~The One~
کاربر سایت
ممنون بهخاطر مقاله، بهزاد. 
تعجب میکنم بچههای سایت چهقدر بیخیالن نسبت به Thief. بد نیست برگردید نسخههای قدیمی مخصوصاً Metal Age رو بازی کنید تا ببینید مخفیکاری یعنی چی. من نسخهی 4ـم رو بازی نکردم اما Thiefـهای قدیمی واقعاً عالی بودن و جزء بازیهای متفاوت و خاصی بودن که تا حالا بازی کردم و هنوز که هنوزه بازیِ دیگهای مثلشون ندیدم. Thief تنها بازی مخفیکاری هستش که از لحاظ سبک و سیاق کلاً با بقیه فرق داره.
البته اینکه Thief رو پایهگذار سبک مخفیکاری بدونیم اشتباهه. پایهگذار این سبک همون Metal Gear اوله که فکر کنم دههی 80 اومد اما به نظر من پایهگذاربودن چندان هم مهم نیست، یعنی حداقل چیزی از ارزشهای این بازی کم نمیکنه؛ مهم اینه که این بازی توی سبک خودش تبدیل به یه نماد شده. مثلاٌ نگاه بکنید توی ژانر نقشآفرینیهای غربی اکثراً Baldur's Gate و Diablo رو نماد میدونن در حالیکه اینا اصلاً پایهگذار این سبک نیستن و کُلی بازی دیگه قبل از اینا توی همون سبک منتشر شده اما چون زیاد طرفدار دارن و خیلی گُنده شدن بهعنوان نماد نقشآفرینی غربی میشناسنشون. یا مثلاً در مورد سبک Third Person Shooter همه Gears of War رو نماد این سبک میدونن اما این بازی هم اصلاً پایهگذار نبوده و اِلمانهاش رو از یه بازی دیگه گرفته. از این مثالها خیلی زیاده. متاسفانه توی ایران اکثر کسایی که سبک Stealth بازی کردن همه یا MGSـبازن یا Splinter Cellـباز یا Hitmanـباز و واقعاً یکی از سوالهای بزرگ زندگیم اینه که چرا کمتر کسی توی ایران Thief بازی کرده. متاسفانه یهسری بازیها توی ایران اصلاً معروف نیستن؛ Thief هم یکی از همونهاست.

تعجب میکنم بچههای سایت چهقدر بیخیالن نسبت به Thief. بد نیست برگردید نسخههای قدیمی مخصوصاً Metal Age رو بازی کنید تا ببینید مخفیکاری یعنی چی. من نسخهی 4ـم رو بازی نکردم اما Thiefـهای قدیمی واقعاً عالی بودن و جزء بازیهای متفاوت و خاصی بودن که تا حالا بازی کردم و هنوز که هنوزه بازیِ دیگهای مثلشون ندیدم. Thief تنها بازی مخفیکاری هستش که از لحاظ سبک و سیاق کلاً با بقیه فرق داره.
البته اینکه Thief رو پایهگذار سبک مخفیکاری بدونیم اشتباهه. پایهگذار این سبک همون Metal Gear اوله که فکر کنم دههی 80 اومد اما به نظر من پایهگذاربودن چندان هم مهم نیست، یعنی حداقل چیزی از ارزشهای این بازی کم نمیکنه؛ مهم اینه که این بازی توی سبک خودش تبدیل به یه نماد شده. مثلاٌ نگاه بکنید توی ژانر نقشآفرینیهای غربی اکثراً Baldur's Gate و Diablo رو نماد میدونن در حالیکه اینا اصلاً پایهگذار این سبک نیستن و کُلی بازی دیگه قبل از اینا توی همون سبک منتشر شده اما چون زیاد طرفدار دارن و خیلی گُنده شدن بهعنوان نماد نقشآفرینی غربی میشناسنشون. یا مثلاً در مورد سبک Third Person Shooter همه Gears of War رو نماد این سبک میدونن اما این بازی هم اصلاً پایهگذار نبوده و اِلمانهاش رو از یه بازی دیگه گرفته. از این مثالها خیلی زیاده. متاسفانه توی ایران اکثر کسایی که سبک Stealth بازی کردن همه یا MGSـبازن یا Splinter Cellـباز یا Hitmanـباز و واقعاً یکی از سوالهای بزرگ زندگیم اینه که چرا کمتر کسی توی ایران Thief بازی کرده. متاسفانه یهسری بازیها توی ایران اصلاً معروف نیستن؛ Thief هم یکی از همونهاست.
