سلام !
در اواخر ماه پيش بود كه Ubisoft بالاخره شماره جديد Prince of Persia رو رسما اعلام كرد و در اخرين شماره Edge magazine اولين اطلاعات از بازي درج شده بود كه اين شماره هم منتشر شد و اولين اطلاعات از بازي منتشر شد
از قبل هم همه ميدانستيم كه بازي توسط Ubisoft Montreal ساخته ميشود . studio كه قبلا 3 گانه قبلي Prince of Persia رو ساخته بود . اين 3 گانه به نام Sands of Time trilogy معروف بودند كه شامل 3 قسمت (The Sands of Time, Warrior Within, The Two Thrones) ميشدند . از ان جايي كه تيم اصلي و مركزي كه بر روي اين پروژه كار ميكنند همان افرادي هستند كه در سه گانه قبلي هم كار كردند باعث شده اين بازي بسيار پخته و قدرتمند باشه
Prince of Persia از Anvil استفاده ميكنه . همان engine كه در Assassin’s Creed هم استفاده شد . البته دو بازي كاملا از لحاظ هايي با هم تفاوت دارند كلا Assassin’s Creed كاملا داراي جلو هاي طبيعي و واقعي بود در حالي كه Prince of Persia از لحاظ جلوه هاي بصري كاملا از فيلم هاي ژاپني همچون Princess Mononoke و بازي همچون Okami و شماره جديد Street Fighter الهام گرفته است . اين در حالي است كه visual art director بازي يعني جناب Mickael Labat اعلام كرده كه : بازي فانتزي هست اما كاملا باور كردني هست{ Fantasy, but credible }
اين قسمت بازي عملا هيچ گونه ارتباطي با قسمت هاي قبلي و اخرين 3 گانه اين بازي ندارد و تهيه كننده بازي Ben Mattes حتي ميگه : Sands of Time مرد و رفت !!!! . وي در ادامه ميگه كه
اين بازي كاملا يه قسمت ديگه رو روايت ميكنه . اين بازي كاملا يك نوع نواوري به حساب ميايد به خاطر اينكه بازيكن ديگر در نقش پرنس قبلي بازي نميكنه بلكه نقش يك ماجرا جو رو داره كه در صحرا گم شده . كارگردان بازي Jean-Christophe Guyot اعلام ميكنه : ما دوباره از نو شروع كرديم البته در همان دنيا . ما يك چيز جديد ميخواستيم به وجود بياريم در حالي كه به بازي قبلي هم وفا دار بمونيم .
بازي شما رو قرار ميده در جنگ بين بزرگي كه بين دو خدا در گرفته است . يكي خداي خوبي هاي و روشنايي يعني اهرومزدا و ديگري اهريمن برادر وي كه خداي بدي ها و تاريكي هست .در بين جنگ بين دو خدا بايد اونها امتيازاتشان رو از دنياي فاني بهره ببرند . براي همين اهريمن يك بيماري و عفونت در دنيا پخش كرده و كار پرنس اين هست كه دنيا رو نجات دهد .
يكي از مشخصات Prince of Persia جديد بيشتر يك بازي open-world هست البته بازي به صورت free-roaming نيست . Mattes در اين باره ميگه به راستي يك بازيnon-linear يا غير خطي هست.در اين بازي به بازيكن اجازه داده ميشود بازي رو جلو ببرد ان طوري كه ميخواهد . Mattes در ادامه مي گويد : ما واقعا ميخواستيم يك Prince of Persia بسازيم كه مثل بازي هاي روتين و خطي قبلي نباشه و براي بازيكني كه بازي ميكنه ابتكار و خلاقيت رو داشته باشه .
اما برسيم به بحث fighting در بازي . مطمئنا چشم انتظار fighting كه در Assassin’s Creed رو داشتيد نبايد داشته باشيد . بازيكن در هر زمان فقط به مبارزه يك دشمن ميره !!!و البته بايد گفت در اين بازي هر مبارزه اي يك duel به تمام معنا هست . شما بايد با توجه به استراتژي خودتان به جنگ با دشمن برويد .
وي توضيح ميده كه: هر مبارزه در اين بازي همانند يك boss fight ميمونه و مبارزه ها بسيار سخت هست و شما براي مبارزه با دشمنتان بايد از استراتژي و مهارت هايتان به طور كامل استفاده كنيد.شايد شما اونو نكشيد و كاري كنيد كه از دستانش فرار كنيد و خيلي اوقات همين اتفاق ميافتد !!!شما دشمن دور ميكنيد اما اون در جاي كمين ميكنه و دوباره به مبارزه بر ميگرده .
Ubisoft داره خيلي از نكات زيادي از بازي رو از جمله پازل ها . مبارزه ها و جركات اكروباتيك پنهان ميكنند فقط اميدواريم اين راز به بزرگي Assassin’s Creed نباشه
اما دراخر چيزي كه در Prince of Persia جدبد معلوم هست كاملا با شماره هاي قبلي اين بازي متفاوت هست از هر لحاظي كه بخواهيد ببينيد گرافيك . داستان و حتي گيم پلي . اين شماره از بازي Prince of Persia در اواخر سال براي X360 . PS3 . PC و يك نسخه جداگانه براي DS عرضه ميشود
منبع
در اواخر ماه پيش بود كه Ubisoft بالاخره شماره جديد Prince of Persia رو رسما اعلام كرد و در اخرين شماره Edge magazine اولين اطلاعات از بازي درج شده بود كه اين شماره هم منتشر شد و اولين اطلاعات از بازي منتشر شد
از قبل هم همه ميدانستيم كه بازي توسط Ubisoft Montreal ساخته ميشود . studio كه قبلا 3 گانه قبلي Prince of Persia رو ساخته بود . اين 3 گانه به نام Sands of Time trilogy معروف بودند كه شامل 3 قسمت (The Sands of Time, Warrior Within, The Two Thrones) ميشدند . از ان جايي كه تيم اصلي و مركزي كه بر روي اين پروژه كار ميكنند همان افرادي هستند كه در سه گانه قبلي هم كار كردند باعث شده اين بازي بسيار پخته و قدرتمند باشه
Prince of Persia از Anvil استفاده ميكنه . همان engine كه در Assassin’s Creed هم استفاده شد . البته دو بازي كاملا از لحاظ هايي با هم تفاوت دارند كلا Assassin’s Creed كاملا داراي جلو هاي طبيعي و واقعي بود در حالي كه Prince of Persia از لحاظ جلوه هاي بصري كاملا از فيلم هاي ژاپني همچون Princess Mononoke و بازي همچون Okami و شماره جديد Street Fighter الهام گرفته است . اين در حالي است كه visual art director بازي يعني جناب Mickael Labat اعلام كرده كه : بازي فانتزي هست اما كاملا باور كردني هست{ Fantasy, but credible }
اين قسمت بازي عملا هيچ گونه ارتباطي با قسمت هاي قبلي و اخرين 3 گانه اين بازي ندارد و تهيه كننده بازي Ben Mattes حتي ميگه : Sands of Time مرد و رفت !!!! . وي در ادامه ميگه كه
اين بازي كاملا يه قسمت ديگه رو روايت ميكنه . اين بازي كاملا يك نوع نواوري به حساب ميايد به خاطر اينكه بازيكن ديگر در نقش پرنس قبلي بازي نميكنه بلكه نقش يك ماجرا جو رو داره كه در صحرا گم شده . كارگردان بازي Jean-Christophe Guyot اعلام ميكنه : ما دوباره از نو شروع كرديم البته در همان دنيا . ما يك چيز جديد ميخواستيم به وجود بياريم در حالي كه به بازي قبلي هم وفا دار بمونيم .
بازي شما رو قرار ميده در جنگ بين بزرگي كه بين دو خدا در گرفته است . يكي خداي خوبي هاي و روشنايي يعني اهرومزدا و ديگري اهريمن برادر وي كه خداي بدي ها و تاريكي هست .در بين جنگ بين دو خدا بايد اونها امتيازاتشان رو از دنياي فاني بهره ببرند . براي همين اهريمن يك بيماري و عفونت در دنيا پخش كرده و كار پرنس اين هست كه دنيا رو نجات دهد .
يكي از مشخصات Prince of Persia جديد بيشتر يك بازي open-world هست البته بازي به صورت free-roaming نيست . Mattes در اين باره ميگه به راستي يك بازيnon-linear يا غير خطي هست.در اين بازي به بازيكن اجازه داده ميشود بازي رو جلو ببرد ان طوري كه ميخواهد . Mattes در ادامه مي گويد : ما واقعا ميخواستيم يك Prince of Persia بسازيم كه مثل بازي هاي روتين و خطي قبلي نباشه و براي بازيكني كه بازي ميكنه ابتكار و خلاقيت رو داشته باشه .
اما برسيم به بحث fighting در بازي . مطمئنا چشم انتظار fighting كه در Assassin’s Creed رو داشتيد نبايد داشته باشيد . بازيكن در هر زمان فقط به مبارزه يك دشمن ميره !!!و البته بايد گفت در اين بازي هر مبارزه اي يك duel به تمام معنا هست . شما بايد با توجه به استراتژي خودتان به جنگ با دشمن برويد .
وي توضيح ميده كه: هر مبارزه در اين بازي همانند يك boss fight ميمونه و مبارزه ها بسيار سخت هست و شما براي مبارزه با دشمنتان بايد از استراتژي و مهارت هايتان به طور كامل استفاده كنيد.شايد شما اونو نكشيد و كاري كنيد كه از دستانش فرار كنيد و خيلي اوقات همين اتفاق ميافتد !!!شما دشمن دور ميكنيد اما اون در جاي كمين ميكنه و دوباره به مبارزه بر ميگرده .
Ubisoft داره خيلي از نكات زيادي از بازي رو از جمله پازل ها . مبارزه ها و جركات اكروباتيك پنهان ميكنند فقط اميدواريم اين راز به بزرگي Assassin’s Creed نباشه
اما دراخر چيزي كه در Prince of Persia جدبد معلوم هست كاملا با شماره هاي قبلي اين بازي متفاوت هست از هر لحاظي كه بخواهيد ببينيد گرافيك . داستان و حتي گيم پلي . اين شماره از بازي Prince of Persia در اواخر سال براي X360 . PS3 . PC و يك نسخه جداگانه براي DS عرضه ميشود
منبع
موفق باشيد !!