حضور المان های استراتژی در Dragon Age: Inquisition

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member

طبق جدید ترین اطلاعات تایید شد که بازی Dragon Age: Inquisition مکانیکی شامل تسخیر و حفظ قلعه هایی در سراسر جهان بازی خواهد داشت.
با تسخیر هر قلعه از دشمن به کمک همراهانی مانند Varric ،Vivienne یا Cassandra ماموریت های گوشه و کنار آن قلعه برای گیمر باز می شود و همچنین تایید شد که تعداد زیادی قلعه در اطراف Orlais برای تسخیر وجود خواهد داشت که هر کدام ماموریت های متفاوتی را شامل می شوند. گیمر نیز می تواند مامورین اصلی خود که در بازی تحت نام Inquisition Agents شناخته می شوند، مسئول کارهای متفاوتی کند، مانند این که به 50 نفر از آن ها دستور بازسازی مجسمه اصلی قلعه که باعث بالا رفتن روحیه افراد می شود، داده و یا حتی 10 نفر را مسئول معدن گوگرد کرده که باعث افزایش درآمد شوند.
به نظر می رسد بایوور قصد داشته بعضی المان های استراتژی را نیز به بازی افزوده و آن را اندکی متفاوت از عناوین نقش آفرینی کلاسیک عرضه کند، در آینده مشخص می شود تا چه اندازه در این امر موفق خواهد بود.

منبع
 
بالقوه آره، میتونه خیلی از Origins بهتر بشه ولی این بالفعل بشه یا نه باید دید!:d
اگه از لحاظ داستانی منظورته که اتفاقا پتانسیل و جذابیت Mage-Templar War خیلی بیشتر از یه بلایت هست چون موضوعی کاملا یونیک و خاصه که جای دیگه ندیدیم، در مورد گیم پلی درسته شبیه ویچر شده ولی اون دوربیین ایزومتریک که تایید شد قضیه خیلی فرق کرد و به نظرم میتونه هر دو طرف رو راضی نگه داره!!
خب آره مسلما نبرد میج ها و تمپلارها هیجان انگیزتره که بدونیم در نهایت چی میشه (جفتشون منقرض میشن آخرش:d) ولی خب بار حماسی بلایت بدون شک بیشتر بود که کل اتمسفر شماره اول رو به دوش میکشید. به همین دلیل بود که شماره دوم ذره ای جو حماسی نداشت.
گیم پلی هم من ترجیح میدادم همون گیم پلی بدون نقص و کامل شماره اول رو منتقل میکردن به شماره سوم. دوربین ایزومتریک وقتی قراره مبارزات مثل ویچر باشه به چه درد میخوره آخه/:) به طبعش تاکتیک چینی هم میره زیر سوال که یکی از ویژگی هایی بود گیم پلی شماره اول رو غنی کرده بود.

قسمت بولد شده: دقیقا طرف دوم این معادله کیا هستن؟
yahoo_4.gif
اکثریت طرفدار شماره اول هستن و از شماره دوم ناراضی. اونایی هم که راضی بودن توی اقلیتن.
 
خب آره مسلما نبرد میج ها و تمپلارها هیجان انگیزتره که بدونیم در نهایت چی میشه (جفتشون منقرض میشن آخرش:d) ولی خب بار حماسی بلایت بدون شک بیشتر بود که کل اتمسفر شماره اول رو به دوش میکشید. به همین دلیل بود که شماره دوم ذره ای جو حماسی نداشت.
گیم پلی هم من ترجیح میدادم همون گیم پلی بدون نقص و کامل شماره اول رو منتقل میکردن به شماره سوم. دوربین ایزومتریک وقتی قراره مبارزات مثل ویچر باشه به چه درد میخوره آخه/:) به طبعش تاکتیک چینی هم میره زیر سوال که یکی از ویژگی هایی بود گیم پلی شماره اول رو غنی کرده بود.

قسمت بولد شده: دقیقا طرف دوم این معادله کیا هستن؟:d اکثریت طرفدار شماره اول هستن و از شماره دوم ناراضی. اونایی هم که راضی بودن توی اقلیتن.

شماره دوم که اصلا بار داستانی منسجم نداشت، اکت اول که کلا شوت بود، اکت دوم هم حول حمله کوناری ها میچرخید تازه تو اکت سوم داستان اصلیش شروع می شد!:|
ولی این یکی خیلی داستان مهم تری داره هر چند به نظرم یکم زیادی گسترده شده و نکات مهم توش هست، از جنگ Mage-Templar تا نقش OLD GODS و پسر موریگان، از جدا شدن سیکرها از چنتری و مفقود شدن The Warden و Hawke تا معلوم شدن تاریخچه Black City و ارتباطش با Blight! مسلما این وسط Grey Warden ها هم نقش خیلی موثری دارن!
جمع کردن این داستان اصلا کار آسونی نیست!!:d
طرف دوم طرفدارهای RPG های نوین مثل ویچر هستن!:d
 
Origins دقیقا آینده ی CRPG بود، شاید اگه Baldurs Gate واقعی و جدیدی وجود می داشت دقیقا شبیه به DAO بود اما DA II اینقدر افتضاح بود که کلی تلاش لازمه برای برگشتن به لحظه ی معرفی Origins! اما روند ساخت Inquisition واقعا نشون می ده Bioware و از همه مهمتر خود EA دوباره به IP توجه کردن، چه از لحاظ مالی چه تبلیغات و ... و این خیلی خبر خوبیه، تو این برهه ای هم که Bioware بین دو نسل سرش تقریبا خلوته و Mass Effect و کماندر شپرد هم به یه سر و سامونی رسیدن:دی همه چیز نوید بازگشت موفق Dragon Age رو میده!
اضافه شدن المان هایی از سبک های دیگه هم لزوما معنی سر هم بندی و ضعیف بودن اون بخش رو نمی ده مثال هایی مثل AC ، Brutal Legends و... نشون می ده میشه از سبک های دیگه عناصری رو گرفت و اتفاقا موفق هم بود!
در کل من به Inquisition خیلی امیدوارم با اینکه ظاهرا متاسفانه Combat system از بازی اول فاصله گرفته و داره به Witcher و یا حتی DS نزدیک میشه اما باز هم بسیار با کیفیت به نظر میاد.
 
ایکاش سیستم کمبت هاش مثل Skyrim باشه ، تا بتونم حداقل بازی رو ادامه بدم از گشت و گذار تو دنیاش لذت ببرم .
این ویچر رو من هیچ جوره نتونستم باهاش کنار بیام :دی
 
Origins دقیقا آینده ی CRPG بود، شاید اگه Baldurs Gate واقعی و جدیدی وجود می داشت دقیقا شبیه به DAO بود اما DA II اینقدر افتضاح بود که کلی تلاش لازمه برای برگشتن به لحظه ی معرفی Origins! اما روند ساخت Inquisition واقعا نشون می ده Bioware و از همه مهمتر خود EA دوباره به IP توجه کردن، چه از لحاظ مالی چه تبلیغات و ... و این خیلی خبر خوبیه، تو این برهه ای هم که Bioware بین دو نسل سرش تقریبا خلوته و Mass Effect و کماندر شپرد هم به یه سر و سامونی رسیدن:دی همه چیز نوید بازگشت موفق Dragon Age رو میده!
اضافه شدن المان هایی از سبک های دیگه هم لزوما معنی سر هم بندی و ضعیف بودن اون بخش رو نمی ده مثال هایی مثل AC ، Brutal Legends و... نشون می ده میشه از سبک های دیگه عناصری رو گرفت و اتفاقا موفق هم بود!
در کل من به Inquisition خیلی امیدوارم با اینکه ظاهرا متاسفانه Combat system از بازی اول فاصله گرفته و داره به Witcher و یا حتی DS نزدیک میشه اما باز هم بسیار با کیفیت به نظر میاد.
اگه EA باز به سرش نزنه میشه گفت موفق میشه، ولی اگه خواب پول ببینه میشه آشغالی مثل Dragon Age 2 :d
Combat system کلاسیک شماره اول شاهکار بود. چون کاملا یه RPG اصیل بود که وفادار به ریشه ها و اصول و قانون D&D بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or