بزرگ ترین غایبان E3 2018

ADU_Tank

کاربر سایت
May 26, 2011
1,269
نام
Ali
e3-2018-plantas.png
نمایشگاه سالانه E3 امسال هم با نمایش های جذاب و تماشایی خودش از شرکت ها و کمپانی های بزرگ به پایان رسید و ما شاهد معرفی عناوین کوچک و بزرگ بسیاری بودیم که بازار این صنعت رو بیش از پیش داغ میکردند.
عناوین بزرگی که منتظر نمایش هاشون در این E3 بودیم، و البته، عناوینی که به صورت غافلگیر کننده ای روی نمایشگرهای سالن رفتند تا ما رو سورپرایز کنند.
اما در این بین باز هم عنوان هایی بودند که انتظار داشتیم حتی تریلر کوچکی از آن ها یا بعضا اطلاعات جدیدی ازشون به سمع و بصرمون برسه اما متاسفانه اینطور نبود و اون ها جزو غایبان این E3 به حساب می آیند.
استودیو هایی مثل Rocksteady که شایعه شده بود که همکاری خودش با .Warner Bros رو در قالب یک بازی Superman جدید ادامه خواهد داد.
یا کمپانی Square Enix که با همکاری شرکت Marvel قرار بود از یک بازی Avengers جدید رونمایی کنند. کما اینکه با اکران موفقیت آمیز فیلم Avengers: Infinity War و فروش رکورد شکن اون در گیشه ها همزمانی رونمایی از بازی هم میتونست توجیه خوبی داشته باشه و کمی بازار رو برای خودش از قبل داغ و آماده کنه.
از عناوین محبوب دیگه میشه به Splinter Cell اشاره کرد که خبر بازگشت Michael Ironside به نقش Sam Fisher رو چند وقت پیش شنیدیم و همچنین حضور شخصیت محبوب Sam Fisher در Ghost Recon Wildlands به عنوان یک Cameo، همه میتونست نوید یک شماره دیگر از سری Splinter Cell باشند که اما یوبی سافت برنامه های دیگری داشت و این مهم محقق نشد.

splinter-cell-sneaks-past-e3-1528913367.jpg
Sony اما بی شک با عناوین انحصاری خود یکی از بهترین اما در عین حال خلاصه ترین نمایش های امسال رو داشت. عناوینی همچون بازی عجیب Hideo Kojima بنام Death Stranding و Spider-Man و Ghost of Tsushima و البته عنوان بسیار محبوب The Last of Us Part II همه از نمایش های سونی بودند، اما جای خالی بسیاری عناوینی دیگر در این میان حس میشد. عناوینی همچون Little Big Planet, Killzone, Uncharted, InFamous, Horizon و... همه در سکوت باقی ماندند. سونی حتی خبری منتشر نکرد مبنی بر اینکه برای مثال چه اتفاقی برای ادامه Killzone خواهد افتاد؟! آیا SuckerPunch بجز این عنوان بر روی ادامه InFamous کار خواهد کرد؟! یا آیا NaughtyDog تمام تمرکز خود را بر روی TLoU گذاشته یا روی فرنچایز Uncharted نیز مشغول به کار هستند؟!..

کنفرانس Nintendo نیز از تیغ این انتقادات مصون نیست. برای این مضمون عنوان Metroid Prime 3 رو در نظر بگیریم که تاریخ انتشار اون به سال 2007 برمیگرده یعنی چیزی حدود بیش از یک دهه در سکوت خبری. تا این که در E3 سال گذشته به نمایش یک لوگو از عنوان جدید از این سری بسنده کرد و اعلام کرد که برای کنسول Switch در حال توسعه میباشد. نام این اثر که Metroid Prime 4 میباشد قطعا امید را در دل هواداران این سری و گیمرها زنده کرد تا شاهد یک بازگشت درخور در این سری باشیم اما در E3 امسال نینتندو بدون هیچ واکنش خبری از کنار این عنوان با سکوت گذر کرد.
اما در آنسو برای عنوان محبوب Bayonetta هم روال به همین شکل است. چند وقت پیش بود که تیزری از شماره بعدی این سری رو مشاهده کردیم با نام Bayonetta 3. اما نینتندو در این مورد نیز سیاست سکوت رو پیشه خود کرد. قطعا اگر منصفانه بخوایم نگاه کنیم این عنوان میتونست جایی در کنار نمایش Super Smash Bros. Ultimate داشته باشه حداقل. اما اینطور نبود.

at-witch-time-does-bayonetta-3-appear-1529000141.jpg
EA نیز که با بازخوردهای نه چندان مثبت نسبت به برگ برنده خودش در ژانر FPS یعنی Battlefield V رو به رو شد میتونست با دیگر فرنچایز AAA خودش در این ژانر یعنی Titanfall دوباره دل طرفداران رو به دست بیاره. اما گویا فعلا به Respawn میخواهد استراحت کوتاهی بدهد هرچند ما میدانیم که EA از آن ها در سال 2016 خواسته تا بر روی عنوانی از Star Wars کار بکنند. هرچند که این جنگ ستارگان Respawn هم در این نمایشگاه، خود جای بحث دارد. با توجه به این نکته که اون ها تقریبا دو ساله که دارند روی این بازی کار میکنند! EA هم مانند نینتندو تنها به نام این عنوان بسنده کرد: Jedi: Fallen Order. بهرحال، این EA است!

بازار Remake ها و Remaster ها نیز در این نسل داغ بود و بعضی عناوین هم با استقبال خوبی رو به رو شدند. در این نمایشگاه نسخه بازسازی شده RE2 رو داشتیم که بازخوردهای مثبتی داشت. اما بگذارید در ژاپن بمانیم و سری به استودیو Square Enix بزنیم! جایی که اون ها چند مدت قبل یعنی در سال 2015 از نسخه بازسازی شده Final Fantasy VII رونمایی کردند. انتظار داشتیم که در این نمایشگاه حداقل یک گیم پلی از این عنوان ببینیم و در جریان توسعه روند کار قرار بگیریم. کما اینکه مدتی نیز از انتشار XV میگذرد و عطش ما برای تجربه این عنوان ماندگار و خوش ساخت در این سری بیشتر نیز شده است. اما Square Enix گویا اصلا حواسش به این عنوان نبود!

ff7remake.jpg
غائب دیگر در این نمایشگاه Darksiders III میباشد. سال پیش بود که THQ Nordic این عنوان را معرفی نمود و کمی بعد هم چند تریلر از شخصیت داستان و گیم پلی منتشر نمود. اما بازی بعد از آن به سکوت رفت تا جایی که در E3 امسال گویا همه یادشان رفته بود که چنین بازی ای در دست توسعه قرار دارد.

کم تر کسی شاید فکرش را میکرد اما بعد از سال ها ساخت Shenmue III رسما تایید شد. همچنین که در سال 2015 هم در Kickstarter از استقبال و حمایت خوبی بهره مند شد. از آن موقع تاکنون خبرهای زیادی از این عنوان نشنیدیم. اخیرا نیز که خبردار شدیم بازی تا سال 2019 تاخیر خورد. آیا وقت مناسبی نبود تا شاید یک تریلر از این عنوان یک سال پیش از انتشار ببینیم؟!

در میان بازی های فراوان EA جای خالی فرنچایز سازندگان BioWare یعنی Dragon Age چند سالی است که حس میشود. میدانیم که نسخه چهارمی وجود خواهد داشت چرا که چند وقت پیش بود که Casey Hudson تایید کرد که BioWare دارد ایده های خود را برای نسخه بعدی این سری جمع آوری میکند. شاید حتی نشان دادن یک لوگو میتوانست امید رو در دل طرفداران این سری و RPG دوستان زنده کنه.

تا بازار غایبان شماره "3" داغ هست جا داره یادی هم کنیم از Borderlands 3. میدانیم که سازندگان دارند بازی رو میسازند. و وقتی اطلاعات درست در مورد بازی های آینده از جمله Rage 2, Just Cause 4,Gears 5 و.. از شعبه کانادای Walmart به بیرون درز کرد نسخه بعدی Borderlands هم رسما و اجبارا تایید شد. هرچند Gearbox چند بار تلویحا اشاره کرد که نباید زیاد انتظار نمایش از این بازی در E3 امسال رو داشته باشیم. اما آیا منظور او به طور کل بود؟!


borderlands3.jpg
غیبت Rockstar در E3 دیگر میتوان گفت جا افتاده در بین گیمرها. پس عدم نمایش از Red Dead Redemption 2 هم چندان دور از انتظار نبود. بعلاوه این که در همین ماه پیش هم بود که تریلر تازه ای از این عنوان مورد انتظار منتشر کردند. اما باز هم خوب میشد تا سازندگان روی استیج آمده و شاید اطلاعات بیشتری از این عنوان رو به اشتراک میگذاشتند.

red_dead_redemption_2___wallpaper_by_3demerzel-dcafyfy.png.jpg
نظر شما چیست؟ شما E3 امسال رو چطور دیدید؟ و یا لااقل چه عناوینی رو انتظار داشتید که ببینید؟ سطح رضایت شما از نمایشگاه امسال چقدر بود؟ آیا منتظر نمایش عناوین دیگری هم بودید؟

 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,762
نام
نریمان
کلا وارنر خیلی حضور کمی داشت امسال. نه خبری از MK11 بود نه بازی بعدی راکستدی و نه حتی بازی WB Montreal.
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
کلا وارنر خیلی حضور کمی داشت امسال. نه خبری از MK11 بود نه بازی بعدی راکستدی و نه حتی بازی WB Montreal.
وارنر معمولا رونمایی هاش نزدیک به تاریخ انتشار میکنه یعنی رونمایی میکنه همون موقع تادیخش ۷ ماه دیگه اعلام میکنه اخریش شادو وار
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
توی اون ساختمان بسته شده Take Two راکستار یک نمایش خصوصی داشته از RDR2 که تعداد گلجین شده ای خبرنگار محدود حضور داشتن احتمالا اواخر ماه June اوایل جولای گیم پلی تریلر میده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر