"بینهایت" جزئیات گرافیکی، ارمغان Euclideon

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
کمپانیها پول زیادی را صرف بالا بردن چندضلعیها میکنند، اما هرسال، علی رغم هزینه ی زیاد، تا حدود 25% تعداد چندضلعیها افزایش میابد و بازیها هرگز به مرتبه ی جزئیات بالا نمیرسند.

شرکت استرالیاییِ Eulideon به رهبری Bruce Dell، در پسِ آن است که مرتبه ی جزئیات گرافیکهای سه بعدی را به بینهایت برساند. این شرکت سال پیش نقشه ی خود را اعلام کرد، اما دیگر خبری از آنها نشد تا چندی پیش.

به گفته ی دل، درین یک سال، آنها با تکنولوژی خود یک جزیره ساخته اند به ابعاد یک کیلومتر مربع، که 21 تریلیون و 63 میلیارد و 352 میلیون و 435 هزارمیلیون چندضلعی دارد.
به گفته ی دِل، تکنولوژی آنها براساس تبدیل چندضلعی ها به Detail Point Cloud است. به گفته ی دِل، جزئیات در حد اتمی میباشد و این Detail Point Cloudـها، در هر میلی متر مربع، 63 اتم وجود دارد.

دِل میگوید که تبدیل گر چندضلعی به Detail Point Cloud برروی نرم افزارهای معمول مثل 3Ds Max کار میکند و انیماتورها همانند قبل میتوانند کار خود را انجام دهند، اما دیگر چیز دست و پا گیری به نام چندضلعی جلوی روی آنها نیست.

همچنین دِل میگوید این قابلیت، به ما امکان اسکنِ اجسام واقعی را بدون مزاحمت چندضلعیها میدهد، پس مشاهده ی اجسام واقعی در بازیها امکان پذیر خواهد بود. وی در ادامه میگوید "در آینده، گرافیک سه بعدی دو بخش خواهد داشت، واقعی و غیرواقعی. که در آن گرافیک واقعی، توسط اسکن اجسام فیزیکی به دست آمده و گرافیک غیرواقعی آنست که انیماتور طراحی کرده باشد."

دِل میگوید جزیره ی آنها هنوز اول کار آنها را نشان میدهد و در آینده پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

اما انتقادهایی به این تکنولوژی وارد است. جان کارمک آنرا غیر ممکن میخواند، و تصاویر جدید هرچند واقعی هستند، اما معلوم نیست آیا با کامپیوتر معمولی رندر شده اند یا با یک سوپرکامپیوتر و اینکه آیا میشود انتظار داشت کنسولهای ضعیف از پس رندر بینهایت جزئیات بر بیایند؟

منبع
 

XagroX

کاربر سایت
Dec 1, 2008
1,268
نام
عرفان
آخه در la noire فقط حرکات اسکن میشد .. اینجا کل رویه تکسچر و همه چی با هم اسکن میشه ... این یه انقلاب خوف و وحشتناکه .. با تشکر
 
  • Like
Reactions: Panther_X

hoom

کاربر سایت
Jan 10, 2008
2,278
تصاویر واقعا قشنگ هستند. البته توی فیلم گفتش که هنوز کامل نیست و جای کار داره. مثلا هنوز نورپردازی و سایه ها کامل نیستند و یا اینکه انیمیشنی که الان بیرون میادش فقط 20 فریم در ثانیه هستش که برای بازیها کمه. ولی باید منتظر بشیم و ببینیم.
 

BENCHMARKMAKER

کاربر سایت
Jul 3, 2011
391
نام
Reza
این هیچ ربطی به کنسول پیدا نمی کنه .پای کنسولو تو بحث باز نکنید . ۴نسل بعد کنسولک ها هم نمی تونن همچین چیزی رو تو خواب ببینن . هر وقت روی پی سی به صورت معقول و نه با quad sli 590 اجرا شد در قدم بعدی شاید بعد از مدت زیادی تحقیق و ازمایش بشه با توجه به قدرت کنسول در اون زمان اون رو روش کم و زیاد پیاده سازی کرد .این کار یعنی مدلینگ کردن توی برنامه های سه بعدی بای بای . از این به بعد هرچی بخوان اسکن می کنن با تکسچر و بافت طبیعی و پلی گونز های زیاد .تااون موقع کارت ها و پردازنده ها واقعا قویتر شدن .البته به این زودی ها نباید منتظر این تکنولوژی باشیم کم کم ۵ سال دیگه یا بیشتر زمان خواهد برد .
 

r0ss0neri

کاربر سایت
Jun 2, 2009
2,301
نام
MaHDi
این هیچ ربطی به کنسول پیدا نمی کنه .پای کنسولو تو بحث باز نکنید . ۴نسل بعد کنسولک ها هم نمی تونن همچین چیزی رو تو خواب ببینن . هر وقت روی پی سی به صورت معقول و نه با quad sli 590 اجرا شد در قدم بعدی شاید بعد از مدت زیادی تحقیق و ازمایش بشه با توجه به قدرت کنسول در اون زمان اون رو روش کم و زیاد پیاده سازی کرد .این کار یعنی مدلینگ کردن توی برنامه های سه بعدی بای بای . از این به بعد هرچی بخوان اسکن می کنن با تکسچر و بافت طبیعی و پلی گونز های زیاد .تااون موقع کارت ها و پردازنده ها واقعا قویتر شدن .البته به این زودی ها نباید منتظر این تکنولوژی باشیم کم کم ۵ سال دیگه یا بیشتر زمان خواهد برد .
خیلی وقته تو سخت افزار نیستم ولی یادمه 9800gx2 یا gtx295 که دو هسته ای بودن بیشتر از دابل sli نمیشدن :D
حالا رو نمیدونم !
به نظر من سخت افزار واسه عملی شدنش مهمه ولی همه چیز نیست ! مثالم هم بازی های 360 و ps3 ! سخت افزار ثابت ولی خوب با بهبود نرم افزاری هر بازی داره بهتر از بازی قبلش میشه ! باید دید توانایی پیاده کردن تکنولوژیشو دارن ؟ شایدم واسه رندر کردن بهترش تکنولوژی فیزیکی خاصی بخواد (منظورم یک چیزی مثل CUDA واسه nVIDIA و ...)
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
این هیچ ربطی به کنسول پیدا نمی کنه .پای کنسولو تو بحث باز نکنید . ۴نسل بعد کنسولک ها هم نمی تونن همچین چیزی رو تو خواب ببینن . هر وقت روی پی سی به صورت معقول و نه با quad sli 590 اجرا شد در قدم بعدی شاید بعد از مدت زیادی تحقیق و ازمایش بشه با توجه به قدرت کنسول در اون زمان اون رو روش کم و زیاد پیاده سازی کرد .این کار یعنی مدلینگ کردن توی برنامه های سه بعدی بای بای . از این به بعد هرچی بخوان اسکن می کنن با تکسچر و بافت طبیعی و پلی گونز های زیاد .تااون موقع کارت ها و پردازنده ها واقعا قویتر شدن .البته به این زودی ها نباید منتظر این تکنولوژی باشیم کم کم ۵ سال دیگه یا بیشتر زمان خواهد برد .

واقعا چه ربطي داره آخه.
يعني كنسول چهار نسل بعد هم اندازه اين كارتهاي امروزي قدرت نداره؟جالبه

پيشگو تشريف دارين شما؟
 

PoµRIʌ

کاربر سایت
Aug 9, 2011
108
این هم میره همونجائی که L.A Noire رفت.

نه الزاما. برای L.A میشد یه همچین وضعی رو متصور شد؛ سبک بازی اونطوری نبود که هزینه‌هاش رو جبران کنه. مشکل از تکنولوژیش که نبوده خب

L.A Noire کجا رفت :-/
خواهشا عدای منقدا رو در نیارین ! لا اقل یه بگید اشکالش کجا بود بازی به این قشنگی :|

این رو باید بقیه تایید کنن.
فعلا که فقط دو نفر بازیساز واکنش نشون دادن، کارمک و ناچ. کارمک خوشبینه، اما نه الان. ناچ میگه کلا الکیه و میخوان پول دربیارن.
باید منتظر واکنشهای دیگه بود.
گربه دستتش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده :))
ناچ بره جمعش کنه ... اقاجون یکی میتونه پول درمیاره حالا اونی که نمیتونه مشکل خودشه :>

الان میرم ویدیو هاشو ببینم :d
 

PoµRIʌ

کاربر سایت
Aug 9, 2011
108
واقعا چه ربطي داره آخه.
يعني كنسول چهار نسل بعد هم اندازه اين كارتهاي امروزي قدرت نداره؟جالبه

پيشگو تشريف دارين شما؟

به نظرت چهار نسل بعد PC ها و سیستمشون چه تغیری میکنن :|
یعنی انقدری کم هستن که کنسولا به تونن بهتر عمل کنن ؟
درضمن PC همیشه چند نسل جلوتره :x
 

NobleMan

کاربر سایت
Jun 22, 2011
380
بهتون اطمینان می دم اولین شرکتایی که سراغ این فناوری می رند اینا هستند شاید:

بیلزارد باسه WOW اول بعد شاید بقیه!
کرایسیس شاید!
و بازی های Open World :d

ولی فکر کنید با Cpu و گرافیگ و ... های امروزی به بخشی اندازه ی یه سکه ی 5 سنتی هم نمی تونه اینو اجرا کنه :d
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
دوتا دمو رو دیدم و به قولی کفم برید ... به معنای واقعی بینهایت بود و فک برانداز... ایشالاه تو نسل جدید شاهد خلق چنین شاهکارهایی باشیم.
 

Paranormal

کاربر سایت
Jan 9, 2010
936
نام
علی
fig5.JPG


مهندسان و نظریه پردازان این سایت که بحث های علمی و قدرت PC و ابر کامپیوتر و این چیزا میکنن و حتی این تکنولوژی رو در خواب کنسولهای نسل بعد هم جای نمیدن! احیاناً نمیدونن در اون ویدئو و یا در تصویر بالا، تمامی اون جزئیات تنها روی یک لپتاپ تک هسته ای که از کارت گرافیک خاصی هم بهره نمیبره به صورت real-time اجرا میشده.
بهتره یکم اطلاعاتتون رو بالا ببرید. یکم راجع به این سیستم و نحوه ی کارش تحقیق کنید. گویا قراره این پروژه تا 16 ماه دیگه عملاً تکمیل شه و میشه پیش بینی کرد در صورت عملی بودن سایر مسائلش روی کنسول های نسل بعد این تکنولوژی رو مشاهده کرد.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر