تاد هاوارد: شیطان بزرگ صنعت بازی

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
665
نام
Mohammadreza Sayari
از سال ۲۰۱۹ و عرضه‌ی بازی Fallout 76 سیلی از انتقادات علیه تاد هاوارد روانه فضای مجازی شد. در این مقاله قصد دارم تا به بررسی انتقادهایی که از این بازی‌ساز شناخته شده‌ انجام شده بپردازم.
۱‌. گناهکار بابت همه چیز
maxresdefault.jpg

از زمان عرضه‌ی Fallout 4 انگشت اتهام برای تمام مشکلات مختلف بازی‌های کمپانی زنیمکس به سمت هاوارد قرار گرفت. اما آیا او مقصر تمام مشکلات زنیمکس در نسل هشتم بوده‌است یا نه؟
در سال ۲۰۱۵ و بعد از عرضه‌ی بازی Fallout 4 خاطر بازیکنان بسیاری به خاطر باگ‌های زیاد بازی آزرده شده بود. بازی Fallout 4 با وجود تمام قوت‌هایی که داشت از نظر فنی یک فاجعه بود و شخص تاد هاوارد بابت این موضوع مورد حمله قرار گرفت. بازی Fallout 4 در طی دو ماه بعد ای عرضه دو پچ بزرگ دریافت کرد که حدود ۸۰ درصد باگ‌های بازی را رفع می‌کردند و پرفورمنس بازی را به یک نقطه قابل قبول می‌رساندند؛ اما چرا این بازی از همان ابتدا دو ماه تاخیر نخورد تا با باگ های کمتر و پرفورمنس بهتر عرضه شود؟ جواب این سوال به مدیریت زنیمکس مدیا باز می‌گردد که به خاطر شرایط مالی سخت خود نیاز به یک منبع درآمد بزرگ داشت و عرضه فالوت ۴ داشت و برای همین حتی حاضر به تحمل تاخیر دو ماهه را نداشتند. درخواست‌های استودیوی سازنده بازی برای تاخیر بازی با جواب رد مدیران زنیمکس آنلاین مواجه شد و بازی به صورت ناقص عرضه شد. اما طی دو سال اخیر بسیاری از گیمرها در فضای مجازی تاد هاوارد را مقصر عرضه زودهنگام بازی می‌دانند در حالی مشخص کردن تاریخ عرضه بازی به عهده کارگردان بازی نیست و به مدیریت و بخش عرضه کمپانی صاحب اثر مربوط است. موارد این قبیل که تاد هاوارد برای چیزی که در دایره وظایفش نبوده متهم شده در طی دو سال اخیر کم نبوده‌اند، از ماجرای New Vegas گرفته تا Fallout 76 و حتی Wolfenstein Youngblood در همه چیز تاد هاوارد به عنوان متهم شناخته شده‌است.
۲. جهنم نیووگاس
fallout-3-vs-new-vegas.jpg

بازی Fallout: New Vegas نسخه فرعی نام آشنا و پر حاشیه سری فالوت که توسط استودیو آبسیدیان ساخته شد. این بازی با استفاده از موتور، سورس‌کدها، صداها و انیمیشن‌های Fallout 3 در مدت ۱۸ ماه ساخته شد. طی قرارداد آبسیدیان با بتسدا در مورد بازی FNV در صورتی که آبسیدیان موفق می‌شد تا امتیاز متاکریتیک بالای ۸۵ را برای New Vegas کسب کند، بتسدا موظف می‌شد تا علاوه بر دستمزد ساخت بازی، مقداری از درصد سود بازی را به آبسیدیان به عنوان پاداش پرداخت کند؛ اما ماجرا به این زیبایی پیش نرفت و ساخته‌ی آبسیدیان در هیچ یک از سه پلتفرم خود موفق نشد امتیازی بالاتر از ۸۴ به دست آورد و طبق قرارداد بتسدا تنها دستمزد ساخت بازی را به این استودیو پرداخت کرد. بعد از این کارگران بازی New Vegas در توییتر مطلبی را منتشر کرد که بتسدا بر اساس قرارداد عقد شده، هیچ پاداشی اضافه بر دستمزد ساخت بازی به آبسیدیان پرداخت نکرده. گفته‌های کارگران بازی باعث تحریک احساسات طرفداران این استودیو شد و این اشخاص شروع به متهم کردن تاد هاوارد در مورد این موضوع کردند، حتی بعضی از هواداران آبسیدیان معتقد بودند که تاد هاوارد به منتقدای متاکریتیک پول پرداخت کرده تا باعث شوند این بازی به متای بالای ۸۵ نرسد. این در حالیست که تاد هاوارد صرفا یک کارگردان ساده در استودیو بوده و موارد مربوط به قراردادها و مسائل مالی ربطی به او ندارد.
۳. استفاده از محصول قدیمی برای تخریب
maxresdefault (1).jpg

یکی از حقه‌های قدیمی متنفران یک شخص این است که برای تخریب محصول شاخص یه فرد از محصول قدیمی‌تر همان فرد استفاده می‌شود. نمونه کامل این موضوع مربوطه به عده‌ای از کاربران فضای مجازی است که تلاش میکنند بازی‌های Oblivion و Morrowind را دست آویزی برای تخریب Skyrim قرار دهند. این افراد معمولا با بهانه کردن آپگرید موتور کریشن (گیم بایرو) در Oblivion شروع به تخریب اسکایریم می‌کنند. اما حقیقت این است که Skyrim تمام انقلاب های Morrowind و Oblivion را به حد اعلا رساند. Skyrim با قرار دادن صدا و افکت های خون در جریان مبارزات قدم بسیاری بزرگی در بهبود سیستم مبارزه سری TES برداشت، این بازی همچنین با محدود کردن Radiant AI تمام مشکلات حاصل از پیشرفتگی این تکنولوژی در NPCهای Oblivion را از بین برد. برای مثال در Oblivion شما بارها شاهد این بودید که NPCها به خاطر دزدی یا درگیری با یک دیگر زندانی یا کشته می‌شدند و این موضوع در طولانی مدت باعث می‌شد که NPCهایی که حاوی یک ماموریت فرعی یا محتوای مهم در بازی بودند در زمان مناسب در جای مناسب نباشند. این مشکل در اسکایریم به طور کامل رفع شد و بازی Skyrim به راحتی متناسب‌ترین و بهترین تجربه از سری the Elder Scrolls را به ارمغان آورد.
۴. استاندارد دوگانه

یکی از مواردی که طی دو سال اخیر علیه تاد هاوارد شکل گرفته‌است، استانداردهای دوگانه قضاوت اوست. بازی Fallout New Vegas توسط آبسیدیان در مدت ۱۸ ماه ساخته‌شد، این مدت کوتاه ساخت همواره بهانه‌ی هواداران آبسیدیان برای موجه جلوه دادن مشکلات این بازی بوده‌است. این در حالیست که بسیاری از مواد ساخت بازی New Vegas از جمله موتور بازیسازی، صدا گذاری شخصیت‌ها ، سیستم هوش مصنوعی NPCها، انیمیشن ها، تکسچرها و کدهای منبع ساخت بازی New Vegas به صورت از پیش آماده از بازی Fallout 3 تامین شده‌بودند؛ اما بازی Fallout 4 در مدت صرفا ۲۰ ماه ساخته شد و در این مدت علاوه بر بروزرسانی موتور، شامل ساخت تمام و کمال کلیات و جزئیات بازی می‌شد‌. از نگاه عده‌ای از کاربران فضای مجازی مدت توسعه ۱۸ ماهه FNV بسیار کوتاه و ناکافی بوده ولی زمان ۲۰ ماهه برای ساخت F4 کاملا زیاده از حد و بیشتر از کافی بوده‌است. بازی Skyrim در طول روند ساخت خود با کمبود بودجه شدیدی مواجه بود، به خاطر همین موضوع بسیاری از جزئیات بازی حذف شدند‌. برای مثال تعداد صداگذاران Skyrim بسیار کم است و تعداد زیادی از Npc ها توسط افراد تکراری صداگذاری شده‌اند. من بسیاری افراد را دیده‌ام که حتی می‌گویند اگر تاد هاوارد بازیساز خوبی بود خودش با اعضای استودیو صداگذاری بازی را انجام می‌داد و نمی‌گذاشت بازی اینطور عرضه شود؛ اما همین افراد معتقدند که بازی‌های آبسیدیان صرفا قربانی کمبود بودجه هستند و تمام مشکلات این بازی‌ها با کمبود بودجه قابل توجیه هستند‌. نمونه دیگر از استانداردهای دوگانه علیه تاد هاوارد به مسئله انیمشن سازی‌های بازی برمی‌گردد. انیمیشن‌ سازی ضعیف بازی‌های تاد دلیل بر زباله بودن بازی‌های او هستند؛ ولی انیمیشن های ضعیف بازی the Outer Worlds و KOTOR II اصلا دلیلی بر بد بودن بازی نیستند!
۵. فالوت ۷۶
Fallout-76-Aufmacher-pc-games_b2article_artwork.jpg

شاید بتوان بازی Fallout 76 را پرحاشیه‌ترین بازی آنلاین نسل هشتم دانست. این بازی توسط استودیو Bethesda Games Studios ساخته شد و در سال ۲۰۱۹ شد. این بازی از ابتدای عرضه به دلیل نبود محتوای کافی، ضعف‌های فنی فراوان، باگ‌های به اصطلاح Game Breaker و... مورد نقد قرار گرفت. عده‌ای از کاربران فضای مجازی بعد از عرضه‌ی این بازی به تاد هاوارد حمله کردند و کارگردانی ضعیف او در دلیل اصلی شکست بازی می‌دانستند. آن‌ها میگفتن سیاست‌های تاد هاوارد که می‌خواسته سری Fallout را به یک بازی مولتی پلیر تبدیل کند باعث خراب شدن سری شده‌است. کار به جایی کشید که بسیاری از این کاربران به استیم حمله کردند و علاوه بر Fallout 76 به بازی‌های Fallout 4 و حتی Fallout 3 نیز امتیازات پایینی دادند، این موضوع باعث شد تا امتیاز ۹ بازی Fallout 3 طی یک هفته به ۷ کاهش پیدا کند. عده‌ای از این افراد علاوه بر نقد‌های منفی به Fallout 3 شروع به گذاشتن نقدهای مثبت فیک برای Fallout New Vegas کردند و امتیاز Mixed این بازی طی سه روز به 10/10 رسید! بازی Fallout New Vegas و ساخته‌ی جدید آبسیدیان یعنی The Outer Worlds مانند یک چوب به سر تاد هاوارد کوبانده می‌شدند‌. اما مسئله این جلسه که تاد هاوارد اصلا کارگردان بازی Fallout 76 نبود بلکه جف گاردینر وظیفه کارگردانی این بازی را بر عهده داشت. تاد هاوارد حتی تهیه کننده‌ی اصلی این بازی نبود و صرفا به عنوان Executive Producer نقش کوچکی در توسعه این بازی داشت و زنیمکس صرفا از نام او برای بازاریابی Fallout 76 بهره برداری کرد.
۶. نبرد کنسولی
BethesdaXbox_HERO.jpg

شاید بتوان خرید زنیمکس مدیا توسط مایکروسافت را بزرگترین خبر مربوط به صنعت بازی در چند سال اخیر دانست. این خرید باعث شد تا بسیاری از فن‌بوی‌های سونی به سابقه بتسدا حمله کنند و تاد هاوارد هم از این قضیه مستثنا نبود. هواداران سونی که کینه دیرینه‌ای از تادهاوارد داشتند، می‌گویند که تمامی بازی‌های تاد هاوارد بیش از حد مورد توجه قرار گرفته‌اند و اکس باکس ۷ میلیارد را به سطل آشغال انداخته است.

در انتها این موضوع که تاد هاوارد طی چندسال اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته‌است از روز روشن نیز واضح تر است. به هر حال بازی Starfield به زودی از راه می‌رسد، این بازی از سال ۲۰۱۶ روند توسعه فعالی داشته و همینطور بزرگترین بروزرسانی تاریخ موتور کریشن را هم به همراه دارد، همینطور با وجود بودجه فراوان اکس باکس می‌توان انتظار داشت که این بازی به صورت واقعا کامل منتشر شود و به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود.
starfield-5d01392c2471c.jpg
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,507
نام
حسین
خسته نباشی عالی بود لذت بردم از خوندنش =D>
باعث شد کمی نظر من نسبت به تاد هاوارد عوض بشه امیدوارم استارفیلد موفق بشه
ولی خداییش نیو وگاس دوران خیلی خوبی بود کار با خود بازی ندارم ولی meme خور ترین بازی تاریخ خوده خاطره ان تا اخر عمر یادم نمیرن:D
سیکس تین تایم د دیتیل:))
 
  • Like
Reactions: Ffmmdreza

saeedonly

کاربر سایت
Nov 22, 2012
1,073
من انقد از اسکایریم و فال اوت 3 لذت بردم که هنوز تاد هاوارد رو دوست داشته باشم با این که این کژوال تر شدن و پایین اوردن دوز نقش افرینی فال اوت 4 نسبت به نسخه سوم و نیووگاس واقعا ناراحتم کرد.یعنی یکی از هایپ ترین بازی هام برام خواب اور بودش مخصوصا که طعم نقش افرینی فال اوت نیووگاس هنوز تو ذهنم مونده بود.امیدوارم با استارفیلد و الدر اسکرول بعدی دوباره به اوج برگردند.
 
  • Like
Reactions: Ffmmdreza

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
کاش مطلبتون منبع داشت و یک سری باورهای شخصی و فرم‌های نگارشی محاوره‌ای رو ویرایش می‌کردید که فرم رسمی‌تری پیدا کنه.

بطور مثال و بزرگترین ایراد مطلب Development Time فال‌اوت ۴ئه. از سال ۲۰۱۰ و نزدیک انتشار Skyrim، خود هاوارد تو مصاحبه ذکر کرده بود که یک پروژه دیگه به موازات پروژه اصلی در مرحله Design و Pre-productionئه. سال ۲۰۱۲ هم یک تیم از بثسدا در حال عکاسی از محیط شهری بوستون دیده شدند. طراحی و آپگرید انجین، نوشتن داستان و اسکریپت و طراحی art design و برخی از assetها همه تو این مرحله انجام میشه، ۲۰ ماه مدت زمان کار اصلیه که بیشترش برنامه‌نویسیه؛ وگرنه اصلا امکان نداره بازی‌ای با این حجم رو بشه تو ۲۰ ماه سر هم کرد. AC: Revelations که از لحاظ حجم محتوا یک دهم Fallout 4 هم نیست ۱۸ ماه ساختش طول کشیده و باز هم کمبود زمان داشتند.

در کنار همه این مسائل هم، انتظار مردم از Zenimax و Bethesda و تیم هاوارد، بازی با کیفیت AAAئه. Obsidian مشخصا استودیوی کوچک‌تر و محدودتریه و با این حال، FNV آبجکتیولی نویسندگی، کاراکترپردازی و طراحی مأموریت بهتری داشت. مشکل هوادارها سیاست کلی این استدیوئه که تاد هاوارد نمایندگیشون رو می‌کنه.
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
هر کاری که کردند هر اشتباهی که شد قابل بخشش است چون ایشون رو مرتب با فالوت 76 میشناسند -هیچ ربطی توسعه اون بازی به ایشون نداشت . ضمنا الان فالوت 76 اپدیت شده بازی سرگرم کننده ای است .
باید بگیم که ایشون با عرضه بازیهای سری الدر و فالوت ها کار های بزرگی کرد . من فالوت 4 رو بسیار دوست دارم. هنوز این همه نسل گذشته به نظرمن قله های اسکایرم غیر قابل رسیدن هستند . ایکس باکس و فیل بهترین کار رو انجام دادن که بتسدا رو خریدن. تاد هاوارد و تیم هاش میتونن با ایکس باکس بسیار قدرت مند تر بشن و کارهای عظیمی انجام بدهند. مایکرو هم زینه مکس رو خرید نه بتسدا تنها - حجم Ip ها غیر قابل تصوره و هر کدوم کوهی هستنددر صنعت بازی .من همیشه احترام میگذارم به تاد هاوارد . الدر موروویند و ابلیوین و اسکایرم برای من مقدس هستند.
هرکارگردانی صنعت بازی که زیاد میاد جلوی دوربین دیگه خیلی بهش گیر میدهند به کاپشن و کفش های این اقا هم گیر داده بودند . طرف دیگه نمیگه تاد هاوراد 25 ساله بازیسازه یارو بدنیا نیومده بوده این داشته پایه های نقش افرینی غربی رو میزاشت . دیگه به لباس گیر دادن و پوشش شخصی خیلی خنده داره اصلا بحث شخصی هم رعایت نمیشه- همونهایی که به این اقا گیر دادند یکی 1000 ساعت داشتند ماد میزدند توی اسکایرم و فالوت 3 و 4 LOL کوجیما هم همینطور چون زیاد جلوی دروبین زیر باد حملاته-
 
آخرین ویرایش:

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
665
نام
Mohammadreza Sayari
کاش مطلبتون منبع داشت و یک سری باورهای شخصی و فرم‌های نگارشی محاوره‌ای رو ویرایش می‌کردید که فرم رسمی‌تری پیدا کنه.

بطور مثال و بزرگترین ایراد مطلب Development Time فال‌اوت ۴ئه. از سال ۲۰۱۰ و نزدیک انتشار Skyrim، خود هاوارد تو مصاحبه ذکر کرده بود که یک پروژه دیگه به موازات پروژه اصلی در مرحله Design و Pre-productionئه. سال ۲۰۱۲ هم یک تیم از بثسدا در حال عکاسی از محیط شهری بوستون دیده شدند. طراحی و آپگرید انجین، نوشتن داستان و اسکریپت و طراحی art design و برخی از assetها همه تو این مرحله انجام میشه، ۲۰ ماه مدت زمان کار اصلیه که بیشترش برنامه‌نویسیه؛ وگرنه اصلا امکان نداره بازی‌ای با این حجم رو بشه تو ۲۰ ماه سر هم کرد. AC: Revelations که از لحاظ حجم محتوا یک دهم Fallout 4 هم نیست ۱۸ ماه ساختش طول کشیده و باز هم کمبود زمان داشتند.

در کنار همه این مسائل هم، انتظار مردم از Zenimax و Bethesda و تیم هاوارد، بازی با کیفیت AAAئه. Obsidian مشخصا استودیوی کوچک‌تر و محدودتریه و با این حال، FNV آبجکتیولی نویسندگی، کاراکترپردازی و طراحی مأموریت بهتری داشت. مشکل هوادارها سیاست کلی این استدیوئه که تاد هاوارد نمایندگیشون رو می‌کنه.
بازی از سال ۲۰۱۰ در مرحله پیش تولید بوده ولی تولید فعال بازی از سال ۲۰۱۳ و بعد از اتمام ساپورت اسکایریم شروع شد و ۲۰ ماه بعد در سال ۲۰۱۵ تمام شد.
 

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
665
نام
Mohammadreza Sayari
خسته نباشی عالی بود لذت بردم از خوندنش =D>
باعث شد کمی نظر من نسبت به تاد هاوارد عوض بشه امیدوارم استارفیلد موفق بشه
ولی خداییش نیو وگاس دوران خیلی خوبی بود کار با خود بازی ندارم ولی meme خور ترین بازی تاریخ خوده خاطره ان تا اخر عمر یادم نمیرن:D
سیکس تین تایم د دیتیل:))
نیووگاس به نظرم واقعا بازی فوق العاده ای هست ولی خب این سطح از هیت به فالوت ۳ که از ۲۰۱۹ به بعد به واسطه نیووگاس شروع شده واقعا برام قابل درک نیست
 
  • Like
Reactions: CriRo7

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,507
نام
حسین
نیووگاس به نظرم واقعا بازی فوق العاده ای هست ولی خب این سطح از هیت به فالوت ۳ که از ۲۰۱۹ به بعد به واسطه نیووگاس شروع شده واقعا برام قابل درک نیست
البته منظورم ۷۶ بود الان تعجب کردم چرا اشتباهی نوشتم نیووگاس

هر کاری که کردند هر اشتباهی که شد قابل بخشش است چون ایشون رو مرتب با فالوت 76 میشناسند -هیچ ربطی توسعه اون بازی به ایشون نداشت . ضمنا الان فالوت 76 اپدیت شده بازی سرگرم کننده ای است .
باید بگیم که ایشون با عرضه بازیهای سری الدر و فالوت ها کار های بزرگی کرد . من فالوت 4 رو بسیار دوست دارم. هنوز این همه نسل گذشته به نظرمن قله های اسکایرم غیر قابل رسیدن هستند . ایکس باکس و فیل بهترین کار رو انجام دادن که بتسدا رو خریدن. تاد هاوارد و تیم هاش میتونن با ایکس باکس بسیار قدرت مند تر بشن و کارهای عظیمی انجام بدهند. مایکرو هم زینه مکس رو خرید نه بتسدا تنها - حجم Ip ها غیر قابل تصوره و هر کدوم کوهی هستنددر صنعت بازی .من همیشه احترام میگذارم به تاد هاوارد . الدر موروویند و ابلیوین و اسکایرم برای من مقدس هستند.
هرکارگردانی صنعت بازی که زیاد میاد جلوی دوربین دیگه خیلی بهش گیر میدهند به کاپشن و کفش های این اقا هم گیر داده بودند . طرف دیگه نمیگه تاد هاوراد 25 ساله بازیسازه یارو بدنیا نیومده بوده این داشته پایه های نقش افرینی غربی رو میزاشت . دیگه به لباس گیر دادن و پوشش شخصی خیلی خنده داره اصلا بحث شخصی هم رعایت نمیشه- همونهایی که به این اقا گیر دادند یکی 1000 ساعت داشتند ماد میزدند توی اسکایرم و فالوت 3 و 4 LOL کوجیما هم همینطور چون زیاد جلوی دروبین زیر باد حملاته-
کاری با تاد هاوارد ندارم ولی دفاع از ۷۶ اشتباهه شاید الان خوب شده باشه ولی سیاستاشون فاجعه بود و جای دفاع نداره ریفاند نکردن بازی ، بازی ناقص ، بن کردن اشتباهی بعضی افراد ، حتی بعضی از نسخه هایی از بازی که همراه آیتم بودن وقتی رسیدن دسته مردم وسایلی که همراهشون بود با چیزی که گفته بودن فرق داشت :|
ویدئو اینترنت هیستوریان رو پیشنهاد میشه تو یوتیوب ببینید درسته طنزه ولی خوب واقعیت این بازیه
 
آخرین ویرایش:

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
البته منظورم ۷۶ بود الان تعجب کردم چرا اشتباهی نوشتم نیووگاس


کاری با تاد هاوارد ندارم ولی دفاع از ۷۶ اشتباهه شاید الان خوب شده باشه ولی سیاستاشون فاجعه بود و جای دفاع نداره ریفاند نکردن بازی ، بازی ناقص ، بن کردن اشتباهی بعضی افراد ، حتی بعضی از نسخه هایی از بازی که همراه آیتم بودن وقتی رسیدن دسته مردم وسایلی که همراهشون بود با چیزی که گفته بودن فرق داشت :|
ویدئو اینترنت هیستوریان رو پیشنهاد میشه تو یوتیوب ببینید درسته طنزه ولی خوب واقعیت این بازیه
بازی درست شد الان هم کامیونتی خوبی داره.اتفاقا سال 2020 خیلی سال خوب شلوغی بوده براش. برای تمام بازی های اونلاین ممکنه پیش بیاد برای غول تک نفره ای مثل سایبر پانک هم ممکنه اتفاق بی افته. زیاد دیدم از این ویدویو هایی که میگید راستش من زیاد قبولشون ندارم برای افزایش فالوور بیس هستند. منتهی نباید همونطور که میگید دفاع از یک بازی که خرابه درست نیست خراب کردن یک شخصیت مهم دنیای بازی هم درست باشه. ایشون کارهای مهمی انجام داده خط مشی بازی های نقش افرینی مدرن رو پایه گذاشتند..
 
  • Like
Reactions: CriRo7

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر