبانی شدند، اما یک شخص معروف در برابر این خشمها ایستاد و او کسی نیست جز سازنده مشهور سری Gears of War یعنی آقای Cliff Belszinski.
فرد صادق و رک گو سابق شرکت Epic Game در بلاگ خود از micro-transactions و راه و روش کسب درآمد و اشتغال زایی کمپانیها دفاع کرد و گفت اگر کسی از آنها خوشش نمیآید پس بهتر است پول خود را خرج آنها نکنند.
"صنعت بازیهای ویدیویی همین است! یک صنعت!" بلزنسکی ادامه داد: "وجود تهیه بازی، بازار بازیها و شیپ کردن بازیهای بزرگ تنها به یک دلیل است. اول برای پول است و بعد برای تحسین و ادعا کردن ساخته میشوند."
این موضوع زمانی آغاز شد که EA اعلام کرد، بازیهای پیش روی این کمپانی دارای Micro-Transaction خواهند بود و این عمل را در بازی Dead Space 3 اجرا کرد. بلزنسکی ادامه داد:
"من خیلی رک و پوست کنده میگویم، ‘من خسته شدم از بس که EA را آدم بده دیدم.’ فکر میکنم این یک حرف مفت است که EA به یک کیسه زباله تبدیل شده و از طرفی Valve آدم خوبه است و هیچ اشتباهی نمیکند. منظورم را اشتباه برداشت نکنید، من یکی از طرفداران پر و پا قرص Gabe و استودیو Valve هستم، اما وقتی میبینم که گیمرها طوری وانمود نمیکنند که Valve یک تجارت است، درست مثل دیگران و وقتی به طور مثال Valve برای یک engagement ring 100 دلار دریافت میکند و آدم خوب داستان است و جالب اینجاست که وقتی EA بخواهد چیزی شبیه به این حلقه را بفروشد یک شیطان به حساب میآید.
بله دوستان، همانطور که Valve یک کمپانی فوق العاده عالی است اما همچنین یک کمپانیای است که برای به دست آوردن پول فراوان هر کاری میکنند. آنها فقط راه بهتری برای اینکار و بهتر جلوه دادن خود میدانند.”
چند وقت پیش بود که بلزنسکی نیز از شبکه Origin، پلتفورم دیجیتالی EA دفاع کرد. او همچنین اشارهای به خشم مردم زمانی که مشخص شد Gears of War 3 این اجازه را میدهد تا گیمرها پوسته مورد علاقه خود برای اسلحه را خریداری کنند، کرد. "برای کینه و لج کسانی که این داد و بیدادها را راه انداختند باید بگویم که مردم هنوز خیلی از آنها را خریداری میکنند (من تعداد آنها را مشاهده کردم)."
بلزنسکی یک حرف ساده نیز در ادامه صحبتهایش زد: "اگر از EA خوشتان نمیآید، بازی آنها را خریداری نکنید. اگر از micro-transaction خوشتان نمیآید، پول خود را برای آنها هدر ندهید.
من این اطمینان را به شما میدهم، تیمهای تحلیلگری وجود دارد که بر روی تعداد زیادی از رفتاری مشتری مطالعه میکنند. آنها تحقیق میکنند که شما، شمایی که یک گیمر هستید، چگونه پولی که با زحمت به دست آوردهاید خرج آنها میکنید.
هر بازیای باید یک جریان استوار از DLC را داشته باشد، زیرا آن بازی یا اجاره یا مبادله خواهد شد. در فضای کنسولی شما نیاز دارید تا هر کاری برای اطمینان از ماندن و دور نشدن دیسک بازی در کنسول انجام دهید. من به صدمه خوردن از تجارت فروشگاهی مثل GameStop عادت کردهام، اما بیایید صادق باشیم، آنها Tower Records یا Sam Goody بعدی هستند، فقط مسئله زمان در میان است.
من از سوی کسانی که در شغل خودم با آنها کار کردم در خصوص کاری که در آن قرار دارم روشن شدم. اول اینکه یک محصول جذاب و عالی بسازم، زیرا من رسانه را بیشتر از هرچیز دیگر دوست دارم. دوم اینکه فردی قابل رویت باشم، من از اینکه فردی انگشت نما باشم لذت میبرم. و در آخر، بله، پول دربیاورم. با پول نمیتوان شادی و راحتی را خرید، اما مطمئنا خیلی خوبه که با پولی که به دست آوردهام به مسافرتی که دلم میخواهد بروم، یا هزینه خانواده را بدهم و قبضها را به موقع پرداخت کنم. این حرفاییست که منظور اصلی من را بهتر میرساند. اگر بازیها را دوست ندارید، پول خود را برای آن خرج نکنید. شما با دلارهایی که برای بازیای میپردازید در اصل یک رای برای آن بازی به حساب میآید."
سخنان آقای Cliff Bleszinki مورد توجه خیلی از بازیسازان قرار گرفت و خیلی از آنها در صفحه توییتر خود موافقت خود را با این حرفها اعلام کردند ولی بعضی گیمرها با این مسئله مشکلاتی دارند. بلزنسکی خطاب به کسانی که در خصوص صحبتهای او یک تاپیک در فروم معروف NeoGAF ایجاد کردند در توییتر خود گفت: "صحبتهایی که در این خصوص در این تاپیک شد را خواندم، پاسخها در نظر گرفته شد. تصمیم بر این شد که این یک جنگ بیهدف است. خیلی از آنها معتقد هستند که حق با آنهاست."
Amid growing anger at micro-transactions, CliffyB calls on gamers to vote with their wallets • News • Eurogamer.net
فرد صادق و رک گو سابق شرکت Epic Game در بلاگ خود از micro-transactions و راه و روش کسب درآمد و اشتغال زایی کمپانیها دفاع کرد و گفت اگر کسی از آنها خوشش نمیآید پس بهتر است پول خود را خرج آنها نکنند.
"صنعت بازیهای ویدیویی همین است! یک صنعت!" بلزنسکی ادامه داد: "وجود تهیه بازی، بازار بازیها و شیپ کردن بازیهای بزرگ تنها به یک دلیل است. اول برای پول است و بعد برای تحسین و ادعا کردن ساخته میشوند."
این موضوع زمانی آغاز شد که EA اعلام کرد، بازیهای پیش روی این کمپانی دارای Micro-Transaction خواهند بود و این عمل را در بازی Dead Space 3 اجرا کرد. بلزنسکی ادامه داد:
"من خیلی رک و پوست کنده میگویم، ‘من خسته شدم از بس که EA را آدم بده دیدم.’ فکر میکنم این یک حرف مفت است که EA به یک کیسه زباله تبدیل شده و از طرفی Valve آدم خوبه است و هیچ اشتباهی نمیکند. منظورم را اشتباه برداشت نکنید، من یکی از طرفداران پر و پا قرص Gabe و استودیو Valve هستم، اما وقتی میبینم که گیمرها طوری وانمود نمیکنند که Valve یک تجارت است، درست مثل دیگران و وقتی به طور مثال Valve برای یک engagement ring 100 دلار دریافت میکند و آدم خوب داستان است و جالب اینجاست که وقتی EA بخواهد چیزی شبیه به این حلقه را بفروشد یک شیطان به حساب میآید.
بله دوستان، همانطور که Valve یک کمپانی فوق العاده عالی است اما همچنین یک کمپانیای است که برای به دست آوردن پول فراوان هر کاری میکنند. آنها فقط راه بهتری برای اینکار و بهتر جلوه دادن خود میدانند.”
چند وقت پیش بود که بلزنسکی نیز از شبکه Origin، پلتفورم دیجیتالی EA دفاع کرد. او همچنین اشارهای به خشم مردم زمانی که مشخص شد Gears of War 3 این اجازه را میدهد تا گیمرها پوسته مورد علاقه خود برای اسلحه را خریداری کنند، کرد. "برای کینه و لج کسانی که این داد و بیدادها را راه انداختند باید بگویم که مردم هنوز خیلی از آنها را خریداری میکنند (من تعداد آنها را مشاهده کردم)."
بلزنسکی یک حرف ساده نیز در ادامه صحبتهایش زد: "اگر از EA خوشتان نمیآید، بازی آنها را خریداری نکنید. اگر از micro-transaction خوشتان نمیآید، پول خود را برای آنها هدر ندهید.
من این اطمینان را به شما میدهم، تیمهای تحلیلگری وجود دارد که بر روی تعداد زیادی از رفتاری مشتری مطالعه میکنند. آنها تحقیق میکنند که شما، شمایی که یک گیمر هستید، چگونه پولی که با زحمت به دست آوردهاید خرج آنها میکنید.
هر بازیای باید یک جریان استوار از DLC را داشته باشد، زیرا آن بازی یا اجاره یا مبادله خواهد شد. در فضای کنسولی شما نیاز دارید تا هر کاری برای اطمینان از ماندن و دور نشدن دیسک بازی در کنسول انجام دهید. من به صدمه خوردن از تجارت فروشگاهی مثل GameStop عادت کردهام، اما بیایید صادق باشیم، آنها Tower Records یا Sam Goody بعدی هستند، فقط مسئله زمان در میان است.
سخنان آقای Cliff Bleszinki مورد توجه خیلی از بازیسازان قرار گرفت و خیلی از آنها در صفحه توییتر خود موافقت خود را با این حرفها اعلام کردند ولی بعضی گیمرها با این مسئله مشکلاتی دارند. بلزنسکی خطاب به کسانی که در خصوص صحبتهای او یک تاپیک در فروم معروف NeoGAF ایجاد کردند در توییتر خود گفت: "صحبتهایی که در این خصوص در این تاپیک شد را خواندم، پاسخها در نظر گرفته شد. تصمیم بر این شد که این یک جنگ بیهدف است. خیلی از آنها معتقد هستند که حق با آنهاست."
Amid growing anger at micro-transactions, CliffyB calls on gamers to vote with their wallets • News • Eurogamer.net