ترامپ بازیهای ویدئویی را ، مقصر اصلی حوادث تیر اندازی اخیر می داند ، سازمان ESA پاسخ داد

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
f7866851.jpg

به دنبال چندین تیراندازی گسترده در هفته اخیر ، دونالد ترامپ ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در بامداد دوشنبه ، باری دیگر بازیهای ویدئوییِ وحشتناک و خشن را به دلیل ترویج خشونت در جامعه ، محکوم کرد .
فعالان حوزه گیم The Entertainment Software Association م ( ESA ) ، دنیای بازیهای ویدئویی را بررسی و به عنوان صدا و مدافع صنعت گیم شناخته می شوند ، در اظهار نظر ترامپ ، سخنگوی ESA پاسخ داد ، بیش از 165 میلیون آمریکایی از انجام بازیهای ویدئویی لذت می برند و میلیاردها نفر بازیهای ویدئویی را انجام می دهند ، با این وجود جوامع دیگر ، جایی که بازیهای ویدئویی در آن مشتاقانه انجام می شود ، نمی توان با سطح غم انگیز خشونتهایی که در ایالات متحده رخ می دهند برابر دانست .

منابع دیگر :

در حالی که مسائل مختلفی به عنوان بحران‌های اجتماعی ایالات متحده مطرح می‌شوند ، ترامپ از کنترل بیشتر روی بازی‌های ویدیویی سخن می‌گوید : «ما باید جلوی تجلیل از خشونت را در جامعه خود بگیریم . اولین مورد چیست ؟ بازی‌های ویدئویی !
با وجود آن که اعتیاد به بازی‌های ویدیویی در لیست بیماری‌های روانی سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته اما مقالات علمی زیادی هستند که نشان می‌دهند بازی‌های ویدیویی روی افزایش خشونت بازیکنان تاثیر نمی‌گذارند .
این تنها درگیری و خصومت دونالد ترامپ با دنیای بازی‌ها نیست ، تعرفه ۲۰ درصدی واردات محصولات چینی به آمریکا باعث شده تا اخبار زیادی مبنی بر گران‌تر شدن کنسول‌های نسل بعد در این کشور مطرح شوند ؛ اتفاقی که شرکت های سونی ، مایکروسافت و نینتندو را موظف به انتشار بیانیه‌ای مشترک کرد .

منبع
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
این بشر دیوانه هست ولش کنید ولی موهاش خیلی باحاله

کلا زیاد ور میزنه جدی نگیرید
این موضوع فقط محدود به ترامپ و جالب اینه که محدود به آمریکا هم نیست ، و به دفعات در کشور های مختلف خواستن تقصیر رو بندازن گردن بازی های کامپیوتری
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,339
نام
Majid
بهتر نیست اول قوانین مربوط به حمل سلاح رو اصلاح کنه؟
مافیای خیلی گنده ای پشت این قضیه هست، فک نمیکنم قدرت دولت آمریکا در حدی باشه که بتونه جلوشو بگیره.
اسلحه توی فرهنگ آمریکایی جا گرفته، حتی اگه جلوش گرفته هم بشه مردم حداقل جنوب آمریکا که معمولا یک اسلحه گنده همیشه تو خونشون دارن کنار نخواهند اومد باهاش :D
 

Albis

کاربر سایت
Sep 11, 2008
1,761
بهتر نیست اول قوانین مربوط به حمل سلاح رو اصلاح کنه؟
حتی اگه حمل و خرید و فروش اسلحه هم غیر مجاز باشه، باز فکر میکنین پیدا کردن یه اسلاحه قاچاق یا دزدی برای یه تروریست کار سختیه؟!
تو کشورهایی که به شدت در این مورد محدودیت وجود داره هم به راحتی اسلحه قاچاق/دزدی میکنن و باهاش جرم انجام میدن.
به نظرم همین قانون حمل سلاح تو مواردی جون خیلیا رو نجات داده ...
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
شواهد واضح بود که بازیهای ویدئویی خشونت آمیز ، عامل خطر برای اقدامات جدیِ پرخاشگری نیست . نه فیلم های خشن و نه سایر رسانه ها.

c255891_.png


 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,091
نام
MohammadAli
ما گیمرتر از مردم کره‌جنوبی و ژاپن که نداریم طبق منطق اینا اونجا باید هر روز تیراندازی و کشتار جمعی بشه :D متاسفانه مشکل نه از سلاحه و نه از بازی مشکل این تیراندازی‌ها تو آمریکا خیلی ریشه‌ای‌تر از ایناست ولی خودشون علاقه‌ای به حلش ندارن.
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
این قضیه تیراندازی اولین باری نیست که گردن بازیا انداخته میشه اولین قربانیشم doom بوده اون زمان یه نوجوان روانی امده بود رو doom ماد زده بود و شیاطین با مردم عوض کرده بود بعدشم واقعا اسلحه گرفت ادم کشت:|
 

dr.hamidreza

کاربر سایت
Feb 21, 2011
238
نام
حميدرضا
بهتر نیست اول قوانین مربوط به حمل سلاح رو اصلاح کنه؟
رییس جمهور آمریکا قدرت مانور زیادی در این زمینه نداره چون حق حمل سلاح توی قانون اساسیشون به مردم داده شده که برای اصلاحش به رای اکثریت قاطع نماینده ها نیاز هست و تازه بعد از اون هم هر ایالت باید جداگانه موافقت خودشو با این تغییر اعلام کنه.
می بیینید که این فرایند به خودی خود خیلی پیچیده و نامحتمل هست حالا در نظر بگیرید که لابی اسلحه سازای سبک هم از قدرتمندترین لابی های سیاسی آمریکا هست و هر سیاست مداری که بخواد در این زمینه اقدامی فراتر از شعار و ژست انتخاباتی انجام بده رو میتونن کله پا کنند.
 
آخرین ویرایش:

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
477
نام
Sera
کوبریک میگه ؛«انسان تلفیقی از بدی ها و خوبی هاست»، چیزی به نام انسان پاک وجود نداره،هیچکس بصورت مطلق کامل نیست حتی اگه بخواد اینطور باشه،ولی یک سطح وجود داره، که در مابین این دو قرار گرفته،یک ترازو که دارای ظرافتی بسیار عمیق است،چیزی که تعادل رو بین این دو برقرار می کنه.
حالا بعضی ها این ویژگی رو ندارن این اشخاص بسته به جایی که درش بزرگ شدن طرز فکرشون و شخصیت تشون شکل می گیره اینا یا سقوط می کنن تا منتهی الیه ظرفیتی که جواب گو هست یا بلعکس به اوج می رسن و اشباع می شن...

این با فرهنگ سازی به وجود نمیاد همیشه کسایی هستند که تعادل رو به هم بزنن،یکپارچکی هرگز به جود نمیاد.
 
  • Wow
Reactions: IMANOKA

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر