تیم سازنده Dishonored و احساس آنها مبنی بر "تشنه" بودن بازیکنان برای بازی های غیر حطی

Aʍir Rәzʌ

کاربر سایت
20120822_dishonored.jpg


Dishonored اجازه میده تا یک چاشنی Sandboxـگونه قابل عملی شدن روی ماموریت های بازی باشه؛ چیزی که Harvey Smith از شرکت Arkane فکر میکنه گیمر هایی که حتی بازی های دهه 90 که الهام بخش این قضیه بودن رو هم از دست دادن، براش اشتیاق دارن.

آقای اسمیت در صحبتی که با EU PS Blog داشته، اشاره کرده که به گیمر های کم سن و سال تر، با اینکه با شوتر های محدود کننده و سینمایی بزرگ شدن، "بسیار امیدوار" هست.

"وقتی که ما یک بازی مثل این رو منتشر میکنیم، بعضی وقتها بچه ها پیش ما میان و میگن: این بازی ترکوند؛ من نمیدونستم بازی ها میتونن اینطوری باشن، من قبلاً فقط بازی های خطی رو انجام داده بودم"

" این چیزی هست که ما دوست داریم شنیدارش باشیم. راستش من امید بیشتری به 13 ساله هایی دارم که دارن بازیهایی مثل Day Z،Dwarf Fortress یا Eve Online انجام میدن. من فکر میکنم اونا برای تجربه ی بازی هایی که بهشون آزادی عمل میده و از یک اصول همیشگی دنباله روی نمیکنه تشنه هستن! "

اسمیت تایید کرد که Dishonored میتونه از بازیهای موجود دیگه، چه از لحاظ عکس العمل های پرخاشگرانه دشمنان نسبت به خشونت و چه از لحاظ تاکید روی واقع گرایانه بودن مخفی کاری بازی، سخت تر باشه.

اسمیت در مورد مخفی کاری بازی توضیح میده: " ما تصمیم گرفتیم که از مخفی کاری مبنی بر المان ‘view cone’ بهره ببریم. دشمنان در این بازی از یک دید مخروطی بهره مند هستن. درک محیطی اونها در خارج از اون مخروط کمتر هست و نمیتونن به همون خوبی ارتفاعات رو پوشش بدن، اونا محیط های تنگ و دور از دسترسی هستن پس شما میتونین توی طاق ها ساختمون ها مخفی بشین. قضیه اینه که اگر شما در محدوده ی دید مخروطی اونها باشید اونها شمارو میبینن، حالا هرچقدر نور محیط میخواد باشه. حتی اگر در حال حاضر چراغ هارو خاموش هم کرده باشید، من میتونم شمارو ببینم درسته؟ پس ما تصمیم گرفتیم که روی یک چیز واقع گرایانه مانور بدیم"

"حقیقت اینه که ما همه ی مدل های مخفی کاری که به ذهن شما خطور کنه رو امتحان کردیم. ما روش ‘pool of shadow’ رو امتحان کردیم، اما بازیکن های امروزی اگر میدیدن که دشمنان شمارو توی تاریکی حتی اگر روبرو یا کنارشون هم باشین نمیبینن، هوش مصنوعی بازی رو مورد انتقاد قرار میدادن. چون احمقانه بنظر میرسه. اونا یک سیستم میخوان که بهتر به اعمال واکنش نشون بده. و اون چیزیه که یکم بازی رو سخت تر میکنه. برای دزدکی حرکت کردن شما واقعاً باید پشت کاور ها بمونین، پشت دیوار ها بخزین. شما باید بطور کامل از طیف دید دشمنانتون آگاه باشید و از اون محدوده دوری کنید."

بازی Dishonored اکتبر امسال بر روی PC، PS3 و Xbox 360 عرضه خواهد شد.

منبع
 
آخرین ویرایش:
دید مخروطی ایده خوبیه به شرطی که عمقش هم مشخص باشه . یعنی هر چه فاصله از راأس مخروط یا همون چشم بیشتر میشه احتمال شناساییتون کمتر شه .

خدا کنه بازی خوب باشه و من احساسم نسبت به بازی درست نباشه . چون اصلا امیدوار نیستم :دی
 
راستش من امید بیشتری به 13 ساله هایی دارم که دارن بازیهایی مثل Day Z،Dwarf Fortress یا Eve Online انجام میدن
Dishonored میتونه چه از لحاظ عکس العمل های پرخاشگرانه دشمنان نسبت به خشونت ...
یه بازی با ریت سنی Mature و این همه خشونت چشم به مخاطب Teen دوخته ؟! :|
مطمئن باش بازی فوق العاده ای میشه.:biggrin1: اصلا از 10 فرسخی داد میزنه.:biggrin1:
سینا باز حرف مخفی کاری شد تو اومدی هایپ کنی ؟! :d
 
فکر کنم دید مخروطی که بحثش شده اینجا دیده میشه:



اما کلاً رفتم یکم در مورد بازی تحقیق کردم، یک دنیای خیلی کثیف و مریض رو به نمایش میزاره، یک چیزی مثل Alice: Madness Returns، من واقعاً نمیدونم تو همچین بازی ای که ظاهراً از نـــــــ*ودیتـــی هم توش استفاده شده در کنار خشونت و اتمسفر کثیفش، چجوری این اسمیت به 13 ساله ها دل بسته!
 
dishonoredایده خیلی جالبه داره فقط چرا نمیدونم میبینمش یاد بایوشاک میفتم همش فکر میکنم یه کپی از اونه
فقط مسئله اینه که یکی از اعضای استدیو این بازی تو E3 گفت هرچی بیشتر تو بازی دشمن هارو بکشیم پایین بازی تاریک تره با توجه به روش های خیلی جالبت و متنوع کشتن تو بازی به نظرم خیلی این مورد تو بازی نامردیه ای کاش حذفش کنن یعنی تکیه بیشتر به مخفی کاری که البته بدم نیست ولی خیلی یکنواخت میشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or