برندگان مراسم D.I.C.E 2017 مشخص شدند

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
todd-howard-800x600.jpg

درود

مراسم D.I.C.E. در شهر لاس وگاس برگزار شد و برندگان بخش های مختلف این مراسم اعلام شدند.علاوه بر این اقای تادهاوارد به لیست تالارمشاهیر بازیسازی پیوست.

در متن زیر برندگان را در بخش های مختلف می ببینید :

بهترین بازی سال

  • Battlefield 1
  • Inside
  • Overwatch
  • Pokemon Go
  • Uncharted 4: A Thief's End

دستاورد بزرگ در زمینه ساخت بازی

  • 1979 Revolution: Black Friday
  • Battlefield 1
  • Inside
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief's End

دستاورد بزرگ در زمینه طراحی بازی

  • I Expect You to Die
  • Inside
  • Overwatch
  • Owlboy
  • Uncharted 4: A Thief's End

دستاورد بزرگ در زمینه گیم پلی انلاین

  • Battlefield 1
  • Hearthstone: Heroes of Warcraft
  • Overwatch
  • Titanfall 2
  • The Division

بهترین بازی کنسول دستی

  • Dragon Quest Builders
  • Fire Emblem Fates
  • Kirby: Planet Robobot
  • Pokemon Sun and Moon
  • Severed

بهترین بازی استراتژی

  • The Banner Saga 2
  • Deus Ex Go
  • Fire Emblem Fates
  • Civilization VI
  • XCOM 2

بهترین بازی ورزشی

  • FIFA 17
  • Madden NFL 17
  • MLB The Show 16
  • NBA 2K17
  • Steep

بهترین بازی نقش افرینی / mmo

  • Dark Souls III
  • Deus Ex: Mankind Divided
  • Hyper Light Drifter
  • The Division
  • World of Warcraft: Legion
بهترین بازی ریسینگ

  • Forza Horizon 3
  • Driveclub VR

بهترین بازی مبارزه ای

  • EA Sports UFC 2
  • Guilty Gear Xrd - Revelator
  • Killer Instinct Season 3
  • Pokken Tournament
  • Street Fighter V

بهترین بازی خانوادگی

  • Dragon Quest Builders
  • Lego Star Wars The Force Awakens
  • Ratchet & Clank
  • Rock Band Rivals
  • Super Mario Maker 3DS

بهترین بازی واقعیت مجازی

  • SUPERHOT VR
  • Eagle Flight
  • I Expect You To Die
  • The Lab
  • Job Simulator

بهترین دستاورد فنی

  • Battlefield 1
  • No Man's Sky
  • Overwatch
  • Titanfall 2
  • Uncharted 4: A Thief's End

بهترین داستان

  • Firewatch
  • Inside
  • Uncharted 4: A Thief's End
  • Oxenfree
  • That Dragon, Cancer

بهترین طراحی شنیداری

  • Battlefield 1
  • Inside
  • The Last Guardian
  • Quantum Break
  • Uncharted 4: A Thief's End

بهترین موسیقی اورجینال

  • Doom
  • Abzu
  • Battlefield 1
  • The Last Guardian
  • Titanfall 2

بهترین شخصیت

  • Call of Duty: Infinite Warfare - Reyes
  • Firewatch - Delilah
  • Firewatch - Henry
  • The Last Guardian - Trico
  • Uncharted 4: A Thief's End - Nathan Drake

بهترین طراحی هنری

  • Battlefield 1
  • Firewatch
  • Inside
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief's End
بهترین انیمیشن

  • Inside
  • The Last Guardian
  • Overwatch
  • Street Fighter V
  • Uncharted 4: A Thief's End

جایزه D.I.C.E. Sprite

  • 1979 Revolution: Black Friday
  • Firewatch
  • Inside
  • Superhot
  • That Dragon, Cancer

بهترین بازی ماجرایی

  • Firewatch
  • Inside
  • King's Quest: The Complete Collection
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief's End

بهترین بازی اکشن

  • Battlefield 1
  • Doom
  • Gears of War 4
  • Overwatch
  • Titanfall 2

بهترین بازی موبایل

  • Clash Royale
  • Crashlands
  • Gardenscapes - New Acres
  • Pokemon Go
  • Reigns

بهترین دستاورد فنی در بازی های واقعیت مجازی

 
آخرین ویرایش:
شمارو نقل قول کردم، اما حرفم کلی هست. توی اولین کامنت هم گفتم که در خوب بودن Horizon اگه قبل از عرضه شک داشتم، اما الان دیگه ندارم. اما کامنتهایی دیده میشه که بازی رو در کنار بازی های مثل Witcher و Skyrim قرار میده و حتی مثلا نقد فلان سایت و نمرشون رو با هم مقایسه می کنن.
من می گم بازی یه Open World Action Advanture هست با المان هایی از RPG مثل شاخه مهارت و Level Up و سیستم دیالوگ که هرجا نگاه کنید می گن نه خوب کار شده و نه اصلا تاثیری داره! اگر با این چند مورد قرار باشه ما یک بازی رو توی سبک RPG بشناسیم، خیلی بازی ها هستن. از Darksiders 2 , Far Cry , Shadow of Mordor و غیره بگیر تا خیلی عنوان های دیگه! اما کدوم یکی اومدن گفتن بازی RPG هست؟
از شاخصه های مهم RPG ها شخصیت پردازی قوی، کنترل روی شخصیت پردازی، تاثیر اون توی دنیای بازی، سیستم دیالوگ بازی، تاثیر انتخابات توی دنیا و مسیر داستانی، داشتن همراه و تاثیرات اون ها، تامل با همراه ها، سیستم لول آپ و شاخه های مختلف، سیستم های کرفتینگ، وجود پیشینه برای عوامل توی بازی و خیلی چیزهای دیگه هست.
مثلا من Witcher رو مثال می زنم چون زمان بیشتری رو باهاش صرف کردم، شخصیت گرالت از پیش ساختس، اما اون چهره ای که شما از گرالت توی بازی میسازی بستگی به خودت و انتخاب هات چه در دیالوگ، چه اعمال و چه تصمیماتت داره. شخصیت شما و تصمیماتی که میگیره توی سرنوشت افراد مختلفی توی بازی تاثیر داره. شما همراه هایی مثل Triss و Yeneffer و Zoltan و غیره داری که هر کدوم علاوه بر داستان خودشون، با شما تامل کاملی دارن. سیستم لول آپ و شاخه های مهارت به طور کاملی توی بازی هست که توی روند پیشرفت شما تاثیر داره. توی جای جای بازی شما کتاب ها، نوشته ها و ... پیدا می کنی که از دنیای بازی پیامی دارن. Side Quest ها به طور فوق العاده ای توش تعبیه شده. در مورد کرفتینگ و این ها هم به همین صورت و سایر جنبه های موجود. موارد دیگه مثل شاخه های داستانی و ... هم هست که خوب متن رو زیاد طولانی می کنه. الان با این حال به نظر شما المان های Horizon در حدی هست که Witcher و Horizon رو توی یک خانواده قرار بدیم؟ بازم می گن منظور من رو بد نگیرید، صحبت من فقط روی سبک بازی هست.
اولا کجا گفته شده الوی شخصیت پردازیش ضعیفه ... اکثرا جز نکات مثبت و قوی بازی ازش یاد کردن
و مورد دوم تمام اون المان هایی که گفتی تو مثلا فاینال فانتزی ها ... سری تیلز اگه وجود داشته باشه که تو اکثر شماره ها وجود نداشته به شدت کمرنگ و ضعیف بوده ... و تو پرسونا هم فقط سیستم دیالوگ وجود داره ... الان باید بیایم بگیم اینا rpg نیستن ... ؟

اخه این مورد رو من که بازی نکردم بگم ... کسایی که بازی کردن و نقد کردن این مقایسه ها رو انجام دادن و بازی رو گذاشتن در مقام مقایسه یا ویچر و اسکایریم ... حداقل در زمینه گیم پلی ... شما بازی کردی هورایزن رو که ببینیم سیستم لول اپ و کرفتینگش به چه شکل و در چه سطح و کیفیتیه؟
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4
متأسفانه فکر کنم جفتمون هم هر دو بازی رو انجام ندادیم تا به این لحظه، اما تا جایی‌ که بنده خبر دارم از منظر المان‌های نقش آفرینی ME پررنگ تر هست. روایت انشعابی، سبک‌های گیمپلی نسبتا گوناگون نسبت به هورایزن و Consequence بیشتر، خیلی‌ بیشتر تو ME منعطف شدن تا هورایزن. البته به این معنی‌ نیست که ME بازی بهتری هست (امیدوارم باشه :D)، صرفاً در مقام مقایسه این ویژگی‌ ها.
در مورد DA O هم حقیقتاً همه بازی‌های جدید شاید در بهترین حالت 30% المان‌های اون بازی از ویژگی‌‌های کلاسیک نقش آفرینی استفاده کنن، DA O چیز خیلی‌ ناب و عجیبی‌ بود بین بازی‌های عام پسند و بزرگ.
یه نکته‌ای هست که دوستان فکر می‌کنن هر بازی که المان‌های نقش آفرینی قویتری داشته باشه یعنی‌ بازی بهتری هست و وقتی‌ میگیم فلان بازی RPG نیست یعنی‌ داریم تحقیرش می‌کنیم.. RPG هم یه چیزی هست مثل شوتر، صرفاً اسم یه سری ویژگی‌ هست که کنار هم یه سبک رو تشکیل میدن. مربوط به خوب یا بد بودن بازی نیست.
هر دو بازی منظورت چیه؟ :دی
نظر شخصی: مس افکت 100 در صد بهتر از هورایزن هست :D تعارف که نداریم باهم :D اما من هنوز با مس افکت به عنوان یه آرپی جی مشکل دارم. همش موقع بازی فکر میکردم دارم یه یه بازی اکشن که یه سری المان های نقش آفرینی هم داره بازی میکنم.
 
  • Like
Reactions: Destruction
اولا کجا گفته شده الوی شخصیت پردازیش ضعیفه ... اکثرا جز نکات مثبت و قوی بازی ازش یاد کردن
و مورد دوم تمام اون المان هایی که گفتی تو مثلا فاینال فانتزی ها ... سری تیلز اگه وجود داشته باشه که تو اکثر شماره ها وجود نداشته به شدت کمرنگ و ضعیف بوده ... و تو پرسونا هم فقط سیستم دیالوگ وجود داره ... الان باید بیایم بگیم اینا rpg نیستن ... ؟

اخه این مورد رو من که بازی نکردم بگم ... کسایی که بازی کردن و نقد کردن این مقایسه ها رو انجام دادن و بازی رو گذاشتن در مقام مقایسه یا ویچر و اسکایریم ... حداقل در زمینه گیم پلی ... شما بازی کردی هورایزن رو که ببینیم سیستم لول اپ و کرفتینگش به چه شکل و در چه سطح و کیفیتیه؟
نه، بازم گویا منظور رو بد رسوندم. شخصیت پردازی قوی که گفتم، منظورم کنترل روی شخصیت خودتون هست. از اون لحاظ بله، الوی همه جا هم ازش تعریف شده. ولی یک شخصیت ثابت و مشخص هست.
در مورد لول آپ و کرفتینگ هم مگه من گفتم بد هست؟ گفتم این موارد رو از RPG ها داره! یادم نمیاد در مورد سطح و بد یا خوب بودنشون نظری داده باشم.
 
جوابش این میشه تو هر بازی skill tree-crafting داشته باشه دلیل نمیشه ژانر بازی rpg باشه. یه مثال سادش همین assassins creed syndicate -far cry -tomb raider هستش. 2 تای اولی که به مرور skill tree اضافه کردن و آخری هم علاوه بر اینا سیستم crafting هم داره. چیزی هم که هورایزون داره یه سیستم کامل شده از همه ایناست. بازم دلیل نمیشه که بگیم rpgهست. همونطور که وجود driving تو gtav اونو تبدیل به یه بازی racing نمیکنه. یا مثلا با بخش زیادی از cod iw صرف space battle میشه پس بیایم با flight siulator یکی بدونیمش!!
شما سری فاینال فانتزی بازی کردی ...نمیشه که یه خط رو بگیریم دستمون و باهاش دوره بگردیم و جواب همه رو بدیم و به این شکل حرفمون رو به کرسی بنشونیم ... این چیزی که شما میگی مثال نقض زیاد داره ...
مبحث ژانر به خصوص تو گیم انقدر پیچیده شده. که شما نمیتونی بیای به این سادگی اثبات کنی که این فلان هست یا نه

انقدر سبک های جدید و ژانر های ترکیبی اومده که ادم توش سرگییجه میگیره و خیلی از بازی ها الان هستن که دیگه ژانر غالب ندارن ...
مثلا الان گراویتی راش رو ازش به عنوان
اکشن ادونچره نقش افرینی اپن ورلد ازش یاد میکنن.
 
اولا کجا گفته شده الوی شخصیت پردازیش ضعیفه ... اکثرا جز نکات مثبت و قوی بازی ازش یاد کردن
و مورد دوم تمام اون المان هایی که گفتی تو مثلا فاینال فانتزی ها ... سری تیلز اگه وجود داشته باشه که تو اکثر شماره ها وجود نداشته به شدت کمرنگ و ضعیف بوده ... و تو پرسونا هم فقط سیستم دیالوگ وجود داره ... الان باید بیایم بگیم اینا rpg نیستن ... ؟

اخه این مورد رو من که بازی نکردم بگم ... کسایی که بازی کردن و نقد کردن این مقایسه ها رو انجام دادن و بازی رو گذاشتن در مقام مقایسه یا ویچر و اسکایریم ... حداقل در زمینه گیم پلی ... شما بازی کردی هورایزن رو که ببینیم سیستم لول اپ و کرفتینگش به چه شکل و در چه سطح و کیفیتیه؟

دوست عزیز شما مثل اینکه منظور دوستمون رو نگرفتین که سریع حالت تهاجمی میگیرین. چیزی که دوستمون منظورش یود اینه یکی از شاخصه های اصلی بازی rpg قوی (شاید بشه گفت مهم ترینش) اینه که شما یه کاراکتر به صورت پیش فرض ندارین. مثالش مثلا تو بازیهایی مثل dragon age origins -skyrim-fallout شما الوی - کامندر شپرد و یا گرالتی ندارین. چیزی که این بازیها و این ژانر رو محبوب و متمایز می کنه آزادی عمل تقریبا بینهایت تو character developent و انعطاف پذیری داستان هستش. چیزی که witcher 3 با وجود عالی بودن نتونسته درست پیاده کنه. هر کدوم از این 3 بازی که مثال زدم رو توجه کنین بازی فقط یه lore کلی به شما میده. اینکه شما چجوری دنیای بازیرو شکل میدین کاملا بستگی به خود بازیکن داره.از لحظه ای که شما دکمه start رو میزنین بازی به شما این اجازه رو میده که هرجور خواستین این دنیا رو شکل بدین. که خب این مورد به حدی سخته که حتی سازنده ای مثل cdpr با witcher 3 هم نزدیک این عناوین نشد.(خودم نزدیک 110 ساعت پلی تایم دارم پس خواهشا انگ هیتر بودن نزنین). سایر مباحث مثل skill tree -crafting و ... کاملا تو اولویت های بعدی هست واسه این سبک
 
نظر شخصی: مس افکت 100 در صد بهتر از هورایزن هست :D تعارف که نداریم باهم :D اما من هنوز با مس افکت به عنوان یه آرپی جی مشکل دارم. همش موقع بازی فکر میکردم دارم یه یه بازی اکشن که یه سری المان های نقش آفرینی هم داره بازی میکنم.
به نظر منم نیست. :دی کلا سیر بازی‌های AAA اینطوری بوده که اون المان‌های کلاسیک نقش آفرینی کمتر و کمتر شده. بازی‌های مستقلی مثل ترمنت رو بذاریم کنار الان عملا بازی بزرگی‌ نداریم که با DA O یا Morrowind بشه مقایسه کرد. اما به نظر من، نسبت به چیز‌هایی‌ که از هورایزن دیدم, ME المان‌های پررنگ تری داره. البته بدون تجربه شخصی‌ چیزی نمی‌شه گفت، خیلی‌ خوب می‌شه بعد تجربه بازی یه بحث دوباره در این مورد داشته باشیم. :دی حقیقتش به نظر من زیاد به حرف منتقدا هم نمی‌شه در این مورد اعتماد کرد، چون منتقد بازی رو نسبت به کیفیتش می‌سنجه نه المان هاش. این موارد رو بیشتر نگه میدارن برا مقالات. :دی
DA O رو هم دقیقا به همین دلیل گفتم چیز عجیبی‌ بود، چون درست وسط اون سیر سقوط اومد. :دی Bioware چطور EA رو برا ساخت اون راضی‌ کرده بود خودش از رموز صنعت هست. :دی
 
نه، بازم گویا منظور رو بد رسوندم. شخصیت پردازی قوی که گفتم، منظورم کنترل روی شخصیت خودتون هست. از اون لحاظ بله، الوی همه جا هم ازش تعریف شده. ولی یک شخصیت ثابت و مشخص هست.
.

مثلا من Witcher رو مثال می زنم چون زمان بیشتری رو باهاش صرف کردم، شخصیت گرالت از پیش ساختس، اما اون چهره ای که شما از گرالت توی بازی میسازی بستگی به خودت و انتخاب هات چه در دیالوگ، چه اعمال و چه تصمیماتت داره.

اتفاقا گرالت آو ریویا یک از باهویت ترین شخصیت‌های گیمینگ تاریخه،اینکه شما میتونی با تریس دوست شی یا ینفر که اسمش نیست نقش‌آفرینی!یعنی دقیقا گرالتی رو رو اواتار شماست با گرالتی که رو آواتار منه هیچ فرقی نداره،امیدوارم منظور رو متوجه شده باشی،چون سه دیالوگ که رهنمود به کارای خوب/بد/زشت هم میکنه دلیلی بر ضد این نیست که گرالت برا خودش هویت داره.

این یکی از ناسازگاره‌هاییه که در آرپی‌جی خوندن ویچر باهاش مواجه میشیم.
بهتره که قفل یک کلمه نشیم و باهاش دست و پای خودمون رو نبندیم،تفسیرها و معانی در طول زمان تغییر میکنه،و بازی های بزرگ اکثرا قواعد ژانری رو میشکنن و یه چیز دیگه از نو بنیان میکنن.
 
دوست عزیز شما مثل اینکه منظور دوستمون رو نگرفتین که سریع حالت تهاجمی میگیرین. چیزی که دوستمون منظورش یود اینه یکی از شاخصه های اصلی بازی rpg قوی (شاید بشه گفت مهم ترینش) اینه که شما یه کاراکتر به صورت پیش فرض ندارین. مثالش مثلا تو بازیهایی مثل dragon age origins -skyrim-fallout شما الوی - کامندر شپرد و یا گرالتی ندارین. چیزی که این بازیها و این ژانر رو محبوب و متمایز می کنه آزادی عمل تقریبا بینهایت تو character developent و انعطاف پذیری داستان هستش. چیزی که witcher 3 با وجود عالی بودن نتونسته درست پیاده کنه. هر کدوم از این 3 بازی که مثال زدم رو توجه کنین بازی فقط یه lore کلی به شما میده. اینکه شما چجوری دنیای بازیرو شکل میدین کاملا بستگی به خود بازیکن داره.از لحظه ای که شما دکمه start رو میزنین بازی به شما این اجازه رو میده که هرجور خواستین این دنیا رو شکل بدین. که خب این مورد به حدی سخته که حتی سازنده ای مثل cdpr با witcher 3 هم نزدیک این عناوین نشد.(خودم نزدیک 110 ساعت پلی تایم دارم پس خواهشا انگ هیتر بودن نزنین). سایر مباحث مثل skill tree -crafting و ... کاملا تو اولویت های بعدی هست واسه این سبک
من با شما موافق نیستم ... این نقطه نظر شما شدیدا افراطی و خیلی بسته است ... و ضمن اینکه جدا از اینکه چه بازی rpg هست یا نیست . در مبحث هورایزن بازی در در زمینه گیم پلی دارن با سایر بازی های این سبک مقایسه میکنن و کسی نگفته هورایزن یه rpg تمام عیار و بهترین در این سبکه ...
...........
اتفاقا اگه واقعا توصیفاتشون از گیم پلی هورایزن درست باشه و به همین اندازه خفن باشه خیلی هم خوبه ... تبدیل به چوبی بالا سر سایر بازی های این سبک بشه که اونها هم پیشرفت کنن ...
 
اتفاقا گرالت آو ریویا یک از باهویت ترین شخصیت‌های گیمینگ تاریخه،اینکه شما میتونی با تریس دوست شی یا ینفر که اسمش نیست نقش‌آفرینی!یعنی دقیقا گرالتی رو رو اواتار شماست با گرالتی که رو آواتار منه هیچ فرقی نداره،امیدوارم منظور رو متوجه شده باشی،چون سه دیالوگ که رهنمود به کارای خوب/بد/زشت هم میکنه دلیلی بر ضد این نیست که گرالت برا خودش هویت داره.

این یکی از ناسازگاره‌هاییه که در آرپی‌جی خوندن ویچر باهاش مواجه میشیم.
بهتره که قفل یک کلمه نشیم و باهاش دست و پای خودمون رو نبندیم،تفسیرها و معانی در طول زمان تغییر میکنه،و بازی های بزرگ اکثرا قواعد ژانری رو میشکنن و یه چیز دیگه از نو بنیان میکنن.
اینجا هرکی نقل قول می کنه فقط یه بخش از صحبت رو میبینه انگار. دوست من گفتم که اون مواردی که ذکر کردم از عوامل مهم یک بازی RPG هست. اما بعد هم نوشتم Geralt شخصیتی از پیش ساخته هست. بله، داستان مشخص خودش رو داره، اما جدا همه تصمیماتی که گرفتی مثل من بوده؟ اون شاخ و برگی که دادی مثل من بوده؟ گرالت یک هویت کلی داره، اما شاخ و برگش دست خود بازیکن هست.
 
من با شما موافق نیستم ... این نقطه نظر شما شدیدا افراطی و خیلی بسته است ... و ضمن اینکه جدا از اینکه چه بازی rpg هست یا نیست . در مبحث هورایزن بازی در در زمینه گیم پلی دارن با سایر بازی های این سبک مقایسه میکنن و کسی نگفته هورایزن یه rpg تمام عیار و بهترین در این سبکه ...
...........
اتفاقا اگه واقعا توصیفاتشون از گیم پلی هورایزن درست باشه و به همین اندازه خفن باشه خیلی هم خوبه ... تبدیل به چوبی بالا سر سایر بازی های این سبک بشه که اونها هم پیشرفت کنن ...

دقیقا از چه نظر بسته اس؟ من دارم واستون 3 تا از بازیایی رو مثال میزنم که هر کدوم این سبک رو چند قدم جلوتر بردن. 4 -5 نفر هم توضیح دادن. واقعا بازم نمیشه بهتر از این توضیح داد. یه جا میگین هواریزون rpgهست. الان میگین rpg تمام عیار نیست. هورایزون دقیقا تو سبک open world action adventure قرار میگیره. هیچ ربطی هم به دلایلی که دوستان بالاتر توضیح دادن به rpg نداره.
 
  • Like
Reactions: PrinceofPersiα
شما سری فاینال فانتزی بازی کردی ...نمیشه که یه خط رو بگیریم دستمون و باهاش دوره بگردیم و جواب همه رو بدیم و به این شکل حرفمون رو به کرسی بنشونیم ... این چیزی که شما میگی مثال نقض زیاد داره ...
مبحث ژانر به خصوص تو گیم انقدر پیچیده شده. که شما نمیتونی بیای به این سادگی اثبات کنی که این فلان هست یا نه

انقدر سبک های جدید و ژانر های ترکیبی اومده که ادم توش سرگییجه میگیره و خیلی از بازی ها الان هستن که دیگه ژانر غالب ندارن ...
مثلا الان گراویتی راش رو ازش به عنوان
اکشن ادونچره نقش افرینی اپن ورلد ازش یاد میکنن.
حوصله ی بحث ندارم و زیاد هم وارد نیست البته:-" ، اما با این پست شدیدا موافقم!:-" مخصوصا جایی که بولد کردم:دی
الان همه ی بازی ها دارن قاطی میشن! و فقط یک سبک رو شامل نمیشن و از همه جا، یه چیزی قرض میگیرن!

هرجا هم کم میارن و نمیفهمن سبک بازی چیه، بهش میگن Action Adventure :-"
 
  • Like
Reactions: vaan 2
دقیقا از چه نظر بسته اس؟ من دارم واستون 3 تا از بازیایی رو مثال میزنم که هر کدوم این سبک رو چند قدم جلوتر بردن. 4 -5 نفر هم توضیح دادن. واقعا بازم نمیشه بهتر از این توضیح داد. یه جا میگین هواریزون rpgهست. الان میگین rpg تمام عیار نیست. هورایزون دقیقا تو سبک open world action adventure قرار میگیره. هیچ ربطی هم به دلایلی که دوستان بالاتر توضیح دادن به rpg نداره.
من جایی ندیدم دوستان بگن هیچ ربطی به RPG نداره هورایزون .
واقعا چنین چیزی گفتن و من ندیدم ؟
 
دقیقا از چه نظر بسته اس؟ من دارم واستون 3 تا از بازیایی رو مثال میزنم که هر کدوم این سبک رو چند قدم جلوتر بردن. 4 -5 نفر هم توضیح دادن. واقعا بازم نمیشه بهتر از این توضیح داد. یه جا میگین هواریزون rpgهست. الان میگین rpg تمام عیار نیست. هورایزون دقیقا تو سبک open world action adventure قرار میگیره. هیچ ربطی هم به دلایلی که دوستان بالاتر توضیح دادن به rpg نداره.
خب شما به من بگو فاینال فاینال فانتزی ۱۰ و ۱۲ تو چه رسته ای قرار میگیرن و چرا ..جواب منو بده تا توجیه شم ...
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4
بحث بسیار خوبیه و منم از خوندن بعضی از کامنت‌ها استفاده بردم، ولی به شدت آف تاپیکه و نه Horizon و نه Witcher هیچ ربطی به این تاپیک ندارن :D

به نظرم اگه یه تاپیک مرتبط با این بحث زده بشه و پست‌ها به اون تاپیک منتقل بشن خیلی بهتره تا توی تاپیک مراسم D.I.C.E 2017 حرف از RPG بودن یا نبودن بازی‌های سال‌های دیگه زده بشه :-"
 
  • Like
Reactions: SPILL
اینجا هرکی نقل قول می کنه فقط یه بخش از صحبت رو میبینه انگار. دوست من گفتم که اون مواردی که ذکر کردم از عوامل مهم یک بازی RPG هست. اما بعد هم نوشتم Geralt شخصیتی از پیش ساخته هست. بله، داستان مشخص خودش رو داره، اما جدا همه تصمیماتی که گرفتی مثل من بوده؟ اون شاخ و برگی که دادی مثل من بوده؟ گرالت یک هویت کلی داره، اما شاخ و برگش دست خود بازیکن هست.

خب دوست من این یک ناسازگاره‌ست دیگه ! :D یعنی اگر بخوایم قفل کلمه آرپی‌جی شیم و اون معنای خشک و نتراشیده‌ش رو مبنا قرار بدیم همین یک مورد باعث میشه بگیم آرپی‌جی نیست :D درسته که انتخاب‌های شما با من فرق نداره،اما منکر این میشی که گرالت برا خودش «جهان بینی» داره؟موضوع اصلی همین جهان‌بینی هست نه تصمیمات متفاوت من و شما :D الان یه کرکتر بتل برگزار کنیم صد در صد گرالت آو ریویا جزو شخصیت هاست :D

این موضوع نشون میدم کم کم تعاریف آرپی‌جی صیقل میخوره،نرم تر میشه،تا جایی که الان برا شما مهم نیست که ویچر برا خودش شخصیت داره(اما دقیقا سر ویچر 1 همین داستان بود که ایا به این دلیل باید این بازی رو آرپی‌جی بدونیم یا نه،ببین تعاریف در طول زمان چطور تغییر میکنه :D)...حالا همین نرم‌تر شدن رو تعمیم بده به المان‌های دیگه...

به نظر من کلمات گول‌زننده‌ن..بیاین یک بار به خودمون بگیم این کلمه «آر‌پی‌جی» اصلا از کجا اومده و تعاریفش برای چی باید اینگونه باشه و برای چی نه؟آیا درسته دَه مورد رو بسته بندی کنیم و یک کلمه براش انتخاب کنیم؟به نظر من حتی تو ادبیات که همه چی شسته رفته تره هم باید ژانر رو بیخیال شیم چه برسه به گیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or