گزارش جزئیات جدید از روند ساخت بازی سری استودیو Santa Monica منتشر شد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
11592.png

آقای کوری بارلوگ بعد از موفقیت God Of War 2018 عنوان کرد که مشغول ساخت یه عنوان جدید است. حال آگهی شغلی جدید این استودیو اطلاعات تازه‌ای از روند این عنوان به ما می دهد.
طبق اطلاعات منتشرشده از یک آگهی استخدامی جدید در PlayStation، استودیو سانتانا موتیکا، در حال کار روی یک پروژه معرفی‌نشده و بزرگ (AAA) است که اکنون به مرحله میانی تولید رسیده است.

این آگهی مربوط به موقعیت «هنرمند فنی ارشد کاراکتر» است؛ نقشی که معمولاً در فازهای میانی توسعه و پس از اتمام مراحل کانسپت و پیش‌تولید مورد نیاز قرار می‌گیرد، زمانی که تیم‌ها وارد تولید گسترده دارایی‌های کاراکتری می‌شوند.

بر اساس گزارش منتشرشده، این پروژه یک ip کاملاً جدید است و در کنار دو پروژه احتمالی دیگر این استودیو بازی اصلی بعدی gow و یک عنوان فرعی مترویدوانیا در دست ساخت قرار دارد.
 
حالا باز میگم من SMT رو همیشه به persona ترجیه میدم، چون عین انسان Map داره و بدون محدودیت زمان و تقویم شخمی اونجا میتونی بری راحت باس هارو پیدا کنی، گرایند کنی، ساید کوعست بری، و کلا آزادانه بازی کنی. ولی خوب گیم پلی خیلییی تکراری شده.
تمام چیزایی که بعنوان نکته منفی گفتی، دلیل جذابیت پرسونا هستند. حتی متافور هم بخاطر همین جذابیت برای من داشت.:دی

تو گرافیک هم که هیچ حرفی برای گفتن ندارن. من یه نظر نامحبوب هم دارم، گرافیک متافور آشغال محضه و صرفا با انداختن چهارتا فیلتر بی سر و ته سعی دارن آشغالی که ساختن رو به اسم یه چیز هنری به ملت قالب کنن.
گرافیگ اشغال فقط و فقط پرسونا ۳...باز متافور از بعد هنری خیلی اثر قوی هست.
 
تمام چیزایی که بعنوان نکته منفی گفتی، دلیل جذابیت پرسونا هستند. حتی متافور هم بخاطر همین جذابیت برای من داشت.:دی

به عنوان نکته منفی نگفتم، اشاره به فرمول گیم پلی و تکراری شدنش بود.

گرافیگ اشغال فقط و فقط پرسونا ۳...باز متافور از بعد هنری خیلی اثر قوی هست.

والا به نظر من ویژوال متافور خیلی هنری نیست. یعنی اوکی، ولی من بیشتر حس یجور تقلب رو دارم. یعنی سعی کردن یه چیز از رده خارج رو یه مقدار بهش فیلتر اضافه کنن تا اینطور به نظر بیاد که واو! عجب چیز هنری خفن و خاصیه! البته میگم این نظر نامحبوب منه. و کلا از یجور بدبینی به اینا میاد. اینکه نمیخوان متحول بشن. نمیخوان تغییر کنن. نمیخوان یه چیز تازه بسازن. همه بازی هاشون شبیه به همه. از همه نظر. یه خط تولید دارن که مدام داره یه بازی رو با اندکی دخل و تصرف مجدد به اسمی جدید میده بیرون.
 
  • Like
Reactions: He!n3ger and m.a.t
(چجوری از کوری بارلوگ و سانتا مونیکا رسیدیم به ژاپن؟ :دی)
چون سانتا مونیکا سه سال پیش آخرین بازیش رو عرضه کرده که اونم عملا بازی نسل قبلی بود و با یه کم بتونه و رنگ روغن برای PS5 هم اومد و در عین حال معلوم هم نیست چند سال دیگه بازی بعدی شون بیاد.
وضعیت برای کوری که اصولا بدتره. ۷ سال پیش آخرین بازیش رو عرضه کرده و ادامه‌اش هم همون خط بالا.

البته شرایط محدود به سانتامونیکا و حتی به صورت کلی‌تر محدود به استدیوهای سونی نیست. همه استدیوهای بزرگ غربی به علت‌های مختلف روند توسعه بسیار طولانی‌تری رو طی می‌کنن.

حالا این وسط اشاره‌ای شد به بازی‌های ژاپنی که اینجا رگ گردن آدم قلمبه میشه:دی
سایبرکانکت ۲۰ سال ناروتو ساخته. اولی و آخری گرافیک‌شون هم خیلی فرقی با هم نداره:دی گیم پلی هم که عین هم. حتی ساختار بازی و نحوه‌ای که مانگا رو تبدیل به بازی کردن هیچ تغییر خاصی توی ۲۰ سال نداشته.
بقیه اقتباس‌های شونن جامپی‌شون هم همین طور. من کیمتسو رو یه چند دقیقه‌ای رو رفتم، همون حس Ultimate Ninja ی ۲۰ سال پیش رو میداد.

من نمیگم لزوما بده. فیفا هم همینه. شما یه اسکرین شات از فیفا بگیری، نمیشه تشخیص داد این Fifa 13 ـه یا FC26. ولی طرفدار خودش رو داره
ولی این که بیاییم سرعت بالای ژاپنی‌ها رو مثال بزنیم، اونجا آدم ناراحت میشه:دی
خب ری‌اسکین کردن بازی قبلی و عرضه مجددش دیگه کاری نیست که بخوای بابتش سرعت انتشار رو مثال بزنی.
مثلا یه نفر سری Tales رو از Symphonia تا Graces بره، چه فرقی احساس می‌کنه؟
شبیه همین وبتون‌های چینیه که ما می‌خونیم و به ریش‌مون می‌خندی:دی همه‌اشون شبیه هم هستن و به سرعت هم میان و اصلا لذت‌شون به همینه که عین هم هستن و خب سرعت انتشارشون دستاورد بزرگی نیست.
 
مثلا یه نفر سری Tales رو از Symphonia تا Graces بره، چه فرقی احساس می‌کنه؟

محمد بخدا تازه اینا خوبان! یعنی چیزهایی که داریم مثال میزنیم میگیم کپی پیست هستن و چرا تغییر نمیکنن و ... تازه بهترین ها محسوب میشن. کافیه بیایید یه لایه پایین تر و آثار درجه دو سه ژاپنی رو هم بازی کنید، یعنی بازی های کمتر مهم و IP هایی که شناخته شدن نیستن تا متوجه بشید کثافت یعنی چی. من بخاطر جنونی که دارم میشینم هرچی دری وری اینا میسازن بازی میکنم:دی بعضا دیگه انقدر بازی های ضعیفن نه اینکه نخوای، واقعا نمیتونی از یه جایی به بعد ادامه بدیش! مثلا یه بازی هست به اسم Reynatis، من خیلی برای این هایپ بودم، چون داستانش رو نوجیما نوشته و آهنگ سازشم یوکو شیمومورای محبوب منه، گفتم ایول یه اکشن RPG متوسط ژاپنی خوبه، ولی وقتی بازی کنی متوجه میشی در حد بازی های PS1 هم نیست. یعنی ویژواش میتونه به بازی های PS3 برسه اما در باقی موارد همه چیزش از بازی های خوب PS1 عقب تره! اغراق نمیکنم. از گیم پلی و داستانش بگیر تا یه چیز ساده مثل لیپ سینک که اونم نتونستن درست در بیارن و انقدر مسخره است، وقتی کارکترها صحبت میکنن و تکون خوردن لب شخصیت هارو میبینی اعصابت میریزه بهم.

یا یه سری بازی دیگه هست که برای سوییچ میسازن، مثل زمان میکرو کاورهاشون خوشگله فقط:دی کاورشو میبینی، میگه ایول عجب چیزیه، بعد میری توش مثلا یه آرکید شوتر پیکسل منسوخ، دقیقا مشابه بازی های دوره میکرو و سگاست که حتا فول اسکرین هم نیست و دو طرف تصویر یه آشغالی گذاشتن تا یه کادر مستطیلی اون وسط جا بشه.
 
آخرین ویرایش:
ن یه نظر نامحبوب هم دارم، گرافیک متافور آشغال محضه و صرفا با انداختن چهارتا فیلتر بی سر و ته سعی دارن آشغالی که ساختن رو به اسم یه چیز هنری به ملت قالب کنن.
خیلی هم نظر نامحبوبی نیست . خیلی به گرافیکش ایراد گرفته شد . حق هم داشتن حتا تو عکسا هم یه جاهاییش خیلی زشت بود :D
 
آخرین ویرایش:
به نظر من GOW2018 هم یجورایی IP جدید حساب می شد چون همه چیز بازی در مقیاس با نسخه های قبلیش که هیچ، حتی نسبت به سایر بازی ها هم نو و جدید بود.
اینکه کارگردانی دادن بارلوگ خیلی خوبه؛ حالا چه IP جدید باشه چه GOW در مصر مطمئنم با خلاقیتی که داره می ترکونه
 
یه سوال بی‌ربط بین بحث‌هاتون، این استودیو Little Big Planet چه خبر؟ خیلی وقته نیستش. بازی معرفی کرده یا تعطیل شده؟
احتمالا هنوز دارن پرچم های رنگین کمونی شیاف میکنن! در عجبم چرا این بی خاصیت ها هنوز تعطیل نشدن. فقط دارن پول مفت میگیرن و هیچ خروجیی هم ندارن.
 
یه سوال بی‌ربط بین بحث‌هاتون، این استودیو Little Big Planet چه خبر؟ خیلی وقته نیستش. بازی معرفی کرده یا تعطیل شده؟

اینا بعد دریمز دیگه رفتن تو سکوت مطلق! کسی از سرنوشتشون خبر نداره :D
 
اینا بعد دریمز دیگه رفتن تو سکوت مطلق! کسی از سرنوشتشون خبر نداره :D

نکته ترسناک اینه که تو اون چارت استدیوهای سونی، اونی که مشخص میکرد کی داره رو چی کار میکنه و تمرکزش روی ساخت بازی داستانی، یا آنلاین یا...، اینا جزو اون ترکیبی ها بودن نه سازنده های سینگل تک نکفره! یکی از موسسین مدیا مولکول هم که جدا شد رفت! من امیدوار بودم برگردن به اصل خودشون و یه پلتفرمر قوی بسازن، مثل LBP. بخصوص که استرو با بودجه کم اما خلاقیت زیاد این همه ترکوند. ولی ظاهرا در هنوز رو پاشنه سابق میچرخه و از شکست Dreams اصلا درس نگرفتن و باز دارن بازی سمی میسازن. البته امیدوارم حداقل بازیشون عین Dreams نباشه و یه چیز آدمی زادی + مد مالتی پلیر بسازن. حداقل بشه بازی کرد. واقعا تولز بازی سازی به درد کسی نمیخوره. اونم منحصرا برای یه پلتفرم! این آشغال هارو باز مالتی پلتفرم بدن بیرون و بشه هرکی هرچی روش ساخت رو همه بازی کنن باز شاید به یه درد بخوره اما انحصاری بودنش مثل یه هل مضاعف برای پرت شدن به سوی زباله دانی تاریخ بود.
 
نکته ترسناک اینه که تو اون چارت استدیوهای سونی، اونی که مشخص میکرد کی داره رو چی کار میکنه و تمرکزش روی ساخت بازی داستانی، یا آنلاین یا...، اینا جزو اون ترکیبی ها بودن نه سازنده های سینگل تک نکفره! یکی از موسسین مدیا مولکول هم که جدا شد رفت! من امیدوار بودم برگردن به اصل خودشون و یه پلتفرمر قوی بسازن، مثل LBP. بخصوص که استرو با بودجه کم اما خلاقیت زیاد این همه ترکوند. ولی ظاهرا در هنوز رو پاشنه سابق میچرخه و از شکست Dreams اصلا درس نگرفتن و باز دارن بازی سمی میسازن. البته امیدوارم حداقل بازیشون عین Dreams نباشه و یه چیز آدمی زادی + مد مالتی پلیر بسازن. حداقل بشه بازی کرد. واقعا تولز بازی سازی به درد کسی نمیخوره. اونم منحصرا برای یه پلتفرم! این آشغال هارو باز مالتی پلتفرم بدن بیرون و بشه هرکی هرچی روش ساخت رو همه بازی کنن باز شاید به یه درد بخوره اما انحصاری بودنش مثل یه هل مضاعف برای پرت شدن به سوی زباله دانی تاریخ بود.
یکی از مؤسسین که چه عرض کنم، چهار تا مؤسس داشت که هر چهار تا گذاشتن رفتن! :دی
این قضیه از ۲،۳ سال پیش شروع شد و یکی یکی فرار کردن و دیگه آخرین مورد همین چند ماه پیش بود که خداحافظی کرد.
کلاً امیدی به Media Molecule نیست. حدود ۶ سال از عرضه Dreams می‌گذره و هنوز چیز خاصی در مورد پروژه بعدی‌شون نمی‌دونیم. Dreams هم که از نظر تجاری شکست مطلق بود و به شکل عجیبی هیچ خبری از پورت پی‌سی نشد، در حالی که بین بازی‌های سونی بیشترین نیاز رو به نسخه پی‌سی داشت.
پروژه بزرگ که دیگه به نظرم امکانش در حد صفره، ولی در بهترین حالت شاید بتونن با یه پروژه جمع و جور به حیات خودشون ادامه بدن. یه چیز کم‌هزینه که اگه خیلی هم نفروشه، ضرر نکنن و اون گوشه و کنار باقی بمونن. ولی به شخصه امید خاصی ندارم و هر لحظه که خبر تعطیلی استودیو بیاد تعجب نمی‌کنم...
 
یکی از مؤسسین که چه عرض کنم، چهار تا مؤسس داشت که هر چهار تا گذاشتن رفتن! :دی
این قضیه از ۲،۳ سال پیش شروع شد و یکی یکی فرار کردن و دیگه آخرین مورد همین چند ماه پیش بود که خداحافظی کرد.
کلاً امیدی به Media Molecule نیست. حدود ۶ سال از عرضه Dreams می‌گذره و هنوز چیز خاصی در مورد پروژه بعدی‌شون نمی‌دونیم. Dreams هم که از نظر تجاری شکست مطلق بود و به شکل عجیبی هیچ خبری از پورت پی‌سی نشد، در حالی که بین بازی‌های سونی بیشترین نیاز رو به نسخه پی‌سی داشت.
پروژه بزرگ که دیگه به نظرم امکانش در حد صفره، ولی در بهترین حالت شاید بتونن با یه پروژه جمع و جور به حیات خودشون ادامه بدن. یه چیز کم‌هزینه که اگه خیلی هم نفروشه، ضرر نکنن و اون گوشه و کنار باقی بمونن. ولی به شخصه امید خاصی ندارم و هر لحظه که خبر تعطیلی استودیو بیاد تعجب نمی‌کنم...

اگه این چهار نفر همون کسایی هستن که یه روز تو شرکت نشستن پشت میز کنفرانس و در کمال صحت عقل و روان تصمیم گرفتن آشغالی به اسم Dreams رو بسازن که نتیجه اش شده دو نسل چال کردن و خروجی واقعی صفر، همون بهتر که رفتن:دی

من دوست دارم MM برگرده به همون پلتفرمر ساختن و چه بسا ادامه دادن LBP با ایده های بدیع تر. حیفه. LBP1 و LBP2 متاهاشون 95 و 91 بود! و تاریح نشون داد چقدر برای یه پلتفرمر رسیدن به اعداد سخته! حتما یادت میاد زمانی که کنفرانس های E3 سمی بود و میومدن آمار فروش کنسول هاشون رو اونجا میدادن یبار چطوری از سکبوی ها برای نمایش آمار استفاده کردن و چقدر خوب بود! یا همین استروبات ها ورژن رباتیک همین سکبوی ها هستن! حیفه این بازی خاک میخوره و استعداد مدیا مولوکول با ساخت دری وری به فنا میره.
 
اومدم یه سوال بی‌ربط بپرسم، چقدر خبر نامید کننده گرفتم.‌فکر می‌کردم یه LBP جدیدی یا پلتفرمر جدیدی درحال ساخت باشه. 🚬


برگردیم به سانتا مونیکا و اینا دیگه. افسرده شدم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or