حرارت مسابقه ای داغ | نقد و بررسی Asphalt 7 : Heat

siavashgg

کاربر سایت
Dec 20, 2009
194
نام
سهراب

عنوان :
Asphalt 7 : Heat
ناشر : Gameloft
استدیو سازنده :
Gameloft
سبک :
Racing
پلتفرم ها :
IOS - ANDROID
زمان عرضه :
United States: September 19, 2012
قیمت : 0.99$

1305_big.jpg

لذت یک بازی ریسینگ در اسفالت داغ و پر حرارت !


سری بازی های Asphalt یکی از بهترین ها در زمینه بازی های مسابقه ای و اتومبیل رانی محسوب میشوند. حتی در بعضی از مواقع افراد این سری از بازی ها را با Need for Speed بر روی کنسول ها مقایسه میکنند که آسفالت را به محبوب ترین و بهترین بازی مسابقات اتومبیل رانی در بر روی پلتفرم های مختلف تبدیل کرده است. آخرین نسخه از سری بازی های آسفالت با نام Asphalt 7: Heat عرضه شده است. این عنوان در اواخر ماه June برای iOS و در اوایل ماه July برای Android به صورت رسمی عرضه شد. احتمالا همه شما با نام بازی آسفالت آشنا هستید. آسفالت در دنیای موبایل قدمتی چندین ساله دارد و نقشی که این بازی بر روی دستگاه‌های تلفن همراه (و البته جدیدا تبلت‌ها) بازی میکند همانند سری پرافتخار و معروف Need for Speed بر روی کنسول‌هاست.

asphalt-teaser.jpg

گیم پلی

همان‌طور که شما هم مطلع هستید گیم‌پلی از مهم‌ترین عناصر برای موفقیت یا شکست یک عنوان می‌باشد. این عنصر مهم در این نسخه از اصطلاح معروف “به ترکیب برنده دست نزن!” پیروی می‌کند. گیم‌پلی در سری‌های قبلی این عنوان واقعا خوب و تمام و کمال ارائه شده بود بنابراین gameloft در این نسخه تغییرات اساسی و جدی ایجاد نکرده است. مد حرفه‌ای بازی به 13 جام مختلف تقسیم شده است که هر جام خود شامل تعدادی مسابقه در سبک‌های مختلف است (در ادامه سبک‌های مسابقات معرفی می‌شوند). در هر مسابقه شما باید برنده حداقل یک ستاره و یا درنهایت 3 ستاره باشید. زمانی‌که ستاره‌های شما در جام اول به تعداد معینی رسید، جام‌های بعدی به ترتیب آزاد می‌شوند.

Asphal-7-Heat-screenshot-11.jpg

IMG_0061.png


اصولا در هر جام مختلف شما 5 نوع متنوع از مسابقات اتومبیل‌رانی را تجربه می‌کنید. مسابقات معمولی که در آن‌ها به صورت عادی با رقبا مسابقه می‌دهید و در نهایت باید حتما جایگاه اول تا سوم را کسب کنید تا برنده مسابقه باشید. روش‌های دیگر عبارتند از: Elimination که روال آن به این صورت است که در پایان هر دور از مسابقه ماشین آخر از مسابقه حذف می‌شود. نوع دیگر مسابقات Drift می‌باشد که شما بایستی در مدت زمان معینی بیشترین دریفت ممکن را انجام دهید. مود بعدی مسابقات Beat ‘em all است که در اینجا شما باید در حین مسیر مسابقه با ضربه زدن و کوبیدن ماشین خود به تعداد معینی از ماشین‌های رقبا به خودروی آن‌ها خسارت جدی وارد کنید و باعث شوید که قادر به ادامه مسابقه نباشند! در حالت Old school arcade شما مجبورید در زمان معینی به خط پایان مسیر مسابقه برسید و در نهایت در نوع ‌Paintjob شما می‌بایست در حالی به خط پایان مسابقه برسید که هیچ خط و خشی بر روی ماشین گران‌قیمت‌تان نیفتاده باشد!

asphalt-7-heat-screenshot-625x469-c.png

در حین مدت مسابقه و طی کردن مسیر شما بسته‌های پول و نیتروژن را در مسیر خواهید دید که مطابق معمول با عبور از روی آن‌ها پول یا نیتروژن را به دست خواهید آورد. همچنین برای پر‌کردن نیتروژن ماشین‌تان می‌توانید به دو راه دیگر نیز روی بیاورید یا با روش محتاطانه‌تر مثلا دریفت بکشید و یا اینکه به رانندگی خطرناک روی بیاورید. لایی کشیدن! و یا حرکت در سمت چپ جاده اصولا همیشه جواب می‌دهد (البته فقط در دنیای Asphalt !). نیتروژن خودروی‌تان در 3 مرحله پر می‌شود که هر بار با تغییر رنگ جزئی آن معلوم است تا در نهایت از زرد به آبی می‌رسد. فرض کنید نیتروژن‌ ماشین‌تان کاملا پر شده است و حالا شما از آن استفاده می‌کنید و اتفاقا خودروی یکی از رقیبان خود را نیز در جلوی خود می‌بینید. می‌دانید در صورت حتی یک تصادف کوچک چه اتفاقی می‌افتد؟ رقیب بخت برگشته شما با همان یک ضربه و بدون احتیاج به چندین و چند‌بار کوبیدن ماشین Take down می‌شود! البته ناگفته نماند که در این حالت کنترل ماشین به واسطه شتابی که از تخلیه نیتروژن به وجود می‌آید و افکت‌های گرافیکی بازی کمی سخت است. باید گفت وقتی از این قدرت استفاده میکنید تشخیص راهی که میروید کمی سخت میشود و مسیر جلوی شما نیز کمی تاریک میگردد.

asphalt-7-heat-10-700x525.png

یکی دیگر از کارهای لذت بخشی که می‌توانید در آسفالت 7 انجام دهید دریفت کشیدن است. مطمئنا دریفت کشیدن با 2 انگشت هم لذت‌های خاص خودش را دارد! برای دریفت کشیدن در این بازی کافی‌ست به جهتی خاص بپیچید و سپس ترمز ماشین را فشار دهید، تمام! شما دریفت کشیدید! فقط نکته ای که می‌ماند حفظ کنترل ماشین به خصوص سر پیچ‌هاست تا دریفت شما ادامه دار شود و امتیاز بیشتری را از آن خود کنید. قابلیت دریفت به کمی تمرین نیاز دارد ولی بعد از این که در این کار به اندازه کافی مهارت پیدا کردید به هر پیچی نگاه میکنید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید. دریفت دارای مزیت های خود نیز میباشد برای مثال میتوانید بسیار سریع تر از بعضی از نقاط عبور کنید و استفاده از مهارت های عادی در این مواقع باعث کاسته شدن از سرعت شما میشود. هم چنین بسیار آسان تر میتوانید از پیچ ها عبور کنید و علاوه بر آن مقداری نیترو نیز به عنوان جایزه دریافت خواهید کرد که بعد از پشت سر گذاشتن پیچ میتوانید از آن استفاده کنید تا سرعت اتومبیل شما بیشتر شود.

664x-1

یکی از اشتباه های بسیار جالب در این بازی گذاشتن قابلیت نیترو برای خودرو Tesla Roadster میباشد. زیرا این خودرو دارای موتور الکتریکی است ولی نیترو فقط بر روی ماشین هایی کار میکند که دارای موتور احتراق داخلی میباشند. همانند سری قبلی این بازی ها گیم پلی Asphalt 7 بسیار مفرح است. بسیاری از اصول اولیه بازی ثابت مانده است ولی بهبود گرافیک و دینامیک وسایل نقلیه باعث شده است که بازی بسیار واقعی تر به نظر برسد و شباهت بیشتری به بازی ها اتومبیل رانی رایانه و کنسول ها داشته باشد.

photo.jpg


EarnStarsBetterCars_620x349.png


در کنار حالت career گزینه دیگری با نام quick play نیز وجود دارد و البته بازی مولتی پلیر را نیز باید به آن اضافه کرد. در بازی چند نفره میتوانید با دیگر بازیکنانی که در آن زمان در حال استفاده از سرویس آنلاین Gameloft میباشند بازی کنید با به صورت محلی نیز از بلوتوث یا Wi-Fi بهره بگیرید.

asphalt-7-heat-19-700x525.png

گرافیک و صدا گذاری

گرافیک بازی Asphalt 7 بسیار تاثیر گذار و خیلی بهتر از نسخه های قبلی عمل کرده است. محیط بازی دارای جزییات بیشتری میباشد و مدل های مختلف اتومبیل های نیز واقعی تر از قبل به نظر میرسند. هم چنین باید به نور پردازی بازی نیز اشاره ای کنیم که عالی به نظر می آید. خودرو های موجود در بازی درخشان هستند و محیط دور و بر خود را بازتاب میکنند همانند ساختمان های کنار جاده ، بنر های بالای سر اتومبیل و آتش بازی هایی که در بعضی از مراحل وجود دارند. در قسمت سرعت نیز بازی بسیار خوب است که البته بر روی تبلت ها با صفحه نمایش بزرگ بسیار بهتر نیز به نظر میرسد. موارد دیگر گرافیک بسیار خوب نیز در بازی وجود دارد همانند رد لاستیک های خودرو بر روی برف و یخ یا دودی که از تایر اتومبیل در هنگام drift بلند میشود.

Screenshot_2012-08-08-11-58-34-660x396.png

تنوع ماشین‌ها همیشه در سری آسفالت زبانزد بوده است. این بار نیز همین‌طور است و گیم‌لافت با طراحی ماشین‌هایی از کمپانی‌های Fiats, Fords, Audis, BMW سنگ تمام گذاشته است. همچنین مدل‌های کاملا جدید Lamborghinis, Ferraris, Veyrons, Pagani Huayra نیز در بازی حضور دارند. در اصل گاراژ شما در این بازی رویایی است و در این قسمت هیچ کم و کسری وجود ندارد.
اما یک مشکل گرافیکی در این قسمت وجود دارد و آن‌ این است که با هر سرعت و شتابی به هر جسمی که برخورد کنید مهم نیست! بعد از تصادف ماشین دقیقا به همان نویی و سالمی قبل می‌باشد! بلکه هم حتی نوتر و بهتر! در طرف دیگر میتوان بازی هایی مثل سری Real Racing و Most Wanted از EA را نام برد که شامل خسارت به خودرو های نیز میشدند.

asphalt7_2048x1536_screens_agera_6_6_logo_V02.png

در قسمت صداگذاری نیز آسفالت توانسته از امتحان خود به خوبی بیرون بیاید و صداهای موجود در بازی بسیار عالی میباشد مخصوصا صدای مربوط به موتور خودرو ها که واقعی به نظر میرسد. البته در یکی از قسمت های بازی صدایی مربوط به نسخه قبلی به کار رفته است که کمی آزار دهنده میباشد ولی خوشبختانه شما میتوانید این صدا را نیز غیر فعال کنید.

ستاره‌های خریدنی!

متاسفانه این‌روزها اتفاقات بدی در صنعت بازی‌ها در حال رخ دادن است (البته این قسمت صرفا برای ما کاربران بازی‌های کرک شده می‌باشد و نه کسانی که بازی‌ها را به صورت اصلی می‌خرند) و این موضوع چیزی جز کم شدن قیمت بازی نیست! حتما شما هم از قیمت حدودا 1 دلاری برای یک بازی با حجم دیتای بالاتر از 1 گیگابایت تعجب کرده‌اید. زمانی که قیمت بازی شدیدا کم می‌شود به نوعی کاربر را تشویق می‌کند تا بازی را به صورت اصلی بخرد اما باز هم مسلما این اتفاق سودآوری ندارد و ممکن است ضررهای زیادی را نیز به شرکت سازنده وارد کند. راه حل چیست؟ اخیرا کمپانی ها با کم کردن قیمت یا حتی رایگان کردن بازی شما را تشویق به خرید و دانلود نسخه اصلی آن می‌کنند اما هنگامی که بازی مورد نظر را اجرا می‌کنید، متوجه می‌شوید که در حین انجام بعضی از آپگریدها یا ابزارها و لوازمی که وجودشان برای شما بسیار مهم می‌باشند، این بخش‌های قفل هستند و برای استفاده از آن‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

app-des-tages-asphalt-7-heat-L-vogfLH.jpeg

در آسفالت معیار اصلی باز شدن قفل ماشین‌های جدیدتر تعداد ستاره‌هایی است که شما بنا به نحوه بازی‌تان بعد از هر مرحله یا هر جام دریافت می‌کنید. اما مسلم است که در بهترین حالت هم قرار است شما ستاره‌های مورد نیاز خود را نتوانید جمع کنید. حال راه حل چیست؟ خرید ستاره از گیم‌لافت! می‌بینید؟ به این صورت ضررهای احتمالی از قیمت 1 دلاری بازی می‌تواند حتی به سودی بسیار بالا تبدیل شود.
اگر شما تمایل داشته باشید که مثلا از همان ابتدای بازی Aventador شخصی خود را برانید! با توجه به قیمت 115 ستاره‌ای آن و بسته‌های موجود شما باید 25 دلار ناقابل پیاده شوید! (البته این قضیه در صورتی رخ می‌دهد که شما از همان اول طالب Aventador باشید و گرنه با ادامه بازی شما می‌توانید خودتان هم ستاره جمع کنید و ضرری که قرار است به جیبتان وارد شود را کمتر نمایید!)
البته خوشبختانه آسفالت با پیشکش کردن ماشین‌های اسقاطی شما را مجبور به خرید ستاره نمی‌کند. شما می‌توانید بدون خرید ستاره و انجام هزینه اضافی هم پیشرفت کنید و ماشین‌های قوی و مدل بالا را خودتان آزاد کنید.



نقاط قوت :


گیم پلی جذاب همراه با حس هیجان و سرعت
صداگذاری مناسب
تنوع زیاد اتومبیل ها
امکان اجاره کردن ماشین ها


نقاط ضعف :


گوشزد متداوم درباره به اشتراک گذاری در فیسبوک
گوینده آزار دهنده
هوش مصنوعی ضعیف
گرافیک بازی مناسب میباشد ولی در مقایسه با عناوین بزرگ دیگر نظیر (real racing و most wanted ) حرفی برای گفتن ندارد!



امتیاز کلی:


8

منابع:
gsmarena , ign

 

paxa

کاربر سایت
Jan 4, 2011
949
نام
پارسا
من که معتاد بازیش شده بودم..شب میخواستم بخوابم میرفتم زیر پتو تا 3-4 ساعت بازیش میکردم..2نفرش هم خیلی حال میده...ولی گرافیکش مشکلات زیادی داره ولی گیم پلی هیجان انگیز و معتاد کنندش این مشکل رو میپوشونه..ممنون
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر