ترس فراموش شده | Resident Evil : Operation Raccoon City Preview

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
sza85te97eieb4gjcpn.jpg


Resident Evil : Operation Raccoon City
سازنده : Slant Six Games
ناشر : Capcom
تاریخ عرضه : 20 مارچ 2012
سبک بازی : شونر سوم شخص
ماد های بازی : تک نفره , چند نفره آنلاین
پلتفرم ها : PC/PS3/Xbox 360
این بار البرت وسکر وظیفه خوش آمد گویی به شما را بر عهده ندارد, شاید او به سفری طولانی و غیر قابل بازگشت رفته است. این بار شما از اصالت Resident Evil دور خواهید شد. دنیا و رازهای جدیدی را کشف می کنید, شخصیت های جدید و تازه واردی را ملاقات می کنید که تا به حال با آنها رو به رو نشده اید. ولی جای بسی امید است که Raccoon City دوباره بازگشته و ما را در خود به مهمانی دعوت کرده است. زامبی ها و موجودات جهش یافته دشمنان همیشگی, این بار با رویکردی دیگر وارد عرصه جنگ بی رحم شده اند. بازی Resident Evil Raccoon City به عقیده بسیاری از گیمر ها و Fan های دو آتیشه بدور از اصالت فرانچیز RE است و ORC را می تواند بازی جدید تنها با نام RE قلمداد کرد, با این وجود هنوز به احترام Resident Evil به این بازی احترام می گذاریم. جدیدترین بازی شرکت Capcom که توسط سازنده ای با مهارت به نام Slant Six ساخته می شود RE;Operation Raccoon City نام دارد . این بازی از آن جمله عناوینی است که کاراکتر های اصلی خود را فراموش کرده و شخصیت های جدیدی را وارد میدان کرده است. ولی اینبار با تغییرات گسترده !! شاید فکر ترکیب دو یا چند بازی برای خلق و به وجود آوردن یک بازی جدید خوب و نزدیک به ذهن باشد ولی آیا این عمل در واقعیت می تواند موفق باشد. سران شرکت بزرگ Capcom با ترکیب عناصر و المان ها داستانی دو نسخه از فرانچیز RE سعی کرده اند تا داستانی مابین این دو به وجود آوردند و آن را به گونه ای به فرانچیز ربط دهد . ORC ما بین دو بازی RE2 ,3 در جریان خواهد بود با این تفاوت که دیگر شخصیت های آشنا با ما همراه نخواهند بود.

upz7han05p0ommg4syk9.jpg


مخرب یا افشاگر کدامیک !!

همان طور که در مقدمه هم اشاره شد این بازی از اصالت خود دور شده است. با نگاهی به داستان ORC هم می توان به این نکته پی برد. داستان بازی در سال 1998 جریان دارد . اتفاقات بازی ما بین دو نسخه RE2 ,3 جریان پیدا می کند و شخصیت های اصلی این فرانچیز نقش مهمی را در این عنوان نخواهند داشت. پس از انتشار ویروس T در سطح شهر راکون اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باعث می شود افراد مختلف منافع خود را در حطر ببینند. از این رو سران شرکت شیطانی آمبرلا برای حافظت از منافع خود دست به دامن نیرو های خود به نام Umbrella Security Service می شوند این سازمان که تنها هدف خود را محافظت از شرکت آمبرلا می داند مجبور است به هر نحو ممکن تمام اطلاعات مهم را که دال بر جنایت های شرکت دارد را نابود کند ولی از سوی دیگر گروهی دیگر وارد میان نبرد شده است. این گروه Government Spec Ops نام دارد که برای افشاگری فرستاده شده است. گروه SO در این بازی وظیفه دارد هر آنچه که گروه ضربت شرکت آمبرلا وظیفه نابود کردنش را بر عهده دارند را به دست آورد و از آنها بر علیه شرکت استفاده کنند. در این بین که USS وظیفه تخریب و نابود کردن اطلاعات شرکت آمبرلا را بر عهده دارد درگیری های بسیاری ما بین دو گروه ذکر شده اتفاق می افتد که باعث می شود جریاناتی به وجود آید که جذابیت بازی را چند برابر کند. هر چند این بازی از نظر داستانی کاملا" متفاوت از روال نسخه های پیشین بوده است ولی حضور یک یا دو تن از شخصیت های آشنا می تواند جذابیت بازی را بیشتر و گیمر را مشتاق تر کند. تنها تا به این لحظه حضور Leon .s. Kennedy از سوی سازنده بازی تایید شده است. سران محیط زیست و افرادی که Spec Ops را برای انجام جمع آوری اطلاعات به شهر راکون فرستاده اند به خوبی می دانند که مسبب تمام این اتفاقات شرکت آمبرلاستو مدرکی برای اثبات نظریه خود ندارند که در این بین اتفاقاتی روایت می شود که..........
از آنجایی که بازی ما بین دو نسخه از فرانچیزRE در جریان است انتظار حضور شخصیت های آشنای بیشتری از بازی می رود . به طور جد می توان گفت حضور Claire redfield نیز می تواند چشم انداز جدیدی را برای این بازی باز کند. البته خوش آیند است که دشمنان کلاسیک همانند زامبی ها و بخصوص Nemesis در این بازی حضور دارندکخ جذابیت بازی را بیشتر کند. بر اساس اطلاعات جدیدی که از سوی Slant Six منتشر شده است این بازی که از نظر داستانی متفاوت از دیگر بازی هاست ولی باید به این نکته توجه کرد که بازی RE است و داستان بازی به هر نحوی که باشد به دیگر نسخه های RE مربوط و ارتباط داده می شود. حال باید منتظر این بازی باشید و درگیر داستانی بازی شوید تا راز های زیادی برای شما آشکار شود.


sp2w98n935qdcekozxqw.jpg


شوتر سوم شخص یا سوم شخص شوتر !!

در بازی های نسل حاظر علاوه بر داستان و گرافیک وجود گیمپلی قدرتمند می تواند عاملی برای موفقیت یک بازی باشد. حال بستگی دارد که بازی با چه سبکی و در چه بازده زمانی در جریان باشد. از جایی که فرانچیز RE همیشه و در تمام اوقات به صورت سوم شخصه بوده است ORC نیز به این اصول پای بنده بوده ولی در این راستا تغییرات زیادی کرده است. در حیقیت می توان گفت فرانچیز RE از آن جمله بازی هایی بوده که سرآمد بازی های ترس شناخته شده است. از این رو گیمر ها و طرفداران زیادی انتظار دارند که تمام نسخه های RE همواره المان ترس را در خود داشته باشند ولی می توان با اطمینان کامل گفت که ORC با استناد به گفته های مسوولان بازی برای مخاطبین جدید ساخته شده است و شاید طرفداران فرانچیز از اینگونه بازی هایی که به اصالت خود پایبند نیستند حمایت نکنند ولی نمی توان انتظار داشت که هر بازی ای در هر برند و از هر سبکی که ساخته می شود فقط برای طرفداران کلاسیک بازی باشد بلکه اینگونه بازی ها برای جذب مخاطبین جدید ساخته می شود. گیمپلی بازی بر اساس حضور شخصیت های مختلف از دو گروه مخالف طراحی شده است به دین گونه که هر شخصیت می تواند برای خود فنون و حرکات خاصی داشته باشد که باعث می شود گیمپلی بازی انعطاف پذیر تر و بهتر باشد. می تواند گفت REORC تغییرات زیادی از نظر گیمپلی داشته است. شخصیت های قابل بازی در این گیم به 6 شخصیت مختلف با فنون و روحیات مختلف تقسیم می شوند که هر کدام بسته به شرایط و موقعیت نیازمند اصول و فنون مختلفی هستند . هر یک از کاراکتر های قابل بازی ORC برای خود ویژگی متفاوتی نسبت به دیگری دارند. به طور مثال می توان از قابلیت جستوجو گری , قتل های مخفیانه , طلسم زامبی ها و.... اشاره کرد.

mrgr5r98be11ih0212pk.jpg


المان های بازی تغییر کرده است و دیگر زامبی ها همان زامبی ها کند ذهن نیستند و اینبار با اصول زامبی مانند خود شما را در گیر می کنند. آنها می توانند از روش ها و راه های مختلف به گیمر حمله کنند, به طور مثال می توان به این راه اشاره کرد که یکی از زامبی ها به گیمر نزدیک می شود و او را از پشت می گیرد و دیگر زامبی گیمر را نوازش می کند. البته اینگونه کار ها در نسخه های گذشته به خصوص نسخه شماره 5 از سری بازی های Risedent Evil وجود داشته است ولی کارایی این گونه اقدامات بیشتر و پر چالش تر شده است. زامبی ها و موجودات جهش یافته بی شماری در این بازی حضور دارند از زامبی ها کلاسیک تا Nemesis همگی برای نابودی بازگشتنه اند. سیستم کاورگیری در ORC همانند دیگر بازی ها موجود در بازار انجام می شود و تفاوت زیادی بین سیستم کاورگیری وجود ندارد. طبق اطلاعاتی که منتشر شده سیستم سلامتی در بازی تغییر کرده است و شاهد سیستم جدید و بهتری خواهیم بود ولی باید منتظر ماند و دید که این سیستم چه تفاوت های با سیستم کلاسیک سری بازی های RE خواهد داشت. سلاح های مختلف یکی از نکات مثبت بازی است. تنوع سلاح ها زیاد است و هر یک از شخصیت های بازی برای خود سلاح خاص و ویژه ای دارد. سازندگان در مورد سیستم تخریب در بازی اینگونه گفته اند که سیستم تخریب در بازی همانند گذشته است با این تفاوت که قدرت سلاح ها به حدی بالاست که گیمر می تواند با استفاده از یک چنجر 4 زامبی را به طور هم زمان نابود کند.


lds6wpy2k6h5qyxde0ds.jpg


بخش مولتی پلیر این بازی دارای ماد های مختلف و جالبی است که می تواند تا مدتها شما را با زامبی ها و دوستانتان سرگرم کند.از جمله ماد های بازی می توان به Biohazard/Survivors / Team attack/ اشاره کرد. سلاح هایی که در بخش مولتی پلی وجود دارد متنوع تر و جذاب تر از بخش تک نفره است و در این بخش با سلاح های کلاسیک دو بازی RE2,3 نیز رو به خواهید شد که خاطراتی را برای گیمر ها و طرفداران فرانچیز زنده می کند.
به طور معمول تمام شخصیت ها می توانند با خود 3 تا 6 سلاح کوچک و بزرگ حمل کنند که این خود نشان از بزرگی گیمپلی بازی است. با این وجود تمام سلاح های بازی بر اساس شخصیت ها کاربرد دارند و هر شخصیت به خوبی نمی تواند از سلاح شخصیت دیگر استفاده کند. گیمر قبل از آغاز Campaign می تواند سلاح خود را از بین سلاح های مختلف بازی انتخاب کند. سلاح های موجود در بازی دو نوع هستند آن دسته که قابل انتخاب توسط گیمر است و آن دسته که به صورت انحصاری در اختیار NPC هاست. NPC ها از سلاح هایی استفاده می کنند که به مراتب بهتر و قوی تر از سلاح های موجود برای شخصیت های قابل بازی است, همین امر باعث می شود که NPC ها برتری خاصی نسبت به کاراکتر های قابل بازی داشته باشند.

k0d4ke88ng3142p357hg.jpg


گرافیک و امر صداگذاری در سطح خوبی قرار دارد و می توان گفت سازندگان در این امر موفق عمل کرده اند و جای بسی خوشحالی است که افراد با مهارت و با استعداد وظیفه این دو بخش را بر عهده گرفته اند. در بخش گرافیک انتظار می رود که ساختمان ها و وسایل موجود در بازی بر اساس نمونه های رایج در سال 1998 طراحی شده باشند . صداگذاری شخصیت ها بخصوص زامبی ها خوب انجام شده است و آنها در هر لحظه می توانند شما را در دام خود گرفتار کنند. یکی از نکات جالب بازی در بخش صداگذاری امکان تشخیص کاراکتر توسط زامبی ها از طریق صدای اوست. این امر بدین گونه است که اگر زمانی که تعداد زیادی از زامبی ها و موجودات جهش یافته نزدیک به کاراکتر باشند تنها کافیست کاراکتر مورد نظر اشتباهی بکند و صدایی را ایجاد کند همین امر باعث می شود که محل اختفاء او توسط زامبی ها و موجودات جهش یافته شناسایی شود. طبق تریلر هایی که منتشر شده است می توان گفت گرافیک بازی تلفیقی از رنگ های مختلف است که جوء خاصی به بازی می دهد. در کل انتظار می رود که امر صداگذاری و گرافیک بازی در سطح خوبی قرار داشته باشد ولی با این وجود نمی توان گفت آیا بازی با وجود تغییراتی که داشته است موفق می شود یا اینکه با شکستی بدتر از RE5 رو به رو می شود. حال باید تا 20 مارچ 2012 منتظر ماند.


 

Eh$s$aN

کاربر سایت
Feb 7, 2011
521
نام
احسان
به نظر من این عنوان Starter هست برای خوردن غذای اصلی :D و فقط برای اینه که آدم رو جو RE بگیره و بره نسخه RE6 رو بگیره . به هر حال اینهم یک نوع سیاسته . اما فکر نکنم موفق باشه .
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
خب من تو مقاله اشاره کردم که سازنده گفته این نسخه بیشتر برای جذب طرفدار بیشتره تا جلب نظر طرفداران قدیمی. به هر حال باید منتظر موند. ممنون بابت نظرات
 

behexen

کاربر سایت
Dec 18, 2010
123
نام
کسری
آیا بازی با وجود تغییراتی که داشته است موفق می شود یا اینکه با شکستی بدتر از RE5 رو به رو می شود
شکست ؟ بدتر از re5 ؟
اتفاقا re5 خیلیم موفق بود
موفقیت بالاتر از اینکه فن های cod رو جذب کرد:d
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
خب ببین مقوله جذب مخاطب و شکست دو چیز مجزا هستن. شکست به خاطر این بود که بازی المنت های اصلی خودش رو تونست به خوبی پیاده کنه. المنت هایی که همه RE رو با اون میشناسن
 

babak_snake72

کاربر سایت
Jun 8, 2006
48
نام
بابک
resident evil 5 شاید واسه بازی خور ها یه شوتر عالی و هیجان انگیز بود!

اما واسه من و امثال من که طرفدارای قدیمی این سری هستند اصلا رازی کننده نبود!

این عنوان داره از ریشه اصلی و جذابش که ترس و هیجان مضاعف بود همراه دستان قوی دور میشه!

هدف تواین عنوان زنده بودن و نجات باز مانده ها و فرار از مرگ بود....


در حالی که RE5 فقط گرافیک و اکشن خوبی داشت!حتی سری فیلم های این عنوان هم داره از ترس دور میشه و فقط می خواد مهارت قهرمان داستان رو تو از بین

بردن زامبیها نشون بده.

Resident Evil : Operation Raccoon Cityهم اونی نیست که منتظرش بودیم

به هر حال بازم از خیلی عنوان های دیگه یه سرو گردن بالا تره!

امیدوارم نسخه شماره 6 دوباره این عنوان رو به جایگاه اصلیش برگردونه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر