aiat_gamer
کاربر سایت
aiat_gamer:
خب شما Bioshock infinite رو با Crysis 3 میخوای مقایسه کنی اگه اشتباه نکنم؟ درسته؟
ببین من با اینکه خودمم عقیده دارم که Crysis 3 به اون بدی ها هم نبود که منتقدین و گیمرها نسبت بهش اینقدر گارد بگیرن ولی اصلا و ابدا مقایسشون نکن با هم، بهتر بود شما اول دلایلتون رو برای اینکه BI عنوان ضعیفی هست میگفتین بعد بحث میکردیم چون واقعا عجیبه صحبتاتون، اگه نظر شخصیتون باشه که هیچ ولی از جملاتتون اینطور استنباط میکنم که به عنوان یه fact مطرح کردین!، حالا من شروع میکنم:
من مقایسه نکردم، فقط میگم اینهمه میزنن تو سر crysis 3، از نظر gameplay حداقل از Bioshock بهتره.
حالا من جواب میدم:
شروع بازی بسیار جالب هست، نیاز نبود همه اتفاق ها رو از اول بازی دوباره بگید...تقریبا بعد از 1 2 ساعت متاسفانه بازی مشکلات زیادی بسیار پیدا میکنه. اینکه داستان بازی در مورد دنیا های موازی جذابه شکی نیست، ولی چیزی که بین شروع بازی و پایان اون هست متاسفانه مشکل داره. من احساس میکنم همه فقط تحت تاثیر 20 دقیقه آخر بازی قرار گرفتن و بقیه بازی رو فراموش کردن.
ببینید 80% بازی فقط بکش بکش بدون دلیل درست و حسابیه و فقط 20% بازی واقعا میره تو قسمتهای واقعا جذاب. اول همه، برعکس bioshock 1 اینهمه خشونت توی این بازی اصلا درست و حسابی دلیل نداره. یادتون هست چرا اصلا تقریبا همه توی rapture میخواستن سر به تن شما نباشه؟ چون استفاده از اون مواد قدرت adam اگر اشتباه نکنم یا تغییر ژنتیکی اونها رو به موجوداتی وحشی تبدیل کرده بود. حالا دلیل اینکه هر کسی توی colombia مثل آدم آهنی میخوان بوکر رو بکشن...این رو دقت کنیم که اینها همه مردم عادی هستن.
حالا بیا handyman و big daddy ها ور مقایسه کن. اصلا به جز اینکه میخوان نقش big daddy رو توی colombia با یه چیز شبیه پر کنن، handyman ها چه نقشی دارن؟ یادتون بیاد که چقدر big daddy ها نقش اصلی داشتن توی بازی و چقدر پرداخت شده بودن، اصلا boxshot بازی یه big daddy بود! handy man چی؟ انگار به زور خواستن یه چیزی شبیه big daddy ور توی بازی فرو کنن. موقع جنگ با big daddy ها یادتونه؟ یکی از هیجان انگیز ترین قسمت بازی بودن، کاری بهتون نداشتن و شما کم کم آماده میشدید برای شروع جنگ با اونها...واقعا ته هیجان بودن! حالا توی infinite هر وقت handyman میومد من عزا میگرفتم. هی بزن، هی در رو، هی بزن، هی در رو تا بمیره بتونی ادامه بدی. همین جوری بودن دلیل یهو این mini boss ها رو مینداختن وسط تا یه 5 دقیقه سرگرم جنگ با اونا بشی بتونی ادامه بدی. به جز یه audio log که در مورد یه زن هست که شوهرش به handy man تبدیل شده، 1% اون احساستی که موقع از بین بردن big daddy وجود داشت خبری نیست( یادتونه چطور یه آه میکشید موقع مردن و بعد little sister شروع به گریه میکرد؟). من واقعا احساس بدی داشتم وقتی که میخواستم اونها رو از بین ببرم.
مشکل من اینه که این بازی کلی مطالب مثل نژاد پرستی و مبارزه با کاپیتالیست رو میاره وسط ولی هیچ کاری باهشون نمیکنه. به جای اینکه بیاد مثلا بحث کنه ریشه این نژاد پرستی چیه، از کجا اومده، اصلا دلیل اینکه سیاه پوست ها توی این شهر میمونن با اینکه باهشون اینجور رفتار میشه چیه فقط میاد میکنه تو چشم ما تا بگه این سفید پوست ها ببینید په آدم های بدی هستن! بعد هم میاد با اون مسخره بازی که رهبر شورشیا رو به اون شکل بد نشون میده رسما آدم رو میرسونه به پوچ گرایی و میگه همه از بیخ بدن، خوبی وجود نداره، فقط کم مونده تبلیغ خودکشی کنه. واقعا دلیل این پی بود تو بازی من نفهمیدم. حتی پایان بازی هم دلیل خاصی نداره، این رو اول قبول کنید که اکثرا چیزی ازش سر در نیوردن، اونهایی هم که اوردن هر کدوم تحلیل خودشون رو دارن. ولی یکی بگه تهش چی شد؟ چی خواست بگه؟! من فقط میگم این پایان یه پایان کاملا pretentious بود، وثل خود بازی.
حالا gameplay، اینکه شما میگی این بازی تو این مورد عالیه داری به gameplay بقیه fps های صاحب سبک توهین میکنی، این رو جدی میگم. اول همه اینکه شما گرافیک رو اوردی گذاشتی تو این قسمت! دوم اینکه بازی به طرز عجیبی خطی هست، حتی بیشتر از bioshock 1 و این خودش عجیبه چون مثلا این بازی توی یه شهر بزرگ هست نه یه محیط بسته زیر آب. تو شهر به این بزرگی همه قسمت ها با یه راه بهم وصل هستن! یه لحظه ملت توی شهر هستن و توی یه لحظه با آغاز درگیری همه مردم عادی غیب میشن! این یه شهره مثلا ها! همه مردم آموزش دیدن که تا درگیری شد در برن غیب شن؟
شما ببینید په طور gameplay خاص bioshock1 از هر چیزی که داشت خالی شده. ببینید همه میدونن که gunplay بازی bioshock در بهترین حالت معمولیه. حالا اینا اومدن تمام چیزهایی که توی bioshock 1 بود ( هک کردن، craft کردن، health kit، عکاسی) حدف کردن. تونیک ها حذف شدن و به جاشون لباس های جادویی اومدن که واقعا من موندم توجیح وجودشون توی این دنیاچی میتونه باشه؟ کلاهی که قدرت آتیش میده!!! دیگه انواع مختلف ammo برای هر اسلحه وجود نداره. weapon upgrade هست ولی در یه تصمیم احمقانه تعداد اسلحه ها دو برابر شدن ولی تعداد اسلحه های قابل حمل، شدن دو تا! حالا شما میایی کلی خرج میکنی یه اسلحه رو upgrade کنی ولی خیلی جاها مجبور میشی بندازیش کنار یکی دیگه برداری.
حالا اومدن تو یه تقلید مسخره از halo سیستم shield رو اوردن که تو این بازی جواب نمیده. اول که اینقدر کمه زود تموم میشه و طول میکشه تا با upgrade کردنش تازه قابل استفاده بشه. حالا شما وسط جنگ هستی، shield تموم میشه و health میاد پایین، با وجود سیستم واقعا مسخره که باید حتما کلید use رو بزنی تا بتونی مثلا health برداری مثل اینکه داری دنبال مرغ میدوی باید سرت رو پایین نگه داری، 4 نعل بدوی تو مرحله و تند تند E رو بزنی و دعا کنی قبل از مردن بتونی health رو برداری! مگه چه عیبی داشت health kit رو توی بازی نگه میداشتن؟
Vigor ها هم که دیگه شاهکارن، اولا که دلیلش توی این دنیا اصلا با عقل جور در نمیاد! بعد هم نسبت به plasmid ها خیلی محدود شدن. همه شدن تو سه حالت: بالا بردن damage، crowd control و direct damage. رسما چه فرقی بین bucking bornco و murder of crows وجود داره؟ یکی مثل اون یکی هست پس خیلی نیاز نیست از انواع مختلف استفاده کرد.
باز هم میگم، تنها دلیل اینکه همه رسما چشمشون رو بستن روی ضعف های تابلو بازی، 1 ساعت خیره کننده اول بازی، طراحی محیط شاهکار بازی و 20 دقیقه پایان بازی هست.