Dishonored اجازه میده تا یک چاشنی Sandboxـگونه قابل عملی شدن روی ماموریت های بازی باشه؛ چیزی که Harvey Smith از شرکت Arkane فکر میکنه گیمر هایی که حتی بازی های دهه 90 که الهام بخش این قضیه بودن رو هم از دست دادن، براش اشتیاق دارن.
آقای اسمیت در صحبتی که با EU PS Blog داشته، اشاره کرده که به گیمر های کم سن و سال تر، با اینکه با شوتر های محدود کننده و سینمایی بزرگ شدن، "بسیار امیدوار" هست.
"وقتی که ما یک بازی مثل این رو منتشر میکنیم، بعضی وقتها بچه ها پیش ما میان و میگن: این بازی ترکوند؛ من نمیدونستم بازی ها میتونن اینطوری باشن، من قبلاً فقط بازی های خطی رو انجام داده بودم"
" این چیزی هست که ما دوست داریم شنیدارش باشیم. راستش من امید بیشتری به 13 ساله هایی دارم که دارن بازیهایی مثل Day Z،Dwarf Fortress یا Eve Online انجام میدن. من فکر میکنم اونا برای تجربه ی بازی هایی که بهشون آزادی عمل میده و از یک اصول همیشگی دنباله روی نمیکنه تشنه هستن! "
اسمیت تایید کرد که Dishonored میتونه از بازیهای موجود دیگه، چه از لحاظ عکس العمل های پرخاشگرانه دشمنان نسبت به خشونت و چه از لحاظ تاکید روی واقع گرایانه بودن مخفی کاری بازی، سخت تر باشه.
اسمیت در مورد مخفی کاری بازی توضیح میده: " ما تصمیم گرفتیم که از مخفی کاری مبنی بر المان ‘view cone’ بهره ببریم. دشمنان در این بازی از یک دید مخروطی بهره مند هستن. درک محیطی اونها در خارج از اون مخروط کمتر هست و نمیتونن به همون خوبی ارتفاعات رو پوشش بدن، اونا محیط های تنگ و دور از دسترسی هستن پس شما میتونین توی طاق ها ساختمون ها مخفی بشین. قضیه اینه که اگر شما در محدوده ی دید مخروطی اونها باشید اونها شمارو میبینن، حالا هرچقدر نور محیط میخواد باشه. حتی اگر در حال حاضر چراغ هارو خاموش هم کرده باشید، من میتونم شمارو ببینم درسته؟ پس ما تصمیم گرفتیم که روی یک چیز واقع گرایانه مانور بدیم"
"حقیقت اینه که ما همه ی مدل های مخفی کاری که به ذهن شما خطور کنه رو امتحان کردیم. ما روش ‘pool of shadow’ رو امتحان کردیم، اما بازیکن های امروزی اگر میدیدن که دشمنان شمارو توی تاریکی حتی اگر روبرو یا کنارشون هم باشین نمیبینن، هوش مصنوعی بازی رو مورد انتقاد قرار میدادن. چون احمقانه بنظر میرسه. اونا یک سیستم میخوان که بهتر به اعمال واکنش نشون بده. و اون چیزیه که یکم بازی رو سخت تر میکنه. برای دزدکی حرکت کردن شما واقعاً باید پشت کاور ها بمونین، پشت دیوار ها بخزین. شما باید بطور کامل از طیف دید دشمنانتون آگاه باشید و از اون محدوده دوری کنید."
بازی Dishonored اکتبر امسال بر روی PC، PS3 و Xbox 360 عرضه خواهد شد.
آخرین ویرایش: