Multi Platform تمامی شایعات و اطلاعات رسمی از بازی Resident Evil 9

photo_2023-09-09_22-32-18.jpg
خب، با توجه به اینکه شایعات زیادی در مورد این بازی منتشر شده و از طرفی دیگه هم، ظاهرا به زمان معرفی بازی داریم نزدیک میشیم و مهمتر از همه، بخاطر اینکه مهمترین نسخه این سری محسوب میشه - طبق شایعات - تصمیم گرفتم که تاپیکشو خودم بزنم. :D

و بعد از اینکه بازی رسما معرفی شد (طبق شایعات در شوکیس پیش رو پلی استیشن)، اسم تاپیک تغییر میکنه.

دوستان یه نکته هم همین الان بهتون بگم که تمامی اطلاعات زیر در حد شایعه است؛ بعضی هاش ممکنه رنگ واقعیت به خودشون بگیرن و بعضی هام نه!

۱. لیان اس کندی بعد از ۲ نسل دوری از نسخه اصلی مجموعه، بار دیگه با Resident Evil 9 و اون هم در مقدمه بازی، بر میگرده.

۲. داستان بازی در تابستان ۲۰۲۵ اتفاق می افته و یعنی اینکه انتظار لیان «جوان» را نباید داشته باشید.

۳. ممکن است شخصیت اصلی بازی با توجه به رویداد های درون بازی، تغییر کنه.

۴. داستان بازی در شهری واقع بر روی یک جزیره روایت خواهد شد؛ جزیره‌ای در جنوب شرقی آسیا که برای ساخت آن از سنگاپور الهام گرفته شده است.

۵. ظاهرا کپکام در حال پیاده سازی و تکرار فرمول Resident Evil Village است؛ کاوش محیط روستایی بزرگ.

۶. این نسخه، بیشترین بودجه را در تاریخ سری دارد و جاه‌طلبانه‌ترین نسخه Resident Evil تا به امروز خواهد بود.

۷. پروسه ساخت بازی دقیقا از ۷ سال پیش شروع شده است.

۸. گل بانو بهشتی، جیل ولنتاین :x:D در کنار کریس ردفیلد، نقش مهمی خواهد داشت.

۹. بعد از عرضه Resident Evil 9، کپکام تمرکز خودشو میذاره رو نسخه های جدید (بدون شماره)، عناوین فرعی و ریمیک ها.

۱۰. اشاراتی به حضور دیگر شخصیت ها (به غیر از لیان، کریس و گل بانو ولنتاین) هم شده که ظاهرا در برخی از ماموریت ها، کنترل این شخصیت ها رو دست خواهیم گرفت.

۱۱. به اینکه شایعه شده بود بازی قراره تاخیر بخوره، داسک گالم ضمن رد تمامی شایعات گفت که بازی به زودی معرفی میشه.

۱۲. بازی ظاهرا با ۲ دوربین سوم شخص و اول شخص منتشر میشه.
 
من هنوز نکرفتم که منظور از جاه طلبانه چی هست؟ نسخه 4 و 7 یه سری تغیراتی در فرمول کلی سری دادن که در زمان کنونی از نظر من تغییراتی در اون مقیاس شدنی نیست. دقیقا میخوان دیگه چی کار کنن که بگیم یک تغییر بزرگه؟! جایی نداره دیگه! تنها چیزی که به ذهنم می رسه ایده های نقش آفرینی و جهان باز شاید به بازی اضافه بشه و یا بازی یه تلفیقی از اول شخص و سوم شخص با انیمیشن های درجه 1 رو ارائه بده. اگر بخوان مورد اول یعنی عناصر نقش آفرینی و جهان باز برای این عنوان در نظر داشته باشن، باید ریسک بالایی رو بپذیرن. البته اگر درست و مطابق با دی ان ای بازی یه سری المان های تکامل یافته از نقش آفرینی اجرا بشه، میتونه موفق باشه که البته کار سختی هست! میتونن یه مقدار مطلوبی مثلا 10 تا 15 ماموریت جانبی تو بازی تعریف کنن که کاراکتر های مختلف به بازیکن پیشنهاد بدن که باید داستان و گیم پلیشون در حد ماموریت اصلی با کیفیت باشه و تا حدودی تاریک و خشن باشن و مثلا انتخاب های مختلف و اخلاقی بزارن جلوی بازیباز.
خلاصه هنوز منظور از این جاه طلبی که زیاد هم تو شایعات بهش تاکید میشه رو نفهمیدم کاملا !
خب خودت داری میگی اگه جهان باز بشه سورپرایز میشی.

خب جهان باز به همراهش وسایل نقلیه یا حتی اسب و... میتونه به گیم پلی اضافه بشه.
ماموریتهای جانبی ، اکسپلوریشن و...
حتی میتونه دوباره Coop یا هوش مصنوعی به مراحل اصلی هم اضافه بشه و...


اگه فقط جهان باز/سندباکس بشه به همراهش کلی مکانیکهای جدید به بازی اضافه میشه و خب این خودش واقعا تحول عجیبی برای این مجموعست.

همونطور که میگی واقعا به چیزی جز جهان باز/سند باکس Open Ended نمیشه فکر کرد.
خلاصه تیم و کارگردانش همون نسخه هفتمه و کاردرستن.
مطمئنا یه چیزی برامون پختن که مثل هفت دوباره تعجب کنیم.
==========

من ترجیحم اینه که بازی مراحل/Zone های بزرگ داشته باشه که بعد تموم کردنشون و انداختن باس یه لودینگ ببینیم و بره تو یه منطقه دیگه ، با آب و هوا و دشمنهای متفاوت.
مثل Avowed و بازیهای مشابه.
همچنان امکان اینکه وسیله نقلیه ، ماموریت جانبی ، فکشن و... تو بازی وجود داشته باشه هست.

در مقابل اگه کل بازی رو جهان باز کرده باشن و تو یک مپ بزرگ و... قطعا انجین زیرش میزاد.
ولی منطقه بندی کرده باشن لا اقل میتونن هم قدم اول رو جهت جهان باز شدن برداشته باشن و هم فرصت داشته باشن که برای نسخه های بعدی انجین رو آپدیت و بهینه تر کنن.

خلاصه هرکاری اینجا بکنن میشه استخون بندی برای نسخه های بعدی و یا حتی بازیهای مجموعه های دیگه.
 
آخرین ویرایش:
خب خودت داری میگی اگه جهان باز بشه سورپرایز میشی.

خب جهان باز به همراهش وسایل نقلیه یا حتی اسب و... میتونه به گیم پلی اضافه بشه.
ماموریتهای جانبی ، اکسپلوریشن و...
حتی میتونه دوباره Coop یا هوش مصنوعی به مراحل اصلی هم اضافه بشه و...


اگه فقط جهان باز/سندباکس بشه به همراهش کلی مکانیکهای جدید به بازی اضافه میشه و خب این خودش واقعا تحول عجیبی برای این مجموعست.

همونطور که میگی واقعا به چیزی جز جهان باز/سند باکس نمیشه فکر کرد.
خلاصه تیم و کارگردانش همون نسخه هفتمه و کاردرستن.
مطمئنا یه چیزی برامون پختن که مثل هفت دوباره تعجب کنیم.
==========

من ترجیحم اینه که بازی مراحل/Zone های بزرگ داشته باشه که بعد تموم کردنشون و انداختن باس یه لودینگ ببینیم و بره تو یه منطقه دیگه ، با آب و هوا و دشمنهای متفاوت.
مثل Avowed و بازیهای مشابه.
همچنان امکان اینکه وسیله نقلیه ، ماموریت جانبی ، فکشن و... تو بازی وجود داشته باشه هست.

در مقابل اگه کل بازی رو جهان باز کرده باشن و تو یک مپ بزرگ و... قطعا انجین زیرش میزاد.
ولی منطقه بندی کرده باشن لا اقل میتونن هم قدم اول رو جهت جهان باز شدن برداشته باشن و هم فرصت داشته باشن که برای نسخه های بعدی انجین رو آپدیت و بهینه تر کنن.

خلاصه هرکاری اینجا بکنن میشه استخون بندی برای نسخه های بعدی و یا حتی بازیهای مجموعه های دیگه.
خب ورود وسیله نقلیه ماشینی و چیزای دیگه یه مقدار بوی نسخه 6 و کارهای عجیبش رو یادم میندازه. البته اسب گزینه خوبی هست.
اگر فرضیه جهان باز درست از آب دربیاد که شاید هم تاکید رو جاه طلبی به تایید این موضوع ربط داره، مطابق گفته شما تیم تولید باید بیشتر روی همون منطقه بندی کردن بازی در قالب مناطق بزرگ مانور بدن و خیلی بعیده با یک بازی کاملا جهان باز طرف باشیم. اسب هم می تونه به عنوان بخشی از گیم پلی در ماموریت یا محلی خاص در دسترس باشه نه مثلا همه جای بازی...همون طور که گفتم این گسترده شدن جهان بازی باید هوشمندانه کار بشه و بر اساس دی ان ای بازی بره جلو و همین طوری نمیشه یه محیط و دشت بزرگ رو با ماموریت و دشمن پر کرد تا بازیباز بره جلو، و به همین دلیل این فرضیه میتونه برای RE ریسک بالایی داشته باشه.
حالا از نظر اینکه چطور میشه به درستی بازی رو بزرگ کرد در حالی که لطمه نیبینه یه مثالش می تونه این باشه: یک منطقه بازی به عنوان مثال یک جنگل رو در نظر بگیرید. این جنگل در وهله اول باید بزرگ باشه، برای خودش نقشه داشته باشه، انبوه باشه، کاملا روی اتمسفر مانور بدن و درجه 1 دربیارنش، مه آلود باشه، بازیباز در تاریکی شب و در نور مهتاب پیشروی کنه، درختان گاهی ارتفاع خیلی کمی داشته باشن و احساس خفگی ایجاد کنن و گاهی خیلی بلند باشن، بازیباز هر لحظه احساس کنه پشتش چیزی هست و وقتی تو محیط جنگلی هست احساس امنیت نکنه و وقتی واردش میشه دلشوره داشته باشه. موسیقی، صدا ها به درستی و در جاهای درست پخش بشن، در دوردست مه آلود گاهی حرکت های در پشت درخت ها یا بوته ها دیده بشه و محیط جوری باشه که واقعا امکان گم شدن توش وجود داشته باشه و تنها راه نجات، باز کردن نقشه باشه. دشمنا مطابق با محیط جنگل باید باشه و غیره. هم چنین باید این محیط به مناطق کوچکتر تقسیم بشه که تو هر کدوم یه مینی باسی هم وجود داشته باشه. کاملا باید احساس یک انسان واقعی تنها وسط یه جنگل وهم آلود و در شب رو برای بازیباز تداعی کنه که امکان گم شدن هم داره. شما یک جنگل رو در نظر بگیر که وسط نقشه هست و در چهار گوشش 4 تا منطقه کوچکتر وجود داره که تنها راه دسترسی بهشون عبور از جنگل هست. یا مثلا تو یه گوشه از جنگل یه کلبه متروک یا نیمه متروک وجود داشته باشه که بازیباز کنجکاو بشه در موردش و ترغیب بشه که کلی راه وسط جنگل بره و از موانع عبور کنه تا ببینه توش چی هست، چون قبلا از یه کاراکتر شنیده چیز ارزشمندی تو کلبه وجود داره. افراد محلی افسانه های مختلف در مورد جنگل داشته باشن و این قبیل داستانا که بازیباز رو برای لذت بردن از محیط باز در یه بازی RE آماده کنه.
مناطق دیگه بازی هم باید بر اساس همین اصول طراحی بشه مثلا :D
ماموریت جانبی هم که گفتم اگه با کیفیت نباشن میتونن به بازی ضربه بزنن.

به طور کلی اگه نتونن سبک وحشت رو به درستی تو جهان باز استفاده کنن و با هم تلفیقشون کنن، به احتمال زیاد یه شکست رو شاهد خواهیم بود. شاید تاخیرها به خاطر تست و تایید این موارد باشه، شایدم نه!
اما تیم پشت بازی یک بار خودشون رو ثابت کردن.
 
آخرین ویرایش:
دوستان توبه کنید
خدایی یکی از تنها مجموعه های هست که خرابش نکردن, چرا اینم دوست دارین با اوپن ورد شدن فاتحش خونده بشه،
همین مونده که رزیدنت ایول مثل فارکرای و اساسین بشه.
اوپن ورد شدن باعث میشه کلی فچ کوئست و مراحل جانبی تکراری ببینیم.
ولی فکر نمیکنم این کار رو کپکام بکنه،
من دوست دارم تغییر یه چیزی تو مایه‌های (کلاسیک ها به ۴) یا (۴,۵,۶ به هفت و هشت), یعنی یه تغییر این چنینی نه اینکه جهان باز باشه با یک عالمه کانتنت و کارهای تکراری
 
@homayoon k2
منم برای همین اشاره کردم که به نظرم بهترین حالت اینه که منطقه به منطقه باشه ، یه منطقه رو تموم کنیم و بریم مرحله بعد.
اما مناطق بزرگ باشن.
به نظرم RE جا داره که حداقل مپ بازی بزرگتر از اینی که هست بشه.

اینطوری استاندارد ماموریت های جانبی احتمالی حفظ میشه ، طراحی با دست مراحل ، POIها ، اینکه دشمنها کجا باشن و بالانسش کنن و...
اینها رو خیلی بهتر میشه به نسبت یک مپ بزرگ جهان باز مدیریت کرد.
کلی مکانیک جدید میشه به بازی اضافه کرد.
مثل اضافه شدن فکشنهای مختلف دنیای RE که خیلی گیم پلی رو جذابتر میکنه و همینطور زمینه رو برای ورود کلی کرکتر به بازی فراهم میکنه.

اصلا میشه تصور کرد که حتی یه دنیای بزرگ و جدید برای یه سه گانه خلق کنن که تو هر نسخه بخشی از اون در دسترس باشه که خودش خلاصه میشه تو مناطق کوچکتر.

چیزی نزدما :D :))
میخوام بگم دستشون بازه برای هرکاری

دوستان توبه کنید
خدایی یکی از تنها مجموعه های هست که خرابش نکردن, چرا اینم دوست دارین با اوپن ورد شدن فاتحش خونده بشه،
همین مونده که رزیدنت ایول مثل فارکرای و اساسین بشه.
اوپن ورد شدن باعث میشه کلی فچ کوئست و مراحل جانبی تکراری ببینیم.
ولی فکر نمیکنم این کار رو کپکام بکنه،
من دوست دارم تغییر یه چیزی تو مایه‌های (کلاسیک ها به ۴) یا (۴,۵,۶ به هفت و هشت), یعنی یه تغییر این چنینی نه اینکه جهان باز باشه با یک عالمه کانتنت و کارهای تکراری
صحبت از اینه که سندباکس باشه ولی مراحل وسیع باشن و منطقه به منطقه پیش برن (Zone) .
اینطوری طراحی مراحل میتونه با دست باشه ، اکسپلوریشن و لوت/ریوارد داشته باشه که الان خیلی تو بورسه و پلیرها این رو میپسندن و... ویژگیهایی از این دست.

مطمئنا هیچکس جهان بازهای پر از خالی یوبیسافتی رو نمیپسنده.
اما اگه کپکام بخواد بسازه کارش تو این زمینه بد نیست.
خیلی بهتر و جذابتر از یوبیسافت میسازه.
DD 2 رو اگه بازی کرده باشی که خب پس میدونی چی میگم.
==========

البته اینها همش احتماله.
نمیدونیم منظور تیم سازنده از ویژگیهای جدید و تحول چی میتونه باشه .
دم دستی ترین احتمال برای بحث کردن همین احتمال جهان باز شدن و گنده شدن مپ و غیرست که شایعش رو قبلا داشتیم (با اینکه نشتی معروف ردش کرد :D )
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or