بررسی Xbox Project Scorpio

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
c6murwx2usbgvefwn3c9.jpg

وبسایت یوروگیمر یه بررسی اجمالی از مشخصات پروژه اسکورپیو انجام داده :
در مورد GPU شایعه ها واقعیت داشتن و GPU داخل اسکورپیو 6 ترافلاپس قدرت خام تولید میکنه که از رقیب خودش یعنی PS4 Neo حدودا 40 درصد قدرت بیشتری داره یعنی مثل فاصله ای که Xbox one با PS4 داره.
سونی برای PS4 Neo احتمالا از GPU پولاریس استفاده کرده و نوع دانکلاک شده ای از این GPU رو برای کنسول جدید خودش انتحاب کرده ولی در مورد مایکروسافت بعید هست که با توجه به خنک کننده ساده ای که نمایش داده شده برای رسیدن به قدرت 6 ترافلاپس از پولاریس استفاده کرده باشن و احتمالا GPU به کار رفته داخل Xbox Scorpio از نوع دیگه ای هست که شاید نوع دانکلاک شده ای از پردازنده Vega باشه .
مایکروسافت در مورد Ram کنسول جدید هم اطلاعاتی منتشر کرده از جمله اینکه پهنای باند رم کنسول جدید بالا 320 گیگابایت بر ثانیه هست.
پهنای باند 320 گیگابایتی میتونه با 8 گیگ رم G5X با باس 256 بیت یا 12 گیگ رم GDDR5 با باس 384 بیتی به دست بیاد، تصاویر مادر برد اسکورپیو این مسئله رو تایید میکنه که کنسول جدید از رمهای HBM استفاده نمیکنه و 12 تا چیپ قرار گرفته روی مادربرد کنسول به احتمال قوی نشون دهنده این هست که کنسول جدید مایکروسافت 12 گیگ رم داره که 4 گیگ بیشتر از PS4 Neo هست.
در مورد CPU کنسول چیز زیادی گفته نشده ولی دو تا تئوری در مورد اون میشه مطرح کرد اول اینکه ممکنه مایکروسافت از تکنولوژی Zen استفاده کرده باشه که این مسئله با اینکه جذاب به نظر میرسه ولی از جهاتی هم بعید به نظر میرسه چون Zen یک تکنولوژی برای High end پی سی ها به شمار میاد و اندازه بزرگ اون احتمالا اندازه پردازنده اسکورپیو رو با توجه به GPU نسبتا بزرگی که داره بیش از حد بزرگ میکنه.
تئوری دوم استفاده مایکروسافت از یکی از پردازنده های موبایل AMD هست که با توجه به رشد GPGPU ـها و DX12 و انتقال وظایف سنتی CPU به GPU میشه اون رو محتمل تر دونست.

ولی آیا قدرت Xbox Scorpio برای 4K کافی خواهد بود؟
با توجه به چیزی که الان از کارتهای فعلی AMD سراغ داریم کارتهایی با قدرت نزدیک به 6 ترافلاپس برای رندر بازیها در رزولوشن 4K مشکل دارن ولی در حال حاضر ما داریم Developer ـهایی رو میبینم که از یک سخت افزار با قدرت R7 360 بازیهای مثل Forza Horizon 3 و Gears of War 4 رو بیرون میارن برای همین با تمرکز روی سخت افزار Scorpio ممکنه ما شاهد بازیهایی با رزولوشن 4K به صورت Native هم باشیم.


رقابت با PS4K Neo
به هر حال این یه دگرگونی بزرگ به حساب میاد، میشه بخش قابل توجهی از موفقیت PS4 رو در قدرت بیشتر اون نسبت Xbox one و تمرکز روی گیمرهای Hardcore به حساب آورد ولی با توجه به اتفاقات اخیر باید برتری تکنولوژیکی سونی رو در موج جدید سخت افزارها از دست رفته دونست .
ما میدونیم که کنسول جدید سونی بازیها طراز اول رو در رزولوشن 4K واقعی اجرا نمیکنه و این از Dev کیتها و اسنادی که از اونها وجود داره مشخص هست و در حال حاضر هم برای سونی عوض کردن پردازنده Neo غیر عملی هست چون طراحی سلیکون اون تموم شده و Dev کیتهای اون هم الان دست سازنده ها قرار گرفته.
رقابت با Scorpio مستلزم لغو تولید پردازنده های Neo و پروژه Neo به طور کامل هست تنها راه سونی در حال حاضر همون کاری هست که مایکروسافت در مواجهه با مشخصات برتر PS4 انجام داد و اون هم آورکلاک کردن پردازنده هست.
ولی جبران کردن 40 درصد اختلاف با آورکلاک کردن پولاریس گزینه ای هست که به نظر نمیرسه بشه روی میز قرار داد و حتی اگه اتفاق بیوفته اختلاف 4 گیگ رم اضافی و 100 گیگابایت پهنای باند اضافه هم همچنان به قوت خودش باقی میمونه.
اما یک مسئله بزرگ اینجا همچنان باقی هست و اون قیمت هست انتخاب مایکروسافت برای پردازنده قوی تر ممکنه جذاب به نظر برسه ولی پردازنده قویتر یعنی پردازنده بزرگتر و قیمت بیشتر همچنین 4 گیگ رم اضافی هم میتونه قیمت اسکورپیو رو حداقل 100 دلار بالاتر از Neo ببره.
اگر هدف سونی ساخت کنسولی باشه که هارد کور گیمرهارو که بهترینها رو میخوان راضی نگه داره فشار زیاد بر روی سونی وجود داره اگر نئو امسال ریلیز بشه استارت خوبی زده و از اسکورپیو با فاصله خوبی جلو میوفته ولی اگر ریلیز اون تا مارچ 2017 عقب بیوفته ممکنه خیلی ها دست نگه دارن تا سرو کله عقرب پیدا بشه.

Spec Analysis: Xbox Project Scorpio
 
آخرین ویرایش:

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
ممنون از ترجمه
چ
اینم از 480 :))
amd با فركانس 1266 فقط و فقط 2856 تا اسكور ميگيره
یکی از ارزوهای من این بود اینا دیگه نرن سمت amd اشغال
21920922109436461637.jpg

اوفف 1080 gtx خدایی کولاکه
کارت 480 یه کارت میان رده ارزون قیمته انتظار داشتی در حد 1070 یا 1080 اسکور بگیره!؟:|
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
معلومه سوني اشتباهي كه مايكرو مرتكب شده رو انجام نميده حتي قرار باشه كنسل كنه نئو رو خوبيش اينه هنوز تا اومدن كنسول مايكرو وقت زياده سوني ميتونه يه حركتي بزنه اختلافو كاهش بده
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
خوب این 480 اولش قرار بود حریفی برای 1080 باشه ولی وقتی amd دید توان مقابله با nvidia نداره مجبور شد لقب میان رده بهش بده قیمتو بکشه پایین
هرچند 1070gtx با توجه به قیمت و قدرتی که داره انتخاب اوله

خیالت راحت حتی اگه کارتهای high end تر amd با معماری وگا عرضه بشن ( احتمالا 2017 ) بازم نمیتونن انویدیا شکست بدن چون هنوز nvidia تراشه gp102 1080 ti تو اب نمک خوابونده پاسکل بزرگ معرفی نشده :D
کجا گفته شده که 480 قرار بوده رقیبی واسه 1080 باشه!؟ من تا جایی که یادمه هم 280 و هم 380 میان رده بودن و هیچوقت با 980 یا 970 مقایسه نشدن.هر چی که تو سایتا مینویسن درست نیست،amd از قصد 480 رو با قیمت خیلی پایین تر معرفی کرد تا فروش انویدیا رو کمتر کنه،
باید صبر کنیم نتایج بنچمارک همه کارت ها بیاد بعد مقایسشون کنیم نسبت به قیمت و کارایی
 
آخرین ویرایش:

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
خب مشخص شده CPU کنسول جدید مایکروسافت یعنی اسکورپیو بر پایه معماری ZEN شرکت AMD هست و در قالب APU با چیپ گرافیکی پولاریس ترکیب شده!>:D<>:D<>:D<

اون دوستمون هم بهتره با اون یدونه بنچمارک خوش باشه!:*

کلا این مبحث اسکورپیو خیلی برام جالب اومد! این که تو کنفرانس تأکید شد که این قوی ترین کنسول تاریخ هست بی دلیل نبود! یه جوری داشتن به مصاحبه ی اندرو هاوس که از نئو به عنوان PS4 High End اسم برده بود جواب میدادن! قوی ترین کنسول تاریخ نمی دونم منو یه جور یاد 5 میلیارد ترانزیستور و اینکه ما سونی رو می کشیم و این جور حرفای مسخره که مایکروسافت عادت داشت تحویل ملت بده میندازه!:D با این تفاوت که این یکی واقعا 6 ترافلاپس قدرت داره و به وسیله ی بخش سرفیس طراحی شده ! (که هممون می دونیم آخرین ساخته ی این بخش سرفیس بوک هست که عملا تکنولوژی رو یک قدم بزرگ جلو برده) و اینکه اسپنسر اهل لاف زدن نیست و وقتی میگه قوی ترین کنسول تاریخ ، یحتمل فک می کنن به طراحی ای دست پیدا کردن که مطمئن شدن سونی نمی تونه بهش دست پیدا کنه! این رو هم که خیلی ها میگن که یک سال و نیم تا اومدن اسکورپیو باقی مونده و سونی می تونه تو این مدت تغییر ایجاد بکنه باید در نظر بگیرن که کنسول حتما حداقل باید یه سال قبلش آماده باشه تا سازنده ها بتونن برای لانچش بازی بسازن ( کنسول خالی بدون بازی که فروش نمی ره و کسی هم که بخواد بازی های نسل قبلشو بازی کنه مریض نیست که کنسول جدید بخره خوب رو همون بازی می کنه دیگه و کنسول جدید نمیخره که!) پس کنسول های نسل بعدی ( چه برای مایکرو چه برای سونی ) قاعدتا باید همین نزدیکیا تکمیل بشن و در اختیار سازنده ها قرار بگیرن (کما اینکه نئو Devکیت هاش در دست سازنده ها هست) و خیلی بعیده سونی بتونه تغییر خاصی ایجاد کنه! اما اگه بتونه ارتقا بده نئو رو خیلی خوبه!

تنها تغییری که سونی میتونه الان انجام بده افزایش رم و بالا بردن کلاک پردازنده هست و دیگه نمیتونه APU رو از نو طراحی کنه و کل قدرت کنسول هم توی همون APU هست!
 
آخرین ویرایش:

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
البته جدای قدرت قیمت نقش بسیار مهمی رو بازی میکنه.یعنی اگه بشه 550 یا 600 دلار بازارش خیلی محدودتر میشه نسبت به کنسولی که 300 یا 350 دلار قیمت داره و چنین قیمت بالایی برای یک کنسول صرفا برای گیمرای حرفه ای هست(نیاید بگید یعنی بقیه نوب هستن منظور چیز دیگس) که قائدتا بازار خیلی بزرگی محسوب نمیشه که بخواد IB رو تغییر خاصی بده.تا یکسال نیم دیگه هم خیلی اتفاقات میتونه بیوفته مثلا فروش فعلی PS4 با همین روند فعلی بخش زیادی از بازارو جذب خودش میکنه همینطور که تا حالا کرده.خلاصه کلام بنظرم Scorpio تاثیر آنچنانی روی IB نمیتونه داشته باشه چون قیمت/نرم افزار و اینکه بازار کنسول خانگی در حال حاضر دست سونیه خودشون سدهای بسیار بزرگی هستن که صرف گفتن 6 ترافلاپ چیزی عوض نمیشه مگر روی کاغذ که مهم نیست
 
  • Like
Reactions: Amir09

AGHA FARIBORZ

کاربر سایت
Jan 24, 2015
458
نام
(master)استاد
این بحث قدرت اسکورپیو و نیو دیگه بی معنیه .چرا که با عرضشون گرافیک اونقد خوب میشه که دیگه واقعا برای کسی اهمیت نداره.اونوقت چیزی که شرایط رو تعیین میکنه بازی ها و سلیقه گیمر هاست.مثلا من خودم با وجود قدرت مند تر بودن اسکورپیو ،میرم نیو رو انتخاب میکنم چون با سلیقه جورتره.
در کل نتیجه میگیریم که ماکروسافت بازم گول خورد
 
  • Like
Reactions: XsmokeX

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
این بحث قدرت اسکورپیو و نیو دیگه بی معنیه .چرا که با عرضشون گرافیک اونقد خوب میشه که دیگه واقعا برای کسی اهمیت نداره.اونوقت چیزی که شرایط رو تعیین میکنه بازی ها و سلیقه گیمر هاست.مثلا من خودم با وجود قدرت مند تر بودن اسکورپیو ،میرم نیو رو انتخاب میکنم چون با سلیقه جورتره.
در کل نتیجه میگیریم که ماکروسافت بازم گول خورد

گول خورد؟:flushed:
مطمئن باش وقتی این 2 تا کنسول عرضه بشن بحث رزولیشن و AA و ... بیشتر داغ میشه و اگه Neo از اسکورپیو ضعیف تر باشه اون وقت باید منتظر انتقام فن های مایکروسافت باشید!:grin::sweatsmile::tonguewink:
یادت بیاد لحظه هایی که داشتی فن های مایکروسافت رو به خاطر رزولیشن و کیفیت پایین تر تحقیر میکردی و ممکنه همین داستانها برات پیش بیاد!:D

ولی من خودم PS4 رو به جز انحصاری ها برای بازی های مولتی پلتفرم هم انتخاب میکردم چون هم کیفیت نسبی بهتری داشت و هم اینکه حداقل توی ایران راحت تر میشد بازی هاش خرید و فروش کرد!

حالا اگه بخوام کنسولم عوض کنم طبیعتا میرم سراغ کنسول قوی تر تا بازی های مولتی پلتفرم رو بهتر تجربه کنم و در کنارش برای انحصاری ها PS4 میگیرم!

یعنی دقیقا برعکس شروع نسل:-bd
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
نم از 480 :))
amd با فركانس 1266 فقط و فقط 2856 تا اسكور ميگيره
یکی از ارزوهای من این بود اینا دیگه نرن سمت amd اشغال
21920922109436461637.jpg

اوفف 1080 gtx خدایی کولاکه
الان این پست چه ربطی به بحث تاپیک داشت؟؟؟
نخود هر آش....
کجا گفتن 480 قراره رقیب 1080 باشه چرا هذیون میگی
گفتن 480cf که اونم کاری ندارم که CF چیز چرتی هست اما 480 با این قیمتش خیلی هم اسکور خوبی گرفته
اصلا با این پستت رسما 1080 رو ترول کردی
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اینم از 480 :))
amd با فركانس 1266 فقط و فقط 2856 تا اسكور ميگيره
یکی از ارزوهای من این بود اینا دیگه نرن سمت amd اشغال
21920922109436461637.jpg

اوفف 1080 gtx خدایی کولاکه

اگه دقیق یادم مونده باشه AMD هیچ وقت نگفته بود RX480 رقیب 1080 هست چیزی که گفته بود این بود که به جای دادن 700 دلار برای خریدن یه کارت 1080 میتونید دوتا 480 بخرید با قیمت زیر 500 دلار و همون قدر یا حتی بیشتر Perf بگیرید.
 
آخرین ویرایش:

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
گول خورد؟:flushed:
مطمئن باش وقتی این 2 تا کنسول عرضه بشن بحث رزولیشن و AA و ... بیشتر داغ میشه و اگه Neo از اسکورپیو ضعیف تر باشه اون وقت باید منتظر انتقام فن های مایکروسافت باشید!:grin::sweatsmile::tonguewink:
یادت بیاد لحظه هایی که داشتی فن های مایکروسافت رو به خاطر رزولیشن و کیفیت پایین تر تحقیر میکردی و ممکنه همین داستانها برات پیش بیاد!:D

ولی من خودم PS4 رو به جز انحصاری ها برای بازی های مولتی پلتفرم هم انتخاب میکردم چون هم کیفیت نسبی بهتری داشت و هم اینکه حداقل توی ایران راحت تر میشد بازی هاش خرید و فروش کرد!

حالا اگه بخوام کنسولم عوض کنم طبیعتا میرم سراغ کنسول قوی تر تا بازی های مولتی پلتفرم رو بهتر تجربه کنم و در کنارش برای انحصاری ها PS4 میگیرم!

یعنی دقیقا برعکس شروع نسل:-bd
عجب تحلیلی:laughing:
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
کجا تائید شده ؟
چند جا نوشتن که البته همش حدس و پیش بینیه ولی استدلالهاشون هم به نظر منطقی میرسه هر چند استدلال یوروگیمرم میتونه درست باشه که من یه جورایی واقعی تر میدونمش.
خیلیا میگن که جاگوار نمیتونه GPU اسکورپیو رو برای رزولوشن 4K فید کنه و گلوگاه میشه برای همین احتمالا CPU یا نوع تقویت شده ای از جاگوار هست یا اینکه ممکنه از Zen استفاده کرده باشن از اونجا که هر نوعی از CPU جاگوار در نهایت 8 تا لوجیکال پروسسور بیشتر نداره برای فید کردن اسکورپیو باید کلاک بالایی داشته باشه که برای کنسول ریسک به حساب میاد و بعیده مایکروسافت از اون استفاده کنه و احتمالا از Zen که هشت هسته ای هست ولی 16 تا لوجیکال پروسسور داره با کلاک پایین تر از استاندارد استفاده میکنه که اگر اینکارو بکنن مجموع قدرت اسکورپیو (CPU + GPU) به 10 ترافلاپس هم میرسه.

Microsoft XBOX Scorpio SoC Powered by "Polaris" and "Zen"

فیل اسپنسر امروز در مورد VR برای اسکورپیو گفت که مایکروسافت فعلا هیچ هدستی برای VR در نظر نگرفته و اسکورپیو از اغلب هدستهای VR موجود پشتیبانی میکنه.
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
الآن پهنای باند 320 و 220 دوتا کنسولا کافیه واسه gpu هاشون ؟ چون من فکر میکردم یکی از دلایل hbm 2 اینه که اینا کافی نیست ؟
 

r.t.1.n

کاربر سایت
Dec 4, 2008
2,938
نام
آرتین
یکی از نیازهای اساسی 4k همین پهنای باند بالاست
کارت 1080 با همه قدرتش ( 9 TFLOPS ) با GDDR5X داره سر 4k زور میزنه
بعد این Cpu های فعلی کنسول ها برای این پردازنده های گرافیکی 1.2 و 1.8 tflops ای داره زور میزنه گلوگاه نشه اونوقت میخواد با افزایش فرکانس برای کارت با این قدرت جواب بده !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر