توسعه دهنده موتور پایه Nitrous Engine: فناوری eSRAM عملیات خاص را تسریع می کند.

T1SHTΛЯ

کاربر سایت
Dec 10, 2007
1,296
embedded-ram.jpg


آقای Dan Baker از مسئولین استودیو تازه تأسیس Oxide Games است، این استودیو اخیراً موتور پایه جدید خود به نام Nitrous Engine را معرفی کرده است. این موتور پایه به طور خاص برای سخت افزارهای نسل بعد از جمله کامپیوتر های شخصی و کنسول های PS4 و Xbox One طراحی شده است. از ویژگی های این موتور پایه چند هسته ای، قابلیت انطباق با معماری 64 بیت و طرح ریزی سه بعدی می توان نام برد.همچنین قابلیت خاصی در ساخت عناوین استراتژی دارد.

سوالی به این شکل از ایشان پرسیده شده است: آیا فناوری eSRAM مزیتی دارد؟ آیا موتور پایه ای که شما طراحی کرده اید با آن هماهنگ است و واقعاً عملکرد را افزایش می دهد؟
گرچه ایشان اظهار داشته است که نمی تواند به طور مستقیم درباره مشخصات فنی کنسول نظر دهد اما درباره نقاط مثبت و منفی یک حافظه embedded RAM گفته است:
مهم ترین عامل محدود کننده برای یک واحد پردازشی گرافیکی جاسازی شده در CPU به طور ویژه مربوط به پهنای باند می شود.
در یک کامپیوتر شخصی با حافظه از نوع DDR3 در بیشتر موارد عامل محدود کننده برای شما پهنای باند حافظه برای واحد پردازش گرافیکی است. در حقیقت به این دلیل است که شرکت اینتل مقدار 128 مگابایت از حافظه نوع embedded RAM را در پیکربندی پردازنده نوع Haswell به کار گرفته است.در عملیات خاص این عامل می تواند به طور گسترده ای باعث افزایش سرعت شود.
در مقابل و از نقاط ضعف آن این است که اگر شما حافظه متفاوتی با سرعت متفاوتی داشته باشید باید کار بیشتری برای پیکربندی انجام دهید و همیشه این امکان وجود ندارد که با پایگاه داده شما هماهنگ شوند.
این پاسخ دید کلی از eSRAM را در بر می گیرد و در راستای فناوری هم خانواده خود eDRAM که در کنسول Xbox 360 به کار گرفته شده بود، می باشد.

قابل ذکر است که آقای Daniel Baker از مهندسین و طراحان بخش نرم افزار و بخش بازی در شرکت مایکروسافت بوده است(از سال 2000 تا 2006).همچنین ایشان به عنوان مشاور در بخش گرافیک در شرکت مایکروسافت فعالیت داشته و در تیم طراحی DirectX هم فعالیت کرده است.

1

پ.ن:
به نظرم هر وقت که در زمینه بازی نامی از فناوری های اختصاصی شرکت مایکروسافت به میان میاد پای فناوری های اختصاصی شرکت سونی هم به ماجرا کشیده می شود. درست است که کنسول PS4 در قسمت حافظه از موقعیت بهتری به دلیل استفاده از حافظه های GDDR5 بهره می بره اما قطعاً مایکروسافت هم بدون دلیل 32 مگابایت رم از نوع eSRAM را در کنسولش به کار نبرده. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که کنسول جدیدش به طور خاص برای بازی نیست و بیشتر مدنظر داره تا بخش های دیگر دنیای سرگرمی را هم پوشش بده. به هرحال وجود یه همچین حافظه ای در این کنسول و 256 مگابایت رم در PS4 ممکنه در میانه نسل و برای شروع استفاده از فناوری Cloud نقش مهمی ایفا کنند.
 

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
به طور واضح تر بخوایم در مورد eSRAM بگیم تنها وسیله ای برای XBOX ONE هست تا به فرآیند انتقال داده ها سرعت هر چه بیشتر ببخشه و این باعث بشه تو بازی جایی دچار دیر لود شدن تکسچرها نباشیم،اگر اشتباه می کنم یکی بیاد منو توجیح کنه:d

راستی این موسسان این استودیو و موتور جدیدشون مطمئنید تخصصشون تو زمینه گیمینگه؟آخه از اسم استودیو که اکسید هست و اسم موتور بازیشون که شباهتی به نام نیتروژن و نیترو گلیسترین داره می شه گمانه زنی کرد که موسس این استودیو عاشق رشته شیمی باشه تا گیمینگ:d
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
تعریف نیست,توی مصاحبه ازشون درباره کنسول خاص میپرسن و نظرشونو میگن,تا الان اکثر نظرات همینجور بوده.
نمیدونم چرا اینجور مصاحبه ها رو همش از جنبه ی تعریف از یک کنسول خاص میبینید در صورتی که سوال فقط درباره همون کنسول پرسیده شده.
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
بدی حافظه جاساز شده اینه که برنامه نویس باید گردش داده و حافظه رو مدیریت کنه ولی اگه همه چی درست انجام بشه و زمان بندی دقیق باشه باعث میشه سی پی یو یا جی پی یو بیشتر feed بشن و کمتر idle بمونن برای همین بازدهی بالا میره ولی تا جایی که میشه یه حافظه متعارف سرعت بالا داشت باید از حافظه جاساز دوری کرد چون حتی برای انجام کارای معمولی باید روشهای غیر معمول استفاده بشه که هم زمان پروژه بالا میره هم برنامه نویس ماهر میخواد یکی از کارای خوب سونی این نسل همین بوده که با انتخاب حافظه سرعت بالا به جای درگیر کردن برنامه نویسا با معما اجازه داده از نیروی فکرشون برای خلاقیت تو کارشون استفاده کنن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر