برندگان مراسم D.I.C.E 2017 مشخص شدند

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
todd-howard-800x600.jpg

درود

مراسم D.I.C.E. در شهر لاس وگاس برگزار شد و برندگان بخش های مختلف این مراسم اعلام شدند.علاوه بر این اقای تادهاوارد به لیست تالارمشاهیر بازیسازی پیوست.

در متن زیر برندگان را در بخش های مختلف می ببینید :

بهترین بازی سال

  • Battlefield 1
  • Inside
  • Overwatch
  • Pokemon Go
  • Uncharted 4: A Thief's End

دستاورد بزرگ در زمینه ساخت بازی

  • 1979 Revolution: Black Friday
  • Battlefield 1
  • Inside
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief's End

دستاورد بزرگ در زمینه طراحی بازی

  • I Expect You to Die
  • Inside
  • Overwatch
  • Owlboy
  • Uncharted 4: A Thief's End

دستاورد بزرگ در زمینه گیم پلی انلاین

  • Battlefield 1
  • Hearthstone: Heroes of Warcraft
  • Overwatch
  • Titanfall 2
  • The Division

بهترین بازی کنسول دستی

  • Dragon Quest Builders
  • Fire Emblem Fates
  • Kirby: Planet Robobot
  • Pokemon Sun and Moon
  • Severed

بهترین بازی استراتژی

  • The Banner Saga 2
  • Deus Ex Go
  • Fire Emblem Fates
  • Civilization VI
  • XCOM 2

بهترین بازی ورزشی

  • FIFA 17
  • Madden NFL 17
  • MLB The Show 16
  • NBA 2K17
  • Steep

بهترین بازی نقش افرینی / mmo

  • Dark Souls III
  • Deus Ex: Mankind Divided
  • Hyper Light Drifter
  • The Division
  • World of Warcraft: Legion
بهترین بازی ریسینگ

  • Forza Horizon 3
  • Driveclub VR

بهترین بازی مبارزه ای

  • EA Sports UFC 2
  • Guilty Gear Xrd - Revelator
  • Killer Instinct Season 3
  • Pokken Tournament
  • Street Fighter V

بهترین بازی خانوادگی

  • Dragon Quest Builders
  • Lego Star Wars The Force Awakens
  • Ratchet & Clank
  • Rock Band Rivals
  • Super Mario Maker 3DS

بهترین بازی واقعیت مجازی

  • SUPERHOT VR
  • Eagle Flight
  • I Expect You To Die
  • The Lab
  • Job Simulator

بهترین دستاورد فنی

  • Battlefield 1
  • No Man's Sky
  • Overwatch
  • Titanfall 2
  • Uncharted 4: A Thief's End

بهترین داستان

  • Firewatch
  • Inside
  • Uncharted 4: A Thief's End
  • Oxenfree
  • That Dragon, Cancer

بهترین طراحی شنیداری

  • Battlefield 1
  • Inside
  • The Last Guardian
  • Quantum Break
  • Uncharted 4: A Thief's End

بهترین موسیقی اورجینال

  • Doom
  • Abzu
  • Battlefield 1
  • The Last Guardian
  • Titanfall 2

بهترین شخصیت

  • Call of Duty: Infinite Warfare - Reyes
  • Firewatch - Delilah
  • Firewatch - Henry
  • The Last Guardian - Trico
  • Uncharted 4: A Thief's End - Nathan Drake

بهترین طراحی هنری

  • Battlefield 1
  • Firewatch
  • Inside
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief's End
بهترین انیمیشن

  • Inside
  • The Last Guardian
  • Overwatch
  • Street Fighter V
  • Uncharted 4: A Thief's End

جایزه D.I.C.E. Sprite

  • 1979 Revolution: Black Friday
  • Firewatch
  • Inside
  • Superhot
  • That Dragon, Cancer

بهترین بازی ماجرایی

  • Firewatch
  • Inside
  • King's Quest: The Complete Collection
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief's End

بهترین بازی اکشن

  • Battlefield 1
  • Doom
  • Gears of War 4
  • Overwatch
  • Titanfall 2

بهترین بازی موبایل

  • Clash Royale
  • Crashlands
  • Gardenscapes - New Acres
  • Pokemon Go
  • Reigns

بهترین دستاورد فنی در بازی های واقعیت مجازی

 
آخرین ویرایش:
خب شما به من بگو فاینال فاینال فانتزی ۱۰ و ۱۲ تو چه رسته ای قرار میگیرن و چرا ..جواب منو بده تا توجیه شم ...
مشکل اینه بازم نمیگیرین منظورو8-| western rpg وjrpg به گوشتون خورده؟ حداقل قبل از اینکه اینجا پست بدین یه مطالعه ای هم در موردشون داشته باشین. دو تا فرهنگ متفاوت و دو تا سبک بازیسازی متفاوت. jrpg بحث و مقولش با یه western rpg زمین تا آسمون فرق داره.هر کدوم اصول ساختشون فرق داره. اصلانم درک این موضوع کار سختی نیست.

@SPILL
شمارو نقل قول کردم، اما حرفم کلی هست. توی اولین کامنت هم گفتم که در خوب بودن Horizon اگه قبل از عرضه شک داشتم، اما الان دیگه ندارم. اما کامنتهایی دیده میشه که بازی رو در کنار بازی های مثل Witcher و Skyrim قرار میده و حتی مثلا نقد فلان سایت و نمرشون رو با هم مقایسه می کنن.
من می گم بازی یه Open World Action Advanture هست با المان هایی از RPG مثل شاخه مهارت و Level Up و سیستم دیالوگ که هرجا نگاه کنید می گن نه خوب کار شده و نه اصلا تاثیری داره! اگر با این چند مورد قرار باشه ما یک بازی رو توی سبک RPG بشناسیم، خیلی بازی ها هستن. از Darksiders 2 , Far Cry , Shadow of Mordor و غیره بگیر تا خیلی عنوان های دیگه! اما کدوم یکی اومدن گفتن بازی RPG هست؟
از شاخصه های مهم RPG ها شخصیت پردازی قوی، کنترل روی شخصیت پردازی، تاثیر اون توی دنیای بازی، سیستم دیالوگ بازی، تاثیر انتخابات توی دنیا و مسیر داستانی، داشتن همراه و تاثیرات اون ها، تامل با همراه ها، سیستم لول آپ و شاخه های مختلف، سیستم های کرفتینگ، وجود پیشینه برای عوامل توی بازی و خیلی چیزهای دیگه هست.
مثلا من Witcher رو مثال می زنم چون زمان بیشتری رو باهاش صرف کردم، شخصیت گرالت از پیش ساختس، اما اون چهره ای که شما از گرالت توی بازی میسازی بستگی به خودت و انتخاب هات چه در دیالوگ، چه اعمال و چه تصمیماتت داره. شخصیت شما و تصمیماتی که میگیره توی سرنوشت افراد مختلفی توی بازی تاثیر داره. شما همراه هایی مثل Triss و Yeneffer و Zoltan و غیره داری که هر کدوم علاوه بر داستان خودشون، با شما تامل کاملی دارن. سیستم لول آپ و شاخه های مهارت به طور کاملی توی بازی هست که توی روند پیشرفت شما تاثیر داره. توی جای جای بازی شما کتاب ها، نوشته ها و ... پیدا می کنی که از دنیای بازی پیامی دارن. Side Quest ها به طور فوق العاده ای توش تعبیه شده. در مورد کرفتینگ و این ها هم به همین صورت و سایر جنبه های موجود. موارد دیگه مثل شاخه های داستانی و ... هم هست که خوب متن رو زیاد طولانی می کنه. الان با این حال به نظر شما المان های Horizon در حدی هست که Witcher و Horizon رو توی یک خانواده قرار بدیم؟ بازم می گن منظور من رو بد نگیرید، صحبت من فقط روی سبک بازی هست.
دوست عزیز شما مثل اینکه منظور دوستمون رو نگرفتین که سریع حالت تهاجمی میگیرین. چیزی که دوستمون منظورش یود اینه یکی از شاخصه های اصلی بازی rpg قوی (شاید بشه گفت مهم ترینش) اینه که شما یه کاراکتر به صورت پیش فرض ندارین. مثالش مثلا تو بازیهایی مثل dragon age origins -skyrim-fallout شما الوی - کامندر شپرد و یا گرالتی ندارین. چیزی که این بازیها و این ژانر رو محبوب و متمایز می کنه آزادی عمل تقریبا بینهایت تو character developent و انعطاف پذیری داستان هستش. چیزی که witcher 3 با وجود عالی بودن نتونسته درست پیاده کنه. هر کدوم از این 3 بازی که مثال زدم رو توجه کنین بازی فقط یه lore کلی به شما میده. اینکه شما چجوری دنیای بازیرو شکل میدین کاملا بستگی به خود بازیکن داره.از لحظه ای که شما دکمه start رو میزنین بازی به شما این اجازه رو میده که هرجور خواستین این دنیا رو شکل بدین. که خب این مورد به حدی سخته که حتی سازنده ای مثل cdpr با witcher 3 هم نزدیک این عناوین نشد.(خودم نزدیک 110 ساعت پلی تایم دارم پس خواهشا انگ هیتر بودن نزنین). سایر مباحث مثل skill tree -crafting و ... کاملا تو اولویت های بعدی هست واسه این سبک

دقیقا به همین دلایل. واسه بار هزارم. وجود side quest-skill tree -crafting باعث نمیشه بازیرو rpg بدونیم
 
  • Like
Reactions: PrinceofPersiα
خب دوست من این یک ناسازگاره‌ست دیگه ! :D یعنی اگر بخوایم قفل کلمه آرپی‌جی شیم و اون معنای خشک و نتراشیده‌ش رو مبنا قرار بدیم همین یک مورد باعث میشه بگیم آرپی‌جی نیست :D درسته که انتخاب‌های شما با من فرق نداره،اما منکر این میشی که گرالت برا خودش «جهان بینی» داره؟موضوع اصلی همین جهان‌بینی هست نه تصمیمات متفاوت من و شما :D الان یه کرکتر بتل برگزار کنیم صد در صد گرالت آو ریویا جزو شخصیت هاست :D

این موضوع نشون میدم کم کم تعاریف آرپی‌جی صیقل میخوره،نرم تر میشه،تا جایی که الان برا شما مهم نیست که ویچر برا خودش شخصیت داره(اما دقیقا سر ویچر 1 همین داستان بود که ایا به این دلیل باید این بازی رو آرپی‌جی بدونیم یا نه،ببین تعاریف در طول زمان چطور تغییر میکنه :D)...حالا همین نرم‌تر شدن رو تعمیم بده به المان‌های دیگه...

به نظر من کلمات گول‌زننده‌ن..بیاین یک بار به خودمون بگیم این کلمه «آر‌پی‌جی» اصلا از کجا اومده و تعاریفش برای چی باید اینگونه باشه و برای چی نه؟آیا درسته دَه مورد رو بسته بندی کنیم و یک کلمه براش انتخاب کنیم؟به نظر من حتی تو ادبیات که همه چی شسته رفته تره هم باید ژانر رو بیخیال شیم چه برسه به گیم.
دوست من، نمی دونم این قضیه نرم تر شدن چی هست، من دارم میگم المان های PRG بازی Horizon در حد بازی مثل Witcher نیستن که بخوایم از لحاظ سبک این ها رو توی یک دسته قرار بدیم. و بنده هم نگفتم Witcher یعنی RPG خالص. بلکه این بازی همون Action-RPG هست که سعی کرده از المان های RPG زیادی در خودش استفاده کنه! این مورد رو که دیگه قبول دارین؟
 
@Outer Heaven
ذوست عزیز این حرف شما درست . ولی من مخالفم با این حرف که بگیم هورایزون هیچ ربطی به rpg نداره . بسیاری از المان های نقش افرینی رو کم و بیش در خودش جای داده .

---------------------------------------------------------------------------------------------------

منم فکر میکنم این بحث ها به این تاپیک ربط نداره و از اونجایی که بحث جذابی هست و مفید و سالم ای کاش ارمین جان @armin_shadow و یا دیگر دوستان در انجمن ترتیبی بدن توی تاپیک مربوطه مثلا همین امتیازات بازی انجام بشه و پست ها بره اونجا
 
مشکل اینه بازم نمیگیرین منظورو8-| western rpg وjrpg به گوشتون خورده؟ حداقل قبل از اینکه اینجا پست بدین یه مطالعه ای هم در موردشون داشته باشین. دو تا فرهنگ متفاوت و دو تا سبک بازیسازی متفاوت. jrpg بحث و مقولش با یه western rpg زمین تا آسمون فرق داره.هر کدوم اصول ساختشون فرق داره. اصلانم درک این موضوع کار سختی نیست.

@SPILL

دقیقا به همین دلایل. واسه بار هزارم. وجود side quest-skill tree -crafting باعث نمیشه بازیرو rpg بدونیم
این به صحرای کربلا زدنه دیگه .. ممنون که جوابی نداشتید بدید
برگردیم سر همون یه خط بهتره ...
 
این به صحرای کربلا زدنه دیگه .. ممنون که جوابی نداشتید بدید
برگردیم سر همون یه خط بهتره ...
جواب چی نداشتم؟ شما اول میاین میگین هورایزون رو امثال western rpg ها مقایسه میکنین. بعدش میگین نه هورایزون rpgتمام عیار نیست .میام 3 تا از بهترین western rpg هارو مثال میزینم میگین نه قبول نیست. بعدشم میرین سراغ final fantasy-persona/ که خوب jrpgهستن. حتما میدونین که j اول به چی اشاره داره دیگه؟ و حتما هم دلیل داشته که rpg های ژاپنی رو قاطی western rpg ها نکردن اصولشون از روایت بگیر تا گیم پلی فرق داره. شما چی میخوای مثال بزنم بگو.چون واقعا دیگه نمیشه از این واضح تر توضیح داد
 
جواب چی نداشتم؟ شما اول میاین میگین هورایزون رو امثال western rpg ها مقایسه میکنین. بعدش میگین نه هورایزون rpgتمام عیار نیست .میام 3 تا از بهترین western rpg هارو مثال میزینم میگین نه قبول نیست. بعدشم میرین سراغ final fantasy-persona/ که خوب jrpgهستن. حتما میدونین که j اول به چی اشاره داره دیگه؟ و حتما هم دلیل داشته که rpg های ژاپنی رو قاطی western rpg ها نکردن اصولشون از روایت بگیر تا گیم پلی فرق داره. شما چی میخوای مثال بزنم بگو.چون واقعا دیگه نمیشه از این واضح تر توضیح داد
نگاه دوست من .. ناراحت نشی .. شما نه تعریف درستی از مفهوم ژانر داری ... و نه حتی میدونی jrpg و wrpg چیه ...
شما هنوز تو مفهوم rpg موندی ... بعد با یه اضافه کردی j و w میخوای با زرنگی از جواب سوال من در بری .. چون کاملا شما و باور شما رو نقض میکنه ... از نظر شما کلا دو سه تا فرانچایز بیشتر rpg نیستن ... :-j
ضمن اینکه حرف تو دهن من نزار که گفتم هورایزن rpg نیست .. خوبم هست ..المان های rpg ش خصوصا تو گیم پلی خیلی هم بیشتر از اکشن ادونچره... و تو تمام نقد های بازی هم بازی رو تو کتگوری rpg قرار دادن و با بازی های این سبک قیاسش میکنن ولی شما ندیده و نشنیده .. میای میگی نه دنیا اشتباه میکنن و من بیشتر از همه شما میفهمم و غیب گویی هم بلدم .

........
وقتی من میام مثلا از فاینال فانتزی یا پرسونا مثال میزنم به خوبی دارم به شما میگم که یه ژانر میتونه فرم و اشکال و زیر شاخه های متفاوتی داشته باشه ..ولی بازم همگی در یه ژانر قرار بگیرن و به حساب بیان ...
ولی شما یک یک یک تعریف مشخص از ژانر داری و همه بازی ها رو با همون تعریف سنجش میکنی
برای همینم میگم تعریفتون از ژانر خیلی بسته و افراطیه .
اتفاقا من یه جای دیگه سر ژانر کمدی بحث داشتیم که ایا مثلا هر سریال , رمان یا کمکی که شما رو میخدونه کمدی حساب میشه یا نه .اخرم به نتیجه نرسیدیم
 
آخرین ویرایش:
دوست من، نمی دونم این قضیه نرم تر شدن چی هست، من دارم میگم المان های PRG بازی Horizon در حد بازی مثل Witcher نیستن که بخوایم از لحاظ سبک این ها رو توی یک دسته قرار بدیم. و بنده هم نگفتم Witcher یعنی RPG خالص. بلکه این بازی همون Action-RPG هست که سعی کرده از المان های RPG زیادی در خودش استفاده کنه! این مورد رو که دیگه قبول دارین؟

چرا نمیدونی قضیه نرم تر شدن چی هست؟:دی من تمام کامنتم رو بر همین اساس دادم . پیش رفتم و نتیجه گیری کردم، بعد شما همون اول نوشتی که «نمیدونم این قضیه نرم تر شدن چی هست»،یعنی کلا skip کردی پست من رو و دوباره برگشتی که فلان جا به یکی گفتی هورایزن در حد ویچر المان های آر پی جی نداره :دی

پیشنهاد میکنم یه دور دیگه کامنتم رو بخونی(جدی «پیشنهاد» میدم نه از روی تیکه انداختن،چون احتمال کژفهمی وجود داره :دی)،منظور من اصلا اثبات اینکه حرف شما درسته و یا غلطه نبود،من اصلا یادم رفته بود بحث شما با طرف مقابلتون در مورد چی بود من فقط همون تیکه از حرفتون رو نقل قول کردم که میخواستم در موردش صحبت کنم،چون میتونستم ادامه حرفم رو بر مبنای اون بزنم،حالا این وسط دست بر قضا پست شما نقل قول شد :دی
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4
نگاه دوست من .. ناراحت نشی .. شما نه تعریف درستی از مفهوم ژانر داری ... و نه حتی میدونی jrpg و wrpg چیه ...
شما هنوز تو مفهوم rpg موندی ... بعد با یه اضافه کردی j و w میخوای با زرنگی از جواب سوال من در بری .. چون کاملا شما و باور شما رو نقض میکنه ... از نظر شما کلا دو سه تا فرانچایز بیشتر rpg نیستن ... :-j
ضمن اینکه حرف تو دهن من نزار که گفتم هورایزن rpg نیست .. خوبم هست ..المان های rpg ش خصوصا تو گیم پلی خیلی هم بیشتر از اکشن ادونچره... و تو تمام نقد های بازی هم بازی رو تو کتگوری rpg قرار دادن و با بازی های این سبک قیاسش میکنن ولی شما ندیده و نشنیده .. میای میگی نه دنیا اشتباه میکنن و من بیشتر از همه شما میفهمم و غیب گویی هم بلدم .

........
وقتی من میام مثلا از فاینال فانتزی یا پرسونا مثال میزنم به خوبی دارم به شما میگم که یه ژانر میتونه فرم و اشکال و زیر شاخه های متفاوتی داشته باشه ..ولی بازم همگی در یه ژانر قرار بگیرن و به حساب بیان ...
ولی شما یک یک یک تعریف مشخص از ژانر داری و همه بازی ها رو با همون تعریف سنجش میکنی
برای همینم میگم تعریفتون از ژانر خیلی بسته و افراطیه .
اتفاقا من یه جای دیگه سر ژانر کمدی بحث داشتیم که ایا مثلا هر سریال , رمان یا کمکی که شما رو میخدونه کمدی حساب میشه یا نه .اخرم به نتیجه نرسیدیم
من سوال شما نمی‌دونم چی‌ هست دقیقا، اما JRPG و WRPG درست و کامل دو ژانر مرتبط به هم اما دارای فرق‌های اساسی‌ هستن. دلیل تاریخیش هم این هست که ژانر نقش آفرینی تو ژاپن و غرب به صورت پارالل ایجاد و محبوب شدن. همه سبک‌های دیگه اول یه جایی‌ به وجود آمدن، بعد توسط انور آبی‌‌ها مشابه سازی شدن، اما سبک نقش آفرینی دقیقا همزمان تو دو تا صنعت مختلف به وجود اومد. به همین دلیل هست JRPG فرق‌های اساسی‌ با RPG داره، در حالی‌ که شما چیزی به اسم JFPS یا WPlatformer نمیبینین. D&D اساس نقش آفرینی‌های غربی هست و طبیعتاً گیمپلی هم مبتنی‌ بر ماجراجویی و Make your own adventure پیاده‌سازی می‌شه. اساس نقش آفرینی‌های ژاپنی‌ Visual novel ها هستن و گیمپلی مبتنی‌ بر Tell me a story پیاده‌سازی می‌شه.
در مباحث فنی هم کاملا جدا از هم مورد بحث قرار میگیرن، یه سری از نکات مثبت این یکی‌، می‌تونن نقطه ضعف اون یکی‌ باشن. مثلا داستان نویسی زنجیری و مبتنی‌ بر مرحله (Phase based)، در JRPG یه چیز خوب هست، اما تو‌ WRPG ها به طور عمومی‌ کاربرد نداره و در صورت استفاده هم میتونه نقطه ضعف محسوب بشه. اگه مقاله‌ای بیاد اینارو جمع بندی کنه و تعریفی‌ کلی‌ از نقش آفرینی بده که در بر گیرنده هر دو اینا باشه به نظر من یعنی‌ ضعف دانش نویسنده.
یه سری دلیل تکنیکی‌ مثل محدودیت کمتر واژه‌های ژاپنی نسبت به کلمات انگلیسی‌ در مموری هم وجود داره که فکر نکنم به این مباحث علاقمند باشین. :D
پس بله، اگه سوال شما این هست آیا پرسونا و FF نقش آفرینی هستن یا نه، پاسخ اینه که مطمئناً نیستن. اینا ژانر جدا خودشون رو دارن و ویژگی‌‌هاشون رو نمی‌شه حتی با کلاس و استاندارد‌های پیاده‌سازی غربی مقایسه کرد.

در ضمن دوستان اگه علاقه به ادامه بحث دارین می‌شه در این تاپیک ادامه بدیم و توضیحات مفصل تری داده بشه :
طرفداران بازی های Rpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or