تاثیرگذارترین بازیسازان صنعت بازی های ویدیویی

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
8-
190468

سید میر (SIDNEY MEIER)
«سید میر» را می‌توان پدر سبک بازی‌های استراتژی دانست. میر، با ساخت مجموعه بازی‌های Civilization یکی از تاثیرگذارترین افراد این صنعت است که سبک استراتژی را همراه با انتشار عناوین خود متحول کرده است.

7-
190472

جان کارمک (JOHN CARMACK)
«جان کارمک» برنامه‌نویسی نابغه است که با ارائه راهکارهای انقلابی، برنامه‌نویسی بازی‌ها را متحول کرد. از سویی نمی‌شود درباره صنعت بازی‌های ویدیویی نوشت و حرفی از Wolfenstein 3D، DOOM و خالق آن‌ها نزد. کارمک، با روش‌های خلاقانه تحول بزرگی در نمای اول شخص ایجاد کرد و نه تنها عناوین شاخصی در این سبک را معرفی کرد بلکه تاثیر بسزایی بر تولید عناوین شوتر اول شخص بعد از خود داشت.

6-
190473

هیدئو کوجیما (HIDEO KOJIMA)
«هیدئو کوجیما» با ساخت عناوین متال گیر سبک اکشن – مخفی‌کاری را تعریف کرد. او که علاقه شدیدی به سینما دارد، تاثیر بسزایی در شکل‌گیری روایت سینمایی در صنعت بازی‌های ویدیویی داشته و با خلق سکانس‌های سینمایی به یاد ماندنی، مرز بین سینما و بازی‌های ویدیویی را باریک کرد و شیوه جدید از داستانگویی را در این صنعا پدید آورد.

5-
190474

شینجی میکامی (Shinji Mikami)
میکامی را با عنوان پدر سبک وحشت میدانند. خالق مجموعه‌های «رزیدنت اویل» و «شیطان درون» یکی از تاثیرگذارترین افراد حاضر در صنعت بازی‌های ویدیویی است. نه تنها تاثیر انکارناپذیری بر روی پدیدآوری و توسعه سبک وحشت داشته بلکه با ساخت نسخه چهارم مجموعه رزیدنت اویل تحول بزرگی در بازی‌های سوم شخص و نوع دوربین آن ایجاد کرد.

4-
190475

هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)
جوان‌ترین بازی‌ساز حاضر در لیست میازاکی است. کسی که در فقر بزرگ شده و حتی توان خرید یک کتاب را نداشته است. میازاکی با ساخت «دیمون سولز» و بعد از آن «دارک سولز» جریانی را در صنعت بازی‌سازی بوجود آورد که منجر با پیداش ژانر ویژه‌ای در صنعت بازی‌های ویدیویی شد. سبک سولزلایک دارای مشخصه‌های ویژه‌ای است که بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی را اکنون می‌توان در زیرشاخه سولزلایک دسته‌بندی کرد. میازاکی با ساخت مجموعه سولز بر روی بازی‌های دیگر ژانرها نیز تاثیر داشته است.

3-
190476

گیب نیول (GABE NEWELL)
بنیان‌گذار Valve و استیم. به جرات میتوان گفت یکی از نمادهای صنعت بازی های ویدیوی این مرد بزرگ! است. کسی که اگر نبود الان PC Gaming به این شکل و گستردگی وجود نداشت. کمپانی Valve با هدایت نیول IP های تاثیرگذار بسیاری را منتشر کرد و تاثیر بسزایی در پیشبرد این صنعت داشت.

2-
190477

گونپی یوکوی (Gunpei Yokoi)
یوکوی را میتوان پدر بازی‌ها نامید و او را DNA نینتندو قلمداد کرد. او که در سال 1966 اسباب بازی Ultra Hand را اختراع کرد پس از چند سال فعالیت در نینتندو با اختراع تازه‌ای دنیای بازی‌های ویدیویی را متحول کرد. کنسول‌ Game & Watch. او طراح اصلی کنسول Game Boy و خالق Virtual Boy سلف هدست‌های VR امروزی بود. اما تمام این اختراعات به کنار شاید مهمترین اختراع یوکوی، طراحی و ابداع D-Pad باشد که نسل‌ها است گیمرها از آن بهره می‌برند و تصور کنترلر بدون D-Pad اصلا ممکن نیست.

1-
190478

شیگرو میاموتو (SHIGERU MIYAMOTO)
«میاموتو» مرد افسانه‌ای این صنعت است. «سوپر ماریو»، «زلدا» و «دانکی کونگ» عناوینی هستند که برای اثبات این ادعا کافی خواهند بود. مردی که همیشه نوآور بوده و با هر بازی یک نوآوری به همراه داشته و افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. هر کدام از بازی‌های او نه تنها نماد نینتندو بلکه نمادی برای صنعت بازی‌های ویدویی هستند.
 
آخرین ویرایش:

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
معرفی کوتاه ولی عالی ، ممنون

همه خوبان هستن ، از اینکه آقای میکامی در این لیست حضور دارند خوشحالم ولی در لیست من ایشون رتبه اول بودن و هستن و خواهند موند .

مطلب اصلی که میخوام اینجا عرض کنم درباره شخصی هست که با تاثیر نواهای سحرآمیز ایشون هر بازی و بازیسازی خواهد درخشید : آقای Akira Yamaoka آهنگساز مجموع سایلنت هیل ، به جرات میشه گفت ایشون با آهنسازی های خودشون طوری در قلب و ذهن من و طرفدارن سبک وحشت ریشه کردن که نظیر و رقیبی ندارن ، اگر مجموعه سایلنت هیل از بازیها تا فیلمها را به دو قسمت تقسیم کنم و در قسمت اول فقط موسیقی خالی قرار داشته باشه و در قسمت دوم همه محتویات جر موسیقی و بخوام یکی از اونها را انتخاب کنم که اون قسمت و به تنهایی سایلنت هیل بنامم قسمت اول و انتخاب میکنم چون بار مفهوم و زیبایی شناختی ترس در موسیقی های مجموعه سایلنت هیل به اندازه ای بالا هست که بدون اونها سایلنت هیل بخش عمده ای از معنا را از دست میده ، این همه اعجاب و زیبایی از هنر آقای یامائوکا بوده و هست .

Akira Yamaoka.jpg
 

KamiRedfalcon

کاربر سایت
Jan 9, 2021
26
چقدر تاپيك خوبي
منتهي استقبال خيلي كمه ازش چرا؟
قطعا براي من گيب نيول و جان مك كارمك پدران و بنيانگزاران سبك fps تاثير گزارترين هستن
البته يه نفر ديگه هم هست جيسون جونز خالق هيلو و دستيني .
البته ميازاكي هم بنظره من يه نابغه است تو نسل جديدتر .
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,754
پیتر مولنیو هم میتونست یه جایی تو این لیست داشته باشه.
سوال: مولنیو چکار کرد؟
پاسخ:
Molyneux was the guy who made Populous and led the studios that created Theme Park, Dungeon Keeper, Syndicate, The Movies, Fable, Black and White, Magic Carpet and many others. But Molyneux was also a teller of tall tales, a maker of wild promises in interviews that had little chance of being realized.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
درود هر چند نظر شخصی و کاملا قابل احترام
اما میازاکی بالاتر از کوجیما و میکامی :-??GABE NEWELL بالاتر از این بزرگان :-??
هر کسی دوست داره همین الان The Legend of Zelda: Twilight Princess بازی کنه
تمام اثار میازاکی بزرگ در این شاهکار جمع شده
سیستم مبارزات که از the legend of zelda ocarina of time اومده
تا GRAPPLING HOOK
190557

میازاکی ایده اصلی گیم و طراحی نقشه زلدا گرفت و بهبود داد + داستان پردازی خارق العاده
استاد کوجیما خالق روایت سینمایی و سبک مخفی کاری در صنعت گیم
استاد بزرگ میکامی هم دو بار سنعت گیم کامل متحول کرد
اگه تاثیر به خلق پلتفرم و کمپانی
کن کوتاراگی به عنوان پدر PS خیلی بیشتر از GABE NEWELL تاثیر گذار بوده
 
آخرین ویرایش:

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,787
نام
حامد
نظر شخصی؟ یا نظر سنجی شده و یا در قالب اخبار؟
الان با یه نگاه عادی میشه جای خالی چندین کارگردان بزرگ رو خالی احساس کرد.
نمیدونم با حساب چه سیستم rating ی رده بندی کردین ولی به نظرم مثلا شینیجی میکامی شاید اول میبود. و یا مثلا اوئدا توی لیست نیست و یا دراکمن هم دیده نمیشه.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
آقا دمت گرم بابت متن
ولی چرا بخش اخبار خو؟
ای همه بخش دیگه داریم.... الان بنده خدا بهزاد هم عین همین مقاله رو تو بخش مقالات زده دیگه
اینم بره همون جا بهتره

اگه لیست مال یه جای معتبر بود و منبع میزدی می گفتم یه ارزش خبری داره... ولی خب الا صرفا یه مقاله شخصیه..

این لیسته هم مثل اکثر لیست دیزاینرها دو سه تا دیزاینر ژانر فایتینگ مشتی مثل نین نین و ساکورایی کم داره :D
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
حالا که به هر نحوی تاپیک اومد [ معرفی و بررسی بازیها ] همون بخشی از سایت که خیلی دوسش دارم میخوام درباره یکی از افراد تاثیرگذار لیست دوستمون در بالا بیشتر بنویسم ، یکی بود یکی نبود زیر آسمون پر از ستاره های درخشان یکی نشسته بود و ستارها را نگاه میکرد ولی اصلا دنبال ستاره شدن نبود چون همیشه دنبال دنیایی بود که همه توش ستاره باشن نه فقط عده ای کم ستاره و بقیه فقط بیننده پس تصمیم گرفت دل و به دریا بزنه و هر کاری که از دستش برمیاد و انجام بده تا بتونه هم لذت تنهایی را به آدمهای تنها و هم لذت باهم بودن را به آدمهای غیر تنها هدیه کنه ، تصمیمش این شد : میرم یه شرکت بازیسازی و شانسم و برای اولین قدم یعنی در اختیار داشتن بستری برای عملی کردن رویاهای مشترکم امتحان میکنم .

رفت و به نظرم [ با توجه به تجربه شخصی خودم که میگه همیشه انسانهای مهربان و صادق در نهایت به آرزوی خیرشون میرسن ] با شایستگی تمام مورد پذیرش قرار گرفت ، البته به همین سادگی که در جمله قبلی گفتم نبودا چون اتفاقات دیگه ای هم افتاد که من خلاصه اش کردم چون مهم اینه که بهش رسید به اون چیزی که میخواست رسید ، یکی از همون روزها ذهن زیباش که خالی از کینه ها و حسادت ها بود رفت به سمت کنجکاوی درباره حس ترسیدن ، پس فکر کرد و فکر کرد و فکر کرد تا به نشانه هایی رسید .

فکرش آنچنان قابل بیان نبود تا مسئولان شرکت و قانع کنه ، بازیش تنها فقط در ذهن خودش قابل بازی بود و نمیشد کسی دیگه ای هم با رفتن توی ذهنش اون و بازی کنه ، ریشه سبک بازیش از جنس ترس بود و تا اون زمان خیلی کم در بازیهای ویدیویی چنین سبکی کار شده بود و همون کارهای کمم خیلی مورد استقبال قرار نگرفته بودن که بشه باهاشون خیلی درباره ایده داخل ذهن خودش توضیح بده ، قسمت مهمی از مفهوم بازیش گفتن رازهایی از واقعیت بود و قسمت دیگه اش هم رساندن مخاطب به حقیقت بود ، نقطه عطف یا مرکز اصلی یا همون روح بازیش عشق و محبت بود و همین طوری که هنوزم نمیشه عشق و درست و دقیق تعریف کرد او هم نمیتونست عشق و براشون توی بازیش که هنوز ساخته هم نشده بود ترسیم کنه چه برسه به تعریفه بدون ترسیم ، پس چی باعث میشه به هدف زیباش برسه ، من که میگم یک دست کمک مهربان که از تمام افکار مهربانانه او خبر داشت .

بالاخره ساخت و موفقم شد ، ساکت ولی خوشحال بود ، همه تحسینش میکردن ولی اون به فکر آینده بود ، چطوری ادامه بدمش چطوری بهترش کنم چطوری بتونم پیامم و بازم درست به مخاطب برسونم اونم وقتی هجوم تبلیغات و صداهای متفاوت دور بازی من و گرفتن و فشارهای زیاد دارن مسیرش و تغییر میدن ، خب خوشبختانه افراد دنیا دیده و خوبی اون دوران در شرکت بودند که متوجه این مسائل باشن پس مدیریت تمام قسمت های بعدی آن بازی به همان فرد اصلی داده شد ، او هم همزمان با مدیریت و مراقبت از آن بازی به سراغ ساخت بازی دیگری در همان سبک رفت و در آن هم موفق شد .

دیگه خسته شده و مثل روزهای اول نمیتونه ذهنش و تمام و کمال در اختیار دنیای زیبای ساخته هاش قرار بده ، سعی میکنه از ادامه دادن اونها بگذره ولی فشار مسئولان شرکت و دیدن شوق و انتظار کشیدن طرفداران نمیذاره بیخیال باشه نمیذاره آروم بگیره ، حالا دیگه شرکت اعتماد کاملی بهش داره و اون هم تجربه زیادی کسب کرده و لوازم ساخت رویاها بهبود پیدا کردن و قراره مرحله ای جدید از رویا پردازی شکل بگیره پس فقط میمونه انتخاب او بین بودن و رفتن ، او ماندن و انتخاب کرد و در حالی که پرنده در اوجش در حال پرواز در آسمان رویاها بود یک بار دیگر باز به اوج رساندن را نشان داد ولی این بار آن پرنده در اوج را به اوج بالاتری رساند ، همان اوجی که دیگر در هیچ جا و هیچ زمانی نظیرش را ندیدیم و شاید نخواهیم دید .

آقای Shinji Mikami [ این متن تنها از بازیهای رزیدنت اویل و داینو کرایسیس ایشون بود ]


190656
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
میازاکی در حد ده تا؟

بی خیال بابا

هر کی چار تا بازی خوب ساخت که تو ده تا نمیره

الان جایی مثل لوین تو این لیست خالی هست.هم با سابقه تر از میازاکی هست هم به مراتب تاثیرگذارتر

استودیو FromSoftware هم چند سالی هست خوب شده

تا قبل سولز استدیو درجه دو هم نبوده

شاهکار خود میازاکی

Armored Core 4 - Wikipedia


یا این که 2012 ساختن


Armored Core V - Wikipedia

اینم کل کاراشون

FromSoftware - Wikipedia
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
میازاکی در حد ده تا؟

بی خیال بابا

هر کی چار تا بازی خوب ساخت که تو ده تا نمیره

الان جایی مثل لوین تو این لیست خالی هست.هم با سابقه تر از میازاکی هست هم به مراتب تاثیرگذارتر

استودیو FromSoftware هم چند سالی هست خوب شده

تا قبل سولز استدیو درجه دو هم نبوده

شاهکار خود میازاکی

Armored Core 4 - Wikipedia


یا این که 2012 ساختن


Armored Core V - Wikipedia

اینم کل کاراشون

FromSoftware - Wikipedia
به هر حال کسی که اینقدر توی این صنعت تاثیر داشته که الان خیلی از بازی‌ها رو با برچسب Souls-Like می‌شناسند ارزش داره در یک لیست 8 تایی قرار بگیره
 
آخرین ویرایش:

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
به هر حال کسی که اینقدر توی این صنعت تاثیر داشته که الان خیلی از بازی‌ها رو با برچسب Souls-Like می‌شناسند ارزش داره در یک لیست 8 تایی قرار بگیره

شما به نظرم بیشتر تحت تاثیر کامیونیتی گیمرهای ایرانی!

ببین عزیز شما سبک Immersive sim را قطعا باهاش اشنایی داری.سبک مهم و تاثیرگذار

وارن اسپکتور هم یکی از پرچمدارانش هست

یک نفر مثل این که خیلی زودتر از میازاکی خودشون نشون داده و بازیساز بزرگتری هست رتبش بین 100 بازیساز برتر تاریخ از نگاه IGN میشه این!

ده بازیساز به نظرمن کشکی نیست.

به خاطر همین هم هست که شما وقتی تاپ تن میبینی خیلی ها را نمیبینی!

میازاکی چطور بالاتر از کارمک هست!جل الخالق

Immersive sim - Wikipedia

Capturewareen.PNG
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
حاجی این لیستت جوک تر از این حرفاس

انصافا این دو تا کجا هستند؟!

میشه بگی چطور میازاکی بالاتر از این دو تا میتونه باشه؟

میازاکی را ign تو 100 بازیساز هم نیاورده بود=P~

الان هم لیست بدن بعید میدونم تو 50 تا هم قرار بگیره

Capture2.PNG


Capture3.PNG



همین اوئدا که میازاکی میگه استاد منه رتبش شد این

image_2022-01-25_113157.png
 

Shima IR

کاربر سایت
Apr 8, 2022
35
Hidetaka-Miyazaki-apologizes-for-the-difficulty-of-his-games-and.jpg

طی 12 سال گذشته هیدتاکا میازاکی اگر نگیم تاثیرگذارترین دستکم میشه اون رو جز 5 بازیساز برتر محسوب کرد. اشتیاق گیمریم رو مدتها بود از دست داده بودم اما این هنرمند با سبک نوینش کاری کرد دوباره دست به دسته بشم. هنوز فرصت نشده Elden Ring رو تجربه کنم اما از ساخته های دیگش به ویژه Bloodborne فوق العاده لذت بردم. امیدوارم خبر بازسازیش واقعیت داشته باشه تا بتونیم دوباره غرق این بوم نقاشی بشیم.
 
  • Like
Reactions: Democracy

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر