تشکیل یک گروه برای ساخت بازی

mr.yashar

کاربر سایت
Sep 28, 2009
157
نام
یاشار
سلام به همه دوستان

اسم من یاشار هستش دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم
همیشه به ساخت بازی علاقه داشتم و تاحالا به هر طریقی شده خواستم شروع به ساخت بازی بکنم اما هر بار شکست خوردم
تا اینکه امروز فهمیدم اشتباه من از کجا بوده من با خیلیها تماس گرفتم حتی بازیسازان خارجی و در داخل هم با بازیسازان ایرانی هم صحبت کردم
تقریبا دو هفته پیش بود که از طریق ایمیل با آقای فصیحی تماس گرفتم ایشون در فن افزار کار میکنن و در پروژه گرشاسپ دست داشتن
ایشون قرار مصاحبه گزاشتن و من به محل کارشون رفتم بعد از صحبتمون قرار شد من داستانی بنویسم که بعدا فهمیدم سرکار بودم
این مشکلی هست که همه ما داریم من به همه تاپیک ها سر زدم ما با استعدادیم و میتونیم بازی بسازیم اما چند مشکل رو داریم
1. علم کار رو نداریم
2. همدیگرو نمیشناسیم
3. از استعداد هامون با خبر نیستیم

دوستان این مشکلات حل شدنیه من روزی که شروع کردم نه میدونستم 3ds max چیه نه میدونستم ++c برای چه کاری استفاده میشه نه خیلی چیزای دیگه
ولی راه حل رو یاد گرفتم هر کدوم از تاپیک هارو دیدم دوستانی هستن که کم و بیش از بعضی کارا سر در میارن بعضیا هم اصلا بلد نیستن
اما میتونیم با هم شروع کنیم دوستان من منظورم این نیست که ما از فردا killzone میسازیم از پروژه های ساده شروع میکنیم دوستان هرکسی که به ساخت بازی علاقه داره هر چی بلده بگه
بعد دوستانی که در زمینه هایی توانایی دارن مثل برنامه نویسی و ... به عنوان سرگروه انتخاب میشن و به کسانی که علاقه فعالیت در اون زمینه دارن آموزش میدن
اشکالی نداره اولین بازی ما یه بازی ساده بدون صدا حتی سیاه سفید باشه اما با تلاشمون بازی های بزرگتر میسازیم ( یه یا علی میخاد فقط همین )

با معرفی دوستان شروع میکنیم به انتخاب پروژه حتی اگه به سادگی بازی مثل شطرنج باشه اما با یه استارت ساده شروع میکنیم به انجام پروژه های بهتر

دوستان عزیز فقط به اینکه من در داستان کمک میکنم دلتون رو خوش نکنید برادرانه بگم شکست میخورید مثل من =((
 
  • Smile
Reactions: S0lid Snake

POOYA1989

Future Breed Machine
کاربر سایت
Jan 1, 2011
1,341
نام
Pooya
مـــن از چنین حرکت هایی استقبال میکنم اما متاسفانه ما اعتماد به نفسمون در این ضمینه ها پایین است،البته چنین تاپیک هایی در اینجا زیاد ایجاد شده و معمولا هم سر انجام نداشته
متاسفانه من با برنامه نویسی و طراحی آشنایی ندارم و گرنه حتما کمک میکردم.فقط اگه روزی در ضمینه ساخت موسیقی و صدا گذاری کمک خواستین من در خدمتم.
 

mr.yashar

کاربر سایت
Sep 28, 2009
157
نام
یاشار
مـــن از چنین حرکت هایی استقبال میکنم اما متاسفانه ما اعتماد به نفسمون در این ضمینه ها پایین است،البته چنین تاپیک هایی در اینجا زیاد ایجاد شده و معمولا هم سر انجام نداشته
متاسفانه من با برنامه نویسی و طراحی آشنایی ندارم و گرنه حتما کمک میکردم.فقط اگه روزی در ضمینه ساخت موسیقی و صدا گذاری کمک خواستین من در خدمتم.

خیلی ممنون که نظرتون رو گفتین مشکلی نیست دوست من
بنیاد انستیتویی تشکیل داده در میدان فردوسی خیابان نجات الهی تقاطع خیابان سمیه پلاک 213 طبقه 4 شماره 88942218
من خودم هم در این کلاسها اسم نویسی کردم فکر میکنم برای شما هم خوب باشه و در رابطه با این بخش هم قصد دارم کتابها و منابع خوب که بدردمون میخوره رو قرار بدم
قیمتهاش نسبتا خوبه و اساتیدش هم همه در زمینه گیم فعال هستن زمان ثبت نامش هم از 30 مهر تا 3 آبان کلاسها هم در اواسط آبان شروع میشه خوبیش اینه که دیروز که من در
سمینارشون حضور داشتم کارهاشون بر اساس تشکیل گروه هستش یعنی از هر قسمت طراحی برنامه نویسی موسیقی و طراح 2 بعدی و 3 بعدی اعضایی انتخاب میشن تشکیل گروه داده میشه و باهم پروژه انجام میدن
فکر میکنم به این طریق میشه کارایی کرد
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,295
نام
بابک
به نظرم کلا ساخت بازی رو کنسول و پی سی و البته بازار ایران رو بی خیال شید برید تو کار موبایل مثل آیفون و آندرویید چون تو این بازار گرافیک مهم نیست بلکه لدت و ابتکار مهم هست و تازه بلا یه گروه 2-3 نفره میشه بهترین بازی هاشو ساخت
 

majid1605

کاربر سایت
Jan 22, 2010
42
نام
majid
خیلی خوشحال میشم با هم همکاری کنیم البته برنامه نویسیم تعریف زیادی نداره ولی مدلسازیم بد نیست رفرنس داشته باشم راحت طراحی می کنم .البته توی سایت دوستام از خودم توی برنامه نویسی تقریباً حرفی واسه گفتن دارن
 

Above

کاربر سایت
Aug 11, 2008
144
نام
سینا
درود

بله من هم مدت بسار زیادی دنبال پیدا کردن راهی بودم تا طرح های خودم و برادرم رو به یکی از این استدیو های به ظاهر بازی سازی ایرانی بببریم ( طرحی کامل از یک بازی سبک پلتفورمر ) و نتیجه رو ببینیم چی میشه .

اما این کار آنقدر سخت بود و این دوستان آنقدر دست بالا گرفتند که هر کس ندونه انگار الان خودشون کجا هستند . به هر حال من مدت زیادی رو در نت صرف یافتن نمونه هایی از داستان و فضا سازی های گیم های معروف کردم و الان مدتی هست که در حال ترجمه کتاب بسیار ، بسیار کار بردی و ارزشمندی هستم که از وبسایتی خارجی خریداری کردم و این کتاب به قلم 2 تن از طراحان و نویسندگان بازی های برتر هستش . در کل از ایجاد کننده تاپیک به طور حتم میخوام که اگر درست متوجه شدم و داستانی نوشتند اگر جسارتی نیست قسمتی از اون رو در اختیار بنده قرار بده تا یک بررسی بکنم و بینم به چه شکل هستش شاید تونتسیم در این راه با هم پیشرفتی بکنیم چو من همین الان که در حال ایجاد این پست هستم طرحی بسیار تخصصی و فوق العاده عالی رو دارم مینویسم که بدون شک نیتجه خواهد داد اما نه در این مملکت البته دلیل اینکه تعداد بسیار زیادی از افراد هیچوقت اینجا پیشرفت نیمکنند به غیر از طرز فکرشون که با شرایط حال حاضر داخل یکی نیست نبود یک آکادمی برای تدریس این علم هم تاثیر گزاره و هر کسی هم که علاقمند به این کار هست اول میبایست پشتکار بسیار ، بسیار بالایی داشته باشه و در وحله دوم خودش باید دنبال کار خودش رو بگیره

با سپاس از دوستان .
 

mr.yashar

کاربر سایت
Sep 28, 2009
157
نام
یاشار
درود

بله من هم مدت بسار زیادی دنبال پیدا کردن راهی بودم تا طرح های خودم و برادرم رو به یکی از این استدیو های به ظاهر بازی سازی ایرانی بببریم ( طرحی کامل از یک بازی سبک پلتفورمر ) و نتیجه رو ببینیم چی میشه .

اما این کار آنقدر سخت بود و این دوستان آنقدر دست بالا گرفتند که هر کس ندونه انگار الان خودشون کجا هستند . به هر حال من مدت زیادی رو در نت صرف یافتن نمونه هایی از داستان و فضا سازی های گیم های معروف کردم و الان مدتی هست که در حال ترجمه کتاب بسیار ، بسیار کار بردی و ارزشمندی هستم که از وبسایتی خارجی خریداری کردم و این کتاب به قلم 2 تن از طراحان و نویسندگان بازی های برتر هستش . در کل از ایجاد کننده تاپیک به طور حتم میخوام که اگر درست متوجه شدم و داستانی نوشتند اگر جسارتی نیست قسمتی از اون رو در اختیار بنده قرار بده تا یک بررسی بکنم و بینم به چه شکل هستش شاید تونتسیم در این راه با هم پیشرفتی بکنیم چو من همین الان که در حال ایجاد این پست هستم طرحی بسیار تخصصی و فوق العاده عالی رو دارم مینویسم که بدون شک نیتجه خواهد داد اما نه در این مملکت البته دلیل اینکه تعداد بسیار زیادی از افراد هیچوقت اینجا پیشرفت نیمکنند به غیر از طرز فکرشون که با شرایط حال حاضر داخل یکی نیست نبود یک آکادمی برای تدریس این علم هم تاثیر گزاره و هر کسی هم که علاقمند به این کار هست اول میبایست پشتکار بسیار ، بسیار بالایی داشته باشه و در وحله دوم خودش باید دنبال کار خودش رو بگیره

با سپاس از دوستان .



http://tinyurl.com/687zhg7

این داستانی بود که خودم نوشتم البته کامل نیست و شرح کامل جزئیات رو نداره داستان در رابطه با یک شاهزاده هست که ... کامل نمیگم خودتون بخونید اگر ممکنه نظر بدین
 

Above

کاربر سایت
Aug 11, 2008
144
نام
سینا
http://tinyurl.com/687zhg7

این داستانی بود که خودم نوشتم البته کامل نیست و شرح کامل جزئیات رو نداره داستان در رابطه با یک شاهزاده هست که ... کامل نمیگم خودتون بخونید اگر ممکنه نظر بدین

درود

لطفأ این فایل PDF خودتون رو در جای بهتری آپلود کنید که دسترسی به اون ساده تر باشه

متشکرم .
 

shaalashaska

کاربر سایت
Dec 6, 2008
86
سلام عزیز
من خودم چون در حال تدوین یه بازی نامه هستم بسیار علاقمند شدم که داستانتو بخونم. باید بگم خیلی خوب بود, خیلی از ظرافت های کار رو رعایت کرده بودی, سوژه داستانی به نظرم برای ساخت یه بازی ایرانی خیلی خوبه, روایت داستان همگام با گیم پلی خوب زمان بندی و طبقه بندی شده, استفاده از مینی گیم ها تقریبا خوبه, در کل میتونم بگم بعد از پایان کار و یه کم ویرایش, بازینامه خوبی از آب در میاد
چند تا مورد هست که دوست داشتم باهات در میون بزارم
اگه درباره موقعیت زمانی,مکانی بیشتر توضیح بدی (مثلا تشریح محیط و فضای گیم پلی بازی ) بهتره
حالات روحی,عاطفی و در کل شخصیت پردازی کاراکتر ها و ویژگی های هر کدوم در کات سین ها بیشتر باشه گیمر با کاراکتر بیشتر همزاد پنداری میکنه و برای روایت داستان کشش بیشتری ایجاد میکنه
من در مورد داستان بازی چیزی نمیدونم اما قرار دادن پیچیدگی های داستانی و سورپرایز کردن گیمر در طول روایت داستان مواردی رو قرار بدی عالی میشه
در کل یه مورد که من در داستان خودم هم باهاش در گیرم نحوه نوشتن بازی نامه طوری که هر کسی که بازی نامه رو میخونه کاملا اون چیزی رو که تو ذهنته بتونه تصور کنه و در نهایت با بازینامه ارتباط بر قرار کنه. اینو اگه بتونی روش کار کنی عالی میشه

در پایان خوشحال میشم در مواردی بتونی منو راهنمایی کنی چون منم مثل خودت خیلی دوست دارم به نحوی توی این صنعت راهی پیدا کنم
در ضمن اگه میشه در مورد کلاسای انستیتو بازی سازی بیشتر توضیح بده, از نظر کیفیت و راندمان کاری و ایا برای رسیدن به هدفمون کمک کننده هست یا نه, چون منم علاقمند شدم که در کلاسا شرکت کنم
با تشکر
 

mr.yashar

کاربر سایت
Sep 28, 2009
157
نام
یاشار
سلام عزیز
من خودم چون در حال تدوین یه بازی نامه هستم بسیار علاقمند شدم که داستانتو بخونم. باید بگم خیلی خوب بود, خیلی از ظرافت های کار رو رعایت کرده بودی, سوژه داستانی به نظرم برای ساخت یه بازی ایرانی خیلی خوبه, روایت داستان همگام با گیم پلی خوب زمان بندی و طبقه بندی شده, استفاده از مینی گیم ها تقریبا خوبه, در کل میتونم بگم بعد از پایان کار و یه کم ویرایش, بازینامه خوبی از آب در میاد
چند تا مورد هست که دوست داشتم باهات در میون بزارم
اگه درباره موقعیت زمانی,مکانی بیشتر توضیح بدی (مثلا تشریح محیط و فضای گیم پلی بازی ) بهتره
حالات روحی,عاطفی و در کل شخصیت پردازی کاراکتر ها و ویژگی های هر کدوم در کات سین ها بیشتر باشه گیمر با کاراکتر بیشتر همزاد پنداری میکنه و برای روایت داستان کشش بیشتری ایجاد میکنه
من در مورد داستان بازی چیزی نمیدونم اما قرار دادن پیچیدگی های داستانی و سورپرایز کردن گیمر در طول روایت داستان مواردی رو قرار بدی عالی میشه
در کل یه مورد که من در داستان خودم هم باهاش در گیرم نحوه نوشتن بازی نامه طوری که هر کسی که بازی نامه رو میخونه کاملا اون چیزی رو که تو ذهنته بتونه تصور کنه و در نهایت با بازینامه ارتباط بر قرار کنه. اینو اگه بتونی روش کار کنی عالی میشه

در پایان خوشحال میشم در مواردی بتونی منو راهنمایی کنی چون منم مثل خودت خیلی دوست دارم به نحوی توی این صنعت راهی پیدا کنم
در ضمن اگه میشه در مورد کلاسای انستیتو بازی سازی بیشتر توضیح بده, از نظر کیفیت و راندمان کاری و ایا برای رسیدن به هدفمون کمک کننده هست یا نه, چون منم علاقمند شدم که در کلاسا شرکت کنم
با تشکر

درود خیلی ممنونم از لطف شما

دوستمن انستیتو :| که بنیاد تشکیل داده کلا به نفع اساتید هستش نه ما اساتید همون نخبگانی =)) هستن که در ساخت بازیهای مثل میرمهنا و گرشاسپ و ... که هموش رکورد بادکردن رو دست کسبه رو زدن بنام خودشون
اههههممم رکورد پرفروش ترین بازیهای قرن ببخشید پرفروشترین بازیهای بوووووومی رو ترکوندن دست داشتن
کلاسها واقعا عجیب هستش من چند نمونه میگم
1. مبانی بازیساری و تاریخچه و سبک شناسی بازیهای رایانه ای /:) که برای این دو درس 120000 تومان پول باید بدید اجباریه و در کل به شما میگه تفاوت نقش افرینی rpg با
شوتر شخص اول fps چیه من همین جمله ای که کارشناس اونها تو سمینار گفت رو گفتم
2. پروژه بعد از کلی سر کله زدن با این کلاسها باید یه پروژه انجام بدین از 5 گروهی که قبلا گفتم گروه های 5 نفره انتخاب میکنن داستان نویس طراح 2 بعدی طراح 3 بعدی موسیقی دان در حد یانی و در آخر برنامه نویس
حالا برا این پروژه هم 100000 چوب دیگه بده بیاد
3. موتور میخای پیاده کنی هان دوستان دقت کنید فلش 250000 :-$ xna 600000
اینها موارد کمی بود که من گفتم اولین چیزی که هست سطح علم اساتید که در سمینار وقتی توضیح میدادن از بازی ماریو آنچارتد تا گیرز استفاده کردن در حالی که میتونستن از دستاورد خودشون به نمایش بگزارن
من که نرفتم اگر کسی میخاد بره از همین الان براش کلاهمو از سرم برمیدارم :))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر