تاپیک بحث و گفت و گو نجوم ، UFO ها ، کیهان و ...

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
میخوام تو این تاپیک با کمک شما یه سری از مطلبایی که در مورد موجودات فضایی یا ufo ها هست رو بزارم.
البته قبلا هم همچین تاپیکایی بوده ولی صرفا یه مطلب کوچیک گفته شده و چند پست زده شده و تمام.

ولی میخوام اینجا به نوعی یه جا باشه تا هر مطلبی از این دست رو بشه گذاشت(حالا چه برای قبول یا رد کردن)

download (1).jpg images (1).jpg images.jpg images (2).jpg



و از دوستانی هم که به این جور موضوعات علاقه دارن میخوام اگه مطلبی در این مورد دارن اینجا بزارن.

سلام دوستان

همونطور که مطلع شدید عنوان تاپیک از "UFO ها و موجودات فضایی" به "بیگانه ها (UFO) و پایان دنیا؛ علم در برابر شبه علم" تغییر پیدا کرده.

عنوان جدید تقریبا همون قبلی هست فقط یه مقدار جامع تر سعی شده که باشه تا بحث در مورد قوم مایا و پایان دنیا رو هم که پیشتر از این تاپیک استثنا شده بود ولی دوستان مایل به طرح اون در همین تاپیک بودن رو هم همینجا پی بگیریم تا خیلی پراکنده نشن مباحث.

و با توجه به تاکید بر عبارت "علم و شبه علم" خواهشم این هست که عزیزان - که خودشون بیشتر در این زمینه آگاه هستن - تا حد امکان مطالب و دلایل رو با سند و مدرک قرار بدن. با توجه به خارج از دسترس بودن و ملموس نبودن بحث بیگانه ها (بر عکس مثلا زیست یا شیمی که درستی و نادرستی دلیلی تا حد بسیار زیادی قابل اثبات هست) تصمیم در مورد معتبر یا بی اعتبار بودن منبع رو بذاریم به عهده ی دوستان مخاطب تاپیک به نظرم خیلی کمک کنه به پیشرفت بحث.

البته منظورم قبول کردن بی چون و چرای دلایل نیست ولی رد بی چون و چرای اونها هم چندان مطلوب نمیتونه باشه. در واقع در این یه مورد به خصوص مثل این که داریم توی یک راهروی کاملا تاریک حرکت می کنیم باید هر جسمی که سر راهمون هست رو به دقت بررسی کنیم و موقعیتش رو بسنجیم تا بتونیم راهمون رو پیدا کنیم. با سرعت به جلو حرکت کردن بدون توجه به موانع باعث زمین خوردنمون میشه و حرکت نکردن هم که نرسیدن رو به دنبال داره.

ممنونم از دوستانی که در این تاپیک بر اساس اصول مباحثه ی مستدل و علمی و بی طرف به ادامه ی گفتگو می پردازند.

قوانین اولیه ی تاپیک:
+ مشکلی نیست ولی تا حد امکان سعی کنید بحث رو به هیچ دین و مذهبی نکشونید تاپیک منحرف نشه و بیشتر مطالب علمی باشه
+ از مطرح کردن مباحث خارج از حیطه از قبیل متافیزیک، سیاست دولتها و ... خودداری بفرمایید.
+ در صورت نداشتن پاسخ درخور با بحث، لطفا از ارسال پستهای هجو آمیز یا پستهایی که حالت استهزای طرف مقابل رو دارند خودداری بفرمایید.


پایدار و پیروز باشید
 
آخرین ویرایش:

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
images (3).jpg

زیست فرازمینی
این مسئله که آیا حیات آلی در جای دیگری از جهان وجود دارد و اینکه آیا ممکن است تمدن ماوراء زمینی وجود داشته باشد، موضوع مهمی ‌برای دانشمندان و عموم مردم بوده است. با وجود چنین واقعیتی که هیچ موجود زنده‌ای در خارج از سیاره ما کشف نشده، علوم طبیعی جدید به قدری پیشرفت نموده‌اند که اکنون می‌توان این مسئله را بر مبنای علمی ‌مستحکمی ‌بنیان نهاد. پژوهشهایی در این مورد به وسیله دانشمندانی که در بسیاری از زمینه‌ها فعالیت دارند، در دست اجرا است.

علل امکان وجود زندگی فرازمینی
ابتدا به نظر می‌آید که اطلاعات علمی ‌موجود، امکان پخش گسترده حیات هوشمند در جهان را کاملاً تصدیق می‌نماید. اولا اگر موجودات زنده به طور طبیعی ضمن تکامل سیاره ما در زمین به وجود آمده‌اند، چنین تصوری منطقی است که تکامل مشابهی می‌تواند در اجسام فضایی دیگر از نوع زمین صورت گیرد. نکته دوم این است کربن که اساس شیمیایی ماده زنده است، یکی از فراوانترین عناصر در جهان است. نکته سوم بدین شرح است که به وسیله روش اخترشناسی مولکولی ثابت گردیده سنتز مولکولهای آلی پیچیده که از آن حیات آلی می‌تواند به وجود آید، در توده‌های گاز و گرد و غباری که فضای بین ستاره‌ای را اشغال نموده‌اند، انجام می‌گیرد. ولی تمام این مطالب در قلمرو استدلال نظری هستند، بگونه‌ای که واقعیت این مسئله بسیار پیچیده‌تر است.

شرط وجود حیات فرازمینی
بدیهی است هنگامی ‌که سیارات از گاز و گرد و غبار ایجاد می‌شوند، مولکولهای آلی موجود در این ماده نابود می‌شوند. یعنی آنکه برای ظاهر شدن موجودات زنده در یک سیاره لازمست که ابتدا، ترکیبات پیش حیاتی در همان کره به وجود آید. به نظر می‌آید که حتی پخش گسترده مولکولهای آلی در فضای بین ستاره‌ای نمی‌تواند پیدایش حیات آلی را در سیاراتی مانند زمین تضمین نماید، حتی پیشگویی در این باره که حیات بتواند در اجسام فضایی دیگر ظاهر گردد، مشکل است. زیرا علم هنوز نمی‌تواند توضیح دهد که چگونه فرآیند حیرت انگیز تشکیل و سازمان‌ یافتگی خود به خود ماده، صورت می‌گیرد.
 
  • Like
Reactions: voldmort

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
webb-first-deep-field_v0y9.jpg

این عکس که پیش نزدیک بود مقام‌های ناسا را به گریه بیندازد، ژرف‌ترین تصویر ثبت‌شده تاکنون از کیهان محسوب می‌شود. بیل نلسون، مدیر ناسا از این تصویر به‌عنوان «نمایی تازه از کیهان» یاد کرده است که هزاران کهکشان با میلیاردها سال عمر را به نمایش می‌گذارد.

بیل نلسون درباره‌ی این تصویر گفت:‌

اگر ذره‌ای شن را در نوک انگشت‌تان بگذارید و درحالی‌که دست‌تان را دراز کرده‌اید، از سر شانه‌ به آن نگاه کنید، این همان بخشی از جهانی است که [در این تصویر] می‌بینید؛ فقط یک ذره‌ی کوچک از کل جهان هستی.
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
screenshot_20220712-034151-2-png.263714
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
در ایالات متحده مبحث و علمی بوجود آمده برای بررسی مشاهدات یوفوها اسم این علم یوفولوژی است و در این موارد تحقیق میکند

images.jpg

1.رویت بشقاب پرنده

تا بحال بيش از ۴ ميليون گزارش (اعم از موثق يا غير موثق - رسمی يا غير رسمی) از سرتاسر جهان در مورد مشاهد ه اشيای پرنده و درخشنده ی عجيبی که مانورهای بسيار اعجاب انگيزی انجام ميدهند ثبت شده است. بيشتر اين اشيا به علت مدور بودن به بشقاب پرنده معروفند. و بيشتر دانشمدان و مردم بر اين باورند که انها تحت هدايت هوشمندانه ی موجوداتی غير انسان هستند که سالهاست کره زمين را مورد بازديد قرار داده اند.

۲. دواير گندم:

اشکال پیچیده و منظم هندسی که در مقیاسهای بزرگ در مرازع صاف و یکدست گندم یا ذرت بوجود میایند. این اشکال بصورت دایره های کوچک که بطور چرخشی روی هم خم میشوند بوجود میایند که اگر از بالا و فاصله ی زیاد به انها بنگریم شکلهای بسیار عظیم و پیچیده و زیبای هندسی را میبینیم. این اشکال گاه انچنان پیچیده اند که کشیدن انها حتی بر روی کاغذ نیز با اشتباه همراه است. حال انکه این اشکال طی مدت کمی از شب روی مزارع گندم انهم بدون اطلاع صاحبان مزارع بوجود میاید. دانشمندان عقیده دارند که موجودات فرازمینی با این کارشان سعی در اتتقال اطلاعات و دادن پیام به دانشمندان زمین هستند.

۳.ربودن انسانها :
همه ساله در اقصی نقاط جهان گزارشاتی مبنی بر ربوده شدن انسانها طی مدت زمانی مشخص و سپس پيدا شدن انهادر منطقه ای ديگر منتشر ميشود. گمشدگان اکثرا فراموش ميکنند که چه اتفاقی برای انها افتاده است. (حافظه شان پاک شده است) اما تمامی انها در حين هیپنوتيزم و خواب مغناطيسی به ياد می اورند که چه بر سرشان امده. جالب اينجاست که با توجه به فاصله ی زياد ربوده شدگان از همديگر(از قاره های مختلف و نژادها و فرهنگهای مختلف) همه انها يک چيز را يا چيزهاي شبيه به هم را تعريف ميکنند : موجوداتی کوچک و مهربان با توانايی تله پاتی با چشمهای مورب و سر بزرگ روی انها ازمايشاتی انجام ميدهند ...

۴. ربودن حيوانات :
گزارشات جالب در مورد چگونگی ربوده شدن حيوانات و يافت شدن جسد انها بيابان در حالی که علايمی روی بدنشان است که نشاندهنده ی ازمايشات مخصوص و عجيب با تکنولوژی بسيار بالا ميباشد. گاهی هم فلزاتی در بدن انها يافت ميشود که در کره ی زمين يافت نميشوند. و نيز جسدشان دارای تشعشعات راديو اکتيو است.

۵.کتب باستانی و معماهای تمدنهای باستانی و اثار شگفت انگیزشان مثل اهرام مصر - خطوط نازکا - و افسانه های بسيار جالب (با نکات ظريف علمی)‌در مورد خدايان باستان...

۶. اظهارات دانشمدان معتبر - فضانوردان - خلبانان - سياسيون مبنی بر مشاهده و همکاری بعضی از فرازمينی ها با انسانها و همچنين ادعای بعضی از افراد در مورد داشتن ارتباط با فرازمينی ها و ارائه ی مدارک جالب توسط انها مانند بيلی ماير.

۷. بررسی حوادث مربوط به سقوط يوفو ها و تاثير انها بر پيشرفت علوم انسانی - پايگاه های سری در امريکا برای تحقيق
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
به نظر من اگه فرض رو بر وجود بیگانگان فرازمینی بزاریم ...

من می گم اونا باید موجودات خیلی پیشرفته ای باشن (یا حداقل از ما پیشرفته ترند ... ) که می تونند تا اینجا بیان ...

بعد هم اینکه احتمالا اونا موجوداتی با ساختار های بدنی متفاوتی از ما هستند ( حالا بعضی ها نوع هیکل و قیافه رو متفاوت می دونن ... بعضی ها خود اندامهای عجیب و غریب ) .... چون با این ساختار بدنی که ما داریم .... سفر کردن از جایی احتمالا به این دوری (شاید تمدن فرازمینی خیلی دور باشه و سال های نوری زیاد با زمین فاصله داشته باشه) نمی تونه قابل قبول باشه ... مثلا یه جایی شنیده بودم ...اگه ما بخوایم به مریخ سفر کنیم و بتونیم سالم از نظر جسمی برگردیم .... باید در روز 6ساعت فقط ورزش کنیم !!!!!!
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
نظریه های درباره تمدن بیگانه

images (1).jpg


1-وجود UFO :

این نظریه بیان میکند که شاید موجوداتی با استعداد بالاتر و هوش بالاتر از ما سفینه هایی ساخته اند که به آنها یوفو اطلاق می شود تا بتوانند به دیگر کرات و اجرام آسمانی مسافرت کنند.دلیل مسافرت آنها را میتوان به حس کنجکاوی آنها نسبت داد

2-سفر در زمان:

این نظریه بیان میکند که شاید یوفوها همان ماشین های زمانی هستند که توسط انسان در آیند ساخته شده اند.با توجه به اینکه در فیزیک نیز سفر در زمان ثابت شده و امکان پزیر دانسته شده.

3-انسان برتر:

این نظریه بیان میکند همان طور که دو نوع انسان شناخته شده و وجود داشته شاید سه نوع انسان وجود داشته که یکی از آنها انسان هایی با فکر و هوش پایین بوده اند که آنها نابود شده اند و دومین گروه ما هستیم

که هوش متوسط داریم و سومین گروه انسانهایی با هوش بالا و...بوده اند که به دلایلی مانند حس کنجکاوی و یا در خطر انقراض بودن ویا...از زمین خارج شده و به کرات دیگر رفته اند و هرچند وقت یکبار به زادگاه اصلی خود باز میگردند ویا در نقاط ناشناخته ی زمین پنهان شده اند.این انسانها اگر وجود داشته باشند جسه شان از ما کوچکتر ولی با سر ومغزی بزرگتر خواهند بود

4-محرمانه:

این نظریه بیان میکند که شاید این وسایل ساخته ی دست بشر است اما کسی از آنها خبر ندارد.مانند هواپیمایی به نام پرنده ی سیاه که تا سه سال حتی کسی نمی دانست که این هواپیما وجود دارد
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
images (2).jpg


آخرين نتايج تحقيقات و بررسی‌های فيزيک‌دانان تاکنون وجود 7جهان موازی را به اثبات رسانده است.

بايد گفت اين جهان‌های موازی آن‌قدر متفاوت و در اصل ناشناخته هستند که با قوانين مرسوم و متداول فيزيک نمی‌توان مکان و ساختار آن‌ها را توصيف کرد. عده‌ای می‌گويند اگر سرعت ما بالا رفته و به حد سرعت نور برسد

می‌توانيم وارد اين جهان‌ها شويم، عده‌ای ديگر هم اعتقاد دارند از آنجايي که ذهن و روح انسان بسيار قدرتمند است، می‌تواند با استفاده از قدرت‌های روحی و روانی خود به جهان‌های ديگر سفر کند و راهی برای سفر به اين جهان‌های ناشناخته باز کند. افرادی بوده‌اند که با کمک توانايي‌های روحی _ روانی خود و از طريق تجارب فراروانی به جهان‌های موازی سفر کرده‌اند. اين افراد عموماً صحبت از تجارب مشابهی داشته‌اند و گفته‌هايشان عموماً شبيه به يکديگر است. اين افراد از طريق تجربة نزديک به مرگ (NDE) تجارب جالبی از جهان‌های موازی داشته‌اند.

روح و روان ما منبع عظيمی از انرژی الکترومغناطيس است. ما با کمک و به کارگيری اين جريان عظيم می‌توانيم به جهان‌های موازی سفر کنيم ولی اکثر ما نمی‌دانيم چگونه بايد ميدان انرژی الکترومغناطيس خود را به کار گيريم. بعضي از تئوريسين‌ها گفته‌اند که می‌توان با کمک انرژی سياه و در شرايطی خاص به جهان‌های موازی سفر کرد ولی اتفاق‌نظر جمعی براين است که بهترين روش برای اين سفر استفاده از توانايي‌های فراروانی است.

بعضي از محققين نيز مي‌گويند كه در لحظة مرگ يا زمان مديتيشن، روح آزادی عمل بيشتری پيدا می‌کند و در ميدان الکترومغناطيسی دريچه‌هايي برای سفر به جهان‌های موازی به صورتی معجزه‌آسا گشوده می‌شود.
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
download (1).jpg

از کجا میدونید که ---امریکا--- الان با ufoها ارتباط نداره ؟ میدونی اولین اطلاعاتی که --سازمان اطلاعات امریکا-- از ufoها داد کی بود ؟؟؟؟؟

تو جنگ جهانی دوم.... یه خرده حفاظت شون کم میشه (حا لا به هر دلیلی). بعد یه اطلاعات خیلی اندکی از ufoها به بیرون درز پیدا میکنه........ اوناهم سریع 4تا بامبول در اورن و تموم....بعدشم مردم همی چیز یادشون رفت.
(به گفته ی خودشون ... همون اطلاعات اندک 5سال مخفی نگه داشته شده بوده
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
"آموس اورى" دانشمند اسر.ائيلى بطور علمى نشان داد که امکان سفر در زمان وجود دارد.

images (3).jpg

به گزارش سرويس علمى آريا، ساختار رياضى اين کشف، در آخرين شماره مجله علمى "تفسير فيزيک" منتشر شد. آموس اورى پروفسور دانشگاه تکنولوژى اسرائيل، به کمک مدلى رياضى امکان سفر در زمان را ثابت کرد. نتيجه گيرى اصلى اورى چنين است که "براى ساخت ماشين زمان که مناسب چنين سفرى باشد، نياز به نيروى گرانشى عظيمى است".

اين دانشمند در طرح خود از نتيجه تحقيقات "کورت گدل" در سال 1949 استفاده مى کند که طبق آن نظريه نسبيت وجود مدل هاى مختلف فضا و زمان را مفروض دارد.

طبق محاسبات اوري، در صورتى که به ساختار کج (داراى انحراف) فضا-زمان شکل حلقه و يا قيف داده شود، امکان سفر به گذشته بدست مى آيد. در عين حال در هر دور جديد از اين ساختار متمرکز، انسان بيشتر وارد عمق زمان مى شود.

download (2).jpg
اما براى ساخت ماشين مناسب براى چنين سفري، نياز به نيروى عظيم گرانشى است. چنين فرض مى شود که اين نيروها در نزديک حفره هاى سياه وجود دارند. براى اولين بار در قرن 18-ام درباره حفره هاى سياه صحبت شد. "پى ير سيمون لاپلاس" گفت که اجسام فضايى نامرئى اى وجود دارند که نيروى گرانشى در آنها تا حدى بالاست که هيچ اشعه نورى از آنها منعکس نمى شود. براى اينکه اشعه از يک چنين جسمى فضايى منعکس شود، بايد سرعتى بيش از سرعت نور داشته باشد. تنها در قرن بيستم دانشمندان اين را مطرح کردند که گذشتن از سرعت نور غير ممکن است.

مرز حفره هاى سياه را "افق رويدادها" مى نامند. هر جسمى که به آن برسد، به عمق حفره کشيده مى شود و اين در حاليست که از خارج ديده نمى شود که چه چيزى در داخل حفره رخ مى دهد.

چنين مفروض است که قوانين فيزيکى در اعماق حفره سياه عمل نمى کنند و مختصات فضا و زمان، جاى خود را عوض مى کنند و سفر در فضا تبديل به سفر در زمان مى شود.

در ضمن، عليرغم اهميت محاسبات اوري، هنوز زود است که آرزوى سفر در زمان را داشت. اين دانشمند اعتراف مى کند که مدل رياضى وى را از نظر فنى فعلاً نمى توان عملى کرد.

در عين حال وى تاکيد مى کند که روند توسعه فناورى ها بقدرى سريع است که هيچکس نمى تواند بگويد پس از چند ده سال بشر از چه امکاناتى برخوردار خواهد بود.

در کل، امکان سفر در زمان توسط آلبرت اينشتين توسط نظريه نسبيت پيشگويى شده بود. اين دانشمند تاييد مى کرد که اجسام داراى جرم بزرگ فضا-زمان را منحرف مى کنند و زمان اجسامى که با سرعتى کمتر از سرعت نور حرکت مى کنند، آرام و کند مى شود. بدين ترتيب، براى ما سفر برخى از ذرات در فضاى کيهانى هزاران سال بطول مى انجامد، در صورتيکه براى خود ذرات تنها چند دقيقه وقت مى گيرد.

گرانش سبب منحرف ساختن فضا-زمان است: در نزديکى اجسام سنگين اجسام کوچکتر در مسيرى داراى انحراف پيرامون آن ها به گردش در مى آيند. خطوط منحرف فضا-زمان مى توانند بسته شده و به شکل مدار در آيند که با حرکت روى آنها، جسم بطور حتم با گذشته خود ملاقات مى کند.

ايده سفر در زمان مدت بسيارى است فکر بشرى را که نگران مى کند. درباره اين موضوع، تعداد بسيارى آثار علمى-تخيلى وجود دارند. اما تا کنون حقيقتاً معلوم نيست که آيا تحقق سفر در زمان عملاً ممکن است و يا اين تنها احتمالى نظرى است.

از آنجايى که تا کنون هيچکس ثابت نکرده که سفر در زمان غير ممکن است (در حالى که پايه هاى نظرى درباره ممکن بودن جابجايى در زمان پديدار شده اند)، بطور بالقوه شانس اين که فردى بتواند به گذشته بازگشته و يا آينده را ببيند، همچنان وجود دارند.

فکر کنید که یوفوها هم از این راه برای رسیدن به منضومه ما استفاده کرده باشن!!! منظورم سیاه چاله هاست...
 
  • Wow
Reactions: BoxBox

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
به اعتقاد بنده هم موجودات فضایی 100 درصد وجود دارند.
اما نه به آن صورت که ما میپنداریم.
حتی ممکن است آنها از عالم ماده مانند ما نباشند.
بنا به یافته دانشمندان چندین هزار عالم وجود دارد که تمام هستی ما تنها یکی از آنهاست.
حالا جای ما در این هستی کجاست؟! یک کهکشان نقلی و کوچک که ما قسمت کوچکی از آن هستیم.
البته به اعتقاد بنده در هستی خودمان هم موجودات دیگری وجود دارند.
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
اگر به بیگانگان اعتقاد دارید . به شدت به شدت پیشنهاد میکنم فیلم زیر رو با دوبله فارسی (دوبله قدیمی) ببینید . بی نظیره بی نظیر و کیف خواهید کرد .

بسیار بسیار متفاوت از هر فیلمی که درباره بیگانگان دیده اید !

قشنگ دلیل تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین رو در این فیلم میبینید و اینکه تمدن بیگانه در حال حاضر در کره زمین مشغول چه کاریست !!!!!



اطلاعات بیشتر در محتوای زیر


در این فیلم میبینید که بیگانگان در میان انسان ها در حال تحقیق هستند و محل زندگیشون رو هم میبینید کجای زمین هست .

و دلیل تغییرات اقلیمی رو هم در این فیلم میبینید .

به شدت توصیه میشه .

>>>>>>>>> این فیلمی که معرفی کردم محصول ساز 1996 هست . >>>>>>

Arrival 1996 فیلم سینمایی

برای دانلود فیلم میتونید روی پوستر کلیک کنید تا فیلم دانلود شود.


The_Arrival,_Movie_Poster.jpg
 
  • Like
Reactions: farzad_angel

zxc0012004

Da Spirit of Eternity - مدیر سابق
Loyal Member
Sep 30, 2005
1,289
نام
احمد
جسارتاً بین بحث ها عرض کنم که UFO مخفف عبارت unidentified flying object هست، بمعنای شی‌ء پرنده ناشناس.
یک وجه کلی که برای اجسام پرنده ای که در زمان مشاهده توسط ناظر قابل تأیید نیستند بکار میره و به معنای سفینه فضایی، یا بشقاب پرنده، یا آدم فضایی، و یا موجود بیگانه نیست. البته در فارسی معادل بشقاب پرنده براش بکار میره که اون هم یک وسیله هست و نه یک فرد یا موجود.
در هر صورت اگر شما یک پهپاد یا فرضاً یک کوادکوپتر رو به پرواز در بیارید که ناظر از زمین نتونه نوعش رو تشخیص بده که چی هست، به این جسم مشاهده شده UFO گفته میشه.
 
  • Like
Reactions: comil2021

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
spheres-674x420.jpg

قدیمی ترین رد پایی که از فضانوردان باستانی در کرة زمین یافت شده است مربوط به حدود دو میلیارد و هشتصد میلیون سال قبل است!!! بله درست خواندید 2.8 میلیارد سال پیش. چند دهه قبل معدن کاران در آفریقای جنوبی صدها گوی اسرار آمیز با منشا ناشناخته کشف کردند. این گویها قطری حدود یک اینچ یا کمی بیشتر داشتند و برخی از آنها دارای سه شیار موازی در قسمت استوای خود بودند.


گویها به دو شکل بودند، بعضی از آنها از یک فلز آبی رنگ با رگه های سفید ساخته شده بودند و نوع دیگر توخالی بوده و پر از یک ماده اسفنجی سفید بودند.

نکتة حیرت آور این بود که گویهای اسرار آمیز از درون یک سنگ مربوط به دورة (پرکامبرین) که عمری حدود 2.8 میلیارد سال داشت خارج شدند.
Roelf Marx مسئول موزه Klerksdrop آفریقای جنوبی که تعدادی از این گویها در آنجا نگهداری میشوند میگوید:

این گویها یک راز هستند. آنها مصنوعی به نظر میرسند. در زمانی که این گویها از آن آمده اند در زمین حیات هوشمند وجود نداشته است. گلوله ها در سنگ Pyrophyllite یافت شدند که در نزدیکی یک شهر کوچک به نام Ottosadal از معدن استخراج شده بود.

4.jpg

این سنگ (پروفیلیت) کاملاً یک سنگ نرم ثانویه با درجة سختی سه در مقیاس (مقیاسی برای اندازه گیری سختی سنگ) Mohs است که در زمان رسوب گذاری درحدود 2.8 میلیارد سال پیش ایجاد شده است.

از طرف دیگر این گویها بسیار محکم هستند به طوری که حتی با استیل هم خراشیده نمیشوند.

جالب است بدانید که در این دوره میزان اکسیژن اتمسفر زمین تنها 1% بوده و تنها موجودات زندة آن زمان موجودات تک سلولی بی هوازی بودند که برای حیات خود نیازی به اکسیژن نداشتند.(البته بر پایه فرضیات امروز)

حال به نظر شما این گویهای فلزی که هیچ کس نمیتواند ادعا کند که اجسامی طبیعی و محصول کار طبیعت هستند، چه منشایی دارند؟
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
به نظر من تنها جواب منطقی برای این معما این است که این گویها بقایای یک سفینة فضایی متعلق به موجودات متمدنی از یک سیارة دیگر است که سفینة آنها سقوط کرده و در قعر اقیانوس مدفون شده است و بعد گذشت چندین میلیارد سال تمام قسمتهای لاشة این سفینه پوسیده و از بین رفته ولی گویهای فلزی به دلیل جنس فلز به کار رفته در آنها سالم باقی مانده و با گذشت زمان لایه های رسوبی روی آنها را پوشانده و بعد از گذشت میلیونها سال رسوبات تبدیل به سنگ شده و گویها در میان این سنگ محصور شده و از مجاورت با اکسیژن هوا و در نتیجه پوسیدن محافظت شدند تا اینکه به طور اتفاقی کشف شدند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه امکان دارد که در 2.8 میلیارد سال پیش موجودات متمدن وجود داشته باشند؟

باید بدانید که عمر جهان هستی حدود 13.7 میلیارد سال است و عمر منظومة شمسی حدود پنج میلیارد سال و اولین ستارگان حدود چهارصد میلیون سال بعد از Big Bang به وجود آمدند و البته همة ستارگان و سیارات آنها کم و بیش ساختمان مشابهی دارند و عناصر موجود در منظومه شمسی با عناصر موجود در ستارگان دیگر و سیارات آنها تفاوت چندانی ندارد. حال اگر در کرة زمین پنج میلیارد سال زمان برای ایجاد موجودات متمدن لازم بوده است،پس در منظومه ای که فرضاً ده میلیارد سال پیش به وجود آمده باشد میتوان از پنج میلیارد سال پیش انتظار وجود موجودات پیشرفته را داشت و نباید از وجود موجودات پیشرفته در 2.8 میلیارد سال پیش تعجب کرد.
 
  • Like
Reactions: farzad_angel

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر