نتایج تازهترین نظرسنجی شرکت Circana در سهماهه سوم سال ۲۰۲۵ میلادی (پاییز ۱۴۰۴) نشان میدهد که اغلب بازیکنان آمریکایی در طول سال بازی جدید زیادی خریداری نمیکنند. بر اساس این پژوهش که با عنوان Future of Video Games انجام شده، تنها چهار درصد از بازیکنان گفتهاند بیش از یکبار در ماه بازی جدید میخرند و ۱۰٪ نیز اعلام کردهاند حدوداً ماهی یکبار اقدام به خرید میکنند.
۲۲ درصد از پاسخدهندگان گفتهاند تقریباً هر سه ماه یکبار بازی جدیدی میخرند و ۱۸ درصد نیز هر شش ماه یکبار خرید انجام میدهند. دوازده درصد از بازیکنان گفتهاند معمولاً سالی یکبار بازی جدید میخرند، در حالی که ۳۳٪ اظهار کردهاند خرید بازی جدید برای آنها کمتر از یکبار در سال اتفاق میافتد.
بر اساس جمعبندی Circana، حدود ۶۰ درصد از بازیکنان آمریکایی تنها یک یا دو بازی در سال خریداری میکنند یا حتی کمتر. این آمار نشان میدهد که بازار فروش بازیهای پرقیمت بیش از گذشته به گروه کوچکی از بازیکنان علاقهمند و کمتفاوت نسبت به قیمت متکی است.
بر اساس جمعبندی Circana، حدود ۶۰ درصد از بازیکنان آمریکایی تنها یک یا دو بازی در سال خریداری میکنند یا حتی کمتر. این آمار نشان میدهد که بازار فروش بازیهای پرقیمت بیش از گذشته به گروه کوچکی از بازیکنان علاقهمند و کمتفاوت نسبت به قیمت متکی است.
تحلیلگران معتقدند با افزایش قیمت بازیها و سختافزارها، شرکتهای تولیدکننده ناچار خواهند شد بیش از گذشته بر مدلهای اشتراکی و سرویسهای آنلاین تمرکز کنند تا بتوانند کاهش دفعات خرید مستقیم بازی را جبران کنند. کارشناسان همچنین هشدار دادهاند که در صورت ادامه روند تورم و فشار اقتصادی، سهم بازیکنانی که به ندرت بازی جدید میخرند احتمالاً در سالهای آینده بیشتر خواهد شد.


