برندگان مراسم The Game Awards 2020 اعلام شدند

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
ساعاتی پیش مراسم The Game Awards 2020 به‌پایان رسید و The Last of Us Part 2 موفق شد تا جایزه بهترین بازی سال را در این رویداد کسب کند. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه باشید.
سال 2020 نیز رو به اتمام است و علی‌رغم تمام سختی‌های به‌وجود آمده در طول امسال، گیمرها در سراسر دنیا یک سال عالی را پشت سر گذاشتند. در مراسم The Game Awards امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا با شکل و شمالی متفاوت و به‌صورت آنلاین برگزار شد، بازی The Last of Us Part 2 به‌عنوان بازی سال لقب گرفت. این عنوان همچنین موفق شد تا جایزه بخش‌های دیگری مانند بهترین روایت داستانی و بهترین کارگردانی را دریافت کند.
در ادامه می‌توانید لیست کامل برندگان مراسم The Game Awards 2020 را مشاهده کنید:
The-Last-of-Us-Part-2.jpg



بهترین بازی سال





Animal Crossing: New Horizons


Doom Eternal


Final Fantasy VII Remake


Ghost of Tsushima...

Continue reading...
 
Last edited by a moderator:
??last of us 2 در کمال شایستگی و لیاقت برنده بهترین بازی سال شد تبریک به خودم و تمام طرفدارانش. به امید زودتر ساخته شدن پارت سوم که خیلیا مثل خودم روزشماری میکنن تا خبر ساختش رو اعلام کنن
 
واقعا‌ چرندترین‌ بخش‌ همون‌ بازی‌ اکشن‌ و‌ برنده‌ شدن‌ یه‌ بازی‌ ایندی مثل‌ hades جلوی‌ شاهکارهایی‌ مثل‌ Doom eternal و Half life ALyx هست.
اصلا‌ نمیتونم‌ هضمش‌ کنم‌ واقعا،‌ یه‌ استودیویی‌ میاد‌ اینهمه‌ زمان‌ و‌ هزینه‌ میزاره‌ روی‌ موسیقی‌ ،‌ آرت،‌ گرافیک،‌ طراحی‌ مراحل،‌ داستان‌ و‌ .... بعد‌ یه‌ بازی ایندی‌ میاد‌ برنده‌ اعلام‌ میشه،‌ واقعا‌ مسخره‌ هست.
حداقل‌ میمودن‌ یه‌ بخش‌ شوتر‌ مثل‌ سال‌ های‌ قبل‌ میزاشتن،.
در‌ کل‌ به‌ جز‌ انتخاب‌ بهترین‌ بازی‌ سال‌ که‌ لست‌ اف‌ اس‌ به‌ حق‌ باید‌ این‌ جایزه‌ رو‌ میبرد‌ ،‌ مراسم‌ انتخاب‌ جوایز‌ خیلی‌ چرت‌ بود.
نمایش‌ های‌ ولی‌ برای‌ من‌ خیلی‌ خوب‌ بودن‌ callista protocol و‌ crimson desert واقعا‌ جالب‌ و‌ هیجان‌ انگیز‌ بودن. باقی‌ نمایش‌ ها‌ هم‌ جذاب‌ بودن‌ برام.
 
واقعا‌ چرندترین‌ بخش‌ همون‌ بازی‌ اکشن‌ و‌ برنده‌ شدن‌ یه‌ بازی‌ ایندی مثل‌ hades جلوی‌ شاهکارهایی‌ مثل‌ Doom eternal و Half life ALyx هست.
اصلا‌ نمیتونم‌ هضمش‌ کنم‌ واقعا،‌ یه‌ استودیویی‌ میاد‌ اینهمه‌ زمان‌ و‌ هزینه‌ میزاره‌ روی‌ موسیقی‌ ،‌ آرت،‌ گرافیک،‌ طراحی‌ مراحل،‌ داستان‌ و‌ .... بعد‌ یه‌ بازی ایندی‌ میاد‌ برنده‌ اعلام‌ میشه،‌ واقعا‌ مسخره‌ هست.
حداقل‌ میمودن‌ یه‌ بخش‌ شوتر‌ مثل‌ سال‌ های‌ قبل‌ میزاشتن،.
در‌ کل‌ به‌ جز‌ انتخاب‌ بهترین‌ بازی‌ سال‌ که‌ لست‌ اف‌ اس‌ به‌ حق‌ باید‌ این‌ جایزه‌ رو‌ میبرد‌ ،‌ مراسم‌ انتخاب‌ جوایز‌ خیلی‌ چرت‌ بود.
نمایش‌ های‌ ولی‌ برای‌ من‌ خیلی‌ خوب‌ بودن‌ callista protocol و‌ crimson desert واقعا‌ جالب‌ و‌ هیجان‌ انگیز‌ بودن. باقی‌ نمایش‌ ها‌ هم‌ جذاب‌ بودن‌ برام.
مگه بازی ایندی، بازی حساب نمیشه؟ پروداکشن ولیو چه ربطی به برنده شدن تو فصل جوایز داره؟ اینگه فلان بازی بودجه یا تیم بزگتری داره دلیل نمیشه آخر سال جوایز رو درو کنه!
 
فکر کنم اگه تا قبل این Hades دست کم گرفته میشد، از این به بعد بیشتر دیده بشه.
بچه ها قبل نمایش بارها دیدم که میگفتن این بازی دست کم نگیرید ولی کو گوش شنوا.
خوشبختانه الان دیگه بهونه ای نیست، برید بازیو تجربه کنید.
 
بحث‌ متا‌ رو‌ نکنید‌ خواهشا :D،‌ بحث‌ پروداکشن‌ ولیو‌ اتفاقا‌ خیلی‌ مهمه،‌ بدبختانه‌ یا‌ خوشبختانه‌ عناوینی‌ که‌ راجبشون‌ صحبت‌ کردم‌ چه‌ به‌ لحاظ‌ پروداکشن‌ چه‌ به‌ لحاظ‌ استاندارد‌ و کیفیت‌ کلی و‌ چه‌ به‌ لحاظ‌ مخاطب‌ پسندی‌ و‌ papularity بسیار‌ رتبه‌ بالایی‌ دارن.
راستش‌ با‌ احترام‌ به‌ نظر‌ دوستان‌ ،‌ من‌ این‌ سبک‌ انتخاب‌ رو‌ فقط‌ و‌ فقط‌ آروق‌ روشنفکری‌ میبینم‌ از‌ جانب‌ منتقدین،‌ چون‌ هیچ دلیل‌ دیگه‌ ای‌ نداره،‌ من‌ hades رو‌ تجربه‌ نکردم‌ ولی‌ تجربه‌ هم‌ کنم‌ فرقی‌ نمیکنه‌ نظرم‌ چون‌ حرف‌ من‌ اسکیل‌ و‌ ابعاد‌ یک‌ بازی‌ به‌ هنراه‌ استانداردهاییه‌ که‌ داره‌ ارائه‌ میده،‌ بازی‌ ایندی‌ مثل‌ hades اگر‌ استاندارهای‌ قابل‌ قبولی‌ هم‌ ارائه‌ بده‌ بازهم‌ اسکیل‌ و‌ ابعادش‌ در‌ حد‌ یک‌ بازی‌ ایندی‌ و‌ در‌ همین‌ دسته‌ بندی‌ قرار‌ میگیره. ضمن‌ اینکه‌ واقعا‌ متر‌ و‌ معیار‌ و‌ پارامتر‌ کیفی‌ هم‌ بخوایم‌ حساب‌ کنیم‌ بازی‌ ای‌ مثل‌ half life a یک‌ حرکت‌ مافوق‌ خفن‌ زده‌ توی‌ vr و‌ به‌ لحاظ‌ استاندارهای‌ شوتر‌ هم‌ که‌ جای‌ بحث‌ نمیمونه،‌ یا‌ بازی‌ ای‌ مثل‌ doom از‌ آرت‌ و‌ موسیقی‌ و‌ گیم‌ دیزاین‌ بگیرین‌ تا‌ میزان‌ ساعاتی‌ که‌ میتونه‌ پلیر‌ رو‌ مشغول‌ خودش‌ کنه‌ قابل‌ قیاس‌ با‌ عنوانی‌ مثل‌ hades نیست.
بحث‌ رو‌ نمیخوام‌ به‌ بیراهه‌ ببرم،‌ اصولا‌ من‌ با‌ دسته‌ بندی‌ و‌ ژانر‌ بندی‌ این‌ مراسم‌ توی‌ این‌ کتگوری‌ مشکل‌ دارم،‌ میتونست‌ عاقلانه‌ تر‌ باشه.
همین‌ الان‌ اگر‌ بازی‌ ای‌ مثل‌ hades میشد‌ بازی‌ سال‌ و‌ عنوان‌ فک‌ براندازی‌ مثل‌ last of us میرفت‌ زیر‌ سایه‌ این‌ بازی‌ ماجرا‌ به‌ همین‌ مسخرگی‌ بود‌ که‌ الان‌ توی‌ این‌ ساب‌ ژانر‌ اتفاق‌ افتاده.
در‌ هر‌ جال‌ از‌ نظر‌ من‌ فوق‌ مضخک‌ هست‌ این‌ انتخاب، بحثی‌ هم‌ با‌ کسی‌ ندارم‌ نظر‌ بنده‌ اینطوره،‌ و‌ ده‌ سال‌ دیگه‌ هم‌ بگذره‌ این‌ نوع‌ انتخاب‌ ها‌ از‌ سوی‌ منتقدین‌ رو‌ همون‌ آروق‌ روشنفکری‌ میدونم.
 
بحث‌ متا‌ رو‌ نکنید‌ خواهشا :D،‌ بحث‌ پروداکشن‌ ولیو‌ اتفاقا‌ خیلی‌ مهمه،‌ بدبختانه‌ یا‌ خوشبختانه‌ عناوینی‌ که‌ راجبشون‌ صحبت‌ کردم‌ چه‌ به‌ لحاظ‌ پروداکشن‌ چه‌ به‌ لحاظ‌ استاندارد‌ و کیفیت‌ کلی و‌ چه‌ به‌ لحاظ‌ مخاطب‌ پسندی‌ و‌ papularity بسیار‌ رتبه‌ بالایی‌ دارن.
راستش‌ با‌ احترام‌ به‌ نظر‌ دوستان‌ ،‌ من‌ این‌ سبک‌ انتخاب‌ رو‌ فقط‌ و‌ فقط‌ آروق‌ روشنفکری‌ میبینم‌ از‌ جانب‌ منتقدین،‌ چون‌ هیچ دلیل‌ دیگه‌ ای‌ نداره،‌ من‌ hades رو‌ تجربه‌ نکردم‌ ولی‌ تجربه‌ هم‌ کنم‌ فرقی‌ نمیکنه‌ نظرم‌ چون‌ حرف‌ من‌ اسکیل‌ و‌ ابعاد‌ یک‌ بازی‌ به‌ هنراه‌ استانداردهاییه‌ که‌ داره‌ ارائه‌ میده،‌ بازی‌ ایندی‌ مثل‌ hades اگر‌ استاندارهای‌ قابل‌ قبولی‌ هم‌ ارائه‌ بده‌ بازهم‌ اسکیل‌ و‌ ابعادش‌ در‌ حد‌ یک‌ بازی‌ ایندی‌ و‌ در‌ همین‌ دسته‌ بندی‌ قرار‌ میگیره. ضمن‌ اینکه‌ واقعا‌ متر‌ و‌ معیار‌ و‌ پارامتر‌ کیفی‌ هم‌ بخوایم‌ حساب‌ کنیم‌ بازی‌ ای‌ مثل‌ half life a یک‌ حرکت‌ مافوق‌ خفن‌ زده‌ توی‌ vr و‌ به‌ لحاظ‌ استاندارهای‌ شوتر‌ هم‌ که‌ جای‌ بحث‌ نمیمونه،‌ یا‌ بازی‌ ای‌ مثل‌ doom از‌ آرت‌ و‌ موسیقی‌ و‌ گیم‌ دیزاین‌ بگیرین‌ تا‌ میزان‌ ساعاتی‌ که‌ میتونه‌ پلیر‌ رو‌ مشغول‌ خودش‌ کنه‌ قابل‌ قیاس‌ با‌ عنوانی‌ مثل‌ hades نیست.
بحث‌ رو‌ نمیخوام‌ به‌ بیراهه‌ ببرم،‌ اصولا‌ من‌ با‌ دسته‌ بندی‌ و‌ ژانر‌ بندی‌ این‌ مراسم‌ توی‌ این‌ کتگوری‌ مشکل‌ دارم،‌ میتونست‌ عاقلانه‌ تر‌ باشه.
همین‌ الان‌ اگر‌ بازی‌ ای‌ مثل‌ hades میشد‌ بازی‌ سال‌ و‌ عنوان‌ فک‌ براندازی‌ مثل‌ last of us میرفت‌ زیر‌ سایه‌ این‌ بازی‌ ماجرا‌ به‌ همین‌ مسخرگی‌ بود‌ که‌ الان‌ توی‌ این‌ ساب‌ ژانر‌ اتفاق‌ افتاده.
در‌ هر‌ جال‌ از‌ نظر‌ من‌ فوق‌ مضخک‌ هست‌ این‌ انتخاب، بحثی‌ هم‌ با‌ کسی‌ ندارم‌ نظر‌ بنده‌ اینطوره،‌ و‌ ده‌ سال‌ دیگه‌ هم‌ بگذره‌ این‌ نوع‌ انتخاب‌ ها‌ از‌ سوی‌ منتقدین‌ رو‌ همون‌ آروق‌ روشنفکری‌ میدونم.

در مورد میزان ساعتی که میتونه پلیر رو سرگرم کنه

185984

در مورد Popularity

185985

متا هم که وضعش کاملا مشخص هست

معیارهای سنجش هنر بیشتر Subjective هستند تا Objective
 
در مورد میزان ساعتی که میتونه پلیر رو سرگرم کنه

View attachment 185984

در مورد Popularity

View attachment 185985

متا هم که وضعش کاملا مشخص هست

معیارهای سنجش هنر بیشتر Subjective هستند تا Objective
آخه‌ الان‌ از‌ نظر‌ شما این‌ دوتا‌ عکس‌ میتونه‌ گویای‌ مثلا‌ فن‌ بیس‌ و‌ میزان‌ ساعت‌ و‌ کیفیت‌ بازی‌ باشه؟ من‌ همین‌ الان‌ میتونم‌ برم‌ از‌ همین‌ سایت‌ متاکریتیک‌ آمار‌ بیارم،‌ تعداد‌ یوزرهایی‌ که‌ دووم بازی‌ کردن‌ به‌ مراتب‌ بیشتر‌ از‌ hades هست،‌ میانگین‌ و‌ متا‌ هم‌ خودت‌ بهتر‌ میدونی‌ ضمن‌ اینکه‌ یه‌ بازی‌ مالتی‌ پلتفرمی‌ با‌ تعداد‌ نقد‌ خیلی‌ بیشتر‌ تفاوت‌ چندانی‌ با‌ بازی‌ مورد‌ نظرت‌ نداره،‌ مثلا‌ متای‌ ۹۲ با ۸۸ چقدر‌ فرق‌ داره؟ ضمن‌ اینکه‌ تعداد‌ نقدهای‌ دووم‌ خیلی‌ بیشتره.
راجب‌ میزان‌ ساعت‌ و‌ پلی‌ دادن‌ بازی‌ ها،‌ بستگی‌ به‌ اسکیل‌ بازی‌ و‌ چلنج‌‌ و.... طبیعتا‌ دووم‌ میزان‌ بیشتری‌ زمان‌ لازم‌ داره‌ برای‌ انجام‌ دادنش،‌ اینو‌ نمیشه‌ انکار‌ کرد،‌ اینکه‌ حالا‌ فرد‌ x مثلا‌ hades‌ رو‌ بیشتر‌ بازی‌ کرده‌ و‌ فرد‌ y هم‌ doom رو‌ بیشتر‌ بازی‌ کرده‌ فرقی‌ در‌ اصل‌ ماجرا‌ نداره.
میمونه‌ فن‌ بیس‌ که خب‌ تا‌ جایی‌ که‌ من‌ میدونم و‌ خب‌ به‌ عنوان‌ یک‌ فن‌ سری‌ دووم‌ میتونم‌ بگم‌ که‌ دووم‌ جزو‌ بزرگترین‌ کامیونیتی‌ های‌ صنعت‌ گیم‌ هست،‌ تعداد‌ مادها،‌ آرتوورک‌ ها،‌ فروم‌ ها‌ و.... نمایانگر‌ این‌ موضوع‌ هست.
بحث‌ من‌ کیفیت‌ hades نیست،‌ قطعا‌ بازی‌ چارچوب‌ محکمی‌ داره،‌ ولی‌ من‌ میخوام‌ اینو‌ بگم‌ که‌ میزان‌ فان‌ بودن‌ یک‌ اثر‌ ،‌ پروداکشن‌ ولیو،‌ ابعاد‌ هنری،‌ و‌ مخاطب‌ پذیری‌ و‌ ... باید‌ همگی‌ لحاظ‌ بشه‌ توی‌ بردن‌ جایزه.
باز‌ هم‌ میگم،‌ من‌ اساسا‌ ایراد‌ اصلیم‌ به‌ قرارگرفتن‌ این‌ دو‌ بازی‌ توی‌ یک‌ ژانر‌ هست،‌ میتونستن‌ شوتر‌ و‌ اکشن‌ رو‌ مجزا‌ کنن. هاف‌ لایف‌ هم‌ به‌ نا‌ حق‌ انتخاب‌ نشد‌ از‌ نظر‌ من،‌ جدا‌ انتخاب‌ hades و‌ انتخاب‌ نشدن‌ هاف‌ لایف‌ یا‌ دووم‌ رو‌ هیچوقت‌ نمیتونم‌ بپذیرم، با هیچ‌ متر‌ و‌ معیاری‌ برام‌ قابل‌ قبول‌ نیست.
 
  • Like
Reactions: dark souls
یک‌ مورد‌ دیگه‌ رو‌ هم‌ اضافه‌ کنم،‌ اونم‌ اینکه‌ اگر‌ به‌ اینصورت‌ بخوایم‌ نگاه‌ کنیم‌‌ سال‌ هایی‌ بوده‌ که‌ عناوین‌ ورزشی‌ و‌ یا‌ racing خیلی خوبی به‌ لحاظ‌ کیفی‌ ساخته‌ شدن،‌ ولی‌ هیچوقت‌ توی‌ چارت‌ ها‌ و‌ لیست‌ های‌ پایان‌ سال‌ جایزه‌ ای‌ کسب‌ نکردن،‌ نهایتا‌ توی‌ ژانر‌ خودشون‌ بهترین‌ بودن.
میخوام‌ بگم‌ که‌ صنعت‌ گیم‌ هم‌ به‌ درست‌ یا‌ به‌ غلط‌ قوانین‌ نانوشته‌ ای‌ داره،‌ اگر‌ یک‌ بازی‌ ایندی‌ به‌ این‌ راحتی‌ میتونه‌ بیاد‌ جلوی‌ غول‌ های‌ شوتر‌ جایزه‌ رو‌ قاپ‌ بزنه‌ و‌ یا‌ با‌ عنوان‌ masterpiece ای مثل‌ last of us رقابت‌ کنه‌ پس‌ جرا‌ این‌ موقعیت‌ رو‌ هیچوقت‌ به‌ یه‌ بازی‌ ریسینگ‌ ندادن؟! یا‌ مثلا‌ به‌ فیفا؟!
اینها‌ جزو‌ همون‌ قوانین‌ نانوشته‌ هستن‌ که‌ البته‌ به‌ نظر‌ من‌ کاملا‌ صحیح‌ هم‌ هستن‌ چون‌ ابعاد‌‌ ساخت‌ یک‌ بازی‌ تریپل A قطعا با یک‌ بازی‌ ایندی‌ فرق‌ داره،‌ اینقدر‌ اظهر‌ من‌ الشمس‌ هست‌ که‌ من واقعا‌ نمیتونم‌ از‌ این‌ بهتر‌ بیانش‌ کنم :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or