جنجال سنتر (فقط پیرامون سرگرمی ها )

حقیقتا دلم نیومد ۲۰ میلیون بودم پای پلوپز وگرنه محصولات فیلیپس حرف ندارند.
دوستان منم یه سوال داشتم . اینکه پلوپز با قابلمه چه فرقی داره ؟ برنج طلا میده ؟ حالا جدا چیه فرقشون؟
به قول دوستان راحتی.
اما خوب همونطور که محمد گفت برنج ایرانی پز یک چیز دیگست:دی
 
  • Like
Reactions: Love Console
اون حس بازی کردن که از سال های 2002 تا 2018 داشتم از بین رفته متاسفانه نمیدونم شاید بخاطر مشکلاتی فکری که دارم باشه اما امیدوارم برگرده یروز تا مثل قبل با شور و اشتیاق بشینم بازیشون کنم
نسبت به حسی که الان دارم سینما رو به گیم ترجیح میدم چون دیگه حتی نای روشن کردن سیستم رو هم ندارم
در ساحت هستی،عدم به معنای مطلق هرگز رخ نمی‌نماید، آن‌چه آدمی نابودی می‌خواند، جز فروکاست شدت و حضور نیست هر چه دستی از تکرار کاری بازایستد،فروغ شوق در نهانخانه‌ی جان، اندک‌اندک به کم‌سویی کراید. لیک آن آتش نخستین، هرگز به تمامی خاموش نگردد، چه، هر آن‌که جامه‌ی وجود بر تن کرده باشد، در هیاتی دیگر به بقا پیوسته است.
و بی‌رغبتی، بسی اوغات، زاییده‌ی تلقین است، که انسان هرگاه عزم خویش جزم کند. راه انجام بر او گشوده گردد. شگفتا که حتی نخواستن، آنگاه که به زبان و اندیشه آید، تخم خواستن را در بطن خویش نهفته دارد.
 
منظور از ساده حرف زدن یعنی چی با مثال توضیح میدید
اول اینکه گرامر درست سلیس فارسی روزمره استفاده کنیم
بعدم به عنوان مثال در یک مکان عمومی با شنوندگان عمومی به جای hemraphroditism بگیم موجود دوجنسیتی که همه متوجه بشن داریم چی میگم
چطوره این مثال؟ با این رویکرد موافقین؟ یا دوست دارین بگین هِمرَفرِدایتیزِم تا مردم خیال کنن خواهر و مادر دانشمندین؟
 
اول اینکه گرامر درست سلیس فارسی روزمره استفاده کنیم
بعدم به عنوان مثال در یک مکان عمومی با شنوندگان عمومی به جای hemraphroditism بگیم موجود دوجنسیتی که همه متوجه بشن داریم چی میگم
چطوره این مثال؟ با این رویکرد موافقین؟ یا دوست دارین بگین هِمرَفرِدایتیزِم تا مردم خیال کنن خواهر و مادر دانشمندین؟
اینا که گفتی نمیدونم چیه
من فقط سوال کردم داداش :D
 
توفیق شد عمر کنم و زباله ای به نام f1 25 رو امروز با هزینه خرید سی دی کی اشتراکی آن (100 تومان) بازی کنم
بار دیگر ea موفق شد در یک آی پی با کیفیت دیگر خودنمایی کند و جایی که شاهکار کد مستر هرساله نمایش داده میشد به زباله دان تبدیل کنه.
بار دیگر افسوس به شاهکار ترین فرمول یک f1 20 با اون افکت بارون که تا اینجا هیچ ریسینگی رو دستش نیومده از بین رفت
و تاسف به سلیقه مخاطب غربی که سالهاست گم شده و به این مزخرف نمره بالا میده.
حیف
 
بنده به صورت فراتر از تصوری موافق انحصاری تو صنعت گیم هستم
پیش از ادامه حرفم دو مورد رو بگم
1-اصلا اصلا دلیلم مثل فن بوی های مجازی تک سلولی نیست که دنبال پز و کلکل و ترول هستند
2-منظورم قرارداد انحصاری در میانه راه ساخت یک بازی نیست که صرفا برای استور پلتفرم هولدر یک تبلیغاتی باشه(یعنی انحصاری های زمانی پلی استیشن یا کارایی که اپیک می کنه و موارد مشابه اصلا مورد بحث نیست)


وقتی یک محصولی رو پلتفرم هولدر مستقیما می خواد تولید کنه چندین عامل مختلف از ابتدا تیم توسعه رو درگیر می کنه که مستقیما به دیزاین خود بازی هم مربوط می شه...

یک بازی انحصاری در اصل علاوه بر هزینه مستقیم خود محصولش باید یک ارزشی فراتر یا ارزش افزوده ای می داشت که خرید یک کنسول رو هم به مخاطب تحمیل می کرد!!!!

برگدیم به نسل پنج و نسل های قبل، عملا چون از پایه ما سخت افزار های متفاوتی داشتیم و ساخت بازی هم آسون نبود، و مثل زمان حال شباهت های دیزاینی کنسول ها و pc وجود نداشت، هر بازی انحصاری اون پلتفرم هارو بریم ببینیم، خواهیم دید که واقعا هر کدوم تعریف کننده یک ژانر یا حداقل ساب ژانری شدن یا حداقل نواوری داشتن که بعدا تو این زمینه پیشرو شدن!!!!

الان سونی و پلی استیشن و فرست پارتی ها وقتی شروع به ساخت بازی می کنند... از همون ابتدا باید در نظر داشته باشند که این بازی بخواد پورت بشه... باید رو استیم دکی که از نظر قدرت خامی اختلاف زیادی با کنسول فعلیش هم داره هم به نوعی اجرا بشه... در نتیجه ما بازی های فرست پارتی رو هم با فلسفه های بازی های تردپارتی دیگه دریافت می کنیم!!! در بازی های تردپارتی مهم نیست شباهت این بازی با سایر رقبای تردپارتیشون چقدره و اصلا مثل محصولات فرست پارتی به صورت کلاسیک سخت گیری هایی صورت نمی گیره...!

اصلا اصلا اصلا بحث قدرت خام سخت افزاری نیستا!!!!!

وگرنه همین نینتندو، سوییچ یک کنسولی به شدت ضعیف بود! اما فرست پارتی های نینتندو چون تکلیفشون مشخص بود... شیره این کنسول رو کشیدن و حتی گاهی محدودیت ها منجبر به خلاقیت هایی شد... نتیجه اش می شه زلدا ها!!!!
یا الان محصولی مثل دانکی کونگ...!!!!!

حتی بازی هایی که در pc انحصاری می شن(منظور استدیو های ایندی نیست که به خاطر کمبود منابع سمت کنسول نمی رن، منظور استدیو های درجه یک هستن که با توجه به فراوانی منابع صرفا با تمرکز روی pc بازی می سازند) اون محصولشون در pc یک ارزش افزوده ای داره...

همین ولو، کنار بازی هایی که برا کنسول هم پورت کرده... یکسری بازی با ارزش افزوده خاص روی استیم داره که عملا پرچمدار ولو هستند و به نوعی این برند رو یدک می کشن!!!!

یکسری استدیو مثل راکستار هم که منابع به شدت زیادی داره... باز تمرکزش روی کنسول های محدود هست...تا شیره کنسول هارو بکشن و قدرت خودشون رو به رخ بکشن... بعدا حالا برای pc یک نسخه ای بدن با امکانات و ویژگی های به شدت بیشتر که بعد حال چندین سال باز همون کنسول پلیر ها درخواست یک نسخه بروزرسانی شده اون بازی رو روی کنسول بخوان!!!!!!!!!

درحالیکه چون سونی IP هاش قطعا به بزرگی آثار راکستار نیست، همچین نگرشی رو نمی تونه داشته باشه، از همون ابتدا باید به فکر سیستم های متوسط دستی هم باشند!تا بتونن موقع پورت بیشترین سخت افزار رو آماده برای عرضه اون پورت داشته باشند!!!

بحث سر این نیست که از قدرت PS استفاده نمی شه، اتفاقا می شه... ولی جای اینکه استفاده از این قدرت روی دیزاین بازی تاثیر بزاره، خلاصه می شه روی اینکه بازی رزولیشن یا فریم های متنوع در اختیار گیمر بزاره... در نتیجه PS بنوعی از همون ابتدا یک pc در نظر گرفته می شه برا تیم سازنده تا اینکه یک کنسولی که باید بازی های خاص این کنسول براش تولید بشه!!!!!

اونطرف هم فرقی نمی کنه، مایکروسافت هم همینه، حالا بگیم عناوین بتسدا و اکتیویژن نباید اصلا انحصاری می شدن...چون کلی مخاطب داشتن... ولی مسیر جدید ایکس باکس استدیو های خود xbox و عناوین قدیمیشون رو هم برد به سمتی که اون ماهیت پرچم داری رو ازشون بگیره و به سمت مین استریم شدن برن!
 
Hollow Knight: Silksong با بیش از 450000 بازیکن همزمان، مقام سوم تاریخ استیم را پس از Counter-Strike 2 و Dota 2 از آن خود کرد.
View attachment 391472

این بازی به خاطر این بیشتر از حد خودش بازی شده چون هر سیستم درپیتی میتونه اینو اجرا کنه و حجمشم 2 گیگه! خیلی بازی های AAA که فروش کمتری دارند مال این هست که روی 90 درصد PC های اجرا نمیشه و کسی هم اونها نمیخره
 
این بازی به خاطر این بیشتر از حد خودش بازی شده چون هر سیستم درپیتی میتونه اینو اجرا کنه و حجمشم 2 گیگه! خیلی بازی های AAA که فروش کمتری دارند مال این هست که روی 90 درصد PC های اجرا نمیشه و کسی هم اونها نمیخره
اگه بخاطر حجم کم و سیستمه چرا همه ی ایندی ها اینطوری مورد اقبال قرار نگرفتن و فقط یه تعداد کمیشون اینطور محبوبن؟ اونام بالاخره نه حجم زیادی دارن نه سیستم خاصی می خوان
 
اگه بخاطر حجم کم و سیستمه چرا همه ی ایندی ها اینطوری مورد اقبال قرار نگرفتن و فقط یه تعداد کمیشون اینطور محبوبن؟ اونام بالاخره نه حجم زیادی دارن نه سیستم خاصی می خوان
چون Hollow Knight: Silksong از اونیکی ایندی ها بهتره
ولی دلیل نمیشه از یک بازی AAA بهتر باشه چون بیشتر فروخته
 
این بازی به خاطر این بیشتر از حد خودش بازی شده چون هر سیستم درپیتی میتونه اینو اجرا کنه و حجمشم 2 گیگه! خیلی بازی های AAA که فروش کمتری دارند مال این هست که روی 90 درصد PC های اجرا نمیشه و کسی هم اونها نمیخره
بنظرم همینجا این تاپیک رو بایگانی کنید بره، به درد نمیخوره دیگه.
 
این بازی به خاطر این بیشتر از حد خودش بازی شده چون هر سیستم درپیتی میتونه اینو اجرا کنه و حجمشم 2 گیگه! خیلی بازی های AAA که فروش کمتری دارند مال این هست که روی 90 درصد PC های اجرا نمیشه و کسی هم اونها نمیخره
:|:|:|
.....
hallow knight می ارزه به صدتا AAA
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or