حماسه ی ماریو

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

مقدمه :

کمتر کسی است که با سری بازیهای این شخصیت زندگی نکرده باشد و تعداد کمی هستند که با وی آشنا نباشند. او را نماد بازیهای رایانه ای و معروفترین شخصیت تاریخ این کره ی خاکی معرفی کرده اند. شخصیتی که اعتبار و افتخار کنسول پرقدرت و پرطرفدار نینتندو در چند دهه اخیر بوده. بله درست حدس زدید او همان ماریو (یا همون ماریو قارچ خور) شخصیت خیالی است که نقش اصلی سری بازیهای ماریو را ایفا میکند و سازنده ی اصلی آن، طراح ژاپنی Shigeru Miyamoto است که ماریو را در طی پروژه ای برای شرکت نینتندو خلق کرد. پس از خلق ماریو تاکنون بیش از 200 بازی رایانه ای از او و کاراکترهای جانبی بازی ساخته شده است که بسیاری از سبکهای مرسوم مثل ریسینگ, مبارزه ای, ورزشی, پازل و ... از وجود این شخصیت دوست داشتنی بهره مند شده اند. اولین حضور ماریو به سال 1981 و بازی Donkey Kong بازمیگردد.


art_donkeykong_scrnshot1.jpg


شخصیت خود ماریو, شخصی قد کوتاه است که اصلیتی آمریکایی-ایتالیایی دارد و در سرزمین قارچها ( Mushroom Kingdom) زندگی میکند و اکثر فعالیتهای او شامل متوقف کردن نقشه های شیطانی بوئسر (Bowser) است که در واقع دشمن اصلی او محسوب میشود.Bowser موجودی بین یک اژدها و یک لاک پشت است که مدام سعی در ربودن پرنسس (Princess Peach)دارد. اما رقبا و دشمنان ماریو به همین جا ختم نمیشوند و افرادی مثل دانکی کونگ که گوریلی خشمگین است و همچنین واریو رقیب بد ذات که به نوعی نسخه ی شیطانی ماریو محسوب میشود نیز همیشه با او در حال ستیزند. صداگذاری ماریو و چند شخصیت دیگر بازی هم همیشه بر عهده ی گوینده ی شناخته شده این سری یعنی Charles Martinet بوده است.

اما در مورد فروش و محبوبیت ماریو همانطور که در اول مطلب گفته شد همین و بس که ماریو شناخته شده ترین و پرفروشترین شخصیت و سری بازیها در تمام طول تاریخ است که بیش از 210 میلیون نسخه تا به حال از این سری به فروش رسیده است. از بازیهای مشهور این مجموعه که شامل سبکهای متفاوت میشوند میتوان به Mario Kart از سبک ریسینگ، Mario Tennis و Mario Golf از سبک ورزشی, (2001)Paper Mario و Super Mario RPG در سبک نقش آفرینی نام برد. البته خانواده ی ماریو با مجموعه کتابهای کمیک, فیلمهای سینمایی و تلویزیونی تکمیل میشود. طی پژوهشهای انجام شده در آمریکا کودکان این کشور ماریو را از میکی موس بیشتر میشناسند. مجسمه ی او اولین مجسمه از یک شخصیت بازیهای رایانه ای بود که در Hollywood Wax Museum پرده برداری شد. گذشته از این افتخارات او در دنیای تبلیغات هم کم از دنیای بازی نداشته و از او در آگهی های بازرگانی , جلد مجله ها , ساخت قوطی شامپو, مدالهای ماریویی, انواع خوراکیها و کیکها و حتی جعبه های غذا و ... استفاده شده است.

اما محبوبیت او بی حد و اندازه است و از همین جهت به احترام و افتخار او در اروپا خیابانهایی به نام او نامگذاری شده اند مثل خیابان Avenida de Super Mario Bros در اسپانیا و خیابان Marios Gata 21 در سوئد و اسم او ( Super Mario ) لقب بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان بوده است.

خلقت ماریو :

در ابتدای کار میاموتو خالق این شخصیت تصمیم داشت تا بازی ای بسازد که فروش قابل توجهی داشته باشد و شکست پروژه بازی ناکام Sheriff را از ذهن طرفداران پاک کند و موفقیت بازی Pac-Man را کسب کند. او میخواست در ساخت بازی از شخصیتهای محبوب انیمیشن ملوان زبل استفاده کند اما به علت عدم دریافت پروانه ساخت و امتیاز کارتون مجبور شد به سراغ پروژه خلاقانه تر و جدیدی روی آورد که منجر به خلق jumpman که بعدها ماریو نامیده شد, گشت. در بازیهای نسل اول, ماریو توانایی پرش چندانی نداشت و تمرکز بازی، بیشتر بر فرار از تله ها و دشمنان بود ولی بعدها این توانایی هم به ماریو اضافه شد و در فرار و پرش از روی بشکه های مشتعل و سکوهای بلند از آن بهره میبرد. میاموتو به شخصه او را Mr. Video مینامید. شخصیت او الهام گرفته از چند شخصیت مانگا بود که میتوان رد آنها را در فان مانگاهای ژاپنی یافت.

ماریو از دیروز تا امروز :

1981-1990 :

ماریو در سال 1981 در نقش "Jumpman" در بازی Donkey Kong حضور داشت. او به عنوان یک نجار که صاحب یک میمون بود در این بازی ایفای نقش میکرد.

اما نجار به میمون بدی کرد و دانکی کونگ، دوست دختر jumpman که بعد ها به عنوان بانو پائولین شناخته میشود را با خود میبرد و از دست نجار فرار می کرد. بازیکن باید در نقش jumpman دختر را از دست دانکی کونگ نجات دهد.

این شخصیت در سال 1982 با نام "ماریو" در بازی Donkey Kong Junior ظاهر میشود و این نسخه تنها بازی ای که او به عنوان یک دشمن و رقیب در آن حضور دارد.


22001403.jpg


در سال 1983 در بازی Mario Bros حضور دارد که در این نسخه به همراه برادر کوچک تر خود یعنی لوئیجی به عنوان لوله کش های ایتالیائی-آمریکائی حضور دارند که برای از بین بردن موجوداتی که از فاضلاب های نیویورک به بیرون آمده اند در این بازی به ایفای نقش پرداخته اند.


Mario_Bros._-_1983_-_Nintendo.jpg

نام خانوادگی آن ها ماریو بود که برای اولین بار با نام "Mario Mario" مواجه میشویم.

در بازی Mario Bros که برای نینتندو ساخته شده بود ماریو موجب حفظ جان شاهزاده Toadstool ( که بعدها با نام شاهزاده Peach حضور دارد ) که شاهزاده ای از پادشاهان قارچ های Koopa بود میشود.

ماریو برای نجات شاهزاده باید به داخل 8 قلعه ی پادشاهان دیگر میرفت و آن ها را شکست میداد تا بتواند جان شاهزاده را حفظ کند. برای رسیدن به هر قلعه ماریو باید 3 جهان فرعی دیگر را فتح میکرد. اگر با موفقیت این قلعه ها را فتح میکرد آن گاه باید نوکرهای Bowser را شکست میداد تا بتواند Mushroom Retainer همان Toad را نیز آزاد کند.

در نهایت در قلعه ی هشتم ماریو باید با شاه Koopa مبارزه می کرد و در صورت شکست وی میتوانست شاهزاده Toadstool را نجات دهد.


orig-1373155428244.png


در نسخه ی دوم بازی Super Mario Bros بازیکن میتواند از بین شخصیت های ماریو، لوئیجی،Toad و شاهزاده Peach یکی را انتخاب کند. که هر شخصیت دارای توانائی های منحصر به فردی هست که وی را با دیگری متمایز میکند و باعث تنوع بیشتر در این نسخه میشود.



57071-Super_Mario_Bros._2_(USA)_(Beta)-1.png


در نسخه ی سوم ماموریت ماریو حفظ جان حاکم از دست Bowser و فرزندانش Koopalings هست. ماریو بین 8 دنیا سفر میکند تا نظم را به دنیای قارچ ها بازگرداند تا بتواند سرانجام شاهزاده Peach را نجات دهد. ماریو در این نسخه قدرت power-ups را معرفی کرد که باعث تکمیل تر شدن توانائی های وی شد.



Super_Mario_Bros_3_boxfront.jpg

1989-1995 :

در سرزمین ماریو ( Super Mario Land ) دشمنانی بنام Tatanga ظاهر میشوند. و ساکنان منطقه ی Sarasaland را هیپنوتیزم کرده و حاکم شهر، شاهزاده Daisy را با خود میبرند. و ماریو برای نجات شاهزاده در همین رابطه به 4 نقطه ی مختلف جغرافیائی شهر میرود تا عوامل Tatanga را که در آن مناطق وجود دارند را شکست دهد. وی سرانجام توانست Tatanga را شکست دهد و شاهزاده Daisy را نیز نجات دهد.


250px-Supermariolandboxart.jpg

در Super Mario World ماریو و لوئیجی شاهزاده Peach را برای تعطیلات به دنیای دایناسورها میبرند درست بعد از اتفاقات داستان Super Mario Bros. 3 این اتفاق میافتد که در این تعطیلات Bowser شاهزاده را میرباید. ماریو و لوئیجی با Yoshis یکی از دایناسورهای دنیای دایناسورها ملاقات میکنند و از آنها میخواهند که در نجات شاهزاده به آن ها کمک کنند و اجازه دهند روی دایناسورها سوار شوند.


super-mario-world.jpg


در بازی Super Mario Land 2 : 6 Golden Coins اتفاقات این شماره درست پس از حوادث بازی سرزمین ماریو روی میدهد که Wario همتای شیطانی ماریو، یک طلسم شیطانی را در سرزمین ماریو قرار میدهد این اتفاقات همزمان با دوری ماریو از شهر Sarasaland اتفاق میافتد و به همین سبب همتای شیطانی وی نام سرزمین را به Wario Land تغییر میدهد. در حال حاضر ساکنان شهر شستشوی مغزی شده و گمان میکنند که ماریو دشمن آن هاست و Wario رهبر و استاد آنها است. انگیزه ی Wario برای این کار به دست گرفتن کنترل قلعه ی ماریو بوده است. ماریو برای نجات شهروندان و قلعه ی خود باید 6 سکه ی طلائی را در سراسر سرزمین ماریو پیدا کند، تا دوباره بتواند حکومت قلعه و سرزمین را بدست بگیرد.

Super_Mario_Land_2_box_art.jpg


در بازی Super Mario World 2: Yoshi's Island لک لکی نوزاد ماریو و بچه ی لوئیجی را بر فراز دریا با خود حمل میکند تا اینکه از دست شرارت های Kamek نوزاد ماریو و بچه ی لوئیجی داخل جزیره ای بنام Yoshi میافتند که آنجا خانه ی یوشی نیز هست. پس از اینکه ماریو با یوشی ملاقات میکند آنها به گروههائی تقسیم میشوند تا بتوانند نوزاد لوئیجی و لک لک را از دست Bowser و Kamek نجات دهند.


super-mario-world-2-yoshis-island.jpg

1996-2002 :

اولین حضور ماریو بصورت 3D در Super Mario 64 بود. که شاهزاده Peach به ماریو دعوتنامه ای میفرستد تا به قلعه اش برود تا با دوستانشان کیک و چای(!)بخورند ولی وقتی ماریو میرسد با صحنه ای مواجه میشود که Bowser به آن ها حمله کرده و شاهزاده و خدمتکارانش را در بند کرده است. هر یک از نقاشی های قلعه پورتال های بسوی جهان دیگری هست که پس از ورود، با گارد های Bowser مواجه خواهید شد. ماریو جهان های دیگر را برای دسترسی به ستاره ها مورد بررسی قرار میداد. دسترسی او به پورتال های دیگر باعث پیدا کردن ستاره های بیشتر میشد و پس از عبور از سه مانع میتوانست با Bowser رو در رو شود.


Super_Mario_64_box_cover.jpg


شکست Bowser برای ماریو دستاوردهائی داشت که یکی از آنها این بود که به او کلیدی داده شد و توانست مراحل و سطوح دیگری را در قلعه باز کند و دیگری پس از رهائی شاهزاده بود، که وی قبلا" قول داده بود بذارد ماریو کیک مراسم را بپزد.

در بازی Super Mario Sunshine ماریو، Toadsworth و شاهزاده Peach به تعطیلات میروند. تبه کار شبیه ماریو که با نام "Shadow Mario" شناخته میشود. آثار هنری و کل نقاشی های قلعه را خراب میکند و ماریو برای این اتفاق سرزنش میشود. به ماریو دستور میدهند که جزیره را تمیز کند در حالی که باید از جان شاهزاده در مقابل Shadow Mario مراقبت کند. ماریو جزیره را با دستگاهی بنام FLUDD که پرفسور E. Gadd اختراع کرده بود تمیز کرد. پس از آن ماریو، شاهزاده و دیگران تعطیلات خود را شروع میکنند.


66410-Super_Mario_Sunshine-4.jpg
2006تا امروز :

ماریو به سمت 2.5D در بازی برادران ماریو رفت، در آغاز بازی ماریو و شاهزاده Peach در حال قدم زدن بودن که یکدفعه صاعقه ای در کنار قلعه ی شاهزاده غرش کرد. همانطور که ماریو همیشه در حال کمک کردن است، این دفعه جونیور Bowser شاهزاده را با خود میبرد و ماریو نیز او را تعقیب میکند. ماریو ریسک میکند و از طریق هشت جهان به دنبال جونیور Bowser میرود و سعی میکند شاهزاده را نجات دهد. در سکانس پایانی که ماریو، شاهزاده را نجات میدهد بوسه ای بر روی گونه ی او نیز میزند.

در بازی Super Mario Galaxy ماریو را به صدمین جشنواره ستاره دعوت میکنند. درست در موقعی که Bowser نیز به پادشاهی قارچ ها و قلعه ی Peach حمله میکند و آن ها را از فضای جشن خارج میکند. ناگهان ماریو در یک سیاره ی کوچک بیدار میشود. در این سیاره ماریو موجوداتی شبیه ستاره بنام Lumas را ملاقات میکند و آن ها را همراه خود میکند. یک زن بنام Rosalina به ماریو میگوید که قدرت ستاره ها توسط Bowser دزدیده شده است; بنابراین ماریو برای بازپس گیری قدرت ستاره ها، فضا را مورد بررسی و کاوش قرار میدهد و شاهزاده را نجات دهد.

250px-SuperMarioGalaxy.jpg

در بازی New Super Mario Bros. Wii که یکی دیگر از بازی های 2.5D ماریو محسوب میشود، ماریو، لوئیجی، Blue Toad و Yellow Toad در جشن تولد شاهزاده حضور داشتند. که یک کیک بزرگ در مراسم وجود داشت که داخل آن جونیور Bowser و Koopalings مخفی شده بودند. آنها توانستند شاهزاده را به دام بیاندازند و با خود ببرند که پس از این اتفاق ماریو، لوئیجی و هر دو Toad بدنبال آن ها رفتند.

31219-new-super-mario-bros-wii.png


در نسخه ی دوم Super Mario Galaxy دشمن همیشگی ماریو یعنی Bowser با استفاده از قدرت ستاره ها خود را بصورت موجودی غول پیکر میکند و شاهزاده را میرباید.


Super_Mario_Galaxy_2_Box_Art.jpg

ماریو در سبکهای دیگر:

ماریو در سبک ها و ژانرهای مختلف بازی نیز حضور داشت که میتوان به بازی های که در ادامه مطلب گفته میشود بسنده کرد.
Mario Pinball Land یک بازی پین بال برای بازیکنان جوانتر بود. بازی های مختلف آموزشی مانند Dr. Mario puzzle games (که اولین بار دکتر ماریو در سال 1990 عرضه شد). دکتر ماریو در این بازی ویتامین هایی را پرتاب میکرد که بازیکن با همسو و هم تراز کردن آن ها باید ویروس هائی که در محیط بازی هستند را از بین میبرد.

در سال 1996 بازی نقش آفرینی ماریو بنام Legend of the Seven Stars برای نینتندو منتشر شد که اولین بازی در سبک نقش آفرینی بود که ماریو در آن ایفای نقش میکرد. که 6 بازی به دنبال آن منتشر شدند که سه تا درباره ی ماریو بود ( Paper Mario برای نینتندو 64 دیگری The Thousand-Year Door برای نینتندو GameCube و Super Paper Mario برای Wii) و 3 تای دیگر از سری ماریو و لوئیجی بود ( Super Star برای Game Boy دیگری Partners in Time و Bowser's Inside Story برای Nintendo DS).

چندین سری مختلف دیگر از سری ماریو نیز منتشر شد. Mario Kartها با نسخه ی Super Mario Kart و منتشر شدن بر روی نینتندو آغاز شد.

از بازی های ورزشی ماریو نیز میتوان به Mario Golf و Mario tennis اشاره کرد و پس از آن بترتیب بازی های Mario Superstar Baseball و Super Mario Strikers نیز منتشر شدند. در سال 1999 سری Mario Party نیز آغاز شد که اولین نسخه ی از این سری باز هم برای نینتندو منشتر شد، که این مجموعه دارای بازی های کوجکی بود که قابلیت بازی کردن بصورت چند نفره را نیز داشت.

در بازی ماریو و سونیک المپیک که برای DS و نینتندو wii منتشر خواهد شد مجموعه ای از 24 بازی اساسی و مهم المپیک هست که در آن ماریو و سونیک و شخصیت هائی همچون Bowser ودیگران نیز حضور دارند. دیگر بازی منتشر شده بر Wii بازی Mario Sports Mix است.

شخصیت ماریو :

ماریو در قسمتهای اولیه بازی به صورت دوبعدی به تصویر کشیده شد که بعدها نسخه های سه بعدی بازی هم ارائه شد که همگی حول دنیای خیالی که ذکر شد میگردند. در سریالها و فیلمها، ماریو و برادرِ لاغر و قد بلندش لوئیجی دو ایتالیای لوله کش و اهل بروکلین هستند که بر اثر ماجراهایی داخل جریانهای متفاوت میشوند. همچنین در بسیاری از بازیها مانند Super Mario World 2: Yoshi's Island و Mario & Luigi: Partners in Time از شخصیت کودکی این دو برادر استفاده شده و هنوز هم در بازیهای ورزشی از آنها استفاده میشود.

شغل ماریو هم یکی دیگر از ابهامات موجودست. در بازی دانکی کونگ او یک نجار معرفی شد در بازی پازل Dr. Mario او نقش یک پزشک را ایفا میکرد و در بازیهای دیگر شغلهایی چون باستانشناس و رئیس کمپانی اسباب بازیسازی را هم داشته اما شناخته شده ترین شغل او لوله کشی و استفاده زیرکانه ی او از فاضلاب است. این دو برادر از قهرمانان دنیای خود محسوب میشوند و تقریبا همه آنها را میشناسند و حتی آنها را با نام سوپراستار خطاب میکنند.

در بازیهای اولیه ماریو در پی آزادکردن دوست دختر خود Princess Peach است و Princess Peach نقش عشق او را بازی میکند. اما در نسخه های جدید پرنسس بیشتر مثل دوست ماریوست و در مبارزات علیه واریو و بوئسر او را کمک میکند. یکی از نکات جالب این است که در نسخه ی Super Princess Peach پرنسس به نجات ماریو میرود و در واقع لطف او را جبران میکند. در داستانهای بعدی ماریو، پرنسس دیگری به نام Princess Daisy را هم نجات میدهد که به نظر میرسد که این شاهزاده خانوم با لوئیجی در رابطه ی عشقی باشد!

شخصیتهایی دیگر هم در این بازی دخیل هستند که حضور لوییجی از همه پررنگتر است و در نود درصد بازیها نقش دست راست و تکمیل کننده ی ماریو را بازی میکند که همیشه بازیکن دوم او را انتخاب مبکند. در همین حد نوستالژیهایی از ماریو در ذهن همه ی ما وجود دارد. دسته ی دیگر رقبای ماریو هستند که با واریوِ بد ذات همکاری میکنند و نمونه های این دسته Waluigi است که در نقطه ی مقابل لوئیجی قرار دارد. در این بازی دو نژاد ابتکاری وجود دارند که یکی Yoshi نام دارد که دایناسورهای سبز و بامزه ای هستند و دیگری نوکران Bowser که Goomba نام دارند و البته Lakituها را هم فراموش نکنیم که نقش نیروی هوایی Bowser را ایفا میکنند.

تواناییهای ماریویی :

همانطور که قبلا هم اشاره شد در دانکی کونگ، ماریو فقط توانایی پرش از نقطه ای به نقطه ی دیگر را داشت و همانطور که در جریان هستید پرش تبدیل به نماد ماریو شد و همه او را به پرشهای بلند میشناسند و اغلب ماموریتهای اولین نسخه ها مربوط به این کار میشد. تا عرضه ی Super Mario Bros ماریو بی دفاع بود تا اینکه شیوه ی حمله ای که در آن با پرش بر روی سر دشمنان آنها را له میکرد به توانائی های وی اضافه شد. اما این شیوه فقط در مورد دشمنان کوچک سودمند بود و حمله ی دوم هم این بود که بازیکن با ضربه ای بر سر Koopa Troopasها آنها را به داخل لاکشان فراری میداد و با هل دادنشان دشمنان روبرو را مورد هدف قرار میداد. بعدها به این تواناییها قدرت پرش چرخشی , پرشهای رو به عقب, پرشهای متوالی که به پرش بلند منجر میشد اضافه شد. همچنین توانایی خرد کردن دیوار با مشت که خاطره ای شیرین برای تمامی طرفداران بازی میباشد از دیگر توانائی های ماریو بود.

اما ماریو قابلیتهای بسیار دیگری نیز دارد. مشهورترین آیتمهای بازی انواع و اقسام گلها هستند که به ماریو و لوییجی تواناییهای متفاوت میدهند و از بازیهای دو بعدی همواره با ماریو همراه بودند و هنوز هم یکی از نمادهای بازی هستند Super Mushroom که با گرفتن آن ماریو دوبرابر سایز معمولی خود میشد, قارچ 1-Up که به ماریو extra life میداد و خیلی دیگر که در بازیهای 3 بعدی به آن اضافه شد مثل قارچهای بزرگ کننده, کوچک کننده, ابرقارچ, قارچهایی که به او قدرت پرواز کردن میدادند و قارچهایی که او را به روح, زنبور, مجسمه, ابر, دایناسور, قارچ, ماریوی سنگی و ... مبدل میکردند. نوع دیگر این خوراکیهای نیرو بخش گلها هستند که شناخته شده ترینشان Fire Flower است که به ماریو اجازه میدهد تا با تیرهای آتشین دشمنان را از سر راه بردارد. گل دیگر Ice Flower است که دشمنان را منجمد میکرد و ماریو آنها را از بین میبرد. آیتمی خلاقانه هم در بازی به چشم میخورد که starman نام دارد و ماریو را برای چند ثانیه شکست ناپذیر و ضدضربه میکند که شکل ظاهری آن شبیه به یک ستاره ی خندان است.

کلام آخر :

در آخر باید افزود که همه ی ما ماریو را دوست داریم و خاطرات خوش و نوستالژیک ما از کنسولهای گذشته، اکثرا به ماریو و دوستان او ختم میشود. زمانی که در تابستان و زمستان دلخوشیمان فقط به میکروی خاک گرفته و کم ارزش (از لحاظ مادی) داخل کمد بود که مدام مواظب بودیم که فیلمها و دسته های ضعیف و پلاستیکی دچار مشکل نشوند و مدام بر سر رسیدن و چرخیدن نوبت، قیل و قال راه می افتاد. برای ما این نوشته فقط یک پل کوچک بود به گذشته ها و رویاهایی که از ماریو و پرشهای افسانه ای او داشتیم. امیدواریم این حس که عضوی از خانواده ی بزرگ طرفداران ماریو به حساب میائیم نیز در شما هم ایجاد شده باشد
 
  • Like
Reactions: Tidus & Shayne

faridsarvar

کاربر سایت
Jan 22, 2013
156
2006تا امروز :

ماریو به سمت 2.5D در بازی برادران ماریو رفت، در آغاز بازی ماریو و شاهزاده Peach در حال قدم زدن بودن که یکدفعه صاعقه ای در کنار قلعه ی شاهزاده غرش کرد. همانطور که ماریو همیشه در حال کمک کردن است، این دفعه جونیور Bowser شاهزاده را با خود میبرد و ماریو نیز او را تعقیب میکند. ماریو ریسک میکند و از طریق هشت جهان به دنبال جونیور Bowser میرود و سعی میکند شاهزاده را نجات دهد. در سکانس پایانی که ماریو، شاهزاده را نجات میدهد بوسه ای بر روی گونه ی او نیز میزند.


این کدوم ورژنش هست؟
داری؟میشه تو wii بازی کرد؟

Super Mario Sunshine و super mario 64 این دوتارو هم داری؟
میشه اینارو هم تو وی بازی کرد؟

این 4 تا برای game boy هستن Super Mario Land و 2 و Super Mario World و 2؟
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
2006تا امروز :

ماریو به سمت 2.5D در بازی برادران ماریو رفت، در آغاز بازی ماریو و شاهزاده Peach در حال قدم زدن بودن که یکدفعه صاعقه ای در کنار قلعه ی شاهزاده غرش کرد. همانطور که ماریو همیشه در حال کمک کردن است، این دفعه جونیور Bowser شاهزاده را با خود میبرد و ماریو نیز او را تعقیب میکند. ماریو ریسک میکند و از طریق هشت جهان به دنبال جونیور Bowser میرود و سعی میکند شاهزاده را نجات دهد. در سکانس پایانی که ماریو، شاهزاده را نجات میدهد بوسه ای بر روی گونه ی او نیز میزند.


این کدوم ورژنش هست؟
داری؟میشه تو wii بازی کرد؟

Super Mario Sunshine و super mario 64 این دوتارو هم داری؟
میشه اینارو هم تو وی بازی کرد؟

این 4 تا برای game boy هستن Super Mario Land و 2 و Super Mario World و 2؟

نسخه new super mario bros.ds که سال 2006 اومد خیلی جالبه بازیش امکاناتی داره که نسخه wii ش که سال 2009 اومد هم نداره

اینم لینک دانلود بازیش

New Super Mario Bros. ROM Download for Nintendo DS / NDS - CoolROM.com

با املاتور ds برای wii میتونی تو wii بازی کنی

بازیا گیم کیوب تو wii اجرا میشن با همون نئوگاما هم میتونی اجراش کنی فقط نیاز به دسته گیم کیوب داره یا مبدل کنترل پلی 2 به گیم کیوب بگیری وصل کنی بالا کنسول

بازی Super Mario Sunshine که برای گیم کیوبه راحت میتونی اجراش کنی

اینم لینک دانلود بازیش

Super Mario Sunshine ROM (ISO) Download for Nintendo Gamecube - CoolROM.com

برای اجرا بازیا نینتندو 64 روی wii باید املاتور نینتندو 64 تو wii اجرا کنی تمام بازیا نینتندو 64 اجرا میکنه

اینم لینک بازی super mario 64

Super Mario 64 ROM Download for Nintendo 64 / N64 - CoolROM.com


این نسخه هایی که گفتم نسخه ها مشهور بود و خلاصه گفتم یعنی نسخه ها خیلی بیشتری هم هست مثل واریو لند که خودش 4 نسخه اس


اینم لینک سایت دانلود املاتورا مختلف برای اجرا روی wii

Systems Emulated on Nintendo Wii - Zophar's Domain
 

Parsa13

کاربر سایت
Nov 16, 2011
2,224
بازی کردن بازی های ds با خود وی موت میشه یا اونم کنترلر دیگه ای میخواد ؟

------------------------
ماریو بازی ای که در هیچ موقع و هیچ شرایطی برام تکراری خسته کننده نمیشه ! تنها بازی ایه که چه آسونه آسون باشه چه سخته سخت باید تا تهش برم ! (البته اگه زلدا رو در نظر نگیریم دیگه ! :D) اصلا نمیتونم ازش بگذرم ! اولین بازی ای هم که بازی کردم همین ماریو بود وقتی 2 سالم بود با میکرو :D :x
اون موقع زلدا رو نمیشناختم :|
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
بازی کردن بازی های ds با خود وی موت میشه یا اونم کنترلر دیگه ای میخواد ؟

------------------------
ماریو بازی ای که در هیچ موقع و هیچ شرایطی برام تکراری خسته کننده نمیشه ! تنها بازی ایه که چه آسونه آسون باشه چه سخته سخت باید تا تهش برم ! (البته اگه زلدا رو در نظر نگیریم دیگه ! :D) اصلا نمیتونم ازش بگذرم ! اولین بازی ای هم که بازی کردم همین ماریو بود وقتی 2 سالم بود با میکرو :D :x
اون موقع زلدا رو نمیشناختم :|

من بازیا ds با شبیه سازی که بازی کردم ویی کلاسیک و کنترل گیم کیوب میخواست

ماریو که حرف نداره هر موقع یه نسخه جدیدش اومده جالبتر قشنگتر و دوست داشتنی تر شده

چقدر کم سن بودی :d

نینتندو nes (میکرو) من پک خاص بود زیرش دریچه داشت مدار کارتج میرفت توش خودش یه مدار داشت 25 تا بازی داشت توش بهترین بازیا بود اما ماریو نبود رفتم یه کارتج ماریو خریدم
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
چقدر حجم mario sunshine زیاده
مال ds فقط 13 مگ هست اما مال گیم کیوب 1.2 گیگ
بازیش کردید چجوره؟

حجم mario sunshine زیاد نیست بازی محیطش 3 بعدیه بازی خیلی قشنگیه نباید از دستش داد گیم کیوب کنسول خونگیه اما DS کنسول دستیه تازه بیشتر بازیا DS حجمشون خیلی پایینه بازی NEW SUPER MARIO BROS برای DS حدود 13 مگابایته اما نسخه بازی NEW SUPER MARIO BROS.WII که دو بعدیه 380 مگابایته

حتما بازی mario sunshine بازی کن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر