تاريخچه بازی Syphon Ғilтer (قسمت دوم)

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
attachment.php


تاريخچه Syphon Ғilтer (قسمت اول)


Syphon Ғilтer 3
Syphon_Filter_3.jpg
سومين نسخه از سري بوده كه در سال 2001 براي كنسول پلي‌استيشن منتشر شد و وقايع آن پس از سايفون فيــلــتـر 2 روايت مي‌شود.
در حالي كه گابريل لوگان، لارنس ميوجاري و ليان زينگ بر سر مزار ترزا ليپان ايستاده‌اند وزير اموز خارجه وينست‌ هادن با آرامو در حال گفتگو هستند كه آرامو به هادن مي گويد مي‌تواند كار گيب را تمام كند و هادن بيان مي‌كند كه نقشه ی ديگري براي لوگان دارد و طي برنامه‌ريزي‌اي او با گيب، ليان و لارنس در جلسه‌اي واقع در مجلس سنا آنها را ملاقات مي‌كند و به سرزنش آنها مي‌پردازد.

بعد از آن گیب و زینگ و میوجاری تعریف می کنندکه چگونه با آژانس آشنا شده اند.
پس از آن گيب به ياد هتلي در توكيو و شليك به شي‌ها‌ئو سركش چيني تبار مي‌افتد از اينجا بازي شروع شده و گيب براي بازجويي از شي‌هائو وارد هتل مي‌شود او با اعضاي JRA در جلسه‌اي مشغول گفتگو است. گيب آنها را در نظر گرفته و در يك فرصت شي‌ها ئو را كشته و گيب با اعضاي JRA درگير شده و تيراندازي آغاز مي‌شود. در طي اين درگيري افراد JRA به داخل هتل هجوم آورده و يك دختر ژاپني را گروگان مي‌گيرند اما گيب با مهارت تمام افراد JRA‌را كشته و موجب پايان يافتن گروگانگيري مي‌شود.

گيب به سال 1999 برمي‌گردد، جايي كه اولين مأموريتش را با ليان در كاستاريكا آغاز كرد، آنها با اليس قرار ملاقات گذاشته بودند كه در طي بي احتياطي و تك روي كردن اليس توسط آرمو كشته مي‌شود و پس از اين حادثه بنتون به آنها دستور ادامه مأموريت اليس را كه نيمه تمام مانده را مي‌دهد(در اينجا شاهد تناقص ظاهري آرامو با نسخه اول مي‌شويم چرا كه رنگ موي آرمو از قهوه‌اي به بلوند تغيير كرده) گيب موفق به منهدم كردن هلي كوپتر رومر مي‌شود اما در طي اين حادثه شاهد زنده ماندن رومر هستيم.

پس از آن نوبت به ميوجاري مي‌رسد. ميوجاري توضيح مي دهد كه چگونه براي اولين بار با آژانس تماس گرفته و چطور با ويروس سايفون فيــلــتـر آشنا شده. در سال 1984 ميوجاري در حال همكاري با شوراي مْلي آفريقا(به اختصار ANC) بود. او در جنوب آفريقا به رايگان مشغول به كار بود و ليپان كه در حال كار براي سازمان بهداشت جهاني مي‌باشد به آزمايشگاه او آمده و او را در جريان ويروس سايفون فيــلــتـر قرار مي‌دهد. از او مي‌خواهد كه در اين پروسه به آنها كمك نمايد، كه ميوجاري قبول مي كند.

بعد از گفته‌هاي ميوجاري نوبت به زينگ مي‌رسد تا شرح وقايع گذشته را بدهد. او در سال 1987 در كابل افغانستان تيمي از مأموران MSS است و مشغول به جمع آوري اطلاعات در مورد نيروهاي اتحاد جماهير شوروي به رهبري يوري گريگروف مي‌باشد اما توسط روس‌ها به اسارت گرفته مي شود كه لوگان او را نجات مي‌دهد. در وقفه‌ي زماني سال دوم زينگ اينگونه ادامه مي‌هد كه رومر تعدادي زيادي از دانشمندان مشهور جهان و پزشك‌هاي تكنسين را ربوده و در آزمايشگاهش آنها را وادار به كار بر روي گياهاني مي‌كند و زينگ مأموريت مي‌يابد كه دانشمندان را آزاد کند و دليل استفاده از گياهان را بيابد. در ادامه به وي دستور داده مي‌شود كه به جمع اوري نمونه‌هايي از ماده توليد شده بپردازد و يك ديسك از داده‌ها و اطلاعات كپي گرفته و كامپيوترهاي حاوي اطلاعات را نابود گرداند. در طول مأموريت معلوم مي‌شود كه السا ويسنجر از تكنسين‌هاي آزمايشگاه رومر بوده و كشف مي‌كنند كه گياهان مورد استفاده براي ساخت ويروس سايفون فيــلــتـر ضروري است.

باری دیگر لوگان شروع به صحبت می کند و از نقش خود در افغانستان در سال 1987 می گوید. او شرح می دهد که چگونه او و الیس به آژانس وارد شدند. لوگان، الیس و بنتون تنها بازمانده از این کاروان اعزامی هستند. به محض ورود به کابل زینگ موقتاً کاروان را بخاطر یک تانک محافظ از مسیر اصلی منحرف می کند. گیب تانک را منهدم کرده و پس از پیشروی متوجه تماس هادن با بنتون می شوند و در میابند که او یکی از مأموران شوروی بوده و برای سازمان سیا کار نمی کند و در اصل برای آژانس فعالیت می کرده و هدفش تهیه اسلحه برای شوروی است و دستور دارد لوگان و الیس را بکشد که موفق به این کار نمی شود.

پس از عدم موفقیت هادن در کشتن لوگان و زینگ برای اینکه آنها را از میان بردارد لوگان را به قتل لیپان متهم می کند. اما لیپان می رسد و با نشان دادن مرگ جعلی اش لوگان از این جرم تبرئه می شود.
تا قسمت آخر بازی چیز زیادی از داستان اصلی گفته نمی شود تا اینکه لیپان در آخرین شرحش پرده ها را کنار زده و هویت واقعی مرموز ترین شخصیت این سری یعنی هادن را افشا می کند؛ هادن کسی نیست به جز آرامو و همکارش تریسا. با فهمیدن این موضوع خیلی از پاسخ های دو نسخه قبلی جواب داده می شود.
پس از افشا شدن این موضوع لوگان به همراه مأموران فدرال حکم دستگیری آرامو را گرفته و به دنبال دستگیر کردن وی روانه می شود. اما آرامو به طرز ناگهانی ظاهر شده و به شروع به تیراندازی به سمت گیب و سایر افراد کرده و پس از آن فرار می کند. گیب آرمو را تعقیب کرده و در قطاری به او می رسد. گیب به سمت آرامو شلیک می کند و باعث زخمی شدنش می شود.
پس از دستگیری آرمو گیب رئیس سازمان می شود و در حالی که همگان فکر می کنند همه چیز به خوبی تمام شده آرامو را در حالی که یک محموله از ویروس سایفون فـــیـــــلـــتـــر را دارد نشان می دهد که از بیمارستان فرار کرده و این یعنی آغاز ماجرایی دیگر...




Syphon Ғilтer: The Omega Strain
Syphon_Filter_The_Omega_Strain.jpg
این نسخه در سال 2004 زمانی که کنسول پلی استیشن1 بازنشسته شده بود و پلی استیشن2 جای آن را گرفته بود، برای PS2 منتشر شد.
متاسفانه تغییرات زیادی در این نسخه روی داده و حال و هوای سایفون فـــیـــــلـــتـــر را به کلی عوض کرده بود. همچنین دیگر از گیب خبری نبود. در همان ابتدا می توانستید کارکتر را خود طراحی نموده و با آن وارد بازی شوید. این تغییرات باعث عدم استقبال گیمرها و منتقدین شد و باعث شد تا سازندگان دیگر چنین تغییراتی انجام ندهند و در نسخه ی بعد جبران کنند.

با وجودی که تغییرات زیادی روی داده بود اما داستان همان ادامه داستان ویروس سایفون فـــیـــــلـــتـــر بود. اما نقطه ضعف هایی هم داشت. داستان بسیار آبکی روایت می شد!

بازی در کارتاژ میشیگان آغاز می شود، جایی که Gray با چهار عضو جدید IPCA (نام جدید آژانس) ملاقات می کند و در مورد تهدید ارتش آزادی بخش فرانسه(علا) (French Anarchiste Liberation Army (ALA)) با هم مذاکره می کنند و مأموران IPCA قصد خنثا کردن علا را دارند.
حال گیب رئیس IPCA شده و دستورات و اعزام نیروهای جدید را بر عهده دارد. به عبارتی دیگر بازیکن از جانب گیب دستور می گیرد و مراحل را پست سر می گذارد.

هدف "علا " یک خرابکاری بزرگ است. سران علا می خواهند ویروس را وارد آب مصرفی نمایند. وظیفه ی شما به عنوان اولین مأموریت جلوگیری از این حرکت می باشد.

از طرفی دیگر گابریل لوگان به همراه لیان زینگ در اوگاندا مشغول تحقیق با Gary Stoneman در ایتالیا هستند. ضمنا گری استون عده ای را مأمور کرده تا از دستیابی یک خانواده مافیایی به ویروس سایفون فـــیـــــلـــتـــر جلوگیری نماید.
پس از مدت کوتاهی نیروهای جدید IPCA از کانتاژ به بلاروس می روند تا در کارخانه Krivorozhstal تحقیقاتی انجام دهند و ارتش چچن را زیر آتش خود بیاورند. در آنجا متوجه سرایت ویروس به احشام می شوند و برای اینکه سایرین هم آلوده نشوند آنها را به یک پناهگاه زیر زمینی منتقل می کنند.
در همین حال لیان زینگ در حین عملیاتی مخفیانه در Kyrgystan می باشد.
پس از آن بازیکن به یمن اعزام می شود و هدف نفوذ به محل تحت فرمان اهود ابن زُهر از عاملین موساد می باشد. پس از جمع آوری اطلاعات از مردم در مورد محموله ویروس سایفون فـــیـــــلـــتـــر متوجه حضور Zohar پشت این قضیه می شوید. زهر یک فروشنده اسلحه است و قصد خرابکاری و حذف نیروهای چچن را دارد. او برای اینکه به هدفش برسد با پوشیدن یونیفرم یکی از سربازان قصد نفوذ به کاخ Taherir دارد. زهر موفق به ترور شده اما به اطلاعات و مدارک دست نمیابد غافل از آنکه استون آنها را قبلا به سرقت برده.

در همین حال Mujari در چچن و زادگاه Ivankov می باشد. در آنجا تصاویری گرفته شده از نسل کشی گروهی ناشناس بدست میوجاری می رسد این تصاویر به قدری تکان دهنده هستند که موجب حیرت نیروهای SVR می شوند. میوجاری با بی میلی یوری گریگروف را مسئول این فجایع می داند. طولی نمی کشد که عکسی از گریگروف بدست می آورد که ثابت می کند او مسئول این فجایع انسانی است اما آن رو رو نکرده تا حق السکوتی باشد برای آینده.
پس از چند مأموریت ریز و درشت توسط افراد زینگ متوجه فردی به نام Mihai Niculescu می شوند که قصد دارد با آرامو معامله ای انجام دهد. در اصل آرمو یک رابط بین Niculescu و ایوانکف بوده و قرار است که معامله ای بزرگ بین این دو نفر صورت بگیرد. آرامو که احساس خطر می کند و وجدانش بیدار می شود و مکان ایوانکف را به گیب می گوید.
حال گیب به همراه تعدادی از مأموران IPCA به مقر ایوانک واقع در اکراین عزیمت می کند و موفق می شود که از پرتاب چند کلاهک هسته ای جلوگیری نماید. در آخر گیب موفق می شود با کشتن محافظین ایوانک، او را به ظاهر بکشد و مقر ایوانکف را منهدم نماید.

پس از آن گیب با اطلاعاتی که از مقر ایوانکف بدست می آورد موفق به کشف واکسنی برای ویروس شده و سازمان بهداشت جهانی نوید این را می دهد که دیگر سایفون فـــیـــــلـــتـــر تهدید محسوب نمی شود و به همین خاطر رئیس جمهور ایالات متحده این موفقیت را به گیب تبریک می گوید و به خاطر این کارش از وی تقدیر می کند. اما ماجرا به همین خوبی تمام نمی شود. ویسنجر گم شده و کسی از او خبری ندارد و Niculescu توسط دو فرد ناشناس کشته شده. و یک قاتل از جانب استون اجیر شده که آرامو را به قتل برساند از طرفی هم به طور قطع از مرگ ایوانکف اطمینان حاصل نشده.
 

S0HEIL

کاربر سایت
Mar 16, 2008
1,547
واقعا" ممنون...
من sf 2 و sf 3 رو روی PS1 تمومشون کردم و بنظرم هر دوشون جزو بهترین بازیهای سوم شخص PS1 بودن...
پ.ن : تا قبل اینکه این نقد رو بخونم فکر می کردم که تو آخر sf 3 از بالای مترو آرمو رو زدم کشتم :D آخه سی دی بازی خش داشت و بخاطر همین نتونستم دموی آخرش رو ببینم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر