جدید ترین اخبار سخت افزار و نرم افزار بازار PC

Alan Wake 2 will be the first game to support RTX Mega Geometry

بازی Alan Wake 2 اولین بازی خواهد بود که از تکنولوژی جدید RTX Mega Geometry استفاده خواهد کرد. این تکنولوژی برای همه کارتهای RTX خواهد بود.
تکنولوژی Mega Geometry میتونه BVH بیلدینگ را سریعتر کنه که به این معنی هست که میتونه پردازش چندضلعی ها را در ری تریسنگ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از استاندارد امروزی سریعتر کنه.
این تکنولوژی به کمک AI مجموعه هایی از چند ضلعی ها را به صورت دسته ای در GPU به روز می کنه . این باعث کاهش سربار CPU میشه که منجر به افزایش پرفورمنس و کیفیت تصویر در صحنه های ray trace شده می شه. به علاوه، انویدیا ادعا می کنه که این امر باعث کاهش مصرف VRAM میشه‌.
الن ویک ۲ به‌زودی پچ جدیدی دریافت می‌کنه که شامل یک ستینگ جدید (Ultra Quality ) برای تنظیمات Ray Tracing هست که قراره:

Fully ray-traced refractions ** اضافه کنه
transparent reflections ** اضافه کنه
quality indirect lighting ** افزایش بده

همچنین، RTX Mega Geometry هم تو این پچ اضافه میشه که باعث بهبود پرفورمنس میشه.

IMG_20250117_093150_674.jpg

نکته : fully ray tracing refractions میشه شبیه سازی دقیق نوری که از محیط شفاف میگذره . مثلا نوری که از یک الماس عبور میکنه و باعث انکسار نورها میشه ، یا نوری که از آب زلال عبور میکنه و مثلا میتونید کف یه برکه اون نورهایی که کف برکه پخش شده رو ببینید. این تکنیک تو بلک میث ووکانگ استفاده شده بود
 
آخرین ویرایش:
amd برای سری پردازندهای گرافیکی نسل بعدی خود با معماری udna و سری پردازنده های zen6 از لیتوگرافی n3e استفاده خواهد کرد
سری unda دارای پرچمدار خواهد بود
و نیمه دوم سال آینده میلادی (2026) عرضه خواهند شد

https://videocardz.com/newz/next-ge...gship-gpu-line-on-tsmc-n3e-node-claims-leaker
1737120306189.png
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or