Digital Foundry چند روز پیش بررسی از بازیهای Xbox One (اغلب بازیهای first party) داشته است که از تجربه نزدیک در نمایشگاه حاصل شده است.
Forza Motorsport 5
DF به شدت از گرافیک و جلوه های بصری این بازی تعریف کرده و آن را هایلایت نمایش Xbox One لقب داده. نورپردازی بازی بسیار طبیعی تر شده و DF کاکپیت بازی را "باورنکردنی" توصیف کرده. خط هایی که روی ماشین می افتند pre-baked هستند اما جزئیات فوق العاده بالایی دارند. بازی در رزولوشن 1080p اجرا می شود و روی 60 فریم بر ثانیه قفل شده است، هرچند برخی افکت های انعکاس نور 30 فریم اجرا می شوند. به گفته Dan Greenwalt، هر چیزی که میبینید به صورت in-game رندر شده است.
Ryse: Son of Rome
به گفته سازندگان بازی، Ryse به صورت native در رزولوشن 1080p و 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود و از CryEngine جدید استفاده می کند. در بازی از انواع مختلف موشن بلور استفاده شده و افکت های آتش نیز فوق العاده اند. سایه ها خوب هستند و از افکت Film Grain نیز استفاده شده. البته کات سین انتهایی بازی به نظر می رسد به صورت Pre-rendered شده باشد.
Crimson Dragon
این بازی توسط Unreal Engine 3.0 ساخته شده و بر خلاف Forza 5 و Ryse، مستقیما روی Xbox One اجرا نمی شد. Crimson Dragon که در ابتدا قرار بود یک عنوان کاملا کینکتی باشد، توسط کنترلر بازی می شود و فعلا هیچ نشانه ای از استفاده کینکت در این دمویی که بازی کردیم دیده نشد. گیم پلی بازی عالی است و قطعا طرفداران قدیمی این سری را راضی خواهد کرد. از لحاظ بصری بازی در رزولوشن 1080p و در 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود. مدل ها، افکت ها و بافت ها در حد نسل حاضر هستند و حداقل امیدوار بودیم بازی در 60 فریم اجرا می شد.
Killer Instinct
از این بازی نیز یک دمو ساده در زمین Tiger's Lair با دو کاراکتر Jago و ZX Spectrum در دسترس بود. KI از لحاظ گیم پلی شبیه به Street Fighter 4 است با این تفاوت که تمرکز بسیار بیشتری روی زدن کمبوهای طولانی است. این بازی نیز در رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود. نقطه عطف گرافیک بازی افکت ذرات فوق العاده ای است که از fireball های Jago در محیط پخش می شود و همچنین انعکاس نورهای ایجاد شده روی زمین در اثر ضربات است. هرگز چنین افکت ذرات عالی با این گستردگی در کنسول های این نسل دیده نشده بود.
Dead Rising 3
این بازی نیز همانند Crimson Dragon مستقیما روی Xbox One اجرا نمی شد و در محیط debug در PC در حال اجرا بود. به گفته کپکام، تعداد زامبی ها در این بازی 3 برابر قبل شده است. در DR3 از Smart Glass نیز برای پیدا کردن اسلحه های نقشه و همچنین فرمان بمباران هوایی می توان استفاده کرد. در نمایشگاه تقریبا هیچ چیز DR3 برای بازی کردن نبود! اما از چیزهایی که دیده شد، افکت خون بسیار خوب و راضی کننده بود و افکت lens flare حاصل از شلیک منور خودنمایی می کرد. برای رزولوشن بازی چیزی تایید نشد اما از دمویی که ما دیدیم، به نظر می رسد در رزولوشن 1080p رندر می شد. افکت های God ray و motion blur در حد کمی استفاده شده بود. سایه های ایجاد شده توسط چراغ قوه بسیار قوی و تاثیر گذار بود و انعکاس های آن پیشرفت چشمگیری نسبت به قبل داشته است. هرچند در محیط های بیرونی کمی مشکل ظاهر شدن اشیاء وجود داشت. از لحاظ پایدای، بازی خوب نبود. مشکل screen tearing حاد بود و فریم بازی هم ثابت نبود، تا جایی که در هنگام رانندگی با ماشین موقع له کردن زامبی ها تا 15 فریم هم پایین می آمد. پس به طور واضح هدف DR3 فریم 30 است. البته در کنفرانس مایکروسافت به دلیل فعال بودن v-sync این مشکلات وجود نداشت و امیدواریم در زمان عرضه نیز همینطور باشد.
Project Spark
یکی از هیجان انگیزترین بازیهای نمایش داده شده در کنفرانس مایکروسافت Project Spark بود که تحت نظارت مستقیم فیل هریسون است و کاملا مشخص است برای مقابله با LittleBigPlanet ساخته می شود. در این بازی با یک orb سه بعدی می توانید مراحل یک بازی را به طور کامل طراحی کنید. در این بازی تمام عناصر، حتی دشمنان بازی را به هر اندازه ای که می خواهید می توانید بسازید. به گفته سازندگان، هیچ محدودیتی از لحاظ RAM برای ساخت و ساز وجود ندارد. برای بازی کردن چندین سبک مختلف در دسترس است. از FPS تا بازیهای اکشن سوم شخص، RPG، معمایی و شوترهای ریلی. ما واقعا حیرت زده شدیم وقتی دیدیم بازی Geometry Wars توسط این موتور ساخته شده تا جایی که تقریبا هیچ فرقی با GW اصلی نداشت. حتی چگونگی عملکرد هوش مصنوعی دشمنان و نوع انیمیشن های آن ها نیز در حیطه انتخاب های شماست. بازی در 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود، اما فریم بازی در یکی از مراحل ساخته شده که پر از دشمن بود بسیار ناپایدار بود. هرچند ساخت بازی در مراحل بسیار ابتدایی خود به سر می برد که برای چنین پروژه عظیمی قابل درک است. رزولوشن بازی نیز 1080p بود و بر روی Xbox One اجرا می شد.
Battllefield 4
متاسفانه دموی نشان داده شده در کنفرانس مایکروسافت، در نمایشگاه قابل بازی نبود. رزولوشن 1080p و فریم 60 تایید شده و مولتی پلیر 64 نفره نیز روی Xbox One موجود است. BF4 نیز روی Xbox One اجرا نمی شد.
FIFA 14
FIFA 14 از جمله بازی هایی بود که مستقیما روی Xbox One اجرا می شد. این همان FIFA همیشگی است که میشناسیم و دوست داریم، اما سرعت آن با توجه به انیمیشن های سنگین تر کمی پایینتر آمده و کمی باگ در کنترل توپ وجود داشت که سازندگان قول داده اند این مشکلات در نسخه نهایی برطرف خواهند شد. بزرگترین تغییر، مدل کاملا 3 بعدی برای تماشاگران است که از همه چیز بیشتر جالب توجه بود. نورپردازی روی زمین ملایم تر و زیباتر شده. صورت بازیکن ها جزئیات بیشتر و طبیعی تری داشته و مدل ها و بافت های آنها پیشرفت قابل توجه ای نسبت به قبل داشته است. FIFA 14 نیز در رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود و هیچ افت فریمی نیز در هنگام بازی دیده نشد. تنها مشکل دیده شده لودینگ های طولانی بازی بود که هیچ پیشرفتی نسبت به کنسول های نسل حاضر نداشت.
Forza Motorsport 5

DF به شدت از گرافیک و جلوه های بصری این بازی تعریف کرده و آن را هایلایت نمایش Xbox One لقب داده. نورپردازی بازی بسیار طبیعی تر شده و DF کاکپیت بازی را "باورنکردنی" توصیف کرده. خط هایی که روی ماشین می افتند pre-baked هستند اما جزئیات فوق العاده بالایی دارند. بازی در رزولوشن 1080p اجرا می شود و روی 60 فریم بر ثانیه قفل شده است، هرچند برخی افکت های انعکاس نور 30 فریم اجرا می شوند. به گفته Dan Greenwalt، هر چیزی که میبینید به صورت in-game رندر شده است.
Ryse: Son of Rome

به گفته سازندگان بازی، Ryse به صورت native در رزولوشن 1080p و 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود و از CryEngine جدید استفاده می کند. در بازی از انواع مختلف موشن بلور استفاده شده و افکت های آتش نیز فوق العاده اند. سایه ها خوب هستند و از افکت Film Grain نیز استفاده شده. البته کات سین انتهایی بازی به نظر می رسد به صورت Pre-rendered شده باشد.
Crimson Dragon

این بازی توسط Unreal Engine 3.0 ساخته شده و بر خلاف Forza 5 و Ryse، مستقیما روی Xbox One اجرا نمی شد. Crimson Dragon که در ابتدا قرار بود یک عنوان کاملا کینکتی باشد، توسط کنترلر بازی می شود و فعلا هیچ نشانه ای از استفاده کینکت در این دمویی که بازی کردیم دیده نشد. گیم پلی بازی عالی است و قطعا طرفداران قدیمی این سری را راضی خواهد کرد. از لحاظ بصری بازی در رزولوشن 1080p و در 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود. مدل ها، افکت ها و بافت ها در حد نسل حاضر هستند و حداقل امیدوار بودیم بازی در 60 فریم اجرا می شد.
Killer Instinct

از این بازی نیز یک دمو ساده در زمین Tiger's Lair با دو کاراکتر Jago و ZX Spectrum در دسترس بود. KI از لحاظ گیم پلی شبیه به Street Fighter 4 است با این تفاوت که تمرکز بسیار بیشتری روی زدن کمبوهای طولانی است. این بازی نیز در رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود. نقطه عطف گرافیک بازی افکت ذرات فوق العاده ای است که از fireball های Jago در محیط پخش می شود و همچنین انعکاس نورهای ایجاد شده روی زمین در اثر ضربات است. هرگز چنین افکت ذرات عالی با این گستردگی در کنسول های این نسل دیده نشده بود.
Dead Rising 3

این بازی نیز همانند Crimson Dragon مستقیما روی Xbox One اجرا نمی شد و در محیط debug در PC در حال اجرا بود. به گفته کپکام، تعداد زامبی ها در این بازی 3 برابر قبل شده است. در DR3 از Smart Glass نیز برای پیدا کردن اسلحه های نقشه و همچنین فرمان بمباران هوایی می توان استفاده کرد. در نمایشگاه تقریبا هیچ چیز DR3 برای بازی کردن نبود! اما از چیزهایی که دیده شد، افکت خون بسیار خوب و راضی کننده بود و افکت lens flare حاصل از شلیک منور خودنمایی می کرد. برای رزولوشن بازی چیزی تایید نشد اما از دمویی که ما دیدیم، به نظر می رسد در رزولوشن 1080p رندر می شد. افکت های God ray و motion blur در حد کمی استفاده شده بود. سایه های ایجاد شده توسط چراغ قوه بسیار قوی و تاثیر گذار بود و انعکاس های آن پیشرفت چشمگیری نسبت به قبل داشته است. هرچند در محیط های بیرونی کمی مشکل ظاهر شدن اشیاء وجود داشت. از لحاظ پایدای، بازی خوب نبود. مشکل screen tearing حاد بود و فریم بازی هم ثابت نبود، تا جایی که در هنگام رانندگی با ماشین موقع له کردن زامبی ها تا 15 فریم هم پایین می آمد. پس به طور واضح هدف DR3 فریم 30 است. البته در کنفرانس مایکروسافت به دلیل فعال بودن v-sync این مشکلات وجود نداشت و امیدواریم در زمان عرضه نیز همینطور باشد.
Project Spark

یکی از هیجان انگیزترین بازیهای نمایش داده شده در کنفرانس مایکروسافت Project Spark بود که تحت نظارت مستقیم فیل هریسون است و کاملا مشخص است برای مقابله با LittleBigPlanet ساخته می شود. در این بازی با یک orb سه بعدی می توانید مراحل یک بازی را به طور کامل طراحی کنید. در این بازی تمام عناصر، حتی دشمنان بازی را به هر اندازه ای که می خواهید می توانید بسازید. به گفته سازندگان، هیچ محدودیتی از لحاظ RAM برای ساخت و ساز وجود ندارد. برای بازی کردن چندین سبک مختلف در دسترس است. از FPS تا بازیهای اکشن سوم شخص، RPG، معمایی و شوترهای ریلی. ما واقعا حیرت زده شدیم وقتی دیدیم بازی Geometry Wars توسط این موتور ساخته شده تا جایی که تقریبا هیچ فرقی با GW اصلی نداشت. حتی چگونگی عملکرد هوش مصنوعی دشمنان و نوع انیمیشن های آن ها نیز در حیطه انتخاب های شماست. بازی در 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود، اما فریم بازی در یکی از مراحل ساخته شده که پر از دشمن بود بسیار ناپایدار بود. هرچند ساخت بازی در مراحل بسیار ابتدایی خود به سر می برد که برای چنین پروژه عظیمی قابل درک است. رزولوشن بازی نیز 1080p بود و بر روی Xbox One اجرا می شد.
Battllefield 4

متاسفانه دموی نشان داده شده در کنفرانس مایکروسافت، در نمایشگاه قابل بازی نبود. رزولوشن 1080p و فریم 60 تایید شده و مولتی پلیر 64 نفره نیز روی Xbox One موجود است. BF4 نیز روی Xbox One اجرا نمی شد.
FIFA 14

FIFA 14 از جمله بازی هایی بود که مستقیما روی Xbox One اجرا می شد. این همان FIFA همیشگی است که میشناسیم و دوست داریم، اما سرعت آن با توجه به انیمیشن های سنگین تر کمی پایینتر آمده و کمی باگ در کنترل توپ وجود داشت که سازندگان قول داده اند این مشکلات در نسخه نهایی برطرف خواهند شد. بزرگترین تغییر، مدل کاملا 3 بعدی برای تماشاگران است که از همه چیز بیشتر جالب توجه بود. نورپردازی روی زمین ملایم تر و زیباتر شده. صورت بازیکن ها جزئیات بیشتر و طبیعی تری داشته و مدل ها و بافت های آنها پیشرفت قابل توجه ای نسبت به قبل داشته است. FIFA 14 نیز در رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود و هیچ افت فریمی نیز در هنگام بازی دیده نشد. تنها مشکل دیده شده لودینگ های طولانی بازی بود که هیچ پیشرفتی نسبت به کنسول های نسل حاضر نداشت.