برندگان مراسم D.I.C.E 2017 مشخص شدند

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
todd-howard-800x600.jpg

درود

مراسم D.I.C.E. در شهر لاس وگاس برگزار شد و برندگان بخش های مختلف این مراسم اعلام شدند.علاوه بر این اقای تادهاوارد به لیست تالارمشاهیر بازیسازی پیوست.

در متن زیر برندگان را در بخش های مختلف می ببینید :

بهترین بازی سال

  • Battlefield 1
  • Inside
  • Overwatch
  • Pokemon Go
  • Uncharted 4: A Thief's End

دستاورد بزرگ در زمینه ساخت بازی

  • 1979 Revolution: Black Friday
  • Battlefield 1
  • Inside
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief's End

دستاورد بزرگ در زمینه طراحی بازی

  • I Expect You to Die
  • Inside
  • Overwatch
  • Owlboy
  • Uncharted 4: A Thief's End

دستاورد بزرگ در زمینه گیم پلی انلاین

  • Battlefield 1
  • Hearthstone: Heroes of Warcraft
  • Overwatch
  • Titanfall 2
  • The Division

بهترین بازی کنسول دستی

  • Dragon Quest Builders
  • Fire Emblem Fates
  • Kirby: Planet Robobot
  • Pokemon Sun and Moon
  • Severed

بهترین بازی استراتژی

  • The Banner Saga 2
  • Deus Ex Go
  • Fire Emblem Fates
  • Civilization VI
  • XCOM 2

بهترین بازی ورزشی

  • FIFA 17
  • Madden NFL 17
  • MLB The Show 16
  • NBA 2K17
  • Steep

بهترین بازی نقش افرینی / mmo

  • Dark Souls III
  • Deus Ex: Mankind Divided
  • Hyper Light Drifter
  • The Division
  • World of Warcraft: Legion
بهترین بازی ریسینگ

  • Forza Horizon 3
  • Driveclub VR

بهترین بازی مبارزه ای

  • EA Sports UFC 2
  • Guilty Gear Xrd - Revelator
  • Killer Instinct Season 3
  • Pokken Tournament
  • Street Fighter V

بهترین بازی خانوادگی

  • Dragon Quest Builders
  • Lego Star Wars The Force Awakens
  • Ratchet & Clank
  • Rock Band Rivals
  • Super Mario Maker 3DS

بهترین بازی واقعیت مجازی

  • SUPERHOT VR
  • Eagle Flight
  • I Expect You To Die
  • The Lab
  • Job Simulator

بهترین دستاورد فنی

  • Battlefield 1
  • No Man's Sky
  • Overwatch
  • Titanfall 2
  • Uncharted 4: A Thief's End

بهترین داستان

  • Firewatch
  • Inside
  • Uncharted 4: A Thief's End
  • Oxenfree
  • That Dragon, Cancer

بهترین طراحی شنیداری

  • Battlefield 1
  • Inside
  • The Last Guardian
  • Quantum Break
  • Uncharted 4: A Thief's End

بهترین موسیقی اورجینال

  • Doom
  • Abzu
  • Battlefield 1
  • The Last Guardian
  • Titanfall 2

بهترین شخصیت

  • Call of Duty: Infinite Warfare - Reyes
  • Firewatch - Delilah
  • Firewatch - Henry
  • The Last Guardian - Trico
  • Uncharted 4: A Thief's End - Nathan Drake

بهترین طراحی هنری

  • Battlefield 1
  • Firewatch
  • Inside
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief's End
بهترین انیمیشن

  • Inside
  • The Last Guardian
  • Overwatch
  • Street Fighter V
  • Uncharted 4: A Thief's End

جایزه D.I.C.E. Sprite

  • 1979 Revolution: Black Friday
  • Firewatch
  • Inside
  • Superhot
  • That Dragon, Cancer

بهترین بازی ماجرایی

  • Firewatch
  • Inside
  • King's Quest: The Complete Collection
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief's End

بهترین بازی اکشن

  • Battlefield 1
  • Doom
  • Gears of War 4
  • Overwatch
  • Titanfall 2

بهترین بازی موبایل

  • Clash Royale
  • Crashlands
  • Gardenscapes - New Acres
  • Pokemon Go
  • Reigns

بهترین دستاورد فنی در بازی های واقعیت مجازی

 
آخرین ویرایش:
هر بازی که اینارو داشته باشه بهش نمیگن rpg. مشکل اینه که 99% فکر میکنن با گذاشتن ساید کوئست و اسکیل تری و لول آپ بازی rpg میشه. المان های هورایزون بیشتر یه میکسassassins creed+farcry هستش

ویچر و اسکایریم کامبت سیستمشون داغون بود؟ بیخیال دیگه. قرار نیست واسه بالا بردن یه بازی بیایم بقیه بازیارو بکوبیم8-|
.
خب شما بفرما یک بازی RPG چه چیزهایی داره که Horizon نداره ؟ یک بازی ‌Action RPG منظورم هست .
در مورد کامبت سیستم هم اسکایریم قابل تحمل تره ولی Witcher 3 کامبت سیستم داغونی داره و اصلا در حد بخش های دیگه بازی نیست به نظر من و خیلی های دیگه.

پ.ن: یکی از بهترین بازی های این نسل و کلا تاریخ گیمیرم همین Witcher 3 هست ولی دلیل نمیشه چشممو روی ضعفهاش ببندم .
 
هر بازی که اینارو داشته باشه بهش نمیگن rpg. مشکل اینه که 99% فکر میکنن با گذاشتن ساید کوئست و اسکیل تری و لول آپ بازی rpg میشه. المان های هورایزون بیشتر یه میکسassassins creed+farcry هستش

ویچر و اسکایریم کامبت سیستمشون داغون بود؟ بیخیال دیگه. قرار نیست واسه بالا بردن یه بازی بیایم بقیه بازیارو بکوبیم8-|
.
خیلی جالبه
همه کسانی که بازی کردند و خود استودیوی سازنده میگن بازی rpg هست و دوستان عزیز داخل بازیسنتر میگن rpg نیست =))
 
الان یه چند خلاصه نقد از بازی رو خوندم ... فهمیدم چرا الان اصرار دارن بگن بازی rpg نیست ... دست مریزاد .
.......
من که خودم بازی نکردم .... ولی به گفته منتقدا .... هورایزن استاندارد های گیم پلی تو سبک arpg رو وارد دوره جدیدی کرده .
 
جای خوشمزه بازی بیا درست توضیح بده که به عنوان مثال Mass Effect چرا چطور و چگونه RPG هست ولی Horizon نیست ؟
آخه وقتی ده نفر برات توضیح میدن نمیفهمی دیگه باید ترولت کرد :))
انصافا وقتی ذره ای راجب سبک rpg سواد و اطلاعات نداری و نشستی رو ممبر فکت صادر میکنی، انتظار داری جوابتو ندن؟
مرد حسابی از تو سونی فن تر داریم توی انجمن، انقدر بی منطق نیستن و نمیگن مرغ همسایه قازه :)))))
درضمن لینکی که پرینس داده رو اگه نفهمیدی بگو حتما چون دیگه اونو اگه نتونی متوجه شی باید به فکر چاره باشی :)
پ.ن: و خطاب به سایر دوستانی که فکر میکنن الان پرچم سونی رو به دست گرفتن و بقیه هم هیچی حالیشون نیست، با توجه به پیشینه قوی بایوور ( که احتمالا به زور راجبشون از طریق ویکی پدیا اطلاعات داشته باشید ) اینا RPG سازهای ماهر ترین تا یه استدیو که تمام تجربش توی ساخت Shooter بوده. بله درسته از سازنده های استدیو cdpr هم توی گریلا رفتن سر ساخت هورایزن. ولی اون چندنفر دلیل خفن بودن یا لقب بهترین عنوان rpg بودن برای این بازی نیستن مسلما! این بازی در نهایت تلاش خودش تونسته "بعضی" از المان های سبک بازی های rpg رو توی خودش به خفیف ترین شکل ممکن جا بده که خیلیم عالیه اصلا! من هم خیلی خوشحالم که بازی ترکوند و خداروشکر منتظرم پریلودشم برام باز بشه و بگیرمش.
پ.ن: درضمن این سیستم کمبت ویچر ضعیفه از کجا دراومده ۲ ساله میگن ملت؟ دیدید نمیتونید ایراد جفت و جور کنید میگید کمبت ضعیفه؟ شُدید مصداق بارز اونایی که توی siege جلوی مانتین نمیتونن بازی کنن میگن کاراکتر op عه. مشکل از شماس که فکر میکنی کمبت سیستم بازی ایراد داره دوست عزیز. DMC بازی نمیکنی که کمبو لیست میخوای از بازی. شما خیلی گیمر تشریف داری برو نسخه های قبلیشو بازی کن تا هم متوجه پیشرفت مبارزات نسخه ۳ بشی هم متوجه عالی بودن سیستم مبارزاتش بشی.
پ.ن: سبک آرپی جی به داشتن اسکیل تری ختم نمیشه. دیالوگ داشتن رو هم که اگه طبق منطق زیبای شما پیش بریم میتونیم بگیم U4 هم rpg بود با توجه به داشتن گزینه دیالوگ انتخاب کردن :)). همیشه هرچی که سازنده به خوردت میده صحیح نیست دوست من. وگرنه واچ داگز ۱ الان باید خفن ترین گرافیک نسل ۸ باشه ( طبق ادعای سازنده )
وسلام :)
 
آخه وقتی ده نفر برات توضیح میدن نمیفهمی دیگه باید ترولت کرد :))
انصافا وقتی ذره ای راجب سبک rpg سواد و اطلاعات نداری و نشستی رو ممبر فکت صادر میکنی، انتظار داری جوابتو ندن؟
مرد حسابی از تو سونی فن تر داریم توی انجمن، انقدر بی منطق نیستن و نمیگن مرغ همسایه قازه :)))))
درضمن لینکی که پرینس داده رو اگه نفهمیدی بگو حتما چون دیگه اونو اگه نتونی متوجه شی باید به فکر چاره باشی :)
پ.ن: و خطاب به سایر دوستانی که فکر میکنن الان پرچم سونی رو به دست گرفتن و بقیه هم هیچی حالیشون نیست، با توجه به پیشینه قوی بایوور ( که احتمالا به زور راجبشون از طریق ویکی پدیا اطلاعات داشته باشید ) اینا RPG سازهای ماهر ترین تا یه استدیو که تمام تجربش توی ساخت Shooter بوده. بله درسته از سازنده های استدیو cdpr هم توی گریلا رفتن سر ساخت هورایزن. ولی اون چندنفر دلیل خفن بودن یا لقب بهترین عنوان rpg بودن برای این بازی نیستن مسلما! این بازی در نهایت تلاش خودش تونسته "بعضی" از المان های سبک بازی های rpg رو توی خودش به خفیف ترین شکل ممکن جا بده که خیلیم عالیه اصلا! من هم خیلی خوشحالم که بازی ترکوند و خداروشکر منتظرم پریلودشم برام باز بشه و بگیرمش.
پ.ن: درضمن این سیستم کمبت ویچر ضعیفه از کجا دراومده ۲ ساله میگن ملت؟ دیدید نمیتونید ایراد جفت و جور کنید میگید کمبت ضعیفه؟ شُدید مصداق بارز اونایی که توی siege جلوی مانتین نمیتونن بازی کنن میگن کاراکتر op عه. مشکل از شماس که فکر میکنی کمبت سیستم بازی ایراد داره دوست عزیز. DMC بازی نمیکنی که کمبو لیست میخوای از بازی. شما خیلی گیمر تشریف داری برو نسخه های قبلیشو بازی کن تا هم متوجه پیشرفت مبارزات نسخه ۳ بشی هم متوجه عالی بودن سیستم مبارزاتش بشی.
پ.ن: سبک آرپی جی به داشتن اسکیل تری ختم نمیشه. دیالوگ داشتن رو هم که اگه طبق منطق زیبای شما پیش بریم میتونیم بگیم U4 هم rpg بود با توجه به داشتن گزینه دیالوگ انتخاب کردن :)). همیشه هرچی که سازنده به خوردت میده صحیح نیست دوست من. وگرنه واچ داگز ۱ الان باید خفن ترین گرافیک نسل ۸ باشه ( طبق ادعای سازنده )
وسلام :)
داداش ما هم میدونیم بایویر یکی از خفن ترین استدیوهای نقش آفرینی سازه. کسی نمکرش نیست. اما شما میزان آرپی جی بودن مس افکت رو با دراگون ایج 1 یا حتی کوتور مقایسه کن. بازم میگم من فن مس افکتم اما طبق تریلرهایی که از هورایزن دیدم به نظرم بیشتر آرپی جی هست تا مس افکت.
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4
آخه وقتی ده نفر برات توضیح میدن نمیفهمی دیگه باید ترولت کرد :))
انصافا وقتی ذره ای راجب سبک rpg سواد و اطلاعات نداری و نشستی رو ممبر فکت صادر میکنی، انتظار داری جوابتو ندن؟
مرد حسابی از تو سونی فن تر داریم توی انجمن، انقدر بی منطق نیستن و نمیگن مرغ همسایه قازه :)))))
درضمن لینکی که پرینس داده رو اگه نفهمیدی بگو حتما چون دیگه اونو اگه نتونی متوجه شی باید به فکر چاره باشی :)
پ.ن: و خطاب به سایر دوستانی که فکر میکنن الان پرچم سونی رو به دست گرفتن و بقیه هم هیچی حالیشون نیست، با توجه به پیشینه قوی بایوور ( که احتمالا به زور راجبشون از طریق ویکی پدیا اطلاعات داشته باشید ) اینا RPG سازهای ماهر ترین تا یه استدیو که تمام تجربش توی ساخت Shooter بوده. بله درسته از سازنده های استدیو cdpr هم توی گریلا رفتن سر ساخت هورایزن. ولی اون چندنفر دلیل خفن بودن یا لقب بهترین عنوان rpg بودن برای این بازی نیستن مسلما! این بازی در نهایت تلاش خودش تونسته "بعضی" از المان های سبک بازی های rpg رو توی خودش به خفیف ترین شکل ممکن جا بده که خیلیم عالیه اصلا! من هم خیلی خوشحالم که بازی ترکوند و خداروشکر منتظرم پریلودشم برام باز بشه و بگیرمش.
پ.ن: درضمن این سیستم کمبت ویچر ضعیفه از کجا دراومده ۲ ساله میگن ملت؟ دیدید نمیتونید ایراد جفت و جور کنید میگید کمبت ضعیفه؟ شُدید مصداق بارز اونایی که توی siege جلوی مانتین نمیتونن بازی کنن میگن کاراکتر op عه. مشکل از شماس که فکر میکنی کمبت سیستم بازی ایراد داره دوست عزیز. DMC بازی نمیکنی که کمبو لیست میخوای از بازی. شما خیلی گیمر تشریف داری برو نسخه های قبلیشو بازی کن تا هم متوجه پیشرفت مبارزات نسخه ۳ بشی هم متوجه عالی بودن سیستم مبارزاتش بشی.
پ.ن: سبک آرپی جی به داشتن اسکیل تری ختم نمیشه. دیالوگ داشتن رو هم که اگه طبق منطق زیبای شما پیش بریم میتونیم بگیم U4 هم rpg بود با توجه به داشتن گزینه دیالوگ انتخاب کردن :)). همیشه هرچی که سازنده به خوردت میده صحیح نیست دوست من. وگرنه واچ داگز ۱ الان باید خفن ترین گرافیک نسل ۸ باشه ( طبق ادعای سازنده )
وسلام :)
اصلا قبول ندارم که گیم پلی و کمبت بازی ضعیفه ... اخه کدوم کمبتی که هم جای خالی دادنش پرفکته .. هم ضربات سنگین و سبک داره که به وقتش و جلوی حریف های متفاوت میشه استفاده کرد و تکنیک و حرکاتش با شمشیر چشم نوازه با اون فنیشر های خفنش ... و تر کیب اینا با جادو و پوشن های مختلف ... که کاملا روی نتیجه مبارزه شدیدا تاثیر داره .کسی که بگه کمبت ویچر مضخرفه یا اصلا ویچر نزده یا کیلویی رفته جلو .
...............
اما دوست عزیز به هر دری زدی و از همه چیز گفتی ... تا طفره بری از از گفتن اینکه چرا هورایزن rpg نیست
 
اصلا قبول ندارم که گیم پلی و کمبت بازی ضعیفه ... اخه کدوم کمبتی که هم جای خالی دادنش پرفکته .. هم ضربات سنگین و سبک داره که به وقتش و جلوی حریف های متفاوت میشه استفاده کرد و تکنیک و حرکاتش با شمشیر چشم نوازه با اون فنیشر های خفنش ... و تر کیب اینا با جادو و پوشن های مختلف ... که کاملا روی نتیجه مبارزه شدیدا تاثیر داره .کسی که بگه کمبت ویچر مضخرفه یا اصلا ویچر نزده یا کیلویی رفته جلو .
...............
اما دوست عزیز به هر دری زدی و از همه چیز گفتی ... تا طفره بری از از گفتن اینکه چرا هورایزن rpg نیست
داداش ما هم میدونیم بایویر یکی از خفن ترین استدیوهای نقش آفرینی سازه. کسی نمکرش نیست. اما شما میزان آرپی جی بودن مس افکت رو با دراگون ایج 1 یا حتی کوتور مقایسه کن. بازم میگم من فن مس افکتم اما طبق تریلرهایی که از هورایزن دیدم به نظرم بیشتر آرپی جی هست تا مس افکت.
بازم به شما که آشنا اید با اینا. بله me, da کلا با بازیایی مثل بالدرز گیت از لحاظ rpg بودن برابر نیستن و خیلی پسرفت داشتن ولی، المان های RPGشون به اندازه کافی پررنگ بود در خلال بازی.
.
vaan2@
دوست من، بنده سعی نکردم جواب رو بپیچونم چون دوستان دیگه پاسخ دادن به این آقا.
من هم منکر وجود داشتن همون اندک المان های موجود سبک RPG توی هورایزن نشدم. اصل حرف بنده چیز دیگه ای بود که انشالله خودشون متوجه شده باشن.
تشکر
 
داداش ما هم میدونیم بایویر یکی از خفن ترین استدیوهای نقش آفرینی سازه. کسی نمکرش نیست. اما شما میزان آرپی جی بودن مس افکت رو با دراگون ایج 1 یا حتی کوتور مقایسه کن. بازم میگم من فن مس افکتم اما طبق تریلرهایی که از هورایزن دیدم به نظرم بیشتر آرپی جی هست تا مس افکت.
متأسفانه فکر کنم جفتمون هم هر دو بازی رو انجام ندادیم تا به این لحظه، اما تا جایی‌ که بنده خبر دارم از منظر المان‌های نقش آفرینی ME پررنگ تر هست. روایت انشعابی، سبک‌های گیمپلی نسبتا گوناگون نسبت به هورایزن و Consequence بیشتر، خیلی‌ بیشتر تو ME منعطف شدن تا هورایزن. البته به این معنی‌ نیست که ME بازی بهتری هست (امیدوارم باشه :D)، صرفاً در مقام مقایسه این ویژگی‌ ها.
در مورد DA O هم حقیقتاً همه بازی‌های جدید شاید در بهترین حالت 30% المان‌های اون بازی از ویژگی‌‌های کلاسیک نقش آفرینی استفاده کنن، DA O چیز خیلی‌ ناب و عجیبی‌ بود بین بازی‌های عام پسند و بزرگ.
یه نکته‌ای هست که دوستان فکر می‌کنن هر بازی که المان‌های نقش آفرینی قویتری داشته باشه یعنی‌ بازی بهتری هست و وقتی‌ میگیم فلان بازی RPG نیست یعنی‌ داریم تحقیرش می‌کنیم.. RPG هم یه چیزی هست مثل شوتر، صرفاً اسم یه سری ویژگی‌ هست که کنار هم یه سبک رو تشکیل میدن. مربوط به خوب یا بد بودن بازی نیست.
 
اصلا قبول ندارم که گیم پلی و کمبت بازی ضعیفه ... اخه کدوم کمبتی که هم جای خالی دادنش پرفکته .. هم ضربات سنگین و سبک داره که به وقتش و جلوی حریف های متفاوت میشه استفاده کرد و تکنیک و حرکاتش با شمشیر چشم نوازه با اون فنیشر های خفنش ... و تر کیب اینا با جادو و پوشن های مختلف ... که کاملا روی نتیجه مبارزه شدیدا تاثیر داره .کسی که بگه کمبت ویچر مضخرفه یا اصلا ویچر نزده یا کیلویی رفته جلو .
...............
اما دوست عزیز به هر دری زدی و از همه چیز گفتی ... تا طفره بری از از گفتن اینکه چرا هورایزن rpg نیست

جوابش این میشه تو هر بازی skill tree-crafting داشته باشه دلیل نمیشه ژانر بازی rpg باشه. یه مثال سادش همین assassins creed syndicate -far cry -tomb raider هستش. 2 تای اولی که به مرور skill tree اضافه کردن و آخری هم علاوه بر اینا سیستم crafting هم داره. چیزی هم که هورایزون داره یه سیستم کامل شده از همه ایناست. بازم دلیل نمیشه که بگیم rpgهست. همونطور که وجود driving تو gtav اونو تبدیل به یه بازی racing نمیکنه. یا مثلا با بخش زیادی از cod iw صرف space battle میشه پس بیایم با flight siulator یکی بدونیمش!!
 
الان یه چند خلاصه نقد از بازی رو خوندم ... فهمیدم چرا الان اصرار دارن بگن بازی rpg نیست ... دست مریزاد .
.......
من که خودم بازی نکردم .... ولی به گفته منتقدا .... هورایزن استاندارد های گیم پلی تو سبک arpg رو وارد دوره جدیدی کرده .
شمارو نقل قول کردم، اما حرفم کلی هست. توی اولین کامنت هم گفتم که در خوب بودن Horizon اگه قبل از عرضه شک داشتم، اما الان دیگه ندارم. اما کامنتهایی دیده میشه که بازی رو در کنار بازی های مثل Witcher و Skyrim قرار میده و حتی مثلا نقد فلان سایت و نمرشون رو با هم مقایسه می کنن.
من می گم بازی یه Open World Action Advanture هست با المان هایی از RPG مثل شاخه مهارت و Level Up و سیستم دیالوگ که هرجا نگاه کنید می گن نه خوب کار شده و نه اصلا تاثیری داره! اگر با این چند مورد قرار باشه ما یک بازی رو توی سبک RPG بشناسیم، خیلی بازی ها هستن. از Darksiders 2 , Far Cry , Shadow of Mordor و غیره بگیر تا خیلی عنوان های دیگه! اما کدوم یکی اومدن گفتن بازی RPG هست؟
از شاخصه های مهم RPG ها شخصیت پردازی قوی، کنترل روی شخصیت پردازی، تاثیر اون توی دنیای بازی، سیستم دیالوگ بازی، تاثیر انتخابات توی دنیا و مسیر داستانی، داشتن همراه و تاثیرات اون ها، تامل با همراه ها، سیستم لول آپ و شاخه های مختلف، سیستم های کرفتینگ، وجود پیشینه برای عوامل توی بازی و خیلی چیزهای دیگه هست.
مثلا من Witcher رو مثال می زنم چون زمان بیشتری رو باهاش صرف کردم، شخصیت گرالت از پیش ساختس، اما اون چهره ای که شما از گرالت توی بازی میسازی بستگی به خودت و انتخاب هات چه در دیالوگ، چه اعمال و چه تصمیماتت داره. شخصیت شما و تصمیماتی که میگیره توی سرنوشت افراد مختلفی توی بازی تاثیر داره. شما همراه هایی مثل Triss و Yeneffer و Zoltan و غیره داری که هر کدوم علاوه بر داستان خودشون، با شما تامل کاملی دارن. سیستم لول آپ و شاخه های مهارت به طور کاملی توی بازی هست که توی روند پیشرفت شما تاثیر داره. توی جای جای بازی شما کتاب ها، نوشته ها و ... پیدا می کنی که از دنیای بازی پیامی دارن. Side Quest ها به طور فوق العاده ای توش تعبیه شده. در مورد کرفتینگ و این ها هم به همین صورت و سایر جنبه های موجود. موارد دیگه مثل شاخه های داستانی و ... هم هست که خوب متن رو زیاد طولانی می کنه. الان با این حال به نظر شما المان های Horizon در حدی هست که Witcher و Horizon رو توی یک خانواده قرار بدیم؟ بازم می گن منظور من رو بد نگیرید، صحبت من فقط روی سبک بازی هست.
 
متأسفانه فکر کنم جفتمون هم هر دو بازی رو انجام ندادیم تا به این لحظه، اما تا جایی‌ که بنده خبر دارم از منظر المان‌های نقش آفرینی ME پررنگ تر هست. روایت انشعابی، سبک‌های گیمپلی نسبتا گوناگون نسبت به هورایزن و Consequence بیشتر، خیلی‌ بیشتر تو ME منعطف شدن تا هورایزن. البته به این معنی‌ نیست که ME بازی بهتری هست (امیدوارم باشه :D)، صرفاً در مقام مقایسه این ویژگی‌ ها.
در مورد DA O هم حقیقتاً همه بازی‌های جدید شاید در بهترین حالت 30% المان‌های اون بازی از ویژگی‌‌های کلاسیک نقش آفرینی استفاده کنن، DA O چیز خیلی‌ ناب و عجیبی‌ بود بین بازی‌های عام پسند و بزرگ.
یه نکته‌ای هست که دوستان فکر می‌کنن هر بازی که المان‌های نقش آفرینی قویتری داشته باشه یعنی‌ بازی بهتری هست و وقتی‌ میگیم فلان بازی RPG نیست یعنی‌ داریم تحقیرش می‌کنیم.. RPG هم یه چیزی هست مثل شوتر، صرفاً اسم یه سری ویژگی‌ هست که کنار هم یه سبک رو تشکیل میدن. مربوط به خوب یا بد بودن بازی نیست.

دقیقا 6-7 سال پیش بود که یه سری پی سی گیمر میخواستن به ملت بفهمونن اقا مس‌افکت آرپی‌جی نیست،صرفا به دلیل داشتن فلان مورد و فلین مورد یه بازی آرپی‌جی نمیشه،الان میبینیم برای استنباط آرپی‌جی نبودن یه بازی دیگه مبنا رو مس‌افکت قرار داده میشه :دی ...احتمال 7-8 سال بعد که هرایزن 3 دراومد در مقابله با یه آیپی جدید میگیم آقا هربازی اینجوری باشه آر پی جی نیست،شما هرایزن 1 رو ببین که فلان سال اومد و سازندگانش از فلان جا اومده بودن...

البته من اصلا حوصله ندارم وارد بحث شم(یعنی علمش رو مثل این دوستان بالایی ندارم :دی) فقط این اتفاق و طنز پشتش برام جالب بود :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or