به مناسبت ۱۰ سالگی Portal 2

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
631
1618749459_portal10th.jpg
دو روز پیش، ۱۸ آپریل ۲۰۲۱، تولد ۱۰ سالگی پورتال۲؛ یکی از بهترین بازی های پازل تاریخ و یکی از بهترین دنباله های تاریخ و همچنین یکی از برترین بازی های تاریخ بوده که تک تک کاراکتر ها، دیالوگ ها و مخصوصاً پایانش به یادماندنی هستند:x
2021-04-20-13-21-25.jpg

کاراکتر های ویتلی(Stephen Merchant)، کیو جانسون(J. K. Simmons) و صدالبته گلادوس با صداپیشگی مثال زدنیِ Ellen McLain جزء نماد های بازی های ویدیویی به حساب می آیند و علاوه بر این که خاطرات زیادی برای همه ی ما رقم زدند، در جای جای بازی ما رو از خنده روده بر کردند. در زیر برای مثال سخنرانی به یادموندنی کیو جانسون در مورد لیمو رو میگذارم=))


پورتال۲، اول مارچ سال ۲۰۱۰ توسط یک ARG پیچیده(PotatoFoolsDay ARG) Tease شد(که داستان خودش رو داره) و چند روز بعد، ۵ مارچ؛ گیم اینفورمر کاور مجله اش را به این بازی اختصاص داد و بدین گونه به طور رسمی معرفی شد.
204b.jpg
دو ماه بعد و چند روز قبل از E3 2010، جورنالیست ها یک پیام اسرارآمیز که به شکل یک پیام از Aperture science نوشته شده بود دریافت کردند که به آن ها در مورد سورپرایزی از بازی خبر می داد. در نهایت در کنفرانس خبری سونی، گیب نویل به صحنه آمد و سورپرایز را اعلام کرد: منتشر شدن پورتال۲ روی پلی استیشن ۳ به همراه کراس سیو و کراس پلی. همراه با این خبر، تریلر معرفی هم به نمایش گذاشته شد(من شخصاً تا به امروز که این تریلر رو می بینم کل موهای بدنم سیخ میشه :-" )




و چند هفته بعد، خبرهایی در مورد وجود داشتن یک مود کوآپ در بازی منتشر شد و مدتی بعد، تریلر معروف کوآپ پورتال۲ منتشر شد.


در مدت زمان بین معرفی و انتشار بازی، ویدیو های طنز شبه مستندی که توسط کیو جانسون صداگذاری شده بودند منتشر شدند که مکانیک ها و المان ها و موانعی که پلیرها در پورتال۲ با آن ها روبرو خواهند شد را معرفی می کردند:


پورتال۲ بعد از دو تاخیر ۶ ماهه و ۲ ماهه در نهایت در تاریخ ۱۸ آپریل ۲۰۱۱ منتشر شد، البته قبل از این تاریخ، یک ARG دیگر (Potato stack ARG) پیدا شد که شامل یک پازل چند لایه و پیچیده بود، ولی با همکاری کامیونیتی پلیرها پازل حل شد که باعث شد بازی ۱۰ ساعت قبل از زمان انتشار قابل بازی شود.

انتشار بازی با تحسین همگانی از منتقدان همراه بود، بعضی مثل یوروگیمر و IGN آن را یکی از بهترین بازی های سال، و بعضی مثل Gaurdian آن را یکی از بهترین بازی های تاریخ خواندند. پورتال۲ جایزه ی بهترین بازی سالGolden joystick award، از ۱۲ نامزدی در بخش های مختلف Spike videogame awards پنج جایزه، و از ۶ نامزدی در بخش های مختلف Bafta videogame awards سه جایزه را از آن خود کرد. پورتال۲ همچنین در مجموع امتیاز ۹۵ متاکریتیک و ۶۱ امین رتبه ی بالاترین امتیاز تاریخ بازی های ویدیویی را از آن خود کرد.
2021-04-20-02-48-42.jpg
پایان بازی هم که یکی از خفن ترین و کامل ترین پایان های بازی های ویدیویی هست\m/:



1469481108_tumblr_ner1fvzKSf1tkrqfjo1_500.jpg
دیدن این لایو اکشن های Fan made که توی طول این سال ها در مورد این بازی ساخته شدن هم خالی از لطف نیست:





در نهایت، اگر خواستید مثل من به مناسبت این تولد بازی رو برای بار هزارم برید، این مودِ community made رو که همین دو روز پیش مجانی به مناسبت همین تولد منتشر شده نصب کنید که باعث میشه بتونید به جای ۲ پورتال، ۳ پورتال همزمان بسازید :D و با رفتن توی پورتال ها بین Aperture قدیم و جدید تایم تراول کنید :-t خلاصه این که بازی زیر و رو میشه.



و همیشه یادتون باشه: The cake is a lie!

20210420_125633.gif
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
به‌ معنای‌ واقعیه‌ کلمه‌ شاهکار‌ هست‌ و‌ صد‌ البته‌ بی‌ مانند‌ و‌ بی‌ مثال، هرگز‌ چیزی‌ شبیهش‌ ساخته‌ نشد‌ و‌ از‌ نظر‌ من‌ نخواهد‌ شد. این‌ بازی‌ به‌ معنای‌ واقعیه‌ کلمه‌ نبوغ‌ بازیسازی‌ رو‌ نشون‌ میده‌ در‌ تمام‌ ابعادش.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,369
نام
Mehrdad
به‌ معنای‌ واقعیه‌ کلمه‌ شاهکار‌ هست‌ و‌ صد‌ البته‌ بی‌ مانند‌ و‌ بی‌ مثال، هرگز‌ چیزی‌ شبیهش‌ ساخته‌ نشد‌ و‌ از‌ نظر‌ من‌ نخواهد‌ شد. این‌ بازی‌ به‌ معنای‌ واقعیه‌ کلمه‌ نبوغ‌ بازیسازی‌ رو‌ نشون‌ میده‌ در‌ تمام‌ ابعادش.
پورتال 2 به نظرم یکی از بهترین و یونیک ترین بازی های تاریخه.. و به شخصه جرئت نمیکنم بازی های مشابه و پازل هارو باهاش مقایسه کنم.

اما کروتیم دوست داشتنی و دولور دیجیتال کبیر هم چند سال پیش با The Talos Principleبه نظرم کم از شاهکار خلق نکردند.. هرچند گفتم جرئت نمیکنم با پورتال مقایسش کنم (:D) اما به شدت این بازی رو دوست داشتم.. داستان و پازل و گیم پلی خیلی خفنی داره که به شخصه خیلی باهاش حال کردم..
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
برای من نماد یک بازی و سرگرمی هدفمند بر پایه لذت با چاشنی چالش ذهن همچنین بهترین عنوان COOPدار تاریخ از نظر من :Praying: ❤️
چی میشه یکی مثلش رو بسازن [-o<
حتی ریسمتر/ریمیک هم راضیم

خالی از لطف نیست تیتراژ پایانی بازی که موزیک زیبایی داره ببینیم و بشنویم

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر