Bethesda
تایید کرد که در Skyrim، سلاحها و زرههای شما خاصیت فرسایشی ندارند و بنابراین نیاز نیست تا پول خود را برای تعمیر آنها هزینه کنید.
آفرین، بسیار تصمیم درستیه.
واقعا هم هر چی فکر می کنم توی Oblivion این ویژگی فرسوده شدن سلاح ها هیچ چیز جالبی به گیم پلی اضافه نمی کرد. فقط همیشه باید یک عالم چکش سنگین برای تعمیر چیز-میزها همراه خودت حمل می کردی که دردسر بود!
پ.ن:
هیچ کس بدش نمیاد که حس کنه وقتی شمشیر می کشه نباید مثل دیوونه ها به در و دیوار بکوبه و خرابش کنه و بعد مجبور شه کلی هزینه ریپیر کنه و یا اینکه حس کنه که مثل دنیای واقعی سلاح ها توی بازی کند میشن و یا می شکنن و نیاز به تعمیر دارن. این خودش کلی به لذت بازی اضافه می کنه و نه به کسی فشار وارد میشه و نه اعصاب کسی رو خورد می کنه.
اتفاقا من خودم Oblivion که بازی می کردم اعصابم از این قضیه به هم می ریخت، چون همیشه نصف زره ها و آیتم هام خراب بودند و باید تعمیرشون می کردم و هی می رفتم سراغ چکش های Repair یا تعمیرکار ها. اگر تعداد چکش کافی داشتیم (که من همیشه داشتم) تعمیر کردن آیتم ها خیلی گرفتاری و بدبختی نداشت، ولی هی بیخود کلیک اضافه به بازیکن تحمیل می کرد. در ضمن کمتر کسی از اسلحه استفاده بیخودی می کنه، و اصولا این فرسایش فقط شامل اسلحه نبود و تمام آیتم ها توی Oblivion فرسوده می شدند.
به نظر من به احتمال زیاد علت برداشتن این سیستم فیدبک و درخواستی بوده که از خود گیمرها گرفتند، نه کم کاری.
در عوض در این بازی شما میتوانید سلاحها و زرهها را بدست خودتان بسازید و سپس آنها را بتدریج در طول بازی آپگرید کرده و قویتر کنید.
ویژگی یی که از Fallout به Skyrim هدیه شده. اگر به درستی توی بازی تعریف بشه بسیار لذت گیم پلی رو بالا می بره.
و اما یکی از مواردی که در Skyrim به چشم میخورد این است که این بازی نسبت به بازیهای دیگر Bethesda بر روی X360، از کیفیت بصری و گرافیک بالاتری برخوردار است. Todd Howard در این باره میگوید:
" ما تقریبا تمام اسلوب گرافیکی و گیمپلی بازی را بازنویسی کردیم و از سیستمهای جدیدی برای طراحی صورت و منوهای بازی استفاده نمودیم. وقتی پروژه Fallout 3 را به پایان رساندیم، میدانستیم که هنوز کارهایی زیادی میتوانستیم انجام دهیم تا از قدرت این کنسول به نحو احسن استفاده کنیم. و حالا جزییات بیشماری در بازی داریم، از قاشق و چنگال و تمشک گرفته تا کوهها و اژدها و ...".
" ما میخواستیم تمام اینها را بصورت همزمان بر روی صفحه نمایش داشته باشیم که چالش برانگیزترین قسمت کار بود اما به خوبی نتیجه داد".
ما که روی PC بازی خواهیم کرد و به احتمال زیاد اون موقع با GTX 560 Ti به استقبالش میریم. در نتیجه نگران چیزی نیستیم!
ولی واقعا از روی تریلرهای E3 گرافیکش خیلی بهتر از Oblivion و Fallout به نظر می رسید. یه چیزی که توی Oblivion نبود و خیلی دوست داشتم توی Skyrim اضافه بشه هم همین سیستم مبارزه واقعی تر و خشن تر (همین شمشیر توی شیکم طرف فرو کردن بود و اینا) بود که خوشبختانه با اضافه کردنش به بازی باعث شدند اشک شوق توی چشم های من جمع بشه!
فقط یکی بگه این دو ماه و نیم باقی مونده رو چطوری صبر کنیم!