جزئیات سیستم عامل PlayStation 4 مشخص شد

Pythonistas

کاربر سایت
sp_99975-60200-i_rc.jpg



کنسول PlayStation 4 از سیستم عامل Orbis OS بهره می برد که سیستم عامل اصلاح شده ای از FreeBSD 9.0 است، این موضوع نمی تواند سورپرایز بزرگی باشد چرا که FreeBSD به جای لینوکس کار می کند، به جای اینکه کنسول PS4 همانند نسل پیش بر اساس پردازنده Cell کار کند از پردازنده بر اساس x86_64 استفاده می کند، این موضوع استفاده از FreeBSD را آسانتر می کند.
کمی تعجب برانگیز است که وقتی می بینیم که از FreeBSD استفاده شده، در صورتی که می بینیم قلب PS4 را یک AMD APU هشت هسته ای با گرافیک Radeon تشکیل داده است. در حال حاضر هیچ درایور Catalyst برای هیچ یک از سیستم عامل های BSD در دسترس نمی باشد و یک درایور اپن سورس که از لینوکس با Radeon KMS و Gallium3D برای آن پورت شده که هنوز در حالت اولیه خوذ قرار دارد.
بنابراین، سونی باید با همکاری AMD، درایور کارت گرافیکی خود را برای پلی استیشن 4 با FreeBSD توسعه دهد یا حداقل بر اساس کدهای درایور گرافیکی Catalyst برای BSD پورت کند.


این اطلاعات توسط سایت VGLeaks که براساس یک کیت توسعه نسل دوم برای کنسول های آینده فاش شده است .




منبع:
 
آخرین ویرایش:
FreeBSD زیاد جالب نیست؟
چندین سال پیش زمانی که خیلی از یوزر های اینجا که ادعاشون از ادعای ... بیشتره داشتن شیشه شیروشنو می خوردن حمله ای اساسی به یاهو شد ، در همون موقع یک سری اطلاعات لیک شد و در اون اطلاعات سرور هایی که مورد حمله قرار گرفته بودن رو FreeBSD اعلام کرده بود

من تجربه خوبی باهاش نداشتم! ولی مطمئنا برای کسنول خوبه
 
سریع ترین راه ممکن برای اجرای بازی کپی برای نسل اینده درایو مجازی هست .پارسال یادمه سونی اختراعی رو ثبت کرد که درباره زمان خوندن اطلاعات از دیسک و امنیت بود دقیقا حالا متوجه میشیم اون اختراع رابطه مستقیم با درایو کنسول داره و مبارزه با درایو مجازی.

در مورد نوع سیستم عامل فقط برنامه نویسی رو راحت میکنه برای اجرای برنامه روی کنسول {اگر کلید پیدا بشه و کنسول به زبان عامیانه کپی خور بشه}
ولی هیچ تاثیری در اسون یا سخت شدن کپیخور کردن کنسول و اجرای برنامه ها روش نداره.
دستورات باید با رمزنگاری خاصی کد بشن بغیر اون رمزنگاری خاص دستگاه هیچ دستور و اطلاعاتی رو قبول نمیکنه.بدست اوردن ترتیب و نظم اون رمزنگاری تقریبا غیر ممکنه مگه اینکه شما به ریشه اصلی دسترسی پیدا کنید.
ریشه اصلی هر کنسول که ترتیب رمزنگاری از اون قسمت نشئت میگیره یه قسمت خاص هست که یه حافظه فقط خواندنی هست که داخل cpu کنسول جاسازی میشه و چون کلید باز کردن رمز تمام اطلاعات وارده به کنسول همین قسمت هست به cpu key معروف هست.
با داشتن cpu key کنسول هک کامل میشه.
cpu key برای هر کنسول فرق میکنه ولی هر cpu key مال یه کنسول با cpu key یه کنسول دیگه یک رابطه ایی داره که از طریق یه تابع خاص امکان باز کردن اطلاعات مشترک بین 2 کنسول وجود داره.
این تابع مخصوص دسترسی بهش و پیدا کردنش در حالت عادی تقریبا غیر ممکنه ولی اگر تمام cpu key های تمام کنسولها رو داشته باشید این تابع اصلی یا شاه کلید بدست میاد که شما میتونید تمام کنسولها رو هک کنید.
این شاه کلید بسیار محرمانه هست و فقط کمپانی تولید کننده ازش خبر داره .

در مورد ps3 شاه کلید تا فریمور 3.55 به لطف جورج هاتز بدست اومد{نه cpu key بلکه متا لودر توضیحاتش زیاده و ربطی به اینجا نداره .اگر cpu key بدست میومد سونی هیچ کاری نمیتونست بکنه} ولی سونی پاتک زد و با حذف قسمتی از روند رمزگشایی فریمور و ارجاع دادن به بووت لودر در فریمور 3.60 مشکل رو حل کرد و چون دسترسی به cpu key در ps3 غیر ممکنه و کاملا این قسمت ایزوله هست پس شما اگر رفتید روی فریموراورجینال 3.60 در واقع به صورت نرم افزاری دیگه کنسول کپیخور نمیتونه بشه و باید با یه سخت افزار جانبی دستگاه رو به 3.55 دانگرید و از اونجا کاستوم فریمور 3.60+ رو نصب کنید.البته پیشرفتهایی حاصل شده که دیگه برای کسانی که از 3.55 کپیخور کردن و اومدن روی کاستوم فریمورهای بالاتر برای ارتقا ورژن کاستوم فریمور دیگه نیازی به برگشت روی 3.55 نیست ولی اولای کار باید برگشتی روی 3.55 و دوباره اپدیت میکردید.

یه توضیح خلاصه بود.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or