شایعه جزئیات تازه از بازی Elder Scrolls 6 فاش شد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
9492.jpg

در نسخه‌ی لو رفته از Elder Scrolls 6 که در 4chan منتشر شده، گفته می‌شود بازی در سرزمین Hammerfell جریان دارد و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، انتشار آن برای اواخر سال 2028 هدف‌گذاری شده است.
داستان بازی:

ماجرا با قهرمانی آغاز می‌شود که در زندانی کوچک نزدیک شهر Sentinel به سر می‌برد؛ فردی که به نظر می‌رسد سابقه‌ی دزدی دریایی دارد. بازی با شورشی در زندان شروع می‌شود، او از فرصت استفاده کرده، از جزیره می‌گریزد و با جعل هویت یک پیام‌رسان، در غروب با قایق به بندر Sentinel می‌رسد. همان لحظه‌ای که وارد شهر می‌شود، بخش آموزشی پایان یافته و دنیای بزرگ بازی به‌صورت آزاد در دسترس قرار می‌گیرد.

چالش‌ها و لود بازی:

توسعه‌دهندگان این بار تصمیم گرفته‌اند ساختار شهرها را کاملاً باز طراحی کنند. تمام روستاها و بیشتر ساختمان‌های کوچک بدون صفحه‌ی لود در دسترس‌اند و تنها بناهای بزرگ‌تر مانند کاخ‌ها، قلعه‌ها یا انجمن‌ها نیاز به لود جداگانه دارند. همین تغییر باعث حجم عظیمی از کار مهندسی شده است. گفته می‌شود بزرگ‌ترین چالش در این میان «پنجره‌ها» بوده؛ چون باید از داخل خانه بتوان بیرون را دید و از بیرون داخل را، اما موتور بازی با چنین حجم بارگذاری همزمان مشکل دارد. برای حل آن، بیشتر پنجره‌ها از شیشه‌های مات یا جلوه‌های پارالاکس استفاده می‌کنند تا ظاهر طبیعی حفظ شود ولی پردازش سنگین اتفاق نیفتد. پنجره‌ها قابل باز کردن نیستند، گرچه در مراحل طراحی اولیه حتی بازکردن قفل از طریق پنجره هم بررسی شده بود.
شهر و وسعت Map بازی:

شهر Sentinel که مرکز اصلی منطقه است، حدود سه برابر Akila City در Starfield وسعت دارد، اما تراکم کمتری دارد تا فضای کافی برای بارگذاری تدریجی ساختمان‌ها فراهم شود. این تفاوت مقیاس باعث شده Hammerfell حس گسترده و خشن خود را حفظ کند. نقشه‌ی کل بازی تقریباً 1.7 برابر Skyrim تخمین زده شده و از نظر رنگ‌بندی و حال‌وهوا حالتی خاکی، تیره و نسبتاً سرد دارد؛ چیزی که هم منعکس‌کننده‌ی اقلیم خشک Hammerfell است و هم بیانگر فرهنگ سخت‌گیر و جنگ‌جویانه‌ی ساکنانش.
نژادهای بازی:

چهره‌ی نژادها نیز دستخوش تغییر شده است. نژادهای جانوری مثل Argonian و Khajiit ظاهر انسانی‌تری پیدا کرده‌اند و Dunmerها (الف‌های تاریک) صدایی زمخت‌تر و لحنی شبیه به آنچه در Morrowind داشتند خواهند داشت. سازندگان می‌گویند هدفشان این است که هویت فرهنگی و تاریخی هر نژاد در لحن، صدا و ظاهرشان به‌روشنی دیده شود.
فست تراول‌ینگ و گشت و گذار

در مورد سفر، فست‌تراول آزاد به‌طور کامل حذف شده است. بازیکن دیگر نمی‌تواند از هر نقطه مستقیماً به مکان دیگر برود. به‌جای آن، سفر از طریق وسایل واقعی انجام می‌شود: کاروان‌های زمینی (با اسب یا شتر)، قایق‌ها در مسیرهای ساحلی و تابلوهای بین‌راهی که در شهرها، کمپ‌ها یا جاده‌های اصلی نصب شده‌اند. در هر مکان می‌توان با رهبر محل یا نگهبان راه صحبت کرد و مقصد بعدی را انتخاب نمود. این سیستم به عمد طراحی شده تا بازیکن بیشتر درگیر فضای جهان شود و مسیرها، فاصله‌ها و خطرهای میان‌راه را احساس کند.
تجهیزات و زره‌های موجود در بازی:

تجهیزات و زره‌ها پس از مدتی استفاده دچار فرسودگی می‌شوند. این فرسودگی به‌صورت بصری نمایش داده می‌شود و درصد کمی از کارایی را هم کاهش می‌دهد. البته سیستم تعمیر در بازی وجود دارد تا بازیکن مجبور به تعویض دائمی وسایل نباشد. در گفت‌وگوها نیز تغییری بزرگ ایجاد شده: دیگر خبری از زوم ناگهانی روی چهره‌ی شخصیت‌ها یا کات‌سین‌های جدا نیست. مکالمات در همان محیط بازی انجام می‌شوند تا حس طبیعی‌تری به تعامل‌ها داده شود.
درخت مهارت در بازی:

سیستم مهارت‌ها بازطراحی شده و حالا از پنج سطح تشکیل می‌شود: کارآموز، شاگرد، ماهر، خبره و استاد. پیشرفت در دو سطح آخر تنها از طریق مأموریت‌هایی ممکن است که با مربیان خاص مرتبط‌اند. فلسفه‌ی این طراحی این است که همانند دنیای واقعی، یادگیری در سطوح بالا نیازمند راهنمایی و تجربه‌ی یک استاد است. بازیکن برای ارتقا به سطح استاد باید مأموریت خاص آن مربی را انجام دهد. علاوه بر این، کتاب‌های مهارت دیگر فقط یک امتیاز مهارت ساده نمی‌دهند، بلکه یک امتیاز پرک به درخت مربوطه اضافه می‌کنند. این تغییر باعث می‌شود ارزش جست‌وجوی کتاب‌ها و سرقت یا خریدشان بسیار بالاتر برود. در کنار آن، طومارهای ویژه‌ای به نام Skill Tomes معرفی شده‌اند که مهارت‌های خاصی را به سلاح‌ها اضافه می‌کنند، مثلاً ضربه‌ی Shield Bash در سطح Adept یا مهارت Parry در سطح Expert. توسعه‌دهندگان گفته‌اند که قصد دارند سیستم نبرد نزدیک را پویا‌تر و هماهنگ‌تر با فرهنگ رزمی Redguardها کنند.
زره‌های بازی:

در بخش زره، تغییری تازه اضافه شده است. حالا دو قسمت جداگانه برای دست راست و چپ وجود دارد. هر کدام از این Gauntletها می‌تواند ویژگی متفاوتی داشته باشد. مثلاً برای ساخت یک شخصیت Spellsword، می‌توان دست راست را برای افزایش آسیب فیزیکی تنظیم کرد و دست چپ را برای تقویت Magicka یا جادوی هجومی. این قابلیت باعث می‌شود ترکیب‌های شخصیتی و تاکتیکی بیشتری در مبارزات شکل بگیرد.
جادو در بازی:

در زمینه‌ی جادو نیز تغییرات مهمی دیده می‌شود. فریاد معروف Unrelenting Force از Skyrim این بار به صورت یک جادو در دسترس است و بسیاری از طلسم‌ها حالت فیزیکی‌تر پیدا کرده‌اند. بازیکن می‌تواند با یک طلسم دشمن یا شیئی را از زمین بلند کند و با طلسمی دیگر آن را پرتاب نماید. همین ترکیب، در کنار سیستم جدید کمبوهای رزمی، نوید مبارزاتی بسیار متنوع‌تر از قبل را می‌دهد.

شزکت. Bethesda می‌خواهد بازیکن در دنیای Hammerfell زندگی کنند، با فرهنگ و اقلیمش سازگار شوند و برای سفر، مهارت یا پیشرفت واقعاً تلاش کنند. هدف، خلق دنیایی است که زنده به نظر برسد؛ نه فقط نقشه‌ای برای انجام مأموریت‌ها، بلکه تجربه‌ای که در آن احساس می‌کنی بخشی از تاریخ و خاک آن سرزمین شده‌ای.​
 
غیر از HL3 هیچ بازی‌ای این احساس شور و اشتیاق رو در من ایجاد نمی کنه که TES انجامش می‌ده! حتی با وجود نگرانی هایی که از وضعیت بتسدا دارم.
یادش به خیر ۱۵ سال پیش این خبر رو توی سایت کار کردم وقتی اولین جزییات از انجین Skyrim داشت منتشر می شد. عمر مثل برق می گذره...

اولین اطلاعات از Engine جدید TES V : SKYRIM | بازی سنتر
 
تنها بازی ای که حاضرم بخاطرش ایکس باکس بگیرم با اینکه میدونم در آخرم پورت میشه :D
اتفاقا داشتم تاریخو نگاه میکردم دو سه روز پیش دیدم چن روز دیگه 11 نوامبره یاد اسکایریم افتادم 11/11/11 تاریخ ریلیزش بود همیشه تو ذهنم مونده 😓
 
به به به به چه نکات خوب و مثبت و هیجان انگیزی چقدر پیشرفت و اهمیت دادن به تکامل بازی 😍😍😍

فوق العاده عالی.... مخصوصا بخش ساخت دنیا شهر ساختمون ها لودینگ فست ترول... به به به... قراره حسابی غوطه ور شیم در یک بازی به معنای واقعی "جدید" از بتزدا :x:x:x
 
چقدر کار خوبی کردن سیستم فست تراول رو تغییر دادن ، تو اسکایریم با وجود اینکه میخواستی دائما تو دنیاش بگردی و با اتفاقای رندوم رو به رو شی ولی بازم دونستن اینکه میتونی با یه کلیک هر لحظه ای که خواستی فست تراول کنی جلوی گشت و گذار آدم میگرفت
امیدوارم فاصله بین محل های مربوط به فست تراول زیاد باشه
 
حرفی که در مورد فست ترول زدن فقط همین نیست که بازی سیستم سوروایول خوبی از اول داره و مستقیم گیم پلی سنگین تر و نزدیک تر به یک نقش افرینی ایده ال میشه، قطعا این هست،

اما اصل قضیه میشه اینکه یعنی الان در حال ساخت یک جهان باز نقش افرینی با تمرکز خیلی خیلی زیاد رو ساخت دنیا و ظرافت هاش هستند، وقتی فست ترول روتین نباشه (شاید به شکل های دیگری موجود بشه مثلا با کارنسی درون بازی یا پرک ها بشه یک کار هاییش کرد وقتی پیشرفت میکنیم، باید ببینیم، این خودش سیستم پیشرفت هم ریواردینگ تر میکنه، در کنار سیستم نقلیه که اشاره شده)

وقتی فست ترول روتین نباشه (هرچی کمتر باشه بهتر) یعنی قدم به قدم بازی باید ظرافت و پر از محتوا باشه، هیچ جایی از بازی نباید از فرصت هایی که طراحی در اختیارشون قرار میده برای ایجاد اکتیویتی و طراحی مرحله و کار و کوئست، خالی بمونه، بازی باید کاملا زنده و داینامیک باشه، مثل یک موسیقی که از تمام ظرفیت موجود در اهنگ باید استفاده کنه که بینظیر بشه، این وقتی با کل مپ بازی که اندازه خوبی هم داره به نسبت اسکایریم، یکپارچه، در نظر گرفته بشه؛ واقعا WOW... حالا تصور کنید تاکید شده رو لودینگ و از نو تعریف شدن ساختار مهندسی بازی، یعنی این تجربه به شدت ایمرسیو اکسپریمنتال و با ظرافت و چابک خواهد بود هرچقدرم گیم پلی با جزئیات باشه، در ابعاد الدر اسکرولز، یک جهان باز مدرن در عین حال قائدتا وفادار به ریشه های سری...

قبلا هم که رسما گفته بودن سطح شبیه سازی زندگی در دنیای فانتزی الدراسکرولز تو نسخه 6 به حد جدیدی میرسه و ساخت و ساز و مدیریت ستلمنت/پایگاه/اوتپست/کمپ تو بازی به مرحله جدیدی از شبیه سازی میرسه، این کاملا با این شایعات جدید هم هماهنگه...

بهتره فقط شایعه نباشه؛ بتزدا از همون اف 76 که سقوط کرد هم نشون داد به حرف طرفدار ها تا جایی که میتونه گوش میده و تغییرات مورد نظر رو اعمال میکنه، استارفیلد هم بهبود های زیادی داشت و داره، با توجه به وضعیت استارفیلد که با وجود تمام مشکلات هنوز هم بازی بدی نیست و برای خیلی هام شاهکاره، با وجود انحصاری کنسولی شدن و گیم پس اما هنوز به شدت موفق و پرفروش بوده، با توجه به میراث بتزدا گیم استودیوز و سازندگانش، با توجه به توجه مایکرو به این الماس بین استودیو هاش قائدتا، با توجه به درسی که از تمام اشتباهات و بازی ها و نقد ها حتما گرفتند، باید امیدوار باشیم با یک بازی واقعا در حد و اندازه بازی های بتزدا طرف باشیم، یک اسکایریم جدید...

بعد از گرند دفت اتو 6، الدر اسکرولز بعدی مورد انتظار ترین بازی مولتی پلتفرم قدیمی هست، معدود بازی در حد ایشون مورد انتظار هستند مثل ویچر 4 و...
 
آخرین ویرایش:
میدونم این شایعست و خبر رسمی نیست ولی خب برای شایعه بودن هم اصلا منطقی نیست که بازی فست تراول نداشته باشه و بتسدا برگشته باشه به دوران موروویند.
این از روند بتسدا بعیده.
من انتظار دارم همچنان بیشتر از اینها بازی رو در دسترس تر بسازن ، کاری که تو هر نسخه از بازیهاشون انجام میدن.
حذف فست تراول شاید روی کاغذ کار کنه ولی تو TESها اصلا جواب نمیده و صدای همه رو در میاره.

در مورد باقی موارد مثل لود ساختمونهای کوچک و... که خب انتظار میره که اینطور باشه ، تو استارفیلد هم گاها اینطور بود و چیز عجیبی نیست که تا چندسال دیگه که بازی کامل میشه بتونن انجین رو همچنان بهینه تر کنن.

به نظرم خیلی روی این شایعه حساب باز نکنیم ، جدای از اینکه اصلا آدم معتبری اون رو لیک کرده یا نه.
یکسری از موارد بدیهی رو کنار نقص های استارفیلد/اسکایریم چیده و تحت شایعه دادن بیرون.
 
غیر از HL3 هیچ بازی‌ای این احساس شور و اشتیاق رو در من ایجاد نمی کنه که TES انجامش می‌ده! حتی با وجود نگرانی هایی که از وضعیت بتسدا دارم.
یادش به خیر ۱۵ سال پیش این خبر رو توی سایت کار کردم وقتی اولین جزییات از انجین Skyrim داشت منتشر می شد. عمر مثل برق می گذره...

اولین اطلاعات از Engine جدید TES V : SKYRIM | بازی سنتر
این مقالات قدیمی رو میخونی خیلی جالبه.
میبینی بازیا بتسدا همون زمانم بخاطر عقب مونده بودن از نظر فنی نسبت به بازیای اون زمان مورد انتقاد قرار میگرفتن اما در نهایت اینقد عناوین جادویی و تکرار نشدنیی از کار در میومدن که تا ابد مردم بازیشون میکردن.

اتفاقی که برا Starfield نیوفتاد متاسفانه :(
حتی Fallout 4 که خودم خیلی انتقاد داشتم بهشم هنوز چیزی مشابهش نیومده و وایب خیلی منحصر به فردی داره اما استارفیلد نه.

امیدوارم کامبکو بزنن با TES.
 
حالا نمیدونم این شایعات چقدر معتبره. بیشتر به نظر میاد انتظارات فن هاس :D

ولی اگه واقعیت داشته باشه واقعا خوبه که حداقل دیگه موقع ورود به خونه ها لودینگ نداره. برای دانجن ها و محیطای پر جزییات مشکلی نیست لودینگ داشته باشه ولی انصافا یکم ظریف تر لود رو انجام بدن. مثل بازیای ps1 یهو صفحه لودینگ نیاد جلو چشممون :D
بازم اگر این شایعات واقعیت داشته باشه اینکه محیط بازی تقریبا 2 برابر اسکایریم شده واسه من به شخصه ناامید کنندس مخصوصا اینکه فست ترول رو هم قراره محدود تر کنن و بتسدا هم که اهل مپ طراحی کردن نیست مجبوریم چند ده ساعت وقتمونو تو محیطای تکراری و جنریت شده شخمی بگذرونیم :D ازون طرفم رویه بازیای بتسدا از آبلیوین به بعد این بوده که به معنای واقعی کلمه دست پلیر رو تو بازی باز میذارن که هر جوری دلش خواست بره جلو و یه جورایی این محدود کردنشون خلاف رویه معمولشونه. البته اگه واقعا بتونن محیط رو پرجزییات و پر از اکتیویتی های مختلف و ایونت های رندوم جالب طراحی کنن کیه که بدش بیاد :D اصلا کلا فست ترول رو بردارن.

اینکه اعضای قابل آپگرید هم جزئی‌تر شده خیلی چیز خوبیه.

میبینی بازیا بتسدا همون زمانم بخاطر عقب مونده بودن از نظر فنی نسبت به بازیای اون زمان مورد انتقاد قرار میگرفتن اما در نهایت اینقد عناوین جادویی و تکرار نشدنیی از کار در میومدن که تا ابد مردم بازیشون میکردن.

اتفاقی که برا Starfield نیوفتاد متاسفانه :(
حتی Fallout 4 که خودم خیلی انتقاد داشتم بهشم هنوز چیزی مشابهش نیومده و وایب خیلی منحصر به فردی داره اما استارفیلد نه.
همون اسکایریم زمان لانچش اگه الان میومد میزدن میترکوندش همه. نسل 7 کلا هیشکی اونقدرا رو مسائل فنی حساس نبود ممکن بود تو نقدا اشاره شه بهش ولی کلا زیاد نه واسه منتقد اهمیت داشت نه پلیر. 90 درصد بازیای اون نسل 20 فریم اجرا میشدن :D باگ و گلیچ هم که استاندارد اون نسل بود اصلا. گرافیک فنی هم که کلا دایورت بود. تهش تو این مراسمای گیم تریلر آواردز یه جایزه ای چیزی میدادن. :D

ولی دیگه از نسل 8 کم کم گیمرا استاندارد فنی رو هم در نظر گرفتن و سر همین فالوت یه انتقادایی بهشون شد که البته تاد هاوارد در نهایت اعتماد به نفس اومد گفت همینه که هست :D که خب بعدش انتقام فالوت 4 رو سر فالوت 76 از بتسدا گرفتن چون دیگه بازی اونقدرم بد نبود بیشتر حالت تنبیه داشت.

استارفیلدم یه نشونه برای بتسدا بود که دیگه فرمول قبلی جواب نمیده یکم باید از وسعت بزنن و رو جزییات و کیفیت تمرکز کنن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or