همه ما استدیو Quantic Dreams را بابت سالها فعالیت در ژانر درام تعاملی و ساخت بازیهای شناخته شده ای همچون هوی رین و فارنهایت میشناسیم. استدیو مذکور در ابتدای سال 2019 قراردادی با کمپانی چینی NetEase امضا کرد و معنی این قرارداد، پایان دادن به همکاری دوازده ساله با کمپانی سونی بابت ساخت بازیهای انحصاری بود.
اقای دیوید کیج در مصاحبه اخیر خود با سایت دوال شاکرز از دلیل هایی جدایی استدیو Quantic Dream از سونی صحبت کرده است. او میگوید "فکر کردیم با کمپانی برای مدتی به کجا رفته ایم" در بخشی دیگر از گفتگو وی میگوید رهایی از عرضه بازیها تنها بر روی پلی استیشن به انها اجازه میدهد " بر روی پلتفرم های مختلفی کار کنیم و به تمام پلیرها در سطح دنیا برسیم" و تبدیل به یک "ناشر" بشویم.
دیوید کیج تایید میکند که Quantic Dream در واقعیت مدت ها به دنبال توسعه و رهایی از عرضه بازیها به شکل انحصاری برای پلی استیشن از "حدود دو سال پیش از عرضه دیترویت" بوده است. و " بعد از حدود دوازده سال فعالیت انحصاری برای پلی استیشن ما فکر کردیم این زمان درستی برای ما هست که پول مان را جایی ببریم که زبان ما انجاست" (منظور از حق انتخاب و ...). دیوید کیج دلیل های بسیاری برای انکه مستقل بشوند و پلتفرم هایی که میخواهند بازیهایشان را برای ان عرضه کنند می اورد " ما همچنین به چشم انداز متفاوتی از آینده فكر می كنیم كه با پلتفرم های جدید، 5G و تكنولوژی پردازش ابری همراه است."
یکی از حواشی جدایی استدیو Quantic Dream از سونی، عرضه بازیهای انحصاری پلی استیشن انها برای پی سی در یک بازه زمانی کوتاه مدت بود. دیوید کیج مشخصا از جزییات قرارداد ها صحبت نمیکند ولی میگوید "ما همیشه یک رابطه بسیار عالی با سونی پلی استیشن داشته ایم. انها همیشه بسیار حامی کارهای من بوده اند و در پاسخ ما همیشه به انها وفادار بوده ایم. بنابراین ما با انها یک گفتگوی راحت داشتیم، و انها به ما اجازه دادند که اثار گذشته خود را بر روی پی سی عرضه کنیم."
پ ن: متن مصاحبه بسیار طولانی است و متن فوق بازتاب دهنده بخش هایی است که از نظر نگارنده حائز اهمیت امده. همچنین میتوانید متن کامل مصاحبه را در لینک ذیل بخوانید:
Quantic Dream's PC Releases Signify a Major Shift For the Company
اقای دیوید کیج در مصاحبه اخیر خود با سایت دوال شاکرز از دلیل هایی جدایی استدیو Quantic Dream از سونی صحبت کرده است. او میگوید "فکر کردیم با کمپانی برای مدتی به کجا رفته ایم" در بخشی دیگر از گفتگو وی میگوید رهایی از عرضه بازیها تنها بر روی پلی استیشن به انها اجازه میدهد " بر روی پلتفرم های مختلفی کار کنیم و به تمام پلیرها در سطح دنیا برسیم" و تبدیل به یک "ناشر" بشویم.
دیوید کیج تایید میکند که Quantic Dream در واقعیت مدت ها به دنبال توسعه و رهایی از عرضه بازیها به شکل انحصاری برای پلی استیشن از "حدود دو سال پیش از عرضه دیترویت" بوده است. و " بعد از حدود دوازده سال فعالیت انحصاری برای پلی استیشن ما فکر کردیم این زمان درستی برای ما هست که پول مان را جایی ببریم که زبان ما انجاست" (منظور از حق انتخاب و ...). دیوید کیج دلیل های بسیاری برای انکه مستقل بشوند و پلتفرم هایی که میخواهند بازیهایشان را برای ان عرضه کنند می اورد " ما همچنین به چشم انداز متفاوتی از آینده فكر می كنیم كه با پلتفرم های جدید، 5G و تكنولوژی پردازش ابری همراه است."
یکی از حواشی جدایی استدیو Quantic Dream از سونی، عرضه بازیهای انحصاری پلی استیشن انها برای پی سی در یک بازه زمانی کوتاه مدت بود. دیوید کیج مشخصا از جزییات قرارداد ها صحبت نمیکند ولی میگوید "ما همیشه یک رابطه بسیار عالی با سونی پلی استیشن داشته ایم. انها همیشه بسیار حامی کارهای من بوده اند و در پاسخ ما همیشه به انها وفادار بوده ایم. بنابراین ما با انها یک گفتگوی راحت داشتیم، و انها به ما اجازه دادند که اثار گذشته خود را بر روی پی سی عرضه کنیم."
پ ن: متن مصاحبه بسیار طولانی است و متن فوق بازتاب دهنده بخش هایی است که از نظر نگارنده حائز اهمیت امده. همچنین میتوانید متن کامل مصاحبه را در لینک ذیل بخوانید:
Quantic Dream's PC Releases Signify a Major Shift For the Company