گزارش تصحیح اطلاعات غلط در مورد تفسیر نادرست برخی رسانه ها از گزارش مالی Q3 Sony/PlayStation 2023

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,478
تصحیح اطلاعات غلط در مورد تفسیرهای نادرست از گزارش سه ماهه سوم سال مالی 2023 سونی/ پلی استیشن:

قسمت اول:

❌اطلاعات نادرست شماره 1):
پلی استیشن به ناشر تردپارتی تبدیل میشود و تمام بازی های آینده PS بر اساس اظهارات هیروکی توتوکی روز فرضه بصورت Day-1 روی PC عرضه می شوند"

🔵حقیقت شماره 1) :
هیچ چیز جدیدی در مورد برنامه های سونی به خصوص در مورد تبدیل شدن به ترد پارتی بیان نشده است. پلی استیشن بازی های خود را روی ایکس باکس یا نینتندو قرار نمی دهد.

💻در رابطه با PC: اظهارات توتوکی به این معنی بود که آنها قصد دارند به برنامه ای که قبلاً اجرا میکردند سرعت بخشند. پلی استیشن قصد ندارد همه بازی های فرست پارتی خودش را Day-1 بر روی PC منتشر کند و هرگز این کار را نخواهد کرد. آن‌ها قصد دارند بازی‌های چندنفره خود (مانند Helldivers 2، Concord و Fairgame$) روز اول را روی PC منتشر کنند. بازی‌های مبتنی بر روایت تک‌نفره به‌طور بومی روز اول روی PC عرضه نخواهند شد. آنها ممکن است در نهایت بسته به عوامل مختلف 1-2 سال بعد به PC بیایند.
در یک سوال دیگر در طول پرسش و پاسخ، توتوکی شفاف میگوید که تمرکز آنها بر انتشار مداوم سخت افزار PS5 است. آنها قصد ندارند تصمیمات تجاری بگیرند که به رشد مداوم فروش PS5 یا به طور کلی سخت افزارهای مرتبط با پلی استیشن آسیب برساند.



🗣️نقل قول دیگر از مدیر ارشد اجرایی هیروکی توتوکی:

برای بازی‌های امسال، حاشیه سود، به‌ویژه حاشیه عملیاتی، واقعاً فوق‌العاده نبود، به این دلیل که ما الان در یک دوره انتقالی با PS5 هستیم ،واحدهای سخت‌افزاری در حال گسترش بین پایگاه کاربران است،اگر برخلاف PS4 یا کنسول‌های نسل قبلی، به چرخه عمر این کنسول (PS5) نگاه کنید، کاهش هزینه در این چرخه بسیار دشوار است و این بزرگترین چالش برای ما است زیرا برخلاف PS4 و سایر نسل‌های قبلی، قطعات ساخت PS5 به مرور گران‌تر می‌شوند.
اگر به دستگاه کنسول پلی استیشن فکر می کنید، برخلاف رایانه های با مشخصات بالا، قیمتی مقرون به صرفه دارد و در عین حال محیطی بسیار امن و راحت است که تجربه ای عالی است. این چیز شگفت انگیزی در مورد کنسول های پلی استیشن است، اما در مقایسه با نسل های قبلی کنسول، هزینه ساخت آن بالا رفته است. به عنوان مثال قیمت حافظه، تراشه ها و سایر قطعات افزایش یافته است.
بنابراین ما می‌پرسیم: چگونه می‌توانیم در برنامه‌های خود، فروش معقول PS5 را بدون اتکا به تخفیف‌های زیاد مقرون‌به‌صرفه کنیم تا به سفر تجاری‌مان به صورت پایدار ادامه دهیم؟ من شخصا فکر می کنم این موضوعی مهم است.

عامل دیگر عناوین فرست پارتی هستند. در گذشته وقتی می‌خواستیم یک کنسول را محبوبیت برسانیم، عناوین فرست پارتی آن سخت‌افزار کنسول بودند که آن را محبوب می‌کردند .بنابراین، اگر محتوای فرست پارتی قوی دارید، نه تنها با کنسول خودمان، بلکه میتوانیم با پلتفرم‌های دیگری مانند رایانه‌ها، فرست پارتی ها را رشد داد و این می‌تواند به بهبود سود عملیاتی کمک کند."



📑توجه: پلی استیشن PC را به عنوان یک پلتفرم نمی بیند بلکه کلاینت های مختلف را به عنوان‌ پلتفرم های متعدد می بیند. آنها هر فروشگاه EPIC، STEAM و GOG را به عنوان پلتفرم خود می بینند. وقتی می گویند چند پلتفرمی منظورشان فروشگاه های مختلف روی PC است، منظورشان کنسول های رقیب نیست. این با هدف نهایی آنها برای ساخت PC Store اختصاصی خودشان مطابقت دارد.

اشتباهی که برخی رسانه ها انجام دادند این بود که گفتند هیروکی توتوکی به مولتی پلتفرم شدن بازی های پلی استیشن اشاره کرده است اما در واقع منظور آن از مولتی پلتفرم پیسی، موبایل، واقعیت مجازی، کلود و متاورس بوده است.

IMG_20240215_180511_667.jpg
اسلاید رسمی پلی استیشن


قسمت دوم:

❌اطلاعات نادرست شماره 2) :
پلی استیشن تا سال آینده هیچ بازی AAA فرست پارتی مهمی ندارد. پلی استیشن در سال ۲۰۲۴ بازی ندارد و سال خشکی خواهد بود.

🔵حقیقت شماره 2) :
این حرف به این معنا نیست که امسال هیچ بازی AAA فرست پارتی وجود نخواهد داشت، بلکه منظورشان این بود که هیچ دنباله‌ای برای فرنچایزهای معروف آنها در سال جاری وجود نخواهد داشت که همه ما قبلاً می‌دانستیم. امسال قاعدتا بطور مثال بازی‌های Spider-Man 3، God of War Egypt، Last of Us 3 یا Horizon 3 را دریافت نخواهیم کرد، چون نسخه های قبلی این فرنچایزها به معنای واقعی کلمه به تازگی منتشر شده‌اند.

منظور آنها این نیست که امسال هیچ بازی AAA از پلی استیشن یا IP جدید از استودیو فرست پارتی وجود نخواهد داشت زیرا ما از قبل می دانیم که Concord امسال منتشر می شود. و اگر بازی‌های 1st Party از استودیوی 2nd Party را حساب کنید، Helldivers 2 به تازگی منتشر شده است و ما قبلاً می‌دانیم که Stellar Blade، Pacific Drive، Lost Soul Aside، Convelaria و Rise of the Ronin امسال نیز منتشر می‌شوند . انحصاری های عظیم 3rd Party مانند Final Fantasy 7 Remake Part 2 Rebirth نیز وجود دارند.
همچنین آنونس انحصاریهای شگفت‌انگیز در شوکیس آینده پلی‌استیشن وجود خواهد داشت.

🗣️نقل قول از توتوکی:

با توجه به کاری که استودیوهای فرست پارتی ما در حال انجام است، ما قصد داریم کماکان بر تولید آثار با کیفیت بالا و همچنین توسعه بازی‌های لایو سرویس تمرکز کنیم، اما در حالی که پروژه‌های بزرگی در حال حاضر در حال توسعه هستند، ما قصد نداریم در سال مالی آینده هیچ عنوان فرنچایز اصلی موجود جدیدی را منتشر کنیم. مانند خدای جنگ و مارول اسپایدرمن."

قسمت سوم:

❌اطلاعات نادرست شماره 3):
سونی پیش‌بینی‌های خود را برای فروش کنسول PS5 از 25 میلیون به 21 میلیون در سال مالی جاری کاهش می‌دهد.

توضیح:
فکت اول این که PS5 در حال شکستن رکورد تاریخی است.درست است که پلی استیشن پیش بینی های خود را از فروش 25 میلیون PS5 در سال مالی جاری به فروش 21 میلیون PS5 در سال مالی جاری کاهش می دهد اما حقیقت این است که این پیش بینی کمی بلند پروازانه بود.
در وهله اول سونی بر این امید متکی بود که آنها 10 میلیون PS5 را در سه ماهه سوم بفروشند، در عوض 8.2 میلیون PS5 فروختند. و در حالی که این هدف از دست رفته است، اما باز هم این هنوز هم یک رکورد برای PS5 های فروخته شده در سه ماهه سوم است و سونی در هر کوارتر در سال مالی 2023 شاهد فروش بالایی از PS5 بوده است و هنوز در مسیر پیشی گرفتن از فروش مادام العمر PS4 تا پایان این نسل کنسولی است.
در مقایسه با رقبا، PS5 همچنان بیش از 2 به 1 از کنسول های سری Xbox فروش بیشتری دارد. طبق گزارش تیک تو بیش از 77 میلیون کنسول PS5 و Xbox Series در سراسر جهان عرضه شده است. سونی گزارش داده و تایید کرده است که 54.8 میلیون PS5 عرضه شده است. این امر بدین معناست که فروش Xbox Series تقریباً 22.2 میلیون کنسول میباشد.

قسمت چهارم:

❌اطلاعات نادرست شماره 4):
"سونی گفته است که PS5 در مراحل پایانی حیات خود است.

توضیح: حقیقت این است که جمله ای که توسط توتوکی استفاده شد این بود که PS5 وارد نیمه دوم و نهایی چرخه عمر کنسول خود شده است. چرخه عمر یک کنسول معمولاً 8 سال است. PS5 در سال 2020 منتشر شد، اکنون سال 2024 است پس PS5 در آستانه ورود به فاز 2 بازی ها و چرخه عمر خود است.

اما فقط برای کاهش نگرانی همه :
طبق تجربه تاریخی بهترین بازی های فرست پارتی در هر کنسول در نیمه دوم چرخه عمر آن کنسول عرضه می شود. تقریباً همه بهترین بازی‌های PS4 پس از 4 سال عرضه آن در بازار (Uncharted 4, God of War 2018, Spiderman 1, Horizon Zero Dawn) عرضه شدند.

منبع: Sony Group Corporation [FAST]FY2023 Q3 Earnings Announcement

IMG_20240215_100237_527.jpg IMG_20240215_100237_821.jpg IMG_20240215_100237_575.jpg IMG_20240215_100237_622.jpg
 
آخرین ویرایش:

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
796
نام
Reza
دست مریزاد =D>
کاشکی بقیه کاربران هم از شما یاد بگیرند فن بویی و console war رو وارد خبر نکنند و ده تا تاپیک با متن دستکاری شده برای یک مصاحبه ۴۵ دقیقه ای زده نشه .
واقعا خجالت اوره برای سایت بازی سنتر که خبر های چیپ و کلیک بیت رو صفحه اولشه .
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
118
بهتر است هیچگاه از کلمه هیچوقت، در دنیای کسب و کار استفاده نکنیم.

بعد از همه‌گیری کوید و رشد روزافزون صنعت گیم که اون رو تبدیل به یه صنعت ۲۰۰ میلیارد دلاری کرده، دیگه رقابت مثل دهه نود در فروش کنسول خلاصه نمیشه.

حاشیه سود پایین (Profit Margin) سونی صرفاً بیانگر هزینه کرد بالای پلی استیشن در صنعت گیم هست.

چیزی که باعث شد سود عملیاتی(سود قبل از مالیات) پلی استیشن در سه ماهه گذشته کاهش پیدا کنه همین تبلیغات بیش از اندازه برای فروش کنسول بود که در جریان تعطیلات آخر سال آنطور که باید فروش نرفت.


عرضه بازی ها روز عرضه در PC هم یکی از راهکارهای سونی خواهد بود و اینکه هیچوقت این اتفاق نمی‌افتد از دیدگاه بنده یک توهم خواهد بود.
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر