درحالی که از زمان رونمایی تاکنون، ما اطلاعات جامعی از مشخصات و سختافزار PlayStation 5 دریافت کردهایم اما هنوز تاحدی ویژگیهای اعلام شده و درک درست از کارایی سیستم، حداقل در انظار عمومی کاملا مشخص نیست.
تاکنون بازیسازهای متعددی اقدام به تحسین سختافزار PS5 کردهاند و حال نوبت استودیو Remedy است تا هیجان خود را در مورد این کنسول بیان کند.
طی مصاحبه مجله رسمی پلیاستیشن (OPM)، اعضای کلیدی استودیو Remedy توضیح میدهند که چگونه عنوانی مانند بازی Control میتوانست با استفاده از تکنولوژی پیشرفتهتر حتی بهتر از چیزی که هست روی PS5 پیادهسازی شود.
واژههای محبوب مربوط به ویژگیهای کلیدی این روزهای کنسولهای نسل بعد، مانند تکنولوژی سختافزاری استفاده شده در رهگیری پرتور (Ray Tracing) و همچنین SSD، دو مورد اصلی بیان توضیحات اعضای استودیو رمدی در مورد PS5 هستند. برنامهنویش ارشد استودیو Remedy اقای تتو التو در مورد سیستم ریتریسنگ در نسل بعد چنین میگوید:
در ادامه یکی دیگر از برنامه نویسان ارشد استودیو، جناب شان دنلی در تحسین از تکنولوژی SSD استفاده شده در PS5 چنین بیان میکند که:Ray Tracing یک تحول و تغییر بنیادین در مورد تعامل در گرافیک کامپیتوری است. در نسل فعلی و با پیشرفت تدریجی در بهبود قدرت عملکرد سیستمهای پردازشی و همچنین برنامهنویسی این امکان فرآهم شده بود تا بتوان متریال شیدینگ و افکتهای بسیار با کیفیت و نزدیک به واقعیت را خلق کرد اما برای پیوست سراسری گرافیک، بازیها یا از دیتای ثابت و از پیش محاسبه شده استفاده میکردند و یا به اطلاعات ناقص مربوط به فضای نمایشگر تکیه داشتند. رهگیری پرتو تنها یک افکت نیست بلکه جهشی بهسوی حل کردن واقعی موارد مربوط در پردازش همزمان (Real-Time) است.
از دیگر اعضای استودیو، توماس پوها نیز اشاره میکند که نسل آینده پیشرفت تنها به گرافیک ختم نمیشود:این تکنولوژی جدید SSD است که واقعا برجسته بنظر میرسد؛ بخصوص در ارتباط با استریم یا جریان محیطی، نگرانی وجود نخواهد داشت و این موضوع میتواند تاحدی پهنایباند مربوط به پردازنده کنسول را نیز آزاد بگذارد. برای چیزی مانند بازی Control، این تکنولوژی و عملکرد آن طی پردازش میتواند برگردانی از سیستم تخریبپذیری عمیقتر، جهانی با جزيیات و ابجکتهای بیشتر و یا بارگذاری آنی پس از هربار مرگ باشد.
منبع: metro.co.ukنباید فرامش کنیم که روی کنسول جدید این تنها گرافیک نیست که بهترخواهد بود بلکه تجربهی کلی از گیمپلی و همچنین استفاده از کنسول بهطرز فوقالعادهای پیشرفت خواهد کرد. PS5 قرار است تجربهای روان و بارگذاری بسیار سریع را مهیا کند و در عین حال اساس سختافزار و کارکرد آن برای استفاده سازندگان آسان خواهد بود که در نوع خود عالی است چرا که میتوانیم در مدت زمان کمتری قدرت کنسول را تحت کنترل خود در بیاوریم و از نهایت ظرفیتهای آن استفاده کنیم.
نظر شما در رابطه با صحبتهای اعضای استودیو رمدی در مورد تکنولوژی رهگیری پرتو و همچنین SSD و تحولات ایجاد شده در تجربه متفاوت بازیها در نسل بعد چیست؟
آخرین ویرایش: