به سوی E3 2013

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Dinosaur

Loyal Member
سلام !

21260399970414248844.jpg


چیزی به شروع E3 2013 باقی نمانده، E3 ای که همراه با کنسول های نسل جدید از راه می رسد و اخبار زیادی از بازی ها و سایر موارد را به دنبال خواهد داشت. با اینکه هنوز لیست کامل بازی های حاضر در E3 معرفی نشده اند، سایت IGN قصد دارد به معرفی و بررسی کوتاه 30 بازی بزرگ که احتمال نمایش آن ها در E3 وجود دارد، بپردازد. با هم نگاهی به این بازی ها می اندازیم.

====================

Assasin`s Creed IV: Black Flag
21547735766913161897.jpg

سازنده: Ubisoft Montreal
ناشر: Ubisoft
پلتفورم ها: PS3 , PS4 , Xbox 360 , Xbox One , PC , Wii U
تاریخ عرضه: 29 اکتبر 2013 برای پلتفورم های حاضر/تاریخ نامشخص برای نسل بعد

با وجود ناامیدی زیادی که بعد از تجربه Assassin`s Creed III داشتیم، نمی توان منکر این قضیه شد که دوباره سوار موج هایپ نسخه جدید شده ایم. دلیل این موضوع نیز ساده است: Ubisoft به زیرکی دست روی بهترین ویژگی نسخه قبل گذاشته و قوی ترین المان آن نسخه را به یکی از مهم ترین ویژگی های بازی جدید تبدیل کرده است، یعنی مأموریت در دریاهای عظیم و پهناور.
نبردهای دریایی خیره کننده در AC III جزو جالب ترین و سرگرم کننده ترین لحظات دنیای بازی در سال 2012 بودند. اینک Black Flag نیز بیشترین تمرکز خود را روی آن بخش گذاشته و برای این منظور، داستان خود را وارد دریای کاراییب کرده است. دریانوردی در اطراف هاوانا و ناسائو و در اختیار داشتن محیط دریایی عظیم برای جستجو و گردش، باعث می شود که امید زیادی به این بازی داشته باشیم. نبردهای دریایی بیشتر، جستجوی گنج های گرانبها در اعماق دریا و آشکار شدن زوایای تاریک و پنهان New World (اصطلاحی که قرن ها قبل برای اشاره به مناطق غربی و تازه کشف شده جهان مثل قاره آمریکا به کار می رفت) دست به دست هم می دهند تا امید به تجربه کردن عنوانی بزرگ را داشته باشیم.

Call of Duty: Ghosts
76643420562636314459.jpg

سازنده: Infinity Ward
ناشر: Activision
پلتفورم ها: PS3 , PS4 , Xbox 360 , Xbox One , PC
تاریخ عرضه: 5 نوامبر 2013 برای پلتفورم های حاضر/تاریخ نامشخص برای نسل بعد

در کنفرانس رونمایی از کنسول Xbox One، شاهد تیزری از بازی Call of Duty: Ghosts بودیم و بخش هایی از پشت صحنه ساخت بازی را نیز دیدیم، ولی هنوز گیم پلی کاملی از آن مشاهده نکرده ایم. تصاویر سریع و زوایای مختلف دوربین که در ویدئوهای نمایش داده شده وجود داشت، نوید از موتور گرافیکی نسل بعد Infinity Ward را می داد. ولی باید منتظر بمانیم و با دیدن گیم پلی کامل بازی ببینیم که چه چیزهایی در این نسخه وجود خواهند داشت که در نسل قبل امکان پذیر نبوده اند. همچنین دوست داریم در مورد همکار جدید خود یعنی سگ معرفی شده در بازی اطلاعاتی بدست آوریم و از تأثیر آن در داستان و اینکه در همه مأموریت ها همراه ما خواهد بود یا خیر، مطلع شویم. شک داریم که تا بعد از E3 خبری از نمایش بخش های مولتی پلیر بازی شود، ولی دوست داریم از ویژگی های نسخه جدید که در ارتباط با کنسول های نسل بعد هستند، آگاه شویم. ویژگی هایی چون استفاده از دکمه Share در PS4 یا Kinect جدید و بهبود یافته در Xbox One. به احتمال زیاد امسال هم شاهد نمایش بازی در کنفرانس مایکروسافت خواهیم بود.
 
آخرین ویرایش:
Super Smash Bros
60009729264877856709.jpg

سازنده: Sora Ltd , Namco Bandai
ناشر: Nintendo
پلتفورم ها: Wii U , 3DS
تاریخ عرضه: نامشخص

چیزی تا رونمایی از بازی ای که طرفداران نینتندو در سراسر جهان منتظر آن هستند نمانده. در یکی از Nintendo Direct هایی که پیش از E3 شاهد آن ها خواهیم بود، Big N (لقب نینتندو) اولین نمایش از نسخه جدید و HD سری بازی های محبوب Super Smash Bros را ارائه خواهد داد. نسخه ای که برای اولین بار برای یک کنسول دستی نیز منتشر می شود. با اینکه در حال حاضر تقریباً هیچ اطلاعاتی از بازی نداریم، ولی به شدت منتظر شنیدن اولین جزییات بازی هستیم و یکی از دلایل این موضوع نیز به همکاری Namco Bandai در ساخت بازی برمی گردد، شرکتی که بازی های Fighting بزرگی چون Tekken و Soul Calibur را در کارنامه دارد. ترکیب Namco Bandai با سابقه ساخت Fighting های HD با کیفیت ، در کنار نابغه ای چون Masahiro Sakurai (خالق SSB) ترکیبی فوق العاده محسوب می شود و انتظارها برای دیدن و تجربه کردن این بازی را بسیار سخت می کند.
با اینکه تماشای تنها یک عکس HD یا حتی لوگوی بازی ما را هیجان زده می کند، ولی منتظر اطلاعات بیشتر و پاسخ داده شدن به سوالات خود در مورد چیزهایی مثل تعداد کاراکترهای بازی، کاراکترهایی که از نسخه های قبل در این بازی حضور دارند و DLC های آینده و ... هستیم. آیا بالاخره Mega Man در این سری حضور پیدا می کند؟ آیا Chrom جایگزین Ike می شود؟ (کاراکترهای سری Fire Emblem) آیا Tripping (یکی از ویژگی های نسخه آخر این سری) دیگر در بازی وجود نخواهد داشت؟ می توانیم منتظر عرضه منظم DLC هایی برای افزودن کاراکترها و مراحل جدید باشیم؟ به نظر می رسد که می توانیم جواب این پرسش ها را به زودی متوجه شویم، ولی در حال حاضر تنها کاری که از عهده ما برمی آید صبر کردن است. صبر می کنیم تا قطار هایپ به مسیر خود ادامه دهد و در ماه ژوئن به مقصد برسد.

Batman: Arkham Origins
00929737647154106160.jpg

سازنده: Warner Bros Montreal
ناشر: Warner Bros
پلتفورم ها: PS3 , Xbox 360 , PC
تاریخ عرضه: 25 اکتبر 2013

چرا برای Batman: Arkham Origins هیجان زده ایم؟ برای اینکه قرار است یک Batman دیگر را تجربه کنیم. درست است که سازنده نسخه های Arkham Asylum و Arkham City نسخه جدید را نمی سازد، ولی Warner Bros Montreal موافقت و تأییدیه Rocksteady را برای این کار بدست آورده و بازی ای بر اساس ویژگی های دو نسخه قبلی خواهد ساخت. در اینجا شاهد Batman ای خواهیم بود که در ابتدای راه خود بوده و کار خود را تازه آغاز کرده است. او جوان تر از قبل بوده و لباسی همچون فیلم The Dark Knight بر تن دارد. Black Mask برای سر این شوالیه شنل پوش جایزه بزرگی تعیین کرده و 8 نفر از Assassin ها و آدمکش های Gotham برای بدست آوردن این جایزه با یکدیگر رقابت دارند که Deathstroke و Deadshot نیز جزو آن ها هستند. Batman باید شب قبل از کریسمس برای زنده ماندن در خیابان های Gotham City به جنگ آن ها رفته و بازیکن نیز با هدایت Batman، در مقابل حملات جدید دشمنان دفاع کنند. تا اینجای کار همه چیز خوب به نظر می رسد و تنها باید منتظر بمانیم و کار صداگذاران جدید بازی (Roger Craig Smith در نقش Batman و Troy Baker در نقش Joker) را شاهد باشیم.
 
آخرین ویرایش:

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
06678922163288430981.jpg

سازنده: Kojima Productions
ناشر: Konami
پلتفورم ها: PS3 , Xbox 360 و شاید کنسول های نسل بعد
تاریخ عرضه: نامشخص

بهتر است دیگر حیله ها و کلک های Kojima برای معرفی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را فراموش کنیم و به بررسی دقیق تر خود بازی و بازه زمانی اتفاقات آن بپردازیم. در دهه 1980 هستیم، زمانی که Big Boss کم کم به شکل و شمایل Villain ای که از او به یاد داشتیم درمی آید. تا امروز در تریلرهای نمایش داده شده، تا حدودی سختی ها و مصیبت هایی که Big Boss در آن دوران می کشد را دیده ایم. مرد بیچاره بازوی خود را از دست داده، از ناحیه سر دچار شکستگی شده و به کما رفته است. سختی هایی که هر کسی را از پای درمی آورند. دوست داریم در این نسخه از هم پاشیدگی ارزش های اخلاقی این مرد و انگیزه های او برای تبدیل شدن به یک تروریست را خودمان تجربه کنیم. در E3 2013 نیز انتظار داریم Kojima به ما بگوید که بازی دقیقاً در مورد چیست.
بازه زمانی بازی شامل اتفاقاتی چون دیدار Big Boss با Naomi Hunter جوان نیز می شود، کسی که والدینش توسط همکار Big Boss یعنی Frank Jaeger کشته شدند. Metal Gear Solid V فرصتی استثنایی برای Konami و Kojima Productions است تا فاصله خالی بین قدیمی ترین و جدیدترین نسخه های Metal Gear را پر کنند. فرصتی که به کمک آن به ما نشان دهند که چرا و به چه صورت این مرد (Big Boss) تبدیل به بزرگ ترین دشمن Solid Snake شد.

Final Fantasy
32981307150490834409.jpg

سازنده: Square Enix
ناشر: Square Enix
پلتفورم ها: PS4 و شاید Xbox One
تاریخ عرضه: نامشخص

Square Enix اعلام کرده که در E3 امسال، عنوان جدیدی از سری بازی های Final Fantasy را معرفی خواهد کرد و امیدواریم که این عنوان، یک چیز کاملاً جدید باشد. دیگر وقت آن رسیده که از کاراکتر Lightning جدا شویم و شاهد چیزی باشیم که این سری همیشه به بهترین شکل انجام داده است، یعنی خلق کاراکترها و دنیاهای جدید در هر نسخه. من (نویسنده متن) جزو معدود افرادی هستم که واقعاً از Final Fantasy XIII لذت بردم و بیش از 100 ساعت را هم صرف تجربه XIII-2 کردم. ولی ترجیح می دهم که بازی Lightning Returns میخی بر تابوت کاراکترهای بازی سال 2010 باشد.
گزارش های زیادی در مورد معرفی دوباره Final Fantasy Versus XIII و انتقال آن به نسل بعد به گوش می رسد، ولی بیایید با هم صادق باشیم. از شروع به ساخت آن بازی مدت ها گذشته و وقت آن رسیده که آن را رها کرده و شروعی تازه با Final Fantasy XV داشته باشیم. پرسش اصلی این است که آیا نسخه جدید برای Xbox One نیز در کنار PS4 عرضه خواهد شد؟ Square Enix پیش از این یک بار با معرفی Final Fantasy XIII برای Xbox 360 در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2009 همه را شگفت زده کرد، آیا تاریخ دوباره تکرار می شود؟ این موضوع را در ماه ژوئن خواهیم فهمید.
 
آخرین ویرایش:

Saints Row IV
52083939757822305868.jpg

سازنده: Volition
ناشر: Deep Silver
پلتفورم ها: PS3 , Xbox 360 , PC
تاریخ عرضه: 20 آگوست 2013

بازی Saints Row IV در حقیقت می تواند یک Expansion Pack عظیم برای سومین نسخه این سری محسوب شود (در ابتدا نیز قرار بود این گونه باشد) و به همین دلیل انتظار این را نداریم که از نظر گرافیکی با بازی خیره کننده ای روبرو شویم. چیزی که در مورد این نسخه اهمیت دارد، این است که محتوای اضافه ای که Volition اکنون به صورت یک بازی جداگانه در حال ساخت آن است، به قدری دیوانه وار به نظر می رسد که نسخه سوم در مقابل آن یک بازی آرام خواهد بود.
دنیای باز بازی با استیل کارتونی خود در ترکیب با زره های روباتیک، موجودات بیگانه با قابلیت تغییر شکل، اسلحه های احمقانه و خنده دار و قدرت های ابرقهرمانی باعث می شود شاهد تجربه ای مانند بازی مفرح و Fun اخیر یعنی Far Cry 3: Blood Dragon باشیم. از آنجایی که تصور نسخه ای دیوانه وارتر از Saints Row: The Third واقعاً سخت است، تنها باید صبر کنیم و منتظر نمایش های بازی در E3 باشیم تا ببینیم Volition این بار چه چیزهایی برای ما آماده کرده است.

The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
03934128472612608303.jpg

سازنده: Nintendo
ناشر: Nintendo
پلتفورم: Wii U
تاریخ عرضه: پاییز 2013

The Legend of Zelda: The Wind Waker یکی از گوهرهای کنسول GameCube بود و اکنون می توانیم این ماجراجویی دریایی و دوست داشتنی Link را به صورت HD تجربه کنیم. یکی از مهم ترین ویژگی های این نسخه، سبک طراحی Cel Shade آن بود. نسخه اصلی بازی هنوز هم زیبا به نظر می رسد و برای برای تجربه نسخه HD آن بی صبرانه انتظار می کشیم. The Wind Waker را می توان به عنوان بازی ای مثال زد که استیل گرافیکی و سبک طراحی آن در گذر زمان کهنه نشده و حال باید دید با افزایش کیفیت گرافیکی بازی در Wii U چه چیزی در انتظارمان خواهد بود. به نظر می رسد Wii U GamePad نیز وسیله ای کاملاً مناسب برای این بازی است و انتظار داریم استفاده های خلاقانه ای از آن را شاهد باشیم.
از زمان معرفی The Wind Waker HD اطلاعات کمی از آن بدست آورده ایم، ولی امیدواریم در E3 جزییات بیشتری از بازی منتشر شود. این موضوع با توجه به اینکه زمان خیلی زیادی تا عرضه بازی باقی نمانده، بسیار محتمل به نظر می رسد. آیا در این نسخه شاهد سیاهچال های جدیدی خواهیم بود؟ آیا با یک Challenge Mode جدید روبرو می شویم؟ امیدواریم این موارد در E3 شفاف سازی شوند، ولی حتی اگر این بازی فقط یک نسخه HD شده از همان بازی ای باشد که سال ها پیش انجام دادیم، باز هم نمی توانیم برای تجربه کردن آن صبر کنیم.
 
آخرین ویرایش:

Watch Dogs
28081161494269544821.jpg

سازنده: Ubisoft Montreal , Reflections
ناشر: Ubisoft
پلتفورم ها: PC , PS3 , PS4 , Xbox 360 , Xbox One , Wii U
تاریخ عرضه: 19 نوامبر 2013

چیزهایی که Ubisoft تا امروز از Watch Dogs به ما نشان داده به قدری خیره کننده بوده اند که حتی بدون هیچ نمایش دیگری تا زمان عرضه بازی، Watch Dogs به سادگی جزو عناوین مورد انتظار ما قرار می گیرد. اگر تنها یک مورد باشد که هنوز در مورد آن مطمئن نیستیم، این مورد کاراکتر اصلی بازی است. Aiden Pearce به عنوان کاراکتر اصلی Watch Dogs هنوز به آن صورت برای ما شناخته شده نیست و رفتارهای او در دموهای نمایش داده شده، حالتی خاکستری دارد. بهتر است داستان او را از ابتدا تا انتها متوجه شویم تا بفهمیم شخصیت پردازی او چگونه بوده و بخش های تاریک گذشته او به چه صورت هستند.
همان طور که گفته شد، منتظر بدست آوردن اطلاعات بیشتری از Aiden هستیم تا بتوانیم به شکل بهتری همراه او به گشت و گذار در شیکاگو بپردازیم. ابزار منحصربفرد Aiden برای انجام خرابکاری، کارهای مخفیانه و نبردها باعث می شود Watch Dogs از این نظر نسبت به رقبای Open World خود یک بازی منحصربفرد باشد، البته شباهت هایی نیز بین این بازی و Assassin`s Creed به چشم می خورد. هک کردن انواع و اقسام وسایل و تکنولوژی های مختلف و فرار و گریز در خیابان ها می تواند تجربه ای کاملاً غیر قابل پیش بینی و مفرح در این بازی پدید آورد.

The Evil Within
24170629271698049566.jpg

سازنده: Tango Gameworks
ناشر: Bethesda
پلتفورم ها: Xbox 360 , Xbox One , PS3 , PS4
تاریخ عرضه: 2014

بعضی ها بازی The Evil Within را نسخه جدیدی از Resident Evil 4 می دانند. با در نظر گرفتن اینکه هر دو بازی توسط پدر ژانر Survival Horror یعنی Shinji Mikami کارگردانی شده اند، و هر دو بازی از حضور یک دیوانه اره برقی بدست و حمله او به مأموری که از تیم خود جدا افتاده بهره می برند، این شباهت ها می تواند جالب باشد. ولی حال و هوا و جو بازی The Evil Within ، کاملاً با حال و هوای سری Resident Evil متفاوت است. سری بازی هایی که روز به روز بیشتر به سمت عنوانی شبیه فیلم های Michael Bay می روند و با انفجارها و صحنه های خیره کننده خود با چیزی که از یک فضای ترسناک و مهیب در ژانر Survival Horror داریم، فاصله می گیرند.
نقطه مقابل این قضیه در مورد The Evil Within صدق می کند. حتی تماشای دموی این بازی نیز به شدت ترسناک بوده و صحنه های فرار از دست یک موجود مخوف که با اره برقی به تعقیب بازیکن می پردازد، مبارزه با ده ها موجود جهش یافته و زامبی هایی که در یک کلبه به سراغ بازیکن می آیند، و همچنین جا نجات پیدا کردن از دست یک زن Undead که با بازوان عنکبوت مانند خود به جان بازیکن می افتد، همه و همه حس ترس را به خوبی منتقل می کنند. هر سکانسی که در این بازی دیده ایم، مهیب تر و وخیم تر از دیگری بوده و بی صبرانه منتظر این هستیم که نتیجه نهایی کار را با کنار هم قرار گرفتن بخش های مختلف بازی ببینیم. هنوز مدت زمان زیادی تا عرضه بازی باقی مانده، ولی خیلی دوست داریم در E3 اطلاعات جدیدی از بازی بدست آوریم. به نظر می رسد که Mikami در راه نجات Resident Evil، ژانر Survival Horror را به مسیر اشتباهی هدایت کرد، ولی بازی The Evil Within می تواند تلاش او برای جبران آن اشتباه باشد. تلاشی که آن را بسیار دوست داریم.
 
آخرین ویرایش:

Respawn`s Secret Shooter
31207365001536219307.jpg

سازنده: Respawn
ناشر: EA
پلتفورم ها: نامشخص
تاریخ عرضه: نامشخص

در مورد این بازی چیزهای رسمی زیادی نمی دانیم، به جز اینکه بازی Respawn بالاخره در E3 رونمایی می شود و یکی از موسسین این استودیو یعنی Jason West حتی پیش از معرفی بازی Respawn، این استودیو را ترک کرده است. البته هنوز هم یکی از خالقین Call of Duty یعنی Vince Zampella به همراه تعداد زیادی از کارمندان سابق Infinity Ward در این استودیو حضور دارند و همین موضوع می تواند انتظارها را از بازی آن ها بالا ببرد.
شایعات جدیدی در مورد بازی مطرح شده است. از جمله اینکه بازی FPS بوده، تمرکز زیادی روی حالت Online Multiplayer دارد و اسم رمز آن Titan است. همچنین احتمال دارد بازی انحصاری کنسول Xbox One باشد. بعد از تغییراتی که سیستم های Perks و Ranking سری Call of Duty بر روی بازی های مولتی پلیر ایجاد کردند، آیا Zampella و تیم او می توانند بار دیگر این ژانر را با پیشرفتی بزرگ روبرو کنند؟ Call of Duty، بازی ای که خود Infinity Ward آن را خلق کرد، این روزها به غول عظیمی تبدیل شده که مبارزه کردن و خلاف جهت حرکت آن شنا کردن، کار بسیار سختی است و باید دید بازی Respawn در این راه موفق می شود یا خیر.

Beyond: Two Souls
87039070654017195976.jpg

سازنده: Quantic Dream
ناشر: Sony Computer Entertainment
پلتفورم: PS3
تاریخ عرضه: 8 اکتبر 2013

بازی جدید Quantic Dream یعنی Beyond: Two Souls ما را هیجان زده کرده، زیرا قول ارائه موضوعاتی را داده است که سایر بازی ها نمی خواهند یا نمی توانند آن ها را نمایش دهند. Jodie Holmes کاراکتر اصلی بازی که در بخش های مختلفی از زندگی او همراهش هستیم، فردی بی خانمان و درمانده است که حتی در مقطعی تصمیم به خودکشی نیز می گیرد. عشق، سختی های زندگی، خانواده و ... روی کاغذ می توانند ایده های ساده ای محسوب شوند، ولی به نظر می رسد Beyond: Two Souls قصد به تصویر کشیدن این موارد را به شکلی دارد که مانند آن ها در کمتر بازی کامپیوتری دیده شده است.
البته ما تردیدهایی نیز در مورد بازی داریم. قرار گرفتن این مفاهیم بسیار واقع گرایانه و انسانی در کنار بخش هایی چون تمرینات CIA و روح های عصبانی می تواند ابعاد بازی را بیش از حد وسیع کرده و جمع کردن همه آن ها را در کنار هم دشوار کند. ولی Quantic Dream و بازیگرهای مطرح این بازی یعنی Ellen Page و Willem Dafoe باعث می شوند که به بازی اعتماد کنیم. امیدواریم یک نمایش قدرتمند در E3 باعث شود که ترس و شک و شبهه های ما در مورد بازی از بین رفته و آماده تجربه این بازی داستان محور جاه طلبانه و احساسی شویم.
 
آخرین ویرایش:

Gran Turismo 6
59633137484077564461.jpg

سازنده: Polyphony Digital
ناشر: Sony Computer Entertainment
پلتفورم: PS3
تاریخ عرضه: تعطیلات 2013

از سال 2010 صحبت هایی از بازی Gran Turismo 6 به گوش می رسید و در نهایت این بازی به صورت رسمی معرفی شد و قرار است امسال عرضه شود. وقتی که در مورد شبیه سازهای ریسینگ صحبت می کنیم، Polyphony بی رقیب است و با در نظر گرفتن 70 میلیون نسخه ای که از سری GT به فروش رسیده و این آمار همچنان نیز در حال افزایش است، سونی دلایل زیادی دارد که به این زودی ها این سری را رها نکند.
Gran Turismo 6 اتومبیل ها و پیست های مورد علاقه شما از نسخه قبلی را حفظ کرده و 200 اتومبیل جدید، 19 مسیر جدید (در قالب 7 پیست)، یک موتور فیزیک متفاوت و همچنین بخش Course Creator جدید را شامل می شود. این توضیحات به این معنی است که بازی شامل 1200 اتومبیل، 33 پیست و 71 مسیر مختلف خواهد بود، آن هم بدون در نظر گرفتن DLC هایی که در آینده برای بازی عرضه می شوند. سورپرایز بزرگ این بود که جدیدترین بازی Polyphony به جای عرضه برای PS4، برای نسل حاضر منتشر خواهد شد. (حداقل فعلاً) ولی Install Base کنسول PS3 (تعداد کنسول های فروخته شده) می تواند توجیهی منطقی برای این قضیه باشد. آیا به زودی شاهد نسخه Vita نیز خواهیم بود؟ امیدواریم در E3 به جواب این پرسش نیز برسیم.

The Witness
04561811970578458571.jpg

سازنده: Number None
ناشر: نامشخص
پلتفورم ها: PS4 , PC , iOS
تاریخ عرضه: 2013
بازی بعدی Jonathan Blow بعد از Braid، پس از حدود 5 سال تولید سرانجام از راه می رسد و روز به روز انتظار ما برای گشت و گذار و گم شدن در جزیره متروکه و پازل محور این بازی سخت تر می شود. به نظر می رسد The Witness حس کنجکاوی خالصی را به بازیکنان اهدا خواهد کرد که این روزها در بازی های جدید بسیار کمیاب است.
بعید می دانیم که نمایش E3 این بازی به سوالات ما در مورد آن پاسخ دهد. چه کسی این جزیره را ساخته؟ چرا اینجا هستیم؟ آیا واقعاً جزیره توسط تعدادی پنل معمایی متصل به هم کنترل می شود؟ با وجود این سوالات، ایمان داریم که چیزی بدون هدف در بازی قرار نگرفته است. Blow ذهن بزرگی دارد و از نگرانی هایی که در مورد نحوه روایت صحیح بازی ها و ارتباط بین بازیکن و دنیای بازی وجود دارد، آگاه است. انتظار داریم که در The Witness به خوبی به کشف رمزها پرداخته شده و با رمز و رازهایی غیرمنتظره روبرو شویم.
E3 رازهای The Witness را برملا نخواهد کرد، ولی به ما فرصتی برای جستجوی موقت در جزیره را خواهد داد که حداقل فعلاً همین فرصت هم برای ما کافی است.
 
آخرین ویرایش:

Castlevania: Lords of Shadow 2
67873123488010053262.jpg

سازنده: MercurySteam
ناشر: Konami
پلتفورم ها: PS3 , Xbox 360
تاریخ عرضه: 2013

بازیکنانی که نسخه های 3D سری بازی های Castlevania را در کنسول هایی مانند Nintendo 64 و PlayStation 2 انجام داده اند، می دانند که حرکت این سری از دنیای 2D به 3D با چه مشکلاتی همراه بوده است. ولی MercurySteam در سال 2010 با ساخت Castlevania: Lords of Shadow روند تهیه بازی های ضعیف 3D از Castlevania را بر هم زد و بازی ای را ارائه داد که نه تنها بسیار مفرح و Fun بود، بلکه به بهترین شکل ممکن ریشه های Castlevania را نیز وارد دنیای مدرن بازی ها کرده بود.
بازی از عناوین دیگری چون God of War نیز الهاماتی گرفته بود و با پیچش های داستانی خود و قرار دادن بازیکن در نقش Gabriel Belmont، او را عازم ماجراجویی هایی حماسی و طولانی مدت می کرد و در عین حال طعم Castlevania را نیز در خود نگه داشته بود. MercurySteam با Castlevania: Lords of Shadow 2 که داستان آن بعد از پایان نسخه اول شروع می شود، قصد ادامه این مسیر را دارد.
این بار Gabriel دیگر یک انسان معمولی نیست و باید به جنگ هم نوعان قدیمی و بعضی افراد نزدیک به خود برود. دنباله داستان Lords of Shadow می تواند بسیار جالب باشد و امیدواریم Lords of Shadow 2 باز هم نشان دهد که نیازی نیست سری Castlevania را فقط به شکل یک سری بازی Side Scroller دنبال کنیم.

Mario Kart Wii U
14615269930634095950.jpg

سازنده: Nintendo
ناشر: Nintendo
پلتفورم: Wii U
تاریخ عرضه: نامشخص

صادقانه بگوییم، هیچ چیز از Mario Kart Wii U نمی دانیم، به جز اینکه این بازی برای Wii U عرضه خواهد شد. ولی همین عدم در اختیار داشتن اطلاعات مناسب در مورد بازی باعث می شود که به شدت منتظر نمایش آن در E3 و Nintendo Direct آینده باشیم. سری بازی های Mario Kart همواره کیفیت بالایی داشته و با در اختیار داشتن ویژگی های بی نظیر، لذت بخش و بی رقیب خود، بازیکنان کژوال و هاردکـور را به یک اندازه سرگرم می کند.
انتظار داریم از قابلیت های حرکتی Wii U GamePad در این بازی استفاده شده و به عنوان یک گزینه جانبی برای رانندگی به کار رود. این نوع کنترل خیلی بهتر از چیزی که انتظارش را داشتیم در نسخه های Wii و 3DS کار می کرد و دوست داریم در نسخه جدید نیز شاهد این قابلیت باشیم. همچنین با حرکت نینتندو به سمت DLC ها، امیدواریم از برنامه های آینده نینتندو برای اضافه کردن کاراکترها و پیست های جدید در کنار محتوای بیشتر آگاه شویم.
گذشته از همه این ها، برای تجربه یک Mario Kart با کیفیت HD لحظه شماری می کنیم.
 
آخرین ویرایش:

Killzone: Shadow Fall
11293639685282876632.jpg

سازنده: Guerrilla Games
ناشر: Sony Computer Entertainment
پلتفورم: PS4
تاریخ عرضه: 2013

زمانی که کنسول PS3 در سال 2006 عرضه شد، عنوان FPS با کیفیتی به نام Resistance: Fall of Man ساخته Insomniac Games نیز همراه آن بود. این بازی از نظر محبوبیت و کیفیت عملکرد خوبی داشت و تبدیل به یک سری دنباله دار شد.
به سال 2013 برمی گردیم. این بار نیز PS4 به همراه یک بازی FPS عرضه می شود. این بازی Killzone: Shadow Fall نام دارد و برخلاف Resistance که از زمان PS3 شناخته شد، نام Killzone از زمان کنسول PS2 بر سر زبان ها افتاد.
همراه کردن یک عنوان Killzone در کنار PS4 بدون دلیل نیست. طرفداران هاردکـور و FPS بازان PlayStation از محیط های خفقان آور و خشن، کنترل تکنیکی و حس سنگین حاکم بر این سری لذت می برند و در عین حال عرضه PS4 به همراه بازی ای از طرف یکی از بهترین استودیوهای First Party سونی، منطقی به نظر می رسد. آن هم استودیویی که تخصص زیادی در زمینه های گرافیکی داشته و می توان مطمئن بود که Guerrilla Games در حال حاضر بیشتر از اکثر استودیوهای داخلی سونی با سخت افزار PS4 آشنا است و می تواند باعث درخشش این سخت افزار شود.
شاید این نکته را متوجه شده باشید که Killzone: Shadow Fall حالتی روشن تر و رنگارنگ تر از Killzone های قبلی دارد. این موضوع می تواند باعث تمایز این نسخه با نسخه های قبلی شود که حالتی افسرده داشته و داستانی واحد را دنبال می کردند. داستان Shadow Fall چند دهه بعد از Killzone 3 اتفاق می افتد و افراد تازه وارد به دنیای Killzone نیز می توانند از داستان بازی و کاراکترهای کاملاً جدید آن لذت ببرند. البته نیازی به نگرانی از طرف دوست داران قدیمی این سری نیست، مطمئناً این نسخه نیز با خشونت و شرایط سخت و چالش برانگیز مانند نسخه های قبلی همراه خواهد بود.

Super Mario Wii U
39082719006460186334.jpg

سازنده: Nintendo
ناشر: Nintendo
پلتفورم: Wii U
تاریخ عرضه: نامشخص

هیچ چیز بیشتر از یک عنوان 3D از سری بازی های Mario نمی تواند باعث هایپ شدن و سر زبان افتادن نام کنسول نینتندو شود. خوشبختانه Big N (لقب نینتندو) قرار است اولین ماجراجویی HD از سری اصلی Mario را در E3 امسال به ما نشان دهد. نمایشی که نه تنها در Nintendo Direct آینده شاهد آن خواهیم بود، بلکه به صورت دموی قابل بازی نیز در دسترس قرار می گیرد. همان طور که از کمپانی رازنگهدار نینتندو انتظار می رود، چیز زیادی از آخرین نسخه Mario نمی دانیم. تنها چیزی که می دانیم این است که این نسخه توسط تیم سازنده بازی های Super Mario Galaxy 2 ، Super Mario Galaxy و Super Mario 3D Land ساخته می شود که نشان از اعتبار بالای این تیم دارد.
این بازی می تواند به خوبی قابلیت های کنسول Wii U و کنترلر تبلت مانند آن را نمایش دهد و بی صبرانه منتظر این هستیم که ببینیم این بار نینتندو این سری محبوب را به چه سمتی می برد. شاید Mario دوباره پا به فضا گذاشته و عنوان Super Mario Universe را ارائه کند. (U-niverse! متوجه منظور ما هستید؟!) شاید هم این عنوان بازگشتی دوباره به قلعه های قدیمی و حال و هوای Super Mario 64 باشد. و البته شاید هم با عنوانی کاملاً جدید و متفاوت طرف باشیم که با دیدن آن سورپرایز شده و انتظار آن را نداشته باشیم. در هر حال بازی به هر شکلی که باشد، مطمئن هستیم که یکی از بخش های اصلی و مهم Nintendo Direct خواهد بود و عنوانی محسوب می شود که Wii U برای جذب بازیکنان کژوال و هاردکـور در کنار هم به آن نیاز دارد.
 
آخرین ویرایش:

Killzone: Mercenary
27515643897606778015.jpg

سازنده: Guerrilla Cambridge
ناشر: Sony Computer Entertainment
پلتفورم: Vita
تاریخ عرضه: 10 سپتامبر 2013

PlayStation Vita کنسول دستی خوبی است که با بازی های قدرتمندی همراه شده، ولی از طرف دیگر جسد چند بازی FPS بی کیفیت روی دوش آن سنگینی می کنند. بازی های Resistance: Burning Skies و Call of Duty: Black Ops Declassified در سال 2012 برای این کنسول عرضه شدند و شکست خوردند. این موضوع برای کنسولی که به دلیل در اختیار داشتن دو آنالوگ دوست داشتنی وسیله ای عالی برای ژانر FPS است، بسیار ناراحت کننده می باشد.
صاحبان کنسول Vita دوست دارند این بار طبق ضرب المثل "تا 3 نشه بازی نشه" شاهد کیفیت بالای Killzone: Mercenary باشند. البته جای امیدواری زیادی نیز وجود دارد، زیرا این بازی برخلاف دو بازی نام برده که کیفیت خوبی نداشتند، توسط یکی از استودیوهای زیرمجموعه سونی ساخته می شود، یعنی Guerrilla Cambridge که به تازگی به یکی از شعبه های استودیوی Guerrilla تبدیل شده است. برعکس استودیوهای Third Party که دسترسی محدودتر و شناخت کمتری نسبت به سخت افزار کنسول دارند، استودیوهای First Party با دانش بیشتری به سراغ سخت افزار رفته و Guerrilla Cambridge می تواند وقت خود را صرف خلق بازی ای کاملاً مخصوص سخت افزار Vita کند. بازی ای که با انجین Killzone 3 ساخته می شود.
شاید Killzone: Mercenary نجات دهنده Vita نباشد، ولی می تواند به همگان ثابت کند که ژانر FPS روی کنسول های دستی نیز به خوبی قابل اجرا هستند. بنابراین بهتر است بازی را به لیست بازی های مورد انتظار خود اضافه کنیم، در E3 شاهد نمایش آن باشیم و تا ماه سپتامبر نیز منتظر عرضه آن بمانیم.

Wolfenstein: The New Order
29383931416561292167.jpg

سازنده: Machine Games
ناشر: Bethesda
پلتفورم ها: PC , Xbox 360 , PS3 و کنسول های نسل بعد
تاریخ عرضه: پاییز 2013

من (نویسنده این متن) هنوز به صورت کامل جذب نسخه جدید Wolfenstein نشده ام، ولی از ساخته شدن آن خوشحال هستم. B.J. Blazkowicz کاراکتری نیست که شخصیت پردازی او را زیاد جدی بگیریم، یک آدم بزن بهادر که البته در دنیای جذابی حضور دارد که در آن باید با هیتلر روباتیک مبارزه کند، طلاهای نازی ها را بدزدد و مرغ ها را از روی زمین پاکسازی کند.
Wolfenstein: The New Order از زاویه ای دیگر به جنگ جهانی دوم و سلطه نازی ها پرداخته و شامل چیزهایی مانند لیزرها، روبات های دایناسورمانند و دیالوگ های اغراق شده خواهد بود. البته تم و حال و هوای بازی بسیار خشن و واقع گرایانه بوده و باید دید ترکیب این بخش ها چگونه از آب درمی آید.
وقتی در مورد بازی ای با قابلیت در دست گرفتن دو شاتگان به صورت همزمان صحبت می کنیم، شاید بهتر باشد که خود را زیاد درگیر این مسائل نکنیم. به نظر می رسد Machine Games به خوبی می داند که چه چیزهایی می توانند باعث لذت بخش تر شدن نبردها در بازی های FPS شوند و اگر این موضوع در تمام بخش های بازی به چشم بخورد، می توانیم به راحتی منتظر تجربه آن باشیم. امیدواریم که نمایش بازی در E3 به ما نشان دهد که نسخه جدید Wolfenstein می تواند بعد از مدت ها یادآور خاطرات خوبی باشد.
 
آخرین ویرایش:

Dragon Age III: Inquisition
58062382805131173566.jpg

سازنده: BioWare
ناشر: EA
پلتفورم ها: PC , Xbox 360 , PS3 و شاید کنسول های نسل بعد
تاریخ عرضه: نامشخص

BioWare می داند که بعد از Dragon Age II باید برای برگرداندن طرفداران این سری به سمت خود تلاش کند. اندک اطلاعات منتشر شده از Dragon Age III: Inquisition دلگرم کننده هستند و به نظر می رسد که BioWare سعی در رسیدگی به شکایات نسخه قبلی دارد. آن ها قول داده اند که دنیای بازی به مراتب بزرگ تر از نسخه قبلی بوده و یکی از مراحل نسخه سوم به تنهایی از تمام مراحل Dragon Age II عظیم تر خواهد بود. کاراکترها قابلیت شخصی سازی بیشتری نسبت به Dragon Age: Origins خواهند داشت و بازیکن در این نسخه صاحب یک قلعه کامل خواهد بود. بازی بر پایه انجین Frostbite 3 ساخته DICE آماده می شود. انجینی که وقتی از آن به خوبی استفاده شود، می تواند نمایی بسیار زیبا و دیدنی به بازی دهد. همچنین اگر شایعات مطرح شده در مورد بازی صحت داشته باشند، می توانیم شاهد عرضه نسخه ای برای کنسول های نسل بعد نیز باشیم. تنها مورد منفی که تا امروز به گوش رسیده، این است که این بار نیز برخلاف نسخه اول تنها قادر به در اختیار گرفتن کاراکتر اصلی به صورت انسان هستیم.
سوال مهم در مورد E3 این است که نمایش BioWare از این بازی به چه میزان بوده و آیا پاسخ گوی انتظارات و وعده های داده شده خواهد بود؟

Battlefield 4
76025400664216038170.jpg

سازنده: DICE
ناشر: EA
پلتفورم ها: PC , PS3 , PS4 , Xbox 360 , Xbox One
تاریخ عرضه: 29 اکتبر 2013 (برای کنسول های نسل بعد: نامشخص)

Battlefield 4 به عنوان اولین بازی ای که قرار است از انجین Frostbite 3 استفاده کند، ما را مشتاق به دیدن کیفیت بصری خود کرده است. بازی از نظر تکنیک های به کار رفته و انجین استفاده شده، عنوانی بزرگ خواهد بود، ولی منتظر اطلاعات بیشتری در مورد بخش مولتی پلیر آن هستیم. شایعاتی وجود دارد که ویژگی Commander به این نسخه بازگشته، یعنی بهترین ویژگی Battlefield 2 از نظر مفاهیم استراتژیک که رقابت های تیم محور نسخه سوم را به مرحله جدیدی هدایت خواهد کرد. بازی های مولتی پلیر از زمان Battlefield 2 تا امروز پیشرفت زیادی داشته اند و باید دید این ویژگی این بار به چه صورت عمل می کند و DICE به چه طریقی از این ویژگی که آخرین بار در Battlefield 2142 از آن استفاده کرد، بهره خواهد برد. با عرضه شدن کنسول های نسل جدید و قابلیت های پیشرفته Frostbite 3 ، این بار شاهد تخریب های عظیم تری در محیط خواهیم بود و البته امیدواریم که در Battlefield 4 شاهد بخش داستانی بهتری از نسخه قبل باشیم.
در E3 منتظر ویدئوهای زیادی از بازی در سایت IGN باشید. ما ویدئوهای مختلفی را از روی نسخه PC کپچر خواهیم کرد و به همراه توضیحاتی در مورد آن ها، در اختیار علاقه مندان در سایت خود قرار خواهیم داد.
 
آخرین ویرایش:

Infamous: Second Son
20076238876563144784.jpg

سازنده: SuckerPunch
ناشر: Sony Computer Entertainment
پلتفورم: PS4
تاریخ عرضه: نامشخص

سال 2009 بود که اولین نسخه از سری بازی های Infamous پا به دنیای PlayStation گذاشت. در ابتدا نمی دانستیم که باید انتظار چه چیزی را از این بازی داشته باشیم. گذشته درخشان SuckerPunch نشان می داد که این استودیو تریلوژی Sly Cooper را برای PS2 ساخته، ولی Infamous تفاوت های بسیار زیادی با آن بازی ها داشت. این پرسش برای ما ایجاد شده بود که بازی ای که در آن قرار است یک ابرقهرمان را در دنیایی Open World هدایت کنیم،بازی خوبی خواهد بود؟
پاسخ نهایی "بله" بود. Infamous طرفداران زیادی بدست آورد، نسخه دوم آن نیز در سال 2011 منتشر شد و اکنون کنسول PS4 میزبان نسخه سوم تحت عنوان Infamous: Second Son خواهد بود. داستان بازی چند سال بعد از اتفاقات نسخه دوم ادامه پیدا می کند و کاراکتر اصلی این بار شخصیتی به نام Delsin Rowe خواهد بود. کسی که نیروهای جدیدی در اختیار داشته و در شهری جدید (سیاتل) به ماجراجویی می پردازد.
درست است که در بین عناوین First Party کنسول PS4،بازی Killzone: Shadow Fall توجه خیلی زیادی را به خود جلب کرده است، ولی شاید بتوان Infamous: Second Son را عنوانی هیجان انگیزتر دانست. SuckerPunch با Infamous 2 پیشرفت هایی داشت و حال با عرضه نسخه جدید برای PS4 و درس گرفتن از نسخه های قبلی، می تواند عنوانی بزرگ تر و بهتر از دو نسخه اول Infamous ارائه کند.

The Legend of Zelda: A Link to the Past 2
02057780869629026729.jpg

سازنده: Nintendo
ناشر: Nintendo
پلتفورم: 3DS
تاریخ عرضه: تعطیلات 2013

زیاد پیش نمی آید که شاهد دنباله ای بر اساس یکی از بهترین بازی های تاریخ باشیم، ولی این همان کاری است که نینتندو با ساختن دنباله ای بر یکی از بهترین بازی های SNES به دنبال آن است. The Legend of Zelda: A Link to the Past 2 اولین بار در جریان 3DS Showcase آوریل معرفی شد و سپس در Nintendo Direct بعدی اطلاعات جدیدی از آن ارائه شد. بعد از امتحان کردن دمویی از بازی، به نظر می رسد که نسخه جدید می تواند به خوبی دنباله روی یکی از دوست داشتنی ترین ماجراجویی های Link باشد. Sprite های 2D به خوبی به مدل های 3D تبدیل شده اند و در عین حال هنوز هم یادآور حال و هوای نسخه اصلی (از مدل کاراکترها تا دنیای خوش آب و رنگ بازی) هستند.
یکی از ویژگی های بازی که دوست داریم بیشتر در مورد آن اطلاعات کسب کنیم، قابلیتی است که به Link اجازه می دهد شبیه به یک نقاشی شده و در امتداد دیوارها حرکت کند. این قابلیت به Link اجازه می دهد که از راه های جدیدی به جستجو در سیاهچال ها پرداخته و شاید پازل ها و معماهای متفاوت و جدیدی را نیز از این طریق تجربه کنیم. همچنین امیدواریم در مورد داستان و دنیای بازی اطلاعات بیشتری کسب کنیم، چیزهایی مثل اتفاق افتادن داستان بازی بعد از نسخه اصلی و وجود یک Dark World در این نسخه.
 
آخرین ویرایش:

Thief
23770130699382135343.jpg

سازنده: Eidos Montreal
ناشر: Square Enix
پلتفورم ها: Xbox One , PS4 , PC
تاریخ عرضه: 2014

آیا می توانید یک بازی مخفی کاری (Stealth) بهتر از Thief II نام ببرید؟ بازی ای با جو خاص و ترکیبی (منظور استیم پانک)، هوش مصنوعی باورپذیر، یک ضد قهرمان قدرتمند و دوست داشتنی، مأموریت های بزرگ به همراه راه های مختلف برای به پایان رساندن آن ها و در نهایت گیم پلی مخفی کاری خالص در کنار سلاح ها و آیتم هایی فوق العاده. و باید بگوییم که تمام این ها در سال 2000 در کنار هم جمع شده بودند، یعنی زمانی که خبری از تکنولوژی هایی چون نورپردازی دینامیک برای کمک به بازی های مخفی کاری نبود.
Thief در سال 2014 به صورت یک ریبوت و برای نسل جدید باز خواهد گشت. این بار کاراکتر اصلی بازی Garrett، چشم مکانیکی در اختیار نداشته و از قابلیتی نظیر Detective Mode در Batman: Arkham Asylum برخوردار خواهد بود، که خوشبختانه طرفداران سرسخت بازی های مخفی کاری می توانند این قابلیت را غیرفعال کنند. گیم پلی بازی همچون گذشته سخت و دشوار بوده و اکثراً بعد از دیده شدن توسط دشمن، به سختی می توانید نجات پیدا کنید. صبر و استقامت و ماندن در سایه، نکات کلیدی بازی هستند و مأموریت های اصلی در کنار بخش های جانبی نیاز به دقت عمل بالایی داشته و به شکلی هستند که بازیکن را از بازی عجولانه دور کنند.
از آنجایی که خالق دو نسخه اول Thief یعنی Looking Glass Studios دیگر وجود خارجی ندارد (استودیویی که افراد سرشناسی نظیر Warren Spector ، Doug Church و Ken Levine در آن حضور داشتند) این بار ساخت بازی به دست Eidos Montreal افتاده، استودیویی که بعد از ریبوت درخشان Deus Ex در سال 2011 اعتماد و احترام ما را بدست آورده است.

Destiny
39936423288433643715.jpg

سازنده: Bungie
ناشر: Activision
پلتفورم ها: Xbox One , PS4 , Xbox 360 , PS3
تاریخ عرضه: 2014

Bungie یک بار پیش از این، با ساخت بازی Halo باعث انقلابی در بازی های Shooter کنسولی شده بود. از بازی بعدی آن ها Destiny تا امروز تریلرها و اطلاعاتی منتشر شده، ولی E3 2013 اولین جایی خواهد بود که نمایش کاملی از گیم پلی بازی خواهیم دید و با ایده های جدید و نوی آن آشنا خواهیم شد. می دانیم که بازی یک MMO Shooter است و می خواهد مرز بین بخش های Singleplayer و Multiplayer را از بین ببرد. همچنین می دانیم که سازه عظیمی که در ابعاد ماه بالای سر زمین قرار گرفته، The Traveler نام دارد. ولی این اطلاعات کافی نیست و در E3 فرصت بدست آوردن جزییات بیشتر از بازی را بدست خواهیم آورد.
E3 زمانی در بهترین حالت خود قرار دارد که حاضرین در آن به نمایش ایده های جدید خود بپردازند و هرچقدر این ایده ها بزرگ تر و بلندپروازانه تر باشند، بهتر است. Destiny قرار است بازی ای باشد که عظمت و جاه طلبی را در کنار هم دارد. بازی ای که بزرگ ترین ناشر دنیای بازی به همراه یکی از مشهورترین استودیوهای این صنعت را در کنار هم قرار داده و سعی در خلق داستانی حماسی دارد که از تمام ظرفیت ها و تکنولوژی های آنلاین استفاده کند. لحظاتی مانند نمایش گیم پلی Destiny در کنفرانس سونی در 10 ژوئن هستند که E3 را معنا می کنند.
 
آخرین ویرایش:

Rayman Legends

53692301077456218240.jpg

سازنده: Ubisoft Montpellier
ناشر: Ubisoft
پلتفورم ها: Wii U , PS3 , Xbox 360 , Vita
تاریخ عرضه: 3 سپتامبر 2013

هر بار که Ubisoft چیز جدیدی از Rayman Legends نمایش می دهد، انتظارها از این بازی بالاتر می رود. بازی ای که به صورت یک دنباله ساده و شبیه به Rayman Origins در دست ساخت بوده، کم کم تبدیل به یک بازی منحصربفرد شده است. بازی ای که موارد به کار رفته در تنها یک مرحله آن از اکثر بازی های امروزی خلاقانه تر است. در بین این مراحل نیز بخشی که بیشترین تأثیر را داشته و انتظار را برای تجربه آن سخت کرده است، به مراحل موزیکال بازی برمی گردد.
برای آن هایی که از این مراحل اطلاع ندارند، باید بگوییم که Rayman Legends دارای مراحلی است که به صورت موزیکال ساخته شده و از موسیقی های معروف و به یاد ماندنی در آن ها استفاده شده است. برای مثال یکی از مراحل با موسیقی دهه 80 ای معروف Eye of the Tiger همراه است، البته این موسیقی با نسخه ای که در فیلم Rocky گوش کردیم متفاوت بوده و دارای تمی مکزیکی می باشد. این مراحل به گونه ای هستند که هر چقدر بهتر بازی کنید، موسیقی مورد نظر نیز به شکل کامل تر و بی نقص تری پخش می شود و انگیزه شما را برای اتمام مرحله بدون خطا بالا می برد.
Rayman Legends بدون هیچ تردیدی بازی بسیار زیبایی است، المان های پلتفورمینگ آن نسبت به قبل بهتر شده اند و مراحل موزیکال نیز فوق العاده هستند. من (نویسنده) مشکلی با تجربه کردن دنباله ای کاملاً مشابه Rayman Origins نداشتم، ولی تصمیم هوشمندانه سازندگان بازی برای تغییرات داده شده در آن باعث می شوند که اکنون بیش از قبل منتظر تجربه آن باشم و برای عرضه آن روزشماری کنم.

DuckTales Remastered
12293357600042126551.jpg

سازنده: WayForward
ناشر: Capcom
پلتفورم ها: Wii U , PS3 , Xbox 360 , PC
تاریخ عرضه: نامشخص

افرادی که در دهه 80 یا 90 اهل بازی های کامپیوتری بودند، دارای پتانسیل زیادی برای داشتن حس نوستالژیک نسبت به DuckTales هستند. نه تنها برای کارتون های آن، بلکه برای بازی NES ای که بر اساس آن ساخته شده بود. قرار است در تابستان امسال به امیدها و آرزوهای طرفداران DuckTales جواب داده شده و شاهد عرضه نسخه بازسازی شده این بازی کلاسیک و محبوب برای Wii U , PS3 , Xbox 360 و PC باشیم. بازی از صداگذاری افرادی که در کارتون های DuckTales کار کرده اند و همچنین طراحی های دستی و Sprite هایی با انیمیشن کامل و Leaderboard های آنلاین بهره می برد. چیزهایی که باعث می شوند بازی فوق العاده به نظر برسد.
DuckTales بازی ای است که همه افراد در دفتر ما (IGN) خاطرات زیادی از آن دارند، برای همین بعد از اینکه بازسازی بازی معرفی شد، آهنگ معروف این بازی برای هفته ها در راهروهای IGN می پیچید. بازی ای که نمی توانیم برای تجربه دوباره آن و کنترل Scrooge McDuck صبر کنیم.
 
آخرین ویرایش:

Dark Souls II
75769599115939667811.jpg

سازنده: From Software
ناشر: Namco Bandai
پلتفورم ها: Xbox 360 , PS3 , PC
تاریخ عرضه: مارس 2014

نسخه اول Dark Souls همه چیزهایی که من (نویسنده) در یک بازی کامپیوتری می خواستم را در خود داشت. بازی ای هوشمندانه، خیره کننده و همراه با درجه سختی عذاب آور که به بازیکن پاداش خوبی برای پیدا کردن راه و روش بازی و نحوه پیشروی در آن می داد. Dark Souls برای من یادآور خاطرات بازی های سخت و دشوار 8 بیتی دوران کودکی بود، بازی ای که از همان لحظه اول من را عاشق دنیای پر رمز و راز و مبهم خود نمود.
بعد از تجربه اندکی که از Dark Souls II داشتم، خوشحال هستم که اعلام کنم دنباله این بازی بر پایه ساختار فوق العاده بازی نخست بنا شده و به نظر می رسد که به یکی از بهترین و بزرگ ترین غزل های خداحافظی این نسل تبدیل شود. چند هفته پیش دموی بازی را انجام دادم و با یک Mirror Knight نیز در انتهای دمو مبارزه کردم و بی صبرانه منتظر تجربه دوباره آن در E3 هستم.

Knack
73215482770430929610.jpg

سازنده: Studio Japan
ناشر: Sony Computer Entertainment
پلتفورم: PS4
تاریخ عرضه: نامشخص

شاید از بین 4 بازی First Party نمایش داده شده در کنفرانس PS4 در ماه فوریه، بازی Knack کمتر از بقیه جلب توجه کرده باشد، ولی این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یک بازی متفاوت را دارد. Knack یک Shooter یا Sandbox یا Racing دیگر نیست و البته یک ویژگی خاص نیز دارد. Knack اولین بازی ای است که روی یک کنسول نسل بعد اجرا شد و نمایشی از آن دیدیم.
بازی توسط Studio Japan ساخته می شود، استودیوی عظیمی که سونی در توکیو احداث کرده و به تیم های متعددی تقسیم شده است. Mark Cerny، بازیساز معروف و مغز متفکر کنسول PS4 هدایت تیم سازنده Knack را برعهده دارد و بازی حال و هوایی کارتونی مانند سری بازی های Ratchet & Clank و Jak & Daxter خواهد داشت. همچنین می دانیم که بازی روی Vita نیز قابل اجرا است، البته از طریق قابلیت Remote Play در PS4.
در نهایت Knack در مقایسه با سایر عناوین First Party سونی یعنی DriveClub، Infamous: Second Son و Killzone: Shadowfall بازی ای است که کمترین اطلاعات را از آن داریم و دوست داریم در E3 اخبار و اطلاعات بیشتری از آن کسب کرده و بیشتر با ماهیت آن آشنا شویم.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or