حذف بازی DriveClub از PlayStation Store برای همیشه

Fardad Maboudi

کاربر سایت
DriveClub.jpg

حذف بازی DriveClub از PlayStation Store زودتر از زمانی که توسط شرکت سونی اعلام شده بود صورت گرفت. ساخته استودیو تعطیل شده Evolution به عنوان یکی از بازی‌هایی شناخته می‌شود که در هنگام عرضه، عملکرد بسیار ناامیدکننده‌ای را به نمایش گذاشت اما با گذشت زمان توانست با استفاده از انتشار به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی مختلف پیشرفت کند و به یکی از بهترین بازی‌های انحصاری سونی تبدیل شود. حال آن که به نظر می‌رسد تمامی این زحمات از بین رفته زیرا این بازی و تمامی بسته‌های الحاقی آن هم‌اکنون از استور سونی حذف شدند.
همان‌طور که گفته شد DriveClub در هنگام انتشار خود که با یک سال تاخیر نیز صورت گرفت و قرار بود به عنوان بازی لانچ کنسول PlayStation 4 انتشار یابد در بسیاری جهات با مشکل و ایراد مواجه بود. اما در گذر زمان با پیشرفت خود به معنی واقعی کلمه به یک اثر...

Continue reading...


 
خداروشکر که هر کمپانی که با سونی همکاری میکنه به بالاترین درجات ناعل میشه.
دوست عزیز این بازی ریسینگ هست و وقتی سونی ببینه نمیتونه دیگه ازش پولی دربیاره دیوانه نیست که دوباره قرارداد لایسنس ماشینا رو براش تمدید کنه. :دی اگه بازی ادونچر یا سبک دیگه‌ای بود مطمئن باش به این سرنوشت دچار نمیشد.
 
  • Like
Reactions: HIGH VOLTAGE
دوست عزیز این بازی ریسینگ هست و وقتی سونی ببینه نمیتونه دیگه ازش پولی دربیاره دیوانه نیست که دوباره قرارداد لایسنس ماشینا رو براش تمدید کنه. :D اگه بازی ادونچر یا سبک دیگه‌ای بود مطمئن باش به این سرنوشت دچار نمیشد.

حرفت درسته
ولی در کل سناریوی خنده داریه :))
 
Evolution استدیوئه ، کمپانی نیست :D
از این دست استدیو ها ( کمپانی ها:-j) مثل lion head زیادم هست اتفاقا.
هنوز معنی کمپانی رو نمیدونی اونوقت با اعتماد به نفس پست ریپلای میکنی که به حساب خودت سوتی بگیری؟
چیزی ندارم بهت بگم به جز nice try company.jpg
 
آخرین ویرایش:
واقعا بازی خوبی بود استدیو سر این بازی خیلی خراب کاری کرد مشخصا سونی هم خیلی بهشون زمان داد مشخصا استدیوی که نتونه کیفیت لازم ارائه بده آخرش به تعطیلی میکشه باشه یکی از بهترین ریسینگ های این نسل داده باشه بعد تمام پچ ها و بروزرسانی ها.

سونی نمونه استدیو که باید تعطیل میشده کم نداشته اتفاقا کار درستی کرد استدیوی که نتونه خودش با معیار های نسل ارتقاع بده و درجا بزنه و بودجه و زمان و انرژی و... به فنا بده بسته بشه منطقی تر هستش سونی سر دوتا استدیو واقعا کار درستی کرد یکی اینها بعد این همه هزینه و زمان و تاخیر و .... این همه خراب کاری کردن تا بازی کامل کنن و مشکلاتش برطرف کنن یکی هم Zipper با وجود اینکه خودم طرفدار socom و MAG بودم بازی های نبودن که آینده ای داشته باشن و از اون طرف استدیو هیچ نشانه پیشرفت یا تغییری تو سطح کارهاش دیده نمیشد .

------------------------------------
بحث بقیه این وسط پیش نکشین که همچین شرکت های دیگه هم کم استدیو تعطیل نکردن .

در مقابل سونی :

989 StudiosLos Angeles, US1995Closed in 2005. Developed numerous sport titles and several games in the Twisted Metal franchise.Defunct
Bigbig StudiosWarwickshire, UK2001Closed in 2012. Games developed include Pursuit Force.Defunct
Guerrilla CambridgeCambridge, UK1997Founded as SCE Cambridge Studio. In 2012 it became the sister studio of Guerrilla Games. Closed in 2017. Games developed include the MediEvil series.Defunct
ContrailTokyo, Japan1997Closed and absorbed into Japan Studio in 2000. Games produced include Legend of Legaia and Wild Arms 2.Merged into Japan Studio
Evolution StudiosCheshire, UK1999Acquired in 2007, closed in 2016. Games developed include the MotorStorm series, the WRC series and Driveclub.Defunct
Incognito EntertainmentSalt Lake City, US1999Closed in 2009. Games developed include the Twisted Metal series and Warhawk.Defunct
Studio LiverpoolLiverpool, UK1985Founded as Psygnosis. Acquired in 1993 and re-branded as Studio Liverpool; closed in 2012. Games developed include the Wipeout series and Formula One video game series.Defunct
Team SohoSoho, London, UK1994was a video game developer of Sony Computer Entertainment which developed the series of The Getaway. The developer merged with Studio Camden to form SCE London Studio in 2004.Merged into London Studio
Zipper InteractiveRedmond, Washington, USA1995Acquired in 2006, closed in 2012. Games developed include the SOCOM series.Defunct
 
Evolution استدیوئه ، کمپانی نیست :D
از این دست استدیو ها ( کمپانی ها:-j) مثل lion head زیادم هست اتفاقا.
یه استودیو، یه ناشر و بهتره بگیم هر گروهی که دارن یه بیزینسی رو انجام میدن کمپانی حساب میشن. اون چیزی که در نظرته فک کنم ناشره نه کمپانی. :D
COMPANY | meaning in the Cambridge English Dictionary
 
واقعا بازی خوبی بود استدیو سر این بازی خیلی خراب کاری کرد مشخصا سونی هم خیلی بهشون زمان داد مشخصا استدیوی که نتونه کیفیت لازم ارائه بده آخرش به تعطیلی میکشه باشه یکی از بهترین ریسینگ های این نسل داده باشه بعد تمام پچ ها و بروزرسانی ها.

سونی نمونه استدیو که باید تعطیل میشده کم نداشته اتفاقا کار درستی کرد استدیوی که نتونه خودش با معیار های نسل ارتقاع بده و درجا بزنه و بودجه و زمان و انرژی و... به فنا بده بسته بشه منطقی تر هستش سونی سر دوتا استدیو واقعا کار درستی کرد یکی اینها بعد این همه هزینه و زمان و تاخیر و .... این همه خراب کاری کردن تا بازی کامل کنن و مشکلاتش برطرف کنن یکی هم Zipper با وجود اینکه خودم طرفدار socom و MAG بودم بازی های نبودن که آینده ای داشته باشن و از اون طرف استدیو هیچ نشانه پیشرفت یا تغییری تو سطح کارهاش دیده نمیشد .

------------------------------------
بحث بقیه این وسط پیش نکشین که همچین شرکت های دیگه هم کم استدیو تعطیل نکردن .

در مقابل سونی :

989 StudiosLos Angeles, US1995Closed in 2005. Developed numerous sport titles and several games in the Twisted Metal franchise.Defunct
Bigbig StudiosWarwickshire, UK2001Closed in 2012. Games developed include Pursuit Force.Defunct
Guerrilla CambridgeCambridge, UK1997Founded as SCE Cambridge Studio. In 2012 it became the sister studio of Guerrilla Games. Closed in 2017. Games developed include the MediEvil series.Defunct
ContrailTokyo, Japan1997Closed and absorbed into Japan Studio in 2000. Games produced include Legend of Legaia and Wild Arms 2.Merged into Japan Studio
Evolution StudiosCheshire, UK1999Acquired in 2007, closed in 2016. Games developed include the MotorStorm series, the WRC series and Driveclub.Defunct
Incognito EntertainmentSalt Lake City, US1999Closed in 2009. Games developed include the Twisted Metal series and Warhawk.Defunct
Studio LiverpoolLiverpool, UK1985Founded as Psygnosis. Acquired in 1993 and re-branded as Studio Liverpool; closed in 2012. Games developed include the Wipeout series and Formula One video game series.Defunct
Team SohoSoho, London, UK1994was a video game developer of Sony Computer Entertainment which developed the series of The Getaway. The developer merged with Studio Camden to form SCE London Studio in 2004.Merged into London Studio
Zipper InteractiveRedmond, Washington, USA1995Acquired in 2006, closed in 2012. Games developed include the SOCOM series.Defunct
مخالفت خودم رو اعلام میکنم:-"
یعنی به نظرم حتما لازم نیست همه استودیوها AAA ساز باشن و بازی در حد GOW و TLOU و ... تحویل بدن!
و بازم لازم نیست حتما بازی های نقلی مثل Concrete Genie (و خیلی از بازی های استودیو ژاپن) تحویل بدن

بازی های AA هم نیازه! این Socom میتونست یکی از این جاهای خالی باشه، و یک سبک خاص رو هم جای خالیش رو پر میکرد(مخصوصا برای سونی که به شدت این نسل جای چنین چیزی خالی بود:دی )
این Evolution هم که ظلم در حق بشریت بود بستنش:(
 
مخالفت خودم رو اعلام میکنم:-"
یعنی به نظرم حتما لازم نیست همه استودیوها AAA ساز باشن و بازی در حد GOW و TLOU و ... تحویل بدن!
و بازم لازم نیست حتما بازی های نقلی مثل Concrete Genie (و خیلی از بازی های استودیو ژاپن) تحویل بدن

بازی های AA هم نیازه! این Socom میتونست یکی از این جاهای خالی باشه، و یک سبک خاص رو هم جای خالیش رو پر میکرد(مخصوصا برای سونی که به شدت این نسل جای چنین چیزی خالی بود:D )
این Evolution هم که ظلم در حق بشریت بود بستنش:(
امیر ببین AAA ساختن با بازی با کیفیت ساختن فرق میکنه منظور من بازی با کیفیت درسته قرار نیست همه بازی خاص تحویل بدن اما دیگه قرار نیست همون چیزی هم که قراره تحویل بدن جالب تحویل ندن .

وقتی شما کلی داری هزینه و تبلیغات و ... میکنی باید برات دارمد داشته باشه طرفدار داشته باشه اگه قرار باشه که یک چیزی عرضه کنه هیچ کدام نداشته باشه بهتر نیست همون سرمایه سر یکی انجام بشه که میتونه تمام این کارها انجام بده ؟

فقط عرضه بازی مهم نیست همین جا اگه این نسل سونی با این همه بازی خوب چندتا ضعیف داشت شدید در حد 60-70 کلی ها صداشون در میومد اما چرا الان به به چه چه میکنن به خاطر اینکه تا جایی که تونسته سونی روی کیفیت بازی هاش کار کرده تا کمیت من خودم میگم باید جاهای خالی پر بشه اما نه با هر چیزی .

اتفاقا اصلا Socom نمیتونست هیچ کدام از معیار های این نسل بدست بیاره معیار های نسل پیش نتونست معیار های این نسل بتونه .

Evolution واقعا حیف بود اما تقصیر خودشون بود خودشون گند زدن تازه ما همه داستان نمیدونیم که پشت ماجرا ها دیگه چی بوده .
 
بحث بقیه این وسط پیش نکشین که همچین شرکت های دیگه هم کم استدیو تعطیل نکردن .



من به استدیوهای تعطیلی سونی کاری ندارم! اما این استدیوهایی که سبز رنگ کردم به باقی استدیوهای مایکروسافت برای ساخت بازیهای بزرگ تر پیوستند. یکسری دیگه هم واقعا بی اهمیت بودند مثل XES که وظیفه ساخت سریال و فیلم داشته! و یا Hired Gun? چی بوده پورت پی سی هیلو2!

ولی نکته جالب لیست بالا اینکه بزرگترین تعطیلی های مایکروسافت به Lionhead سازنده فیبل، ensemble سازنده سری Age of Empire و Aces سازنده شبیه ساز پرواز مایکروسافت برمیگرده و اینکه تمام این فرانچایزهای دوباره بازگشتند.

فیبل جدید رو که پلی گراند میسازه، یک تیم داخلی برای ساخت شبیه ساز پرواز مایکروسافت تشکیل شده، و AoE هم که توسط چنتا استدیو برای خودش تشکیلاتی داره
 
من به استدیوهای تعطیلی سونی کاری ندارم! اما این استدیوهایی که سبز رنگ کردم به باقی استدیوهای مایکروسافت برای ساخت بازیهای بزرگ تر پیوستند. یکسری دیگه هم واقعا بی اهمیت بودند مثل XES که وظیفه ساخت سریال و فیلم داشته! و یا Hired Gun? چی بوده پورت پی سی هیلو2!

ولی نکته جالب لیست بالا اینکه بزرگترین تعطیلی های مایکروسافت به Lionhead سازنده فیبل، ensemble سازنده سری Age of Empire و Aces سازنده شبیه ساز پرواز مایکروسافت برمیگرده و اینکه تمام این فرانچایزهای دوباره بازگشتند.

فیبل جدید رو که پلی گراند میسازه، یک تیم داخلی برای ساخت شبیه ساز پرواز مایکروسافت تشکیل شده، و AoE هم که توسط چنتا استدیو برای خودش تشکیلاتی داره
صحبت این نبود که کی چی بسته یا با چه کیفیتی صحبت این بود که همه شرکت ها نیاز میبینن که استدیو تعطیل کنن چه بد چه خوب چه ما خوشمون بیاد چه نیاد اینکه بگیم به خاطر کار کردن با فلانی تعطیل شده مسخره هستش برعکس وقتی استدیو مسیر خودش گم میکنه یا اینکه استدیو نمیتونه رقابت کنه یا اینکه نمیتونه چیز دیگه ای تحویل بده باید تعطیل بشه خیریه که نیست .

من فقط گفتم همه تعطیل میکنن این قضیه فقط مربوط به سونی نیست ماکروسافت هم انجام میده هزار تا شرکت دیگه هم انجام میدن .
 
صحبت این نبود که کی چی بسته یا با چه کیفیتی صحبت این بود که همه شرکت ها نیاز میبینن که استدیو تعطیل کنن چه بد چه خوب چه ما خوشمون بیاد چه نیاد اینکه بگیم به خاطر کار کردن با فلانی تعطیل شده مسخره هستش برعکس وقتی استدیو مسیر خودش گم میکنه یا اینکه استدیو نمیتونه رقابت کنه یا اینکه نمیتونه چیز دیگه ای تحویل بده باید تعطیل بشه خیریه که نیست .

من فقط گفتم همه تعطیل میکنن این قضیه فقط مربوط به سونی نیست ماکروسافت هم انجام میده هزار تا شرکت دیگه هم انجام میدن .

تعطیلی بله همه تعطیلی دارند. ولی خب تعطیلی evolution به معنی خروج کامل سونی از ژانر ریسینگ ارکد بود. اونم در دوره ای که ترد پارتی ها تو این زمینه هم ضعیف کار میکنند.
 
تعطیلی بله همه تعطیلی دارند. ولی خب تعطیلی evolution به معنی خروج کامل سونی از ژانر ریسینگ ارکد بود. اونم در دوره ای که ترد پارتی ها تو این زمینه هم ضعیف کار میکنند.

نه کاملا مشخصا استدیو های سونی چیزی میسازن که خودشون بخوان اگه فردا Polyphony Digital بیاد بخواد بازی آرکید بسازه سونی جلوش نمیگیره مشخصا پس این به معنی خروج سونی نیست سونی استدیو تعطیل کرده که کلی وقت داشته ریسنگ آرکید میساخته قبول اما آیا اگه فردا روزی سونی GG تعطیل میکرد به معنی خروج سونی از Shooter بود یا الان که سونی FPS نیاز داره به معنی اینکه سونی تعطیل کرده ساخت shooter جواب خیر هستش استدیو های که این سبک میساختن علاقه ای ندارن به ساخت شوتر الان GG داره اکشن ادونچر جهان باز میسازه اینسامنیک که خریده هم گفته برنامه ای برای ساخت FPS نداره به همین راحتی سونی خودش شخصا فکر نمیکنم از سبکی بکشه بیرون بلکه استدیو تعطیل کرده که بله بازی ارکید ریسینگ میساخته که مشخصا وضعیت که پیش اوردن منم بودم با وجود اینکه DC یکی از بهترین بازی های این نسل برام بوده بازم استدیو با تمام مشکلاتش تعطیل میکردم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or