تاباتا Square Enix را ترک کرد

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
luminous-studios-se-loss_11-07-18-jpg.148882

Hajime Tabata کارگردان عنوان Final Fantasy XV از Square Enix و استادیو زیر مجموعه آن Luminous Productions استعفا داد.
با اعلام این خبر، 3 بسته الحاقی از 4 بسته الحاقی داستانی ای که برای Final Fantasy XV اعلام شده بود کنسل شد و فقط Episode Ardyn در مارچ 2019 و بسته الحاقی Multiplayer با نام Comrades در 12 دسامبر برای این عنوان عرضه می شوند.
استادیو Luminous Productions در مارچ امسال با هدف توسعه بازی های AAA خلاقانه، وسیع و با کیفیت بالا توسط جمعی از بهترین سازندگان Final Fantasy XV تاسیس شد. در گزارش مالی اخیر Square Enix این استادیو باعث ضرر 3733 میلیون ینی معادل 33 میلیون دلاری این کمپانی شده است.
تاباتا اعلام کرده که به زودی استادیو خود را تاسیس می کند و عنوان بعدی خود را معرفی خواهد کرد.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
همون موقع که xv عرضه شد باید این کار انجام میداد حیف این بازی نبود که بخاطر سیاستای اشغال SE اینجوری نابود بشه......
بهترین گزینه براش یا سونیه یا نینتندو بقیه ناشرا که ر.دن :D
یعنی در حد شلغم ترین استودیو های ایندی هم نیست چه برسه به سونی و استاندارد استودیو هاش

............
تا اونجا که میدونیم این هنوز بازی جدیدشم به فاز تولید نرسونده بود ، یعنی فقط سر چند تا دی ال سی این مقدار زیان زده ؟؟؟!~X(:D:D:-?:-?
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,963
نام
محمد
خب دوستان که همه چیو گفتن. منم فقط بسنده می کنم به اینکه خوشحالی خودمو از رفتنش نشون بدم. کمترین فایدش اینه که حداقل میشه اطمینان داشت FF های بعدی داستان آشغال و آب بندی شده ندارن. بقیش مهم نیست :D
_____________
مثل اینکه کسی نگفت اما نومورا گفته احتمالا یه برنامه برای اسپین اف های VII در نظر دارن. با کیتاسه هم یه حرفایی زدن. :x
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
جالبه از نظر دوستان هر مشکلی توی بازی های نومورا بخاطر SE هستش از اون طرف هر مشکلی که XV داره همش تقصیر تاباتای بدبخته :D
نومورا بازی رو سال 2006 شروع میکنه و تا سال 2011 بازی هنوز توی مرحله پیش تولید بوده. وقتی اسم بازی میشه FF XV و کنسول های نسل جدید رو مقصد عرضه بازی در نظر میگیرن 20-25 درصد از بازی تکمیل شده بوده.
حالا میتونین بیاین بگین که تاباتا اومد زد کلا بازی رو به فنا داد و نتیجه هیوقت Versus نشد ولی بازی هیچ موقع کامل شکل نگرفته بوده و همین که میتونین یه بازی نزدیک به Versus رو بازی کنین هم بخاطر تاباتا هستش. وضعیت بازی انقدر فاجعه بوده و هزینه هاش انقدر زیاد شده بود که CEO قبلی SE سال 2012 میخواست بزنه کلا بازی رو کنسل بکنه. خود نومورا هم توی کل اون 6 سال ایده ی کاملی نداشته که بازی قراره چی بشه انقدر که توی سال 2012 بعد از دیدن اقتباس جدید بینوایان پیشنهاد میده که بازی رو به عنوان یه musical بسازن که نظرش توسط مدیریت SE وتو میشه. وقتی تاباتا میاد رو پروژه انقدر سابقه Versus توی کمپانی خراب بوده که تیم تاباتا تمایلی به پیوستن به تیم نومورا نداشتن و 6 ماه طول میکشه تاباتا بیاد همشونو با هم merge کنه و ایده کلی رو تعیین کنه.
تاباتا رسما توی سال 2013 کارگردان بازی میشه. وقتی تاباتا میاد سر کار مهم ترین چیزی که در نظر گرفته میشه زمان بندی ساخت بازی بوده و بودجه هم با سخت گیری زیاد کنترل میشه.
خلاصه اینکه نومورا توی 6 سال نتوست پروژه رو به جایی برسونه و تاباتا میاد توی 3 سال از ایده های شلخته ی versus پروژه ی XV رو تقریبا از اول استارت میزنه و به پایان میرسونه. اینکه بازی اونقدر که باید کامل باشه نیست بخاطر اینه که زمان ساخت نمیتونسته بیشتر از اون بشه. اینکه بازی versus نبود هم کلی دلیل داره از جمله این که versus هیچوقت کامل شکل نگرفته بود، وقتی پروژه انقدر بزرگ و طولانی میشه که به عنوان یه spin-off به صرفه نیست و تصمیم گرفته میشه که یه عنوان اصلی FF باشه خیلی از ایده هاش تو یه عنوان اصلی قابل اجرا نبود. شاید تنها دلیل شباهتی هم که الان به versus داره انتظارات مردم بوده.
واقعا درک نمیکنم چرا بقیه کاربرای اینجا فکر میکنن (اطمینان کامل دارن) که وضعیت ساخت Versus دست نومورا کاملا OK بوده و SE به ناحقی و نامردی اومده بازی رو از دستش گرفته و داده به تاباتا و تاباتا هم "ریده" به شاهکاری که توسط نومورا ساخته شده بود:| در حالی که اگه کسی بخواد مقصر حساب بشه نومورا هستش که پروژه رو بیشتر اون چیزی که باید بزرگ کرد و بیشتر از اون چیزی که امکان پذیر بود روند ساخت رو طولانی کرد (صرف نظر از اینکه نومورا چقدر بازیساز خوبیه و فرضا اگر پروژه کامل میشه چقدر قرار بود خوب بشه).

بدون شک نومورا نه تنها بی تقصیر نیست ، سهم عمده ای هم داره در سرنوشت این بازی و نه فقط نومورا کل مجموعه اسکوار مقصره !! ولی قضیه اون طوری ها هم نیست که با مقصر کردن نومورا همه گند کاری های تابه تا رو طی بکشی و پاکش کنی !!! اول اینکه تابه تا ذهنیت و ایده هنری نداره !!ددید اسکوار و تابه تا به این بازی این بود که با هایپ ایجاد شده یه موفقیت تجاری ایجاد کنن که سرشون به سنگ خورد !!! شما به مصاحبه های تا به تا موقع ساخت بازی نگاه کنید تنها نکته ای که خیلی پرررنگه پر اهمیت ترین چیز براش میزان فروش بازیه. و بارها میگه که اگه بازی انقدر بفروشه اگه بازی اونقدر بفروشه اگه بازی خوب بفروشه ! بعد بر میگردیم سر بازی و کیفیت ساخت و اینکه پروژه کجا بود ! نمیخوام مقایسه کنم ولی نناتی داگ هم تو شرایط مشابه اسکوار قرار گرفتن و بروس و نیل تو دو سال و چند ماه انچارتد ۴ رو دادن بیرون !!! تا به تا که سه سال و نیم وقت داشت !!!ممشکل تا به تا این بود که میخواست همه چیز بازی رو به اسم خودش بزنه و تمام چیزی که از بازی ساخته شده بود تمام ایده های اولیه ، داستان ، گیم. پلی ، لول دیزاین رو دور میریزه و همه اینها از اول ساخته میشن با کیفیت بسیار پایین تر از چیزی که بودن !چرا تابه تا باید همچین بلایی سر بازی که انقدر لب تیغه و همچین تایم لیمیتی هم داره بیاد همچین کاری بکنه ؟؟! بله منم میرفتم میتونستم ایده های خودم رو کامل کنم و به تیم سازنده انتقال بدم !! ولی اون چیزی که با ایده های من ساخته میشه در چه سطح کیفی میتونه باشه ؟؟! اصلا عملکرد و نتیجه تا به تا با هیچ سفید کننده ای قابل شستشو نیست !! کیفیت بازی که هیچی ( جدا از اون که مسائل مشکوکی با منتقد ها پیش ااومد) بازی از لحاظ تحاری و بازگشت بودجه هم نه تنها شکست خورد با اون پروسه ساخت و تبلیغات و بازاریابی عظیم!! حتی امروزم دیدیم که حتی سر ساخت دی ال سی هاش هم این حجم سنگین ضرر داده و تبدیل به یه شکست تمام عیار برای اسکوار شد !!!

...........

بدترین و زشت ترین کار اسکوار هم اون تریلر فیک قبل عرضه بود که بر اساس داستان ورسوس ساخته شده بود و کوچک ترین ارتباطی با بازی تا به تا نداشت !! جوری که من همون قبل عرضه هم منتقد بازی و ایده هاش بودم با دیدن اون تریلر هایپ شده بودم !!! تازه تا چند روز بعضی دوستانم با تکیه به اون تریلر با اعتماد به نفس منتقدای بازی رو میکوبیدن !!
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
برای من ffxv یکی از بهترین بازی های این نسل بود (بقیه ی سری رو بازی نکردم) ولی الان که اومدم اینجا نظرها رو میخونم فقط دارم میخندمو تعجب میکنم:D نه اینکه خدای نکرده بگم نظرای رفقا بنظرم خنده دار میاد از اون لحاظ که اینهمه تناقض بین سلیقه ی من تازه وارد و بقیه فن ها دارم میبینم. جدای از همه ی این ها که هیچ قضاوتی نمیتونم بکنم چون نه فن سری بودم ، نه شماره های قبلی ایش رو بازی کردم و نه در جریان ساخت بازی بودم و انتظاری از بازی داشته باشم ، اما کسی که تاحالا بازی رو انجام نداده بیاد اینجا و نظراتتون رو بخونه تو ذهنش یه بازی فوق اشغال تصور میکنه که تا هزار فرسخی ایش هم نمیخواد که رد شه و تجربه ی این بازی رو برای خودش دریغ میکنه! فکر میکنم تا حدودی از این لحاظ دارین در حق بازی اجحاف میکنین. نمیدونم این تاباتای بدبخت کیه و چه کرده که از نبودنش جشن گرفتین و مسبب تمام خرابکاری ها و امیدهای برباد رفته تون میدونین :D ولی هرکی که هست برای منی که برای بار اول این نسخه از سری رو بازی کردم یه بازی یه بیادماندنی ساخته و ترغیب که برم بیشتر با این سری اشنا بشم، فلذا از طرف من دست اش درد نکنه، دمشم گرم:D
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,352
نام
محمد
بعد امتسو شیمومورا تنها کسی بود که تونست در حد اسم FF آهنگ بسازه. موسیقی بازی بی هیچ بحثی شاهکار مطلقه.



البته این حرف تو بازیسنتر ساخته شده، تو تکرارش نکن محمد:D نومورا هیچ وقت کارگردان هیچ FF ـی نبوده، تنها پروژهای فرعی رو بهش دادن که گنده ترینش همین Versus بود که با تصمیم SE ازش گرفتن و تبدیل شد به XV.
نومورا اتفاقا کارگردان موفق ترین IP جدید SE بوده، یعنی KH و کارگردانی این بازی رو به عهده داشته، به همراه یه سری بازی دیگه مثل The World Ends With You و .... KHIII هم که به زودی میاد و میبینید چه بازی خفنی هست.
بعد کنکل شدن Versus در واقع FFVIIR تنها پروژه بزرگ از FF هست که کارگردانیش به عهده نومورا هست، و اینکه چرا خبری ازش نیست اصلا ربطی به نومورا نداره و در واقع ایراد از SE هست که بازی هارو زود معرفی میکنه. خود نومورا هم بارها گفته KHIII و FFVIIR خیلی زود معرفی شدن و به خواسته ایشون نبوده. شخصا فکر میکنم FFVIIR هم به عنوان لانچ PS5 میاد و کلا شیفت داده شده به نسل بعد، چون سال بعد قطعا PS5 میاد و در بهترین حالت اپیزود اول ریمیک میتونه کراس جن باشه. و این هم مسلما باز تصمیم ناشر هست و هر کسی که سر سوزنی از ساز و کار ناشرها خبر داشته باشه میدونه اینجور تصمیمات رو ناشر و مارکتینگ منیجرهاش میگیرن نه استدیو سازنده و کارگردان بازی.

در مورد کل سری FF و گند زدن تاباتا هم تا بحث میشه یه سری بی سواد پرت میان میگن های نومورا و .... در صورتی که همونطور که گفتم اتفاقا نومورا هیچ وقت کارگردان هیچ کدوم از FF های شماره دار و اصلی نبوده و آدم های اصلی FF که هم من و هم همه فن های سری قبولشون دارن، بعد ساکاگوچی خدابیامرز، کیتاسه، هاشیموتو و ایتو هستن. و متاسفانه از اون موقعی که عملا ایتو کنار رفت (گفته میشه شاید FF بعدی رو داره ایشون میسازه) و کیتاسه و هاشیموتو هم سمت مدیریتی پیدا کردن و از دل ساخت امدن بیرون عملا FF به قهقرا رفت و الان یه چیز بی هویت سردرگمه. من و خیلی های دیگه فکر میکردیم نومورا آدم جدید دنیای FF هست، چون از FFV تو تیم تولید بوده و جناب آمانو هم شخصا ایشون رو خیلی قبول داره. Versus هم نشون میداد تنها کسیه که میتونه FF رو در عین نگه داشتن المان اصلی مجموعه مدرن کنه که متاسفانه افتاد دست تابه تا و ایشون هم رید به همه چی رفت. حالا باید دید تو FFVIIR چیکار میکنه. حالا اپیزود اول بیاد میشه درست قضاوت کرد که خروجی ایشون چیه و بای فکت میگم FF مدرن واقعی رو تو ریمیک خواهیم دید. KHIII هم که قطعار شاهکار این نسل SE خواهد بود. بدون هیچ بحث و حرف و حدیثی.



چون دراپ کردی این حرفو میزنی، چون بد نبود، بلکه فاجعه مطلق بود. منحای داستان لت و پار شده Versus که عملا همه نکات خوبش رو حذف کردن، روایت ورای فاجعه بود. دقیقا چیزی که میگم ضعف تا به تا هست، بلد نیست درست داستان بگه. و گند زد به ایده هایی که همه رو عاشق خودش کرد، حتی هیترهای FF رو! یادت باشه تو همین فروم Versus تنها FF ـی بود که هم فن ها دوست داشتنش هم هیترهای FF میخواستن تجربه اش کنن، ببین چی بود که آریا هم میخواست به خاطر این PS3 بخره بزنتش:D ولی نتیجه چیزی بود که حتی فن های درجه یکی مثل من به زود تمومش کردن.
زباله ایی که دادن به کنار....سوال اصلیم اینکه چرا به کنسل میگی "کنکل"؟:|:|:|
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,202
نام
محمد
برای من ffxv یکی از بهترین بازی های این نسل بود (بقیه ی سری رو بازی نکردم) ولی الان که اومدم اینجا نظرها رو میخونم فقط دارم میخندمو تعجب میکنم:D نه اینکه خدای نکرده بگم نظرای رفقا بنظرم خنده دار میاد از اون لحاظ که اینهمه تناقض بین سلیقه ی من تازه وارد و بقیه فن ها دارم میبینم. جدای از همه ی این ها که هیچ قضاوتی نمیتونم بکنم چون نه فن سری بودم ، نه شماره های قبلی ایش رو بازی کردم و نه در جریان ساخت بازی بودم و انتظاری از بازی داشته باشم ، اما کسی که تاحالا بازی رو انجام نداده بیاد اینجا و نظراتتون رو بخونه تو ذهنش یه بازی فوق اشغال تصور میکنه که تا هزار فرسخی ایش هم نمیخواد که رد شه و تجربه ی این بازی رو برای خودش دریغ میکنه! فکر میکنم تا حدودی از این لحاظ دارین در حق بازی اجحاف میکنین. نمیدونم این تاباتای بدبخت کیه و چه کرده که از نبودنش جشن گرفتین و مسبب تمام خرابکاری ها و امیدهای برباد رفته تون میدونین :D ولی هرکی که هست برای منی که برای بار اول این نسخه از سری رو بازی کردم یه بازی یه بیادماندنی ساخته و ترغیب که برم بیشتر با این سری اشنا بشم، فلذا از طرف من دست اش درد نکنه، دمشم گرم:D
عزیز حس شما دقیقا مثل حس منه زمانی که FF 13 رو بازی کردم و اولین فاینال فانتزی بود که بازی میکردم . برای من داستان و شخصیت پردازی و موزیک و گرافیک یه سرو گردن از بازی های دیگه بالاتر بود و واقعا روزهایی که 13 رو بازی میکردم هیچ وقت یادم نمیره و همه هم میدونن من همین حرف های شما رو میزدم اون موقع و میگفتم که 13 عالیه و چی میگید چرا Hate ورزی میکنید و اینا ... ولی واقعیت اینه که هر چی جلوتر میره اینا دارن فاینال فانتزی رو بدتر میکنن . الان شما اگه همون 13 که برای فن های فاینال بازیه خوبی نیست رو اول بازی میکردی و بعد این XV رو بازی میکردی تعجب میکردی چطور اون مقدار Polish و گرافیک و Presentation و CG های خفن تبدیل میشه به یه فرانکنشتاین درب و داغونی به اسم XV ( کار به داستان و شخصیت های 13 ندارم فقط Level of Production رو مقایسه میکنم ) .
ولی اینکه از XV خوشت اومده خیلی خوبه . بازم هر چی باشه من میدونم یه حس خیلی خوبی داره و تورو وارد دنیای جدیدی میکنه اگر بری و حداقل یکی دو تا از قبلی ها رو بازی کنی . همین FF 10 ریمسترش هست اون عالیه و واقعا روح اصلی فاینال فانتزی هنوز توش هست (هر چند اونم یه عده از فن های دای هارد FF ازش ایراد میگیرن ) . 7 Remake هم که داره میاد و من از همه خوشحال ترم چون 7 رو بازی نکردم و حس تازگی که Remake برام داره خیلی خوشحالم میکنه .
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,963
نام
محمد
عزیز حس شما دقیقا مثل حس منه زمانی که FF 13 رو بازی کردم و اولین فاینال فانتزی بود که بازی میکردم . برای من داستان و شخصیت پردازی و موزیک و گرافیک یه سرو گردن از بازی های دیگه بالاتر بود و واقعا روزهایی که 13 رو بازی میکردم هیچ وقت یادم نمیره و همه هم میدونن من همین حرف های شما رو میزدم اون موقع و میگفتم که 13 عالیه و چی میگید چرا Hate ورزی میکنید و اینا ... ولی واقعیت اینه که هر چی جلوتر میره اینا دارن فاینال فانتزی رو بدتر میکنن . الان شما اگه همون 13 که برای فن های فاینال بازیه خوبی نیست رو اول بازی میکردی و بعد این XV رو بازی میکردی تعجب میکردی چطور اون مقدار Polish و گرافیک و Presentation و CG های خفن تبدیل میشه به یه فرانکنشتاین درب و داغونی به اسم XV ( کار به داستان و شخصیت های 13 ندارم فقط Level of Production رو مقایسه میکنم ) .
ولی اینکه از XV خوشت اومده خیلی خوبه . بازم هر چی باشه من میدونم یه حس خیلی خوبی داره و تورو وارد دنیای جدیدی میکنه اگر بری و حداقل یکی دو تا از قبلی ها رو بازی کنی . همین FF 10 ریمسترش هست اون عالیه و واقعا روح اصلی فاینال فانتزی هنوز توش هست (هر چند اونم یه عده از فن های دای هارد FF ازش ایراد میگیرن ) . 7 Remake هم که داره میاد و من از همه خوشحال ترم چون 7 رو بازی نکردم و حس تازگی که Remake برام داره خیلی خوشحالم میکنه .
مشکل اصلی که با ۱۳ بود با ۱۵ هم بود. بازی هایپ زیادی دورش بود ولی با انتظار فن ها فرق داشت برا همین ملت هیت زیادی بهش ورزیدن تو غرب (تو ژاپن ملت عاشقشن البته:D ). فقط تفاوت ۱۵ با ۱۳ اینه که تنها تفاوت ۱۳ با یه فاینال فانتزی مراحل به شدت خطیش بود(که البته تفاوت هم نیست و قبلا هم داشتیم همچین چیزیو سری.البته نه تا این حد) و الا همه چیزای دیگش در چارچوب FF بود(حالا با کیفیت های مختلف). برای همین الان که ملت بازیش می کنن خیلی به اندازه قبل باهاش مشکل ندارن. اما 15 را تنها و بدون توجه به ورسوس هم بخوایم در نظر بگیریم اومدن مثل FF های قبل اپن بکنن که مثلا مشکل اصلی ۱۵ را مرتفع کنن، اما نه تنها کارشونو تو این بخش درست انجام ندادن بلکه تو بقیه بخشا مثل داستان هم که عملا یکی از فاکتورای اصلی فاینال فانتزی حساب میشه اومدن گند زدن و اینی که میبینیم را تحویل دادن (حالا اینو بذارید کنار انتظار هوادار ها برای دیدن ورسوس. یا در واقع چیزی که ازش مونده بود!)
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
برای من ffxv یکی از بهترین بازی های این نسل بود (بقیه ی سری رو بازی نکردم) ولی الان که اومدم اینجا نظرها رو میخونم فقط دارم میخندمو تعجب میکنم:D نه اینکه خدای نکرده بگم نظرای رفقا بنظرم خنده دار میاد از اون لحاظ که اینهمه تناقض بین سلیقه ی من تازه وارد و بقیه فن ها دارم میبینم. جدای از همه ی این ها که هیچ قضاوتی نمیتونم بکنم چون نه فن سری بودم ، نه شماره های قبلی ایش رو بازی کردم و نه در جریان ساخت بازی بودم و انتظاری از بازی داشته باشم ، اما کسی که تاحالا بازی رو انجام نداده بیاد اینجا و نظراتتون رو بخونه تو ذهنش یه بازی فوق اشغال تصور میکنه که تا هزار فرسخی ایش هم نمیخواد که رد شه و تجربه ی این بازی رو برای خودش دریغ میکنه! فکر میکنم تا حدودی از این لحاظ دارین در حق بازی اجحاف میکنین. نمیدونم این تاباتای بدبخت کیه و چه کرده که از نبودنش جشن گرفتین و مسبب تمام خرابکاری ها و امیدهای برباد رفته تون میدونین :D ولی هرکی که هست برای منی که برای بار اول این نسخه از سری رو بازی کردم یه بازی یه بیادماندنی ساخته و ترغیب که برم بیشتر با این سری اشنا بشم، فلذا از طرف من دست اش درد نکنه، دمشم گرم:D
بزار یه جوری برات توضیح بدم که کاملا توجیح بشی !!! فاینال ۱۵ ب ای فن ها در ست مثل این میمونه که راک استار GTA بسازه با ان سابقه، هزار تا خالی بندی و هایپ و لاف هم پشت بازی ببنده ، بعد بیاد یه چیزی در حد واچ داگز بده !!!! مسلما اون بازی برای تازه وارد ها و کسایی که در جریان نیستن یه بازی خیلی خوب و حتی برای برخی عالی به نظر بیاد ،ولی برای کسایی که عظمت gta رو دیدن و تازه با دروغ های سازنده انتظار بهترین نسخه رو داشتن بازی براشون چیزی بیشتر یه piece of shit نیست
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
عزیز حس شما دقیقا مثل حس منه زمانی که FF 13 رو بازی کردم و اولین فاینال فانتزی بود که بازی میکردم . برای من داستان و شخصیت پردازی و موزیک و گرافیک یه سرو گردن از بازی های دیگه بالاتر بود و واقعا روزهایی که 13 رو بازی میکردم هیچ وقت یادم نمیره و همه هم میدونن من همین حرف های شما رو میزدم اون موقع و میگفتم که 13 عالیه و چی میگید چرا Hate ورزی میکنید و اینا ... ولی واقعیت اینه که هر چی جلوتر میره اینا دارن فاینال فانتزی رو بدتر میکنن . الان شما اگه همون 13 که برای فن های فاینال بازیه خوبی نیست رو اول بازی میکردی و بعد این XV رو بازی میکردی تعجب میکردی چطور اون مقدار Polish و گرافیک و Presentation و CG های خفن تبدیل میشه به یه فرانکنشتاین درب و داغونی به اسم XV ( کار به داستان و شخصیت های 13 ندارم فقط Level of Production رو مقایسه میکنم ) .
ولی اینکه از XV خوشت اومده خیلی خوبه . بازم هر چی باشه من میدونم یه حس خیلی خوبی داره و تورو وارد دنیای جدیدی میکنه اگر بری و حداقل یکی دو تا از قبلی ها رو بازی کنی . همین FF 10 ریمسترش هست اون عالیه و واقعا روح اصلی فاینال فانتزی هنوز توش هست (هر چند اونم یه عده از فن های دای هارد FF ازش ایراد میگیرن ) . 7 Remake هم که داره میاد و من از همه خوشحال ترم چون 7 رو بازی نکردم و حس تازگی که Remake برام داره خیلی خوشحالم میکنه .
حرف شما رو قبول دارم، شاید بین بقیه نسخه بد باشه ولی هرجور که نگاه میکنم نمیتونم بفهمم چرا فاینال فانتزی ١۵ یک بازی یه اشغاله!:D
بزار یه جوری برات توضیح بدم که کاملا توجیح بشی !!! فاینال ۱۵ ب ای فن ها در ست مثل این میمونه که راک استار GTA بسازه با ان سابقه، هزار تا خالی بندی و هایپ و لاف هم پشت بازی ببنده ، بعد بیاد یه چیزی در حد واچ داگز بده !!!! مسلما اون بازی برای تازه وارد ها و کسایی که در جریان نیستن یه بازی خیلی خوب و حتی برای برخی عالی به نظر بیاد ،ولی برای کسایی که عظمت gta رو دیدن و تازه با دروغ های سازنده انتظار بهترین نسخه رو داشتن بازی براشون چیزی بیشتر یه piece of shit نیست
میدونم منظورت رو اما از یک جهتی قیاس درستی نیست. فاینال ١۵ شاید نتونسته مثل نسخه های دیگه اش خوب عمل کنه ولی حداقل اینه که بین بازی های هم نسل اش بنظرم جایگاهی مخصوصی داره. این نسل کمتر بازی ای مثل فاینال ١۵ دیدم که همچون داستان حماسی احساسی ای به این زیبایی داشته باشه. درسته که مشکلاتی داشت ولی اینکه من باهاش واقعا حال کردم با شخصیت ها و ماجراجویی شون همراه شدم ، با دنیایی که بازی معرفی میکنه با تمام کاستی هاش لذت بخش و منحصربفرد بود برام البته نظر من تنها نیست دیدم خیلی های دیگه ام با بازی حال کردن. اینه که شاید فاینال ١۵ نسبت به بقیه ی سری افت کرده باشه ولی هرگز بازی یه بدی نیست.
 
  • Like
Reactions: Mohammadzare

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,944
نام
فرهاد
به عنوان کسی که ساعت‌ها نشستم ffxv رو بازی کردم و حرص خوردم، از این خبر بسیار خوشحال شدم. هر چند باید گفت تاباتا در بد زمانی اومد بزرگترین پروژه زندگیش رو تو دست گرفت. این بازی اینقدر مشکلات و ایراد داشت که واقعا با چند dlc هم نمیشد گندش رو برطرف کرد...SE یجورایی تاباتا رو فدا کرد تا این آشغال هر جور شده وارد بازار بشه. نمیشه گفت تاباتا کارگردان بدی هست،The 3rd Birthday یکی از بازیایی بود که واقعا تونست جای Parasite Eve رو پر کنه برام

مشکل SE این بود که تو این بازی خواست هم طرفدارای قدیمیش رو راضی کنه و هم فن بازیای دیگه رو هم جذب کنه(چیزی که اول بازی هم بهش یجورایی اشاره میکنن) شاید ابن بازی برای کسایی که تازه با دنیای FF آشنا شدن یک شاهکار باشه، ولی برای من و امثال من فاجعه بود.. به شخصه بعد از FFX بازی دیگه‌ای نیومد که بتونه راضی نگه داره منو. واقعا جای کیتاسه و ساکاگوچی حس میشه دیگه.
 

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
به عنوان کسی که ساعت‌ها نشستم ffxv رو بازی کردم و حرص خوردم، از این خبر بسیار خوشحال شدم. هر چند باید گفت تاباتا در بد زمانی اومد بزرگترین پروژه زندگیش رو تو دست گرفت. این بازی اینقدر مشکلات و ایراد داشت که واقعا با چند dlc هم نمیشد گندش رو برطرف کرد...SE یجورایی تاباتا رو فدا کرد تا این آشغال هر جور شده وارد بازار بشه. نمیشه گفت تاباتا کارگردان بدی هست،The 3rd Birthday یکی از بازیایی بود که واقعا تونست جای Parasite Eve رو پر کنه برام

مشکل SE این بود که تو این بازی خواست هم طرفدارای قدیمیش رو راضی کنه و هم فن بازیای دیگه رو هم جذب کنه(چیزی که اول بازی هم بهش یجورایی اشاره میکنن) شاید ابن بازی برای کسایی که تازه با دنیای FF آشنا شدن یک شاهکار باشه، ولی برای من و امثال من فاجعه بود.. به شخصه بعد از FFX بازی دیگه‌ای نیومد که بتونه راضی نگه داره منو. واقعا جای کیتاسه و ساکاگوچی حس میشه دیگه.

من تنها FF ای که بعد از X برام لذت بخش بوده، Type-0 بوده و بس
 
  • Like
Reactions: Farh@d

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,568
نام
mohammad
حرف شما رو قبول دارم، شاید بین بقیه نسخه بد باشه ولی هرجور که نگاه میکنم نمیتونم بفهمم چرا فاینال فانتزی ١۵ یک بازی یه اشغاله!:D

میدونم منظورت رو اما از یک جهتی قیاس درستی نیست. فاینال ١۵ شاید نتونسته مثل نسخه های دیگه اش خوب عمل کنه ولی حداقل اینه که بین بازی های هم نسل اش بنظرم جایگاهی مخصوصی داره. این نسل کمتر بازی ای مثل فاینال ١۵ دیدم که همچون داستان حماسی احساسی ای به این زیبایی داشته باشه. درسته که مشکلاتی داشت ولی اینکه من باهاش واقعا حال کردم با شخصیت ها و ماجراجویی شون همراه شدم ، با دنیایی که بازی معرفی میکنه با تمام کاستی هاش لذت بخش و منحصربفرد بود برام البته نظر من تنها نیست دیدم خیلی های دیگه ام با بازی حال کردن. اینه که شاید فاینال ١۵ نسبت به بقیه ی سری افت کرده باشه ولی هرگز بازی یه بدی نیست.
خلاصه بگم فاینال قدیما یک بازیه معمولی یا حتی خوبم نبوده بلکه عالی بوده...نسخه هاش تبدیل به نماد کنسول میشدن...اینی که حالا میگیم نماد یعنی اینکه تو همه زمینه ها عالی بوده...! چه داستان چه موسیقی و... حتی گرافیک های فاینال تو هر نسل عالی بود... و با خیلی از عناوین پر زرق و برق رقابت میکرد...در مورد cg های اسکوئرم نگم برات که خبری دیگه از اونا تو بازی نیست...! الان چه میدونم سونی بیاد هزینه کنه برای یک نسخه دیگه order بتونه کیفیت خوب با متای 80کسب کنه همه راضی هستن و به عنوان خیلی موفق بهش نگاه میکنند...ولی همین Rockstar بیاد عناوین محبوبش تبدیل بشه به یک عنوان صرفا خوب با متای 80-85 و بعد از این اتفاق باز کارهای بعدیش با همین کیفیت باشه دیگه اینجا فاجعه مشخص میشه...
___
خیلی ها میگن اسکوئر میخواد هم فن های جدید و هم قدیمی رو راضی کنه ولی این کلا غلطه...اصلا صرف نظر کنیم از اسم FF این عنوان یک rpgعالی و شاهکارم نیست...
 

Mohammadzare

کاربر سایت
Oct 26, 2018
225
نام
محمد
این تایپک یکی از بهترین تایپک ها بود همه اهل فن این بازی هستن یک اسپم هم داده نشد قشنگ نقد و بررسی دقیقی بود و موشکافانه ادم یاد میگیره
 
  • Like
Reactions: vaan 2

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,963
نام
محمد
یک rpgعالی و شاهکارم نیست
رو کاغذ عملا بیشتر از ۸-۸.۵ به نظر من نمیشه بهش داد. بدون اینکه به عنوان یه فاینال حسابش کنیم. داستان و روایتش که برای یه بازی در این سطح افتضاحه. گیمپلی شلختست.بازی پر فچ کویسته.گرافیک وحشتناک نوسانیه. شخصیت پردازی هم که ۴ تا و اردینو بذاریم کنار بقیه تعطیلن. البته نکته مثبت هم زیاد داره. اما خب...
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر