به نظرتان بازسازی کدام بازی ها، جای بازی اصلی خود را می گیرند؟

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
140190

از ایام کهن سوپر نینتندو و زمانی که Super Mario All-Stars عرضه شد تا سه گانه ماریو روی میکرو رو به صورت 16 بیتی اجرا کنه، تا الان که تو کف پارتیکل افکت های شمشیر کلود استراف تو نسخه بازسازی شده فاینال فانتزی 7 ایم، ناشرها به بهونه های مختلف بازی های افتخار آور و مهم خودشون رو به روش های مختلف به کنسول های جدید هدیه می کردند (البته به ما که هدیه نمی کردن، از ما دوباره کلی پول میچاپیدن :| )

منتها دو تا مسئله پیش میاد؟ اول این که این بازسازی ها اصلا بازی های خوبی هستند، عمر کردند و الان قابل بازی اند یا خیر که راستش مسئله فعلی ما نیست
مسئله دوم مهم تر است!
آیا این بازسازی ها جای نسخه اصلی خود را می گیرند

البته که جواب کلی ای برای این سوال وجود نداره. بازی به بازی این قضیه فرق می کنه و بحث ما هم همینه
اما موضوع اینه که ما همیشه تو ذهن مون یه تصویر نوستالژیک فوق العاده زیبا از بازی هایی که دوران قدیم بازی می کردیم داریم. این شاید باعث شه خیلی از بازسازی هایی که تجربه می کنیم جدا از عملکرد فوق العاده شون نتونند جلوی ما رو برای برگشتن به نسخه اصلی بازی ها بگیرند
این یه مسئله است، مسئله دوم اینه که آیا تغییرات بازی تو بعضی از این بازآفرینی ها و بازسازی ها واقعا به نسخه اصلی ارجح اند یا نه؟

و سوال اصلی این جا مطرح میشه
کدام یکی از بازسازی های عرضه شده در تاریخ ویدیو گیم برای شما جای بازی اصلی را گرفته و بازگشتن به آن ها را بی معنی کرده؟


خوشحال میشم شرکت کنید و نظراتتون رو بگید​
 

nihilnigritude

کاربر سایت
Feb 24, 2007
2,391
درود
همینی که عکسشو گذاشتی ینی shadow of the Colossus بازسازیش روی ps4 خیلی دوست داشتم روی ps2 نشد تمومش کنم روی ps3 گرافیکشو دوست نداشتم بیخیالش شدم بلخره روی ps4 تمومش کردم تجربه بسیار لذت بخشی بود
بنظرم گذر زمان باعث میشه گرافیک های سالهای گذشته دیگه دلچسب نباشه و با اون چیزی که تو خاطرمون هست وقتی میریم سراغشون تو ذوق میزنه مثل خیلی از بازیهای ps2 و ps3، یه بازسازی که دستی رو گرافیک و بقیه اجزای گیم بکشه و هسته اصلی گیم حفظ بشه خیلی مطلوب هست
خیلی دلم میخاد سری متال گیر بازسازی بشه مطابق با گرافیک روز چون اون گرافیکو نمیتونم تحمل کنم!
بعضی از بازیها با گذر زمان هم نیازی به بازسازی ندارن مثل Comix zone که روی sega genesis بود و همچنان هم بازی کردنش رو هر پلتفرمی که حاضر بشه لذتبخشه ساده ترینش هم روی pc با یه شبیه ساز

140196
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mqg1387 and Z-fan

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,365
نام
محمد
من تازه فکر میکنم 20 سال دیگه ما ریمیک خود این ریمیک های الانم، به یک بهانه ایی شاهد میشیم:))

خیلی سخته سوالت...
بنظرم به دو فاکتور برمیگرده برای مخاطب یکی اون نوستالژی خودش.
یکیم اون تاثیر کلیت ایی که اون ریمیک روی گیمینگ میزاره و مخاطب هایی که جذب میکنه.
من خودم سه گانه کرش یا کلوسس کیوامی رو درست و حسابی روی این نسل بازی کردم.
ولی تصور میکنم اکه کسی نسخه اصلی اش رو بازی کرده باشه نظرش متفاوت باشه.
این کیوامی برای مثال ناامید کننده بود برای من ولی یک بازی داریم مثل RE2 ریمیک کردن عجب ریمیکی:D
از اونورم RE3 رو داریم که نسبت به ورژن اصلی اش هم ناامید کننده هست با اینکه گرافیک خیلی بهتری و مدرن تری داره.
ولی خب با حذف چیزای ماندگار و چیزای جدیدی که فن ها دوست نداشتن اون حس اورجینال اش رو گرفتن.
همین FFVII رو دست توی داستانش بردن و با اینکه مخاطب هایی مثل من که هیچ نوستالژی ندارن به سرعت کنار میان، درک میکنم طرفدار های اصلی حس کنن گند به استوری لاین که توی خاطرات اشون مونده زدن.

یک ورم بازی مثل Nier داریم که از متای 60 و اینای نسل پیش قراره با ریمیک اش یحتمل شاهکار در بیاد:D
زنوبلید اولی هم نمونه خوبیه که با گرافیک جدید تجربه بهتر شده.

کلا این زمانه که تعیین میکنه که ایا یک ریمیک جایگزین نسخه اصلی میشه یا نه.
 
  • Like
Reactions: mqg1387 and Z-fan

m1647

کاربر سایت
Mar 7, 2011
530
نام
Mehrdad
من خودم در ابتدای نسل مخالف ریمستر، ریمیک و ... بماند که گاهی اوقات فرق بین این ها اصلا مشهود نیست و ادمو گیج میکنه بودم چون فکر می کردم سازنده های کنسول سونی و ماکروسافت چون چیزی برای عرضه در ابتدای نسل ندارن، دارن دست به همچین کاری میزنن البته تا حدودی حرفم درسته و تا حدودی هم اشتباه باید ببینیم چه عنوانی نیاز به ریمستر یا ریمیک و یا هر کدوم از این ها داره در اینجا من فاکتورهای بازار جهانی رو در نظر می گیرم نه بازار ایران رو برای مثال زدن مثلا ریمستر بازی God of War 3 به نظر من کاملا اشتباه بود اونم به چند دلیل اول اینکه چه تغییری می شد تو بازی داد که بازی بهتر بشه و بتونی با برچسپ قیمت 30 دلار یا حتی بالاتر عرضش کنی در صورتی بازی به خودی خودش در نسل پیش یکی از بهترین بازی ها و کاملترین عناوین بود اگر فکر کنیم که افرادی بیشتری به تجربه بازی میتونن دست پیدا کنن بازم به نظر من خرید این بازی اشتباهه چرا که وقتی شما میتونی با 15 دلار God of war saga رو بخری که شامل تمام سری god به جز As هست چرا بری 30 تا 40 دلار بابتش پول بدی
حتی گاهی اوقات با ریمستر کردن یا ریمیک کردن یک بازی ممکنه به اون بازی اسیب بزنی به قول یکی از یوتیبر ها کلمه دیمیک بهتره برای این عناوین مثل اخرین بازی که از مجموعه رزدنت ریمیک شد بماند که کپکام اشتباه همیشگیشو اونم ساخت یک بخش انلاین بی ارزش رو دوباره تکرار کرده حتی بازی اصلی رو هم دچار تغییراتی کرده که در نهایت به ضرر بازی تموم شده و همه اینا در کناری برچسب 60 دلاری قیمت بازی اصلا قابل قبول نیست و باید به این موضوع توجه داشت وقتی من میتونم با یک میلیون تومن بازی doom رو بخرم که حداقل 40 ساعت منو سرگرم میکنه چرا این پول رو به بازی بدم اونم با 7 ساعت یا 8 ساعت تایم بازی
البته عناوینی هم بودن که به نظر من اومدنشون برای این نسل خیلی نتیجه خوبی داشه مثل Ratchet & clank یا فاینال یا gta و دارک سولز و ...
و در نهایت پاسخ به سوال اصلی، عناوین Ratchet & clank - Resident Evil 2 - Final - shadow این عناوین تونستن با ریمیک شدن تجربه جدید، بهتر و تا حدودی کاملتری رو به گیمر انتقال بدن که میتونه مهر تاییدی بر موفقیتشون باشه اما همیشه این فرمول خوب جواب نمیده و همه بازی ها به نظر من احتیاج ندارن به ریمیک با ریمستر مثل god3
 
  • Like
Reactions: mqg1387 and Z-fan

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر