تجربه IGN با The Master Chief Collectin

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896

چه خوب است که گاهی بعضی بازی های کلاسیک را دوباره انجام دهیم و آن بوی خوش گذشته را استشمام کنیم و از آن بهتر این است که Halo هم از این دسته بازی‌ها باشد. خیلی از چیزهای فوق العاده همچنان فوق العاده مانده اند اما خوب از نظر تکنیکی گذشت زمان آن را فرسوده می کند. با تغییراتی که چهار هیلو اصلی و شماره دار در The Master Chief Collection شامل شده‌اند، شما را به اوج نوستالوژی می‌برند و خاطرات خوب و خوشی که با این بازی‌ها داشته‌اید را دوباره زنده می کنند. با این کالکشن ارزشمند قادر خواهید بود تا چهار عدد از بهترین تجربه‌های دو کنسول گذشته مایکروسافت را بهرمند شوید.
گذر 13 سـال از زندگیمان هیچگاه موسیقی منو Halo Combat Evolve را از یادمان نخواهد برد، یا به دست آوردن آخرین امتیاز از به رُبودن پرچم در Coagulation، دشمنان عجیب، آن هوش مصنوعی آبی رنگ که حتی نمی دانستید او چیست و یا آن حلقه عظیم و باورنکردی هرگز فراموش نمی شوند. اما شاید آن صورت‌های چند گوش، تکستچرهای مسطح دیوارها و طبقات یا آن انفجارهای بی‌دندانه را فراموش کرده‌اید، آن‌ها در زمان خود بسیار خوب بودند. البته هدف از زدن این حرف‌ها ایراد گرفتن از اثرهای بانجی نیست و هیچ انتظاری هم نداریم که بعد از گذشته دو نسل کارشان همچنان عالی بماند. این حرفها هیچ گاه از ارزش Halo کم نمی کند، فقط با این‌ها به یاد می‌آوریم که Master Chief چقدر پیر شده است. اما از این حرف ها که بگذریم به استودیو 343 می رسیم، استودیویی که بعد از جدایی بانجی از مایکروسافت آن‌ها سکان کشتی هیلو را در دست گرفتند، که مطئنا کشتی کوچکی هم نیست. 343 کاری با این سری کرد که نه تنها حس نمی‌کنیم چندین ازسال ار عرضه اولین هیلو می گذرد بلکه به Master Chief حسی جوانتر و شاداب تر نیز داده است. آن ها در E3 به سیم آخر زدند و کالکشنی ارزشمند به نام Master Chief Collection را معرفی کردند. کالکشنی که دارای تغییراتی بسیار بزرگ در حد نام این عنوان است.
البته لازم به ذکر است که آن‌ها مسائلی مانند آن حس های دوست داشتنی حین مبارزات ، داستان بازی و یا آن حلقه عظیم خاطره انگیز را سر جایش گذاشته اند، اما هر چیزی که قادر به دیدن و شنیدنش هستید بسیار بهتر و عمیق تر از قبل در راه هستند. تمام هنرمندان، برنامه نویسان و حتی تسترها می‌دانند که فقط نام هیلو را حمل نمی کنند، مسئله فقط چند کراکتر و کدها و قوانین نیست. بلکه آن‌ها قطعه‌ای عظیم از تاریخ صنعت گیم را در دست دارند، قطعه‌ای که طرفداران بی شماری دارد. 343 با قدرت بیشتری به سوی Master Chief رفته است. حال وقت آن است که جان از خواب بیدار شود.



بگذارید با اولین هیلو شروع کنیم، جایی که همه چیز از آن جا شروع شد؛ شروع قدرت این عنوان، شروع قدرت Xbox و طرفدارانی که شدیدا از آن استقبال کردند. The Pillar of Autumn، کشتی عظیم الجثه انسان‌ها که تحت حمله Covenantها قرار گرفته بود. وظیفه شما خارج کردن یک هوش مصنوعی بسیار با ارزشی بود که به دسته دشمنان نیوفتد. در دور نمای آن، حلقه عظیمی وجود داشت که نه کسی از آن اطلاعی داشت و نه کسی می دانست آن چه چیزی است. Pillar of Autumn در حقیقت راهی به سوی میادین جنگ بود. جنگ و مبارزه ای بزرگ. اصل ماجرا از جایی شروع می شود که به سمت آن حلقه روانه می شوید. این همان جاییست که به خود می گویید وای خدای من Halo!
Halo یک سورئال است، در آن هم چیزهای آشنا یافت می شود و هم فراتر از دنیای ما، چیزهایی غریب. شما درخت و چمن ها را می بینید، صدای یک آبشار را از دور دست می‌شنوید و همچنین در کنار آن ها به افقی زیبا و در عین حال غیر ممکن می‌نگرید. با خود می‌گویید چقدر بزرگ است، اصلا جاذبه در اینجا چگونه کار می کند؟ در این حین وزوزهای عجیبی حواستان را پرت می کند و ناگهان چیزی عجیب را می‌بینید که به سویتان پرواز می کند. نمی‌دانید آن چیست و فقط به این فکر می کنید که باید فرار کنید و قایم شوید. این بخش از این اثر یکی از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین بخش‌های این بازی است. محیط اطراف به گونه ایست که هیچ پاسخی برای آن ندارید. این ها مسائلیست که 13 سال است مرا اسیر خود کرده. شاید هیچگاه چنین لحظه‌ای برای خیلی‌ها تکرار نشود اما افرادی که برای اولین بار این لحظه را در MCC بازی کنند، تجربه وصف ناپذیری به آن‌ها دست خواهد داد.
گفتنیست در MCC، حس بازی همان حس هیلویی است که باید باشد، اما 60 فریم بودن آن حتی غرقتان خواهد کرد! این امر باعث شده تا به مراتب راحت‌تر از قبل کار خود را بکنیم، راحت تر نشانه بگیریم و آن Bansheeها و Droneها را نابود کنیم. شما در این بازی فکر می کنید با دنیایی Sandbox با اختیارهای فراوان رو به رو هستید. همه چیز به بهترین شکل در جای خود قرار دارند. تفنگ ها، نارنجک‌ها و ضربه‌های سریع (همان Melee Attack) همه آن‌ها با یک دکمه در دسترس هستند، درست مثل وقتی که در سال 2000 در دسترس بودند.


هر زمانی که دوست دارید، در بخش داستانی Halo یا Halo 2 قادر خواهید بود با زدن یک دکمه از سال 2014 به سال 2000 سفر کنید، آن هم با یک چشم به هم زدن. گرافیک بازی در یک لحظه برایتان تغییر می‌کند و گاه می توانید با گرافیک اورجینال آن بازی کنید و گاه با بازسازی‌ای که 343 برایتان ترتیب داده بازی کنید. در Halo: CE که سال 2011 عرضه شد این امکان وجود داشت اما برای تغییر از گرافیک جدید به قدیم یا بالعمکس باید چند ثانیه صبر می‌کردید اما حال در Xbox One این امر به صورت آنی انجام می‌شود. اگر شما Halo CE را در زمان Xbox بازی کردید این دکمه برایتان این معنی را می دهد "وای خدای من باورم نمیشه Halo این گونه بود"، اما اگر برای اولین بار است که می‌خواهید با آن رو به رو شوید برایتان یک پورتال به دنیای عجیب خواهد بود، دنیایی معکبی با پیکسل‌های درشت که البته مجبور نیستید از آن سیستم قدیمی استفاده کنید. هدف این است که MCC برای همه ساخته شده است، بازیکنان جدید و قدیمی همگی قادر به لذت بردن از آن هستند.
راند دوم، Halo 2
شما اولین تریلر بزرگ Halo 2 را به یاد دارید؟ همان تریلری که Master Chief برای گرفتن بمب Covenantها از سفینه پرید؟ وقتی به ملاقات 343 رفتیم اولین چیزی که دیدیم مدلی جدید از کات سین های استودیو Blur بود. تیکه‌هایی از این تریلر معروف هم در آن ها دیده می‌شد. یک چیز قدیمی را به تریلری بسیار جدید و خوش آب و رنگ درآورده بودند، موی تنم سیخ شده بود وقتی اولین بار آن را مشاهده کردم. دیدن یک تریلر سال 2004 که تبدیل به چنین چیزی شده، بسیار عجیب است، اما خوب این کاریست که Blur به خوبی از پس آن بر آمده بود. دیدن گروهبان Johnson با آن فریادها و وفاداری سفت و سختش، تماشای Master Chief در حال منحدم کردن یک Scarab و یا حتی آن آرواره های Arbiter بسیار باشکوه و عظیم بود. با دیدن این صحنه‌ها بی‌صبرانه منتظر دیدن صحنه های دیگر آن هستم.
هر چهار قسمت از بخش داستانی MCC شامل تغییرات و کارهایی بوده است اما Halo 2 را باید عنوان اصلی این کالکشن نام برد. واقعا فوق العاده به نظر می‌رسد، با 1080 و 60 فریم از قبل هم عالی‌تر شده است، اما کار به اینجا ختم نمی‌شود. اگر بدانید که تمام آهنگ‌های بازی دوباره در سمفونی سان فرانسیسکو، با 40 نفر خواننده اوپرا و 28 نفر هم‌سرا ضبط شده است موی تنتان سیخ می ‌شود. تصور اینکه کارهای Marty O’Donnell و Michael Salvatori را دست کاری کنند و بهبود بخشند شاید کمی ناراحت کننده باشد اما چیزیست که اتفاق افتاده. بازگرداندن و تغییر دادن از نسخه اصلی به نسخه جدید و برعکس، فقط شامل گرافیک بازی نمی‌شود، این موضوع در بخش صداها و آهنگ‌های آن نیز دخیل است. Halo 2 Anniversary دارای تم ها، آهنگ‌ها و سرایه‌های بلندتر، واضح‌تر و جدیدتر است.


در بخشی از این ملاقات با 343، با آقای Paul Lipson کارگردان بخش‌های صوتی آن دیدار کردیم تا با تغییرات بزرگ در افکت‌های صوتی بازی آشنا شویم. او ابتدا نسخه اصلی Halo 2 را برای ما آماده کرد، آن هم قسمتی که Energy Sword معروف دنیای هیلو را به دست می‌گریم. و بعد از آن نسخه Anniversary آن را گوش کردیم. بیان کردن تجربه شندینش مشکل است اما بهترین عبارت برای شرح آن، شیشه‌های تحت جریان برق است. هر بار که این شمشیر در هوا شناور شود صداهای در هم شکستن انرژی به گوشتان می خورد. تمام افکت‌های صوتی مطابق با این شمشیر چنگال مانند ساخته شده‌اند. هنگام استفاده از این اسلحه دقیقا حس می‌کنید که این شمشیر ساخته شده در دنییای به دور از دسترس انسان‌هاست، و شایسته یک Covenant Elite است.
از دیگر افکت‌ها می توان به نارنجک‌های پلاسما اشاره کرد. پلاسماهای قدیمی صدای مانند (پووفس) ایجاد می کردند، اما پلاسماهای جدید ترکیبی از سوت و ناله همانند خاموش شدن فیوز برق هستند، یا آن صدای SMG دیگر مانند پرتاب پاپکورن نیست و حسی واقعی به شما می‌دهد. حتی صدای راه رفتن Master Chief تغییر کرده و حال زره بزرگ او واقعی‌تر به نظر می‌رسد. از دیگر نکات قابل توجه تغییر صدای شلیک اسلحه نسبت به مکان قرار گیری شماست. برای اینکه شما طرفداران از این امر بیش از پیش لذت ببرید گروه صدابرداری بازی صدای شلیک واقعی گلوله را در اداره پلیس Tacoma توسط 20 میکروفون با فواصل مختلف ضبط کردند.
شاید تک تک این تغییرات کوچک را خوب متوجه نشوید اما اگر این افکت‌های صوتی جدید که بیش از 5000 قطعه هستند را با هم در یک بازی تجربه کنید ناخودآگاه شما را به توجه کردن به آن‌ها وا می دارد. این امر باعث شده تا بهترین تجربه از Halo را داشته باشید.
و اما تو، Xbox 360
Halo 4 بزرگترین سورپرایز MCC بود. آخرین عنوان عرضه شده هیلو که به خودی خود از همه نظر بهترین است، توسط جادوی فن آوری ( شایدم جادوی سیاه!) جوری بود که انگار اصلا این بازی برای Xbox One طراحی شده است. حتی در سال 2012 محیط ها و دشمنان Halo 4 انگار از مواد پلاستیکی استفاده شده بود. منظورم از پلاستیک در این مورد جنس قلابی و بی روح یا طراحی افتضاح نیست، منظورم این است که همه چیز برجسته و فروزان است.
نبض دشمن‌ها که توسط نورها نشان داده می شد، چیزهای مایع مانندی که در شکاف زمین می‌درخشید، وقتی که Chief یکی از اسلحه های Promethean را بر می‌داشت به صورت خیلی زیبا و چشم نواز تغییر شکل می‌داد و نورانی بود، انگار که این اسلحه جان دارد و زنده است و وقتی که ماشه را می کشیدیم انگار یک انرژی نورانی از آن خارج می‌شد. اسب‌های بخار Xbox One باعث شدند این آتش بازی‌های زیبای Halo 4 در این کنسول به حدی فراتر برسند.
در ضمن، آن هوش مصنوعی دوست داشتنی دست نخورده باقی مانده است. دشمنان نیز همچنان جاخالی می‌دهند، ناگهان رو به روی صورتتان ظاهر شده و نارنجک پلاسمای خوش رنگ خود را به پشتتان می چسبانند و هیچ کاری هم نمی‌توانید بکنید جز آن که منتظر ترکیدن خود باشید. Halo 4 بازی راحتی نیست.
Halo 3 هم باید عجیب و غریب این کالکشن نام‌گذاری کنیم. بله حتما که از آن هیلو 3 سال 2007 بهتر است مخصوصا افکت‌های گرافیکی نور. اما اگر با سه عنوان دیگر مقایسه شود، این قسمت بهبود یافتگی‌هایش قابل توجه نیست. گذر از Tsavo Highway با Brute Chopper و داستان همانطور که باید عالی باشند هستند، اما آن مدرنیزه شدنی که در سه قسمت دیگر بازی اعمال شده در این قسمت استفاده نشده است. البته اگر در Halo 3 بین ورژن قدیمی و جدید سوییچ کنید مطمئنا تفاوت آن‌ها را خواهید دید اما نسبت به قسمت‌های دیگر، آن تغییرات چشمگیر را نداشته است.


مولتی پلیر MCC انگار جز لیست آرزوهای فن‌های هیلو بود. تمامی نقشه‌های هر 4 بازی در کنار نقشه‌های انحصاری PC، سیستم Matchmaking رنک های 1-50 هیلو 2، اکشن 60 فریم در کنار وضوح FHD، سرورهای اختصاصی همه و همه با هم این کالکشن را به بالاترین حد خود رسانده‌اند.
مولتی پلیر Halo CE که با کابل‌های LAN لحظات خوشی را ایجاد کرد، مبارزات Halo 2 که باعث شد Xbox Live امروزه به چنین جایگاهی برسد و خیلی چیزهای دیگر خاطراتتان را زنده خواهد کرد. بدترین حس عرضه هیلو جدید و بازی کردن آن این بود که مولتی پلیر قسمت قبلی را کنار می‌گذاشتیم، اما حال با MCC این مشکل وجود ندارد. تنها سختی شما این است که از منوی بازی هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید.
ما خیلی مولتی پلیر بازی کردیم و همانطور که انتظار می رفت بسیار عالی بود. تمام سیستم‌های بازی عالی درست شده است و حسی عالی را از سری Halo برایتان به ارمغان خواهد آورد. یکی از نکات مهم این بخش بازسازی شش نقشه بسیار عالی و مهم Halo 2 است که البته آن‌ها چیزی بیشتر از گرافیک جدید را همراه خواهند داشت.
Halo: The Master Chief Collection یک Halo است. هیچ راهی بهتر از توصیف این پیدا نکردم! این کالکشن بسیار آشکار و هویدا به نظر می‌رسد. محافظت کردن و کمک کردن به رشد آن به عنوان یکی از بهترین سری بازی‌های تاریخ گیم کار آسانی نیست. چیزی که از 343 دیدیم بسیار راضی کننده و عالی بود.
برای بعضی‌ها یک احساسی وجود دارد که Halo دیگربرای مقابله با شوترهای مدرن امروزی پیر شده است، مبارزات آرام و شناور آن از کلاس شوترهای سریع این زمانه خارج شده. اولا هیچ نیازی به انتخاب یک طرف نیست، دوما همیشه جایی برای بزرگترین شوترها با دنیایی غیر قابل وصف وجود دارد. همیشه جایی برای هیلو وجود دارد.
"نمی دانستید؟ اسپارتان ها هرگز نمی میرند"

آخرین خبر منتشر شده از بازی از رزولیشن آن صحبت می کند. طبق این خبر تمام بازی‌ها به جز Halo 2 دارای وضوح P1080 و 60 فریم هستند. Halo 2 نیز دارای 60 فریم بر ثانیه است اما کاملا 1080 نیست. رزولیشن اصلی بازی 1328x1080 خواهد بود. این امر به دلیل استفاده همزمان بازی از دو انجین گرافیکی و انجین صوتی به صورت همزمان می باشد، یکی انجین اصلی بازی و دیگری انجین Anniversary آن که به طور مجموع چهار انجین را دربر می‌گیرند.
بازی نیز دارای 401 اچیومنت و 4000 گیم اسکور دارد.

220 $

48639652006196910578.jpg


51921603489393923250.jpg
Figure Stands 13.5-Inches (34.3cm) Tall
Over 35 Points of Articulation Featuring Fully Articulated Fingers
Assault Rifle Magnetically Attaches to Shoulder Armor
Handgun Magnetically Attaches to Upper Leg Armor
Illuminated Helmet and Combat Armor Featuring 24 LED Lights
Highly-Detailed Sculpt and Paint Application
WEAPON LOADOUT

14416712958821180642.jpg


57949837440368165570.jpg
Figure Stands 13.5-Inches (34.3cm) Tall
Over 35 Points of Articulation Featuring Fully Articulated Fingers
Assault Rifle Magnetically Attaches to Shoulder Armor
Handgun Magnetically Attaches to Upper Leg Armor
Illuminated Helmet and Combat Armor Featuring 24 LED Lights
Highly-Detailed Sculpt and Paint Application
WEAPON LOADOUT

Final box art

ignd9a5lrvx6cgzujus9.png


3wdy2vz2ivc2ihkdp1au.jpg

Halo: Master Chief Collection Multiplayer Playlists Revealed

Halo: The Master Chief Collection’s Launch Day Multiplayer Playlists Revealed – IGN First - IGN


  • Team Halo 2: Anniversary
    Play a mix of Team Slayer and objective game types on re-mastered maps. 4v4.
  • Halo 2: Anniversary Rumble
    Challenge seven other opponents on re-mastered maps. This is your fight and yours alone. 8-player Free-For-All.
  • Team Halo 2: Anniversary Social
    Play with a team in unranked Team Slayer and objective game types on re-mastered maps. 5v5.
  • Team Slayer
    Eliminate the enemy team across four Halo games: Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3, and Halo 2: Anniversary. Nothing but Team Slayer, 24/7. 4v4.
  • Big Team Battle
    Battle it out in 16-player warfare with vehicles across Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3, Halo 4, and Halo 2: Anniversary. 8v8.
  • Halo: Combat Evolved
    The game that started it all. Play a mix of Slayer and objective game types in Halo: Combat Evolved for the first time on Xbox Live. 4v4.
  • Halo 2 Classic
    It’s back. A mix of the most popular Team Slayer and objective game types from the original Halo 2. 4v4.
  • Halo 3
    A selection of fan-favorite Team Slayer and objective game types from Halo 3. 4v4.
  • Halo 4
    A mix of Team Slayer and objective game types from Halo 4, on a selection of small to medium-sized maps. 5v5.
  • Team Hardcore
    A collection of tournament-approved game types from Halo 2 and Halo 3. The Battle Rifle is your primary weapon. 4v4.
  • Halo eSports
    The official Halo eSports playlist. 4v4.
  • SWAT (Rotational)
    Aim for the head! A collection of SWAT game types on our favorite maps from Halo 2, Halo 3, Halo 4, and Halo 2: Anniversary. Players have no shields and are equipped with rifles. 4v4.

ـــــــــــــــــــــــــ

New Halo 2 Anniversary Cutscene Screenshots

7sw1kqyst88zdhscmlyh.jpg


cve7u8xz5ge1z2gbmzv9.jpg


as7osluwgquzbzvawr21.jpg


9eojcbbpnyk9ek56nj9v.jpg


hfq9758decqvqlyeo9ua.jpg


0iteoo0nlwwkwipzy00q.jpg

Halo: The Master Chief Collection has gone GOLD !

Halo: The Master Chief Collection: We are Golden

Dan Ayoub -


= + = + =


Halo: The Master Chief Collection will have a
20GB
day one "content update



= + = + =

بخش اسپارتان اُپس هم موقع لانچ در دسترس نیست و دسامبر همه‌ی اپیزود ها یه جا عرضه میشه :|

با تشکر از دوستان بسیار عزیز:
ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
ヽ(。_°)ノ
Sierra-117
SiLèNt DeλtH
 
آخرین ویرایش:

Captain America

I am become Death, The Destroyer of Worlds
کاربر سایت
Aug 13, 2010
7,101
نام
Jesus
با تشکر از ترجمه عالی این مقاله
واقعا مسترچیف کالکشن با ارزش ترین کالکشن میتونه باشه که تا به امروز اومده 4 عنوان هیلو با کیفیت بالا تنها 60 دلار!(+ بتا هیلو 5 و Nightfall )
این کالکشن برای کسایی که قبلا این شماره ها تجربه کردن حالا میتونند قبل از Halo 5 اینبار با کیفیت 1080 و 60 فریم روی وان تجربه کنند فوق العادس از اون طرف برای کسانی که نسخه های قبل تجربه نکردن و میخواند قبل تجربه Halo 5 نسخه های قبلی را هم تجربه کنند فرصت خیلی خوبیه
امیدوارم این کالکشن موجب معرفی کالکشن Gears Of War هم بشه :D
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
تو این دنیای امروز گیم که شاهد عرضه DLC ها و بازی های ناقص یکی پس از دیگری به عنوان بازی کامل هستیم، واقعاً عرضه این کالکشن باارزش که ارزشش بیش از قیمتشــه، یه خرده ناجور غریبست! آیا انصافــه حداقل تو این روزای دست و دلبازی مایکروسافت، باز MS رو $M بنامیم؟ :d
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,736
بهترین ریمیک ، بهترین کاکلشن ، بهترین هیلو دنیا ... اصلا" بهترین :d
The Orange Box فکر کنم حالا رتبه دوم رو گرفته دیگه :d
 

BFG 9000

کاربر سایت
Aug 25, 2011
341
نام
امید
من combat evolved و نسخه 2 رو رو کامپیوتر بازی کردم و واقعا لذت بردم. تنها ایرادی که از نظز من داشت رنگ آمیزی و تون رنگهای مخصوصشه که چشممو خسته می کرد. یه مقدار زیادی cold بود حالا نمیدونم نسخه های 360 چجوری بودن ولی امیدوارم تو این نسخه یه مقدار رنگها warm بشه.
 

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
ضمن تشکر بابت ترجمه،

هیچ کمبودی نداره این کالکشن:d هیـــچی

من هنوز X1 نخریده میخوام اینو بخرم:d یه پکیج مقدس واسه طرفدارای HALO هست ^:)^
 
آخرین ویرایش:

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
بهترین ریمیک ، بهترین کاکلشن ، بهترین هیلو دنیا ... اصلا" بهترین :d
The Orange Box فکر کنم حالا رتبه دوم رو گرفته دیگه :d
هیچ چیزی رو دست The Orange Box نیومده و نخواهد هم اومد مگر به دست خود والو:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر