پس از تعطیل شدن استودیو سازنده Torchlight یعنی Runic Games در سال گذشته، تعدادی از اعضای سابق به همراه افراد با سابقه ای از Gearbox تصمیم به تاسیس استودیو Monster Squad Games در شهر سیاتل آمریکا گرفتند.
استودیو به وسیله رئیس سابق Runic Games، آقای Marsh Lefler کنترل خواهد شد و کارگردان Patrick Blank، کارگردان گیم پلی John Dunbar نیز او را همراهی خواهند کرد. Blank تعدادی از همکاران سابق خود در Gearbox را که شامل طراح هنری ارشد استودیو، Wes Parker میشد را به استودیو جذب کرد. تمرکز Monster Squad بر روی خلق IP جدید با استفاده از تجربه Co-op تیم خواهد بود. به گفته Lefler تیم پس از عرضه بر خلاف پروژه های قبلی Torchlight و Hob به پشتیبانی از آن ادامه خواهد داد تا مطمئن شوند بازی به طور مستمر پیشرفت و تغییر میکند:
"زمانی که Torchlight را عرضه کردیم، ذهنیتی old school داشتیم. وقتی روند ساخت تمام شد و میخواستیم به پروژه بعدی برسیم. هیچوقت استودیو جوری نبود که پس از ارزه روند ساپورت مداوم را در دستور کار قرار دهیم. مثل کاری که Blizzard با Diablo، و یا Grinding Gear با Path of Exiles کرد. این فرصتی بود که برای سری Torchlight وجود داشت و ما آن را از دست دادیم. اما حالا به نظر میرسد که پلیرها بازی هایی را میخواهند که به طور مداوم پیشرفت و تغییر میکنند. از همان ابتدای تاسیس Monster Squad تصمیم گرفتیم که پروژه باید به گونه ای باشد که پس از ساخت برای سال ها به همراه کامیونیتی خود بر روی آن کار کنیم"
Source
استودیو به وسیله رئیس سابق Runic Games، آقای Marsh Lefler کنترل خواهد شد و کارگردان Patrick Blank، کارگردان گیم پلی John Dunbar نیز او را همراهی خواهند کرد. Blank تعدادی از همکاران سابق خود در Gearbox را که شامل طراح هنری ارشد استودیو، Wes Parker میشد را به استودیو جذب کرد. تمرکز Monster Squad بر روی خلق IP جدید با استفاده از تجربه Co-op تیم خواهد بود. به گفته Lefler تیم پس از عرضه بر خلاف پروژه های قبلی Torchlight و Hob به پشتیبانی از آن ادامه خواهد داد تا مطمئن شوند بازی به طور مستمر پیشرفت و تغییر میکند:
"زمانی که Torchlight را عرضه کردیم، ذهنیتی old school داشتیم. وقتی روند ساخت تمام شد و میخواستیم به پروژه بعدی برسیم. هیچوقت استودیو جوری نبود که پس از ارزه روند ساپورت مداوم را در دستور کار قرار دهیم. مثل کاری که Blizzard با Diablo، و یا Grinding Gear با Path of Exiles کرد. این فرصتی بود که برای سری Torchlight وجود داشت و ما آن را از دست دادیم. اما حالا به نظر میرسد که پلیرها بازی هایی را میخواهند که به طور مداوم پیشرفت و تغییر میکنند. از همان ابتدای تاسیس Monster Squad تصمیم گرفتیم که پروژه باید به گونه ای باشد که پس از ساخت برای سال ها به همراه کامیونیتی خود بر روی آن کار کنیم"
Source